Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
بهمن
۲۴
مسکو دستور بازداشت سخنگوی متا را صادر کرد!
ارسال شده توسط روشن ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۱۲ قبل از ظهر
استون از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است. پس از آغاز درگیری های روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ میلادی موضع این کشور نسبت به متا سختگیرانه تر شده است. علاوه بر آن پلتفرم های اجتماعی متا یعنی فیس بوک و اینستاگرام نیز پس از آغاز درگیری ها در روسیه ممنوع شده اند. پس از آن نیز متا به دلیل فعالیت های افراط گرایانه در روسیه مجرم شناخته شد. به گزارش ایتنا از مهر، وزارت کشور روسیه درباره اندی استون در اواخر سال گذشته میلادی تحقیقاتی را بدون اعلام کردن اتهامات آغاز کرد. دادگاه منطقه باسمانی مسکو اعلام کرد استون به ترویج فعالیت های تروریستی، فراخوان عمومی برای انجام فعالیت های تروریستی، تبلیغ تروریسم و همچنین فراخوان عمومی برای فعالیت های افراط گرایانه، متهم شده است. کمیته تحقیقاتی روسیه در مارس ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد تحقیقات جنایی را درباره فعالیت های غیرقانونی کارمندان متا آغاز کرده و در همان زمان از استون نام برده و گفته شد وی ممنوعیت فراخوان برای خشونت علیه ارتش روسیه در پلتفرم هایش متا را برداشته و به این ترتیب فعالیت های افراط گرایانه را تحریک کرده است.
ادامه مطلب »



بهمن
۲۳
شیائومی: هند سختگیری‌های واردات را کم کند
ارسال شده توسط روشن ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ۰۶:۵۷ بعد از ظهر
شرکت سازنده تلفن هوشمند شیائومی چین، به دهلی‌نو اعلام کرد تامین‌کنندگان قطعات تلفن هوشمند در بحبوحه تفحص سنگین دولت هند از شرکت‌های چینی، نگران راه اندازی فعالیت تولیدی در این کشور هستند. به گزارش ایتنا از ایسنا، شیائومی که با ۱۸ درصد سهم، بزرگترین سهم را در بازار تلفن هوشمند هند دارد، در نامه‌ای به تاریخ ششم فوریه، از هند خواست عرضه مشوق‌های تولید را مد نظر قرار داده و تعرفه واردات برای برخی از قطعات تلفن هوشمند را پایین بیاورد. این شرکت چینی، با استفاده از قطعات بومی، تلفن هوشمند در هند مونتاژ می‌کند و سایر قطعات مورد نیازش را از چین و کشورهای دیگر وارد می‌کند. نامه شیائومی، پاسخی به سوال وزارت فناوری اطلاعات هند است که پرسیده بود دهلی‌نو، چگونه می‌تواند بخش تولید قطعات این کشور را توسعه دهد. هند، پس از درگیری مرزی با چین در سال ۲۰۲۰ که کشته شدن ۲۰ سرباز هندی و چهار سرباز چینی را به دنبال داشت، سخت‌گیری در قبال شرکت‌های چینی را افزایش داده و طرح‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ چینی را برهم زده و اعتراضات مکرر پکن را برانگیخته است. هر چند شرکت‌های چینی که در هند فعالیت می‌کنند، تمایلی ندارند به شکل علنی درباره این سخت گیری صحبت کنند، نامه شیائومی نشان می‌دهد همچنان در هند به خصوص در فضای تلفن هوشمند که بسیاری از قطعات مهم از چین وارد می‌شود، با مشکلاتی دست به گریبان است. مورالی کریشنان بی، رئیس شیائومی هند در این نامه اعلام کرد: هند باید روی تدابیر اعتمادسازی کار کند تا تامین کنندگان قطعات برای ایجاد فعالیت‌های تولیدی در این کشور، تشویق شوند. مورالی کریشنان بدون نام بردن از هیچ شرکتی، گفت: تامین‌کنندگان قطعات برای راه اندازی فعالیت تولیدی در هند، نگرانی‌هایی دارند که ناشی از چالش‌هایی است پیش روی شرکت‌ها، به‌ خصوص شرکت‌های چینی‌ در هند است.  در این نامه آمده است: این نگرانی‌ها مربوط به رعایت مقررات و مسائل مربوط به روادید است که در مورد آنها توضیحی داده نشده و عوامل دیگراست. دولت هند باید به این نگرانی‌ها رسیدگی کند و برای ایجاد اعتماد بین تامین‌کنندگان خارجی قطعات و تشویق آنها به ایجاد تاسیسات تولیدی در این کشور تلاش کند. مقامات هندی، سال گذشته شرکت چینی ویوو را به نقض برخی قوانین روادید، متهم کردند و مدعی شدند که ۱۳ میلیارد دلار پول را به شکل غیرقانونی از هند ارسال کرده است. هند همچنین بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های شیائومی را به دلیل حواله‌های غیرقانونی به نهادهای خارجی در قالب پرداخت حق امتیاز، بلوکه کرده است. هر دو شرکت چینی، ارتکاب هرگونه تخلف را رد می کنند. علاوه بر نظارت رگولاتوری بر شرکت‌هایی نظیر شیائومی و ویوو، هند از سال ۲۰۲۰، بیش از ۳۰۰ اپلیکیشن چینی نظیر تیک‌تاک را ممنوع کرده و پروژه‌های برنامه ریزی شده مانند طرح‌های شرکت خودروسازی چینی BYD را متوقف کرده است. بر اساس گزارش رویترز، منابع آگاه اظهار کردند بسیاری از مدیران شرکت‌های الکترونیکی چینی برای دریافت روادید برای ورود به هند، مشکل دارند و شرکت‌های آنها، به دلیل کنکاش دهلی‌نو، با کندی فرآیند موافقت با سرمایه‌گذاری‌هایشان روبرو هستند.
ادامه مطلب »



بهمن
۲۳
بیل گیتس از کسی که از آینده بیاید چه می‌پرسد؟
ارسال شده توسط روشن ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ۰۲:۴۶ بعد از ظهر
بیل گیتس در آخرین قسمت پادکست خود با عنوان "Unconfuse Me" گفت: "اولین سوال من از این فرد این خواهد بود که آیا بشر رو به رشد است؟" او افزود: "در نهایت، همه چیز از طریق رفاه انسان سنجیده می‌شود." گیتس این اظهارات را در گفت‌وگو با دانشمند داده از دانشگاه آکسفورد، هانا ریچی، بیان کرد. ریچی در کتاب خود با عنوان "پایان دنیا نیست" نگاهی خوش‌بینانه‌ای به چگونگی پیروزی بشر در مبارزه با تغییرات آب و هوایی ارائه می‌دهد. گیتس از ریچی پرسید: مهم‌ترین سوالی که از مسافر زمان آینده می‌پرسیدید چه بود؟ پاسخ او این بود: چه درصدی از جمعیت جهان در سال ۲۱۰۰ می‌توانند روزی با ۲۰ دلار زندگی کنند؟ ریچی گفت پاسخ این سوال بسیاری از چیزها را در مورد نرخ فقر و پیشرفت بشریت در حوزه‌های بهداشت، کشاورزی و فقر نشان خواهد داد. در حال حاضر بیش از ۷۰۰ میلیون نفر در جهان با کمتر از ۲.۱۵ دلار در روز زندگی می‌کنند. ریچی می‌گوید اگر تا سال ۲۱۰۰ بخش قابل توجهی از مردم، به ویژه در کشورهای کم‌درآمد، بتوانند روزانه ۲۰ دلار هزینه کنند، نشان‌دهنده پیشرفت بزرگ بشریت خواهد بود. در ابتدا گیتس می‌خواست در مورد منابع انرژی و هوش مصنوعی سوال کند اما پس از تامل بیشتر متوجه شد سوالی که وضعیت کلی رفاه بشریت را نشان می‌دهد مهم‌تر است. گیتس گفت: شما درست می گویید. معیار ارزیابی، تاکتیک‌ها نیست. بلکه کیفیت زندگی است. بنابراین به نظر می‌رسد سوال اول گیتس از مسافر آینده این خواهد بود که آیا بشریت پیشرفت کرده و از لحاظ کیفیت زندگی وضعیت بهتری دارد یا خیر.
ادامه مطلب »



بهمن
۲۳
اعضای کمیته تدوین سیاست‌های شبکه نمایش خانگی منصوب شدند
ارسال شده توسط روشن ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۵۷ بعد از ظهر
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صداوسیما و شورای عالی فضای مجازی ماده واحده مصوبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص انتخاب اعضای این شورا در کمیته تدوین سیاست ها و ضوابط حاکم بر صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی را ابلاغ کرد. به گزارش ایتنا از ایرنا، بر اساس این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آقایان ابراهیم سوزنچی، سید سعیدرضا عاملی و سید مرتضی میرباقری به عنوان اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی و آقایان محمدرضا جعفری جلوه و فرشاد مهدی‌پور به عنوان اعضای صاحب نظر در حوزه رسانه برای عضویت در این کمیته تدوین سیاست ها و ضوابط حاکم بر صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی انتخاب می شوند.  
ادامه مطلب »



بهمن
۲۳
ایلان ماسک دوباره به دادگاه می‌رود
ارسال شده توسط روشن ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ۱۱:۴۱ قبل از ظهر
قاضی به رگولاتور و ماسک یک هفته مهلت داده تا درباره تاریخ و مکان ادای شهادت تصمیم بگیرند. لورل بیلر قاضی دادگاه دستور مذکور را شنبه شب اعلام و به این ترتیب رای موقتی که در ماه دسامبر به نفع رگولاتور صادر کرده بود را رسمی کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در اکتبر ۲۰۲۳ میلادی شکایتی ثبت کرد تا به عنوان بخشی از تحقیقات این سازمان در فراید خرید توییتر توسط ایلان ماسک در ۲۰۲۲ میلادی، وی را وادار کند، شهادت دهد. مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس و تسلا در ماه سپتامبر از حضور در جلسه مصاحبه مرتبط با این تحقیق خودداری کرده بود. SEC مشغول بررسی آن است که آیا ماسک هنگام ثبت اسناد مربوط به خرید سهام توییتر (که اکنون ایکس نامیده می شود) از قانون پیروی کرده است یا خیر. همچنین آیا بیانیه ماسک درباره معامله خرید گمراه کننده بوده است یا خیر. ماسک در مقابل تلاش SEC برای مصاحبه با او مقاومت و اعلام کرده است که او پیش از آن دوبار این کار انجام داده است. علاوه بر آن وی رگولاتور را به آزار متهم کرد. بیلر (قاضی دادگاه) این دلیل را رد کرده است. به گفته این قاضی کمیسیون بورس و اوراق بهادار اختیار صدور احضاریه را داشته و خواستار اطلاعات مرتبط بوده است. اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و ایلان ماسک نتوانند درباره تاریخ و زمان مصاحبه به توافق برسند، قاضی پس از استماع هر دو طرف دعوی تصمیم گیری می کند.
ادامه مطلب »