Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
آبان
۲۷
ویژگی جدید پیام‌رسان لاین برای حذف پیام‌ها
ارسال شده توسط روشن ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۴۴ قبل از ظهر
   پس از آنکه در اپلیکیشن‌های پیام رسان پیشگام همچون تلگرام قابلیت حذف پیام‌های ارسال شده برای کاربران فراهم شد، بسیاری از کاربران سایر پیام رسان‌ها نیز منتظر اضافه شدن چنین قابلیتی بودند. کمتر از یک ماه پیش بود که اپلیکیشن محبوب و پرطرفدار واتس اپ اعلام کرد که برای کاربرانش تا هفته‌های آتی امکان پاک کردن پیام‌های ارسال شده فراهم خواهد کرد. به گزارش ایتنا از ایسنا، البته کاربران واتس اپ باید تنها ظرف مدت 7 دقیقه پیام‌های ارسال شده خود را حذف کنند و در غیر این صورت پیام مورد نظر پاک نخواهد شد. از این نظر تاکنون پیام رسان تلگرام پیشتاز بوده است چراکه چنین محدودیت زمانی را برای قابلیت حذف پیام ها ندارد. از طرفی باید گفت که قابلیت حذف پیام‌ها در واتس اپ برخلاف تلگرام باعث جلوگیری از مشاهده‌ پیام‌ها در لحظه‌ ارسال آن‌ها نمی‌شود و گیرنده در هر صورت می‌تواند دریابد که پیامی از جانب شما ارسال و سپس حذف شده است. هم اکنون پیام رسان لاین نیز به منظور جلب رضایت کاربران و رقابت با رقبای خود اعلام کرده است که کاربران با انجام به‌روزرسانی اپلیکیشن لاین قادر خواهند بود پیام های ارسال شده خود را حذف کنند. البته در پیام رسان لاین نیز کاربران می توانند تنها پیام هایی را حذف کنند که از مدت ارسال آنها بیش از 24 ساعت نگذشته باشد.   قابلیت حذف پیام ها، برای آن دسته از کاربرانی که به اشتباه پیام ها و استیکرهای نامربوط فرستاده‌اند بسیار مفید و کاربردی بوده و هم اکنون تعداد زیادی از کاربران پیام رسان‌های مختلف بدنبال استفاده از چنین قابلیتی هستند. بنابراین خبر اینکه اپلیکیشن مورد علاقه و مورد استفاده آنها چنین امکانی به آنها بدهند، بسیار خشنود و خوشحال خواهند شد.

ادامه مطلب »



آبان
۲۴
علت اختلال‌ اخیر تلگرام
ارسال شده توسط روشن ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ۰۳:۲۰ بعد از ظهر
  به گزارش ایتنا از مهر، محمدجواد آذری جهرمی درباره بروز اختلال دسترسی به شبکه اجتماعی تلگرام برای برخی کاربران ایرانی اظهار داشت: حدود ساعت ۱۲ شب گذشته تماس هایی در این زمینه داشتیم و بررسی‌ها هم نشان می‌داد که ارتباط با شبکه پیام رسان تلگرام برقرار نمی‌شود. وی افزود: اشکالات و اختلالات شبکه‌ای از سوی ما (ایران) نبوده و پس از بررسی‌ها دلیل این موضوع اطلاع رسانی می‌شود.

ادامه مطلب »



آبان
۲۴
احتمال محدود کردن شبکه‌های اجتماعی خارجی
ارسال شده توسط روشن ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۱۲ قبل از ظهر
  به گزارش ایتنا از مهر، حسن فیروزآبادی در بازدید از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با اشاره به پایش شبکه‌های اجتماعی، گفت: با مدیران تلگرام و اینستاگرام در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم قابلیتی را ایجاد کرده تا سیاست‌های حفظ صیانت شبکه پیام‌رسانی را محقق کنیم. اگر این ملاحظات محقق شود، مشکلی پیش نخواهد آمد در غیر این صورت ما اقدامات لازم را اتخاذ خواهیم کرد و تصمیم‌گیری‌هایی را در این زمینه انجام می‌دهیم. وی بیان کرد: توصیه ما به کسانی که کار رسانه‌ای انجام می‌دهند این است که اگر دارنده گروه‌ها و کانال‌های بیش از ۵ هزار کاربر هستند، در یک پیامرسان داخلی نیز فعال باشند تا اگر ما مجبور به اتخاذ سیاست‌های محدودکنندگی شدیم، لطمه‌ای به کار رسانه‌‌ها نخورد. دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: پیام‌رسان‌های خارجی باید سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند و به انتشار مطالب خلاف اخلاق نپردازند. اگر با ما همکاری داشته باشند، مشکلی پیش نخواهد آمد در غیر این صورت به سمت سیاست‌های محدودکنندگی خواهیم رفت، البته تا حدودی همکاری‌هایی وجود دارد. کارت هوشمند ملی تا پایان سال ۹۷ برای همه صادر می‌شود فیروزآبادی اظهار کرد: ما برای هوشمند سازی کارت ملی ظرفیت و امکانات لازم را داریم و تلاش‌مان این است که تا پایان سال ۹۷ کارت هوشمند را برای همه شهروندان صادر کنیم. وی افزود: ما به دنبال توسعه نظام هویتی هستیم و سعی داریم تا خدمات بهتر، مدرن و متحولی را انجام دهیم. امروزه در دنیا تلاش می‌کنند تا نظام هویتی را در همه محصولات اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار مشخص کنند. یعنی به زودی خودروهایی وارد بازار خواهند شد که احراز هویت می کند یعنی راننده زمانی که استارت می‌زند، هویت راننده ثبت و مشخص خواهد بود. دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: فضای مجازی به سمت هویت‌مند شدن پیش می‌رود چرا که به دنبال توسعه است و ما هم برای آنکه به این توسعه دست یابیم، باید سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای‌مان را هویت‌مند کنیم. وی بیان کرد: در فضای مجازی نمی‌توان به طور کامل امنیت ایجاد کرد چرا که سرعت توسعه فضای مجازی بیش از توسعه سرعت امنیت در فضای مجازی است. در فضای مجازی متأسفانه فضای ناامنی وجود دارد و شاخصی هم در این زمینه وجود ندارد که بدانیم فضای مجازی کدام کشور امن‌تر از دیگری است. ما برای استفاده از محصولات داخلی کاربران تأکید بسیاری داریم تا کاربران با مشکلات کمتری روبر شوند. ارائه طرح «اینترنت کودکان» به مدارس وی با اشاره به طرح طبقه‌بندی شدن اینترنت در کشور گفت: هنوز سندی در این زمینه تهیه نشده است و ما به دنبال این هستیم که سرویس مناسبی را به هر گروه از جامعه ارائه دهیم. یعنی رسانه‌ها در استفاده از اینترنت مشکلی نداشته باشند و یا برای مدارس اینترنت کودکان را آماده خواهیم کرد. متأسفانه محتوایی که در فضای مجازی ارائه می‌شود بعضا برای همه گروه‌های سنی مناسب نیست و به تدریج این طبقه‌بندی را باید شروع کنیم. دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: هم‌اکنون مذاکراتی با وزارت آموزش و پرورش داشته‌ایم و در حال مقدمات کار برای اینترنت کودکان در مدارس هستیم. وی گفت: ۹ مصوبه در کمیسیون‌های مرکز ملی فضای مجازی آماده است که قرار است به صحن شورای عالی فضای مجازی برسانیم تا در چارچوب سیاست‌های‌مان تصویب و به اجرا برسانیم.

ادامه مطلب »



آبان
۲۴
اقدامات مدیران تلگرامی برای سیاست‌های احتمالی محدودکننده
ارسال شده توسط روشن ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۱۲ قبل از ظهر
  به گزارش ایتنا از مهر، حسن فیروزآبادی در بازدید از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با اشاره به پایش شبکه‌های اجتماعی، گفت: با مدیران تلگرام و اینستاگرام در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم قابلیتی را ایجاد کرده تا سیاست‌های حفظ صیانت شبکه پیام‌رسانی را محقق کنیم. اگر این ملاحظات محقق شود، مشکلی پیش نخواهد آمد در غیر این صورت ما اقدامات لازم را اتخاذ خواهیم کرد و تصمیم‌گیری‌هایی را در این زمینه انجام می‌دهیم. وی بیان کرد: توصیه ما به کسانی که کار رسانه‌ای انجام می‌دهند این است که اگر دارنده گروه‌ها و کانال‌های بیش از ۵ هزار کاربر هستند، در یک پیام رسان داخلی نیز فعال باشند تا اگر ما مجبور به اتخاذ سیاست‌های محدودکنندگی شدیم، لطمه‌ای به کار رسانه‌‌ها نخورد. دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: پیام‌رسان‌های خارجی باید سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند و به انتشار مطالب خلاف اخلاق نپردازند. اگر با ما همکاری داشته باشند، مشکلی پیش نخواهد آمد در غیر این صورت به سمت سیاست‌های محدودکنندگی خواهیم رفت، البته تا حدودی همکاری‌هایی وجود دارد. کارت هوشمند ملی تا پایان سال ۹۷ برای همه صادر می‌شود فیروزآبادی اظهار کرد: ما برای هوشمند سازی کارت ملی ظرفیت و امکانات لازم را داریم و تلاش‌مان این است که تا پایان سال ۹۷ کارت هوشمند را برای همه شهروندان صادر کنیم. وی افزود: ما به دنبال توسعه نظام هویتی هستیم و سعی داریم تا خدمات بهتر، مدرن و متحولی را انجام دهیم. امروزه در دنیا تلاش می‌کنند تا نظام هویتی را در همه محصولات اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار مشخص کنند. یعنی به زودی خودروهایی وارد بازار خواهند شد که احراز هویت می کند یعنی راننده زمانی که استارت می‌زند، هویت راننده ثبت و مشخص خواهد بود. دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: فضای مجازی به سمت هویت‌مند شدن پیش می‌رود چرا که به دنبال توسعه است و ما هم برای آنکه به این توسعه دست یابیم، باید سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای‌مان را هویت‌مند کنیم. وی بیان کرد: در فضای مجازی نمی‌توان به طور کامل امنیت ایجاد کرد چرا که سرعت توسعه فضای مجازی بیش از توسعه سرعت امنیت در فضای مجازی است. در فضای مجازی متأسفانه فضای ناامنی وجود دارد و شاخصی هم در این زمینه وجود ندارد که بدانیم فضای مجازی کدام کشور امن‌تر از دیگری است. ما برای استفاده از محصولات داخلی کاربران تأکید بسیاری داریم تا کاربران با مشکلات کمتری روبر شوند. ارائه طرح «اینترنت کودکان» به مدارس وی با اشاره به طرح طبقه‌بندی شدن اینترنت در کشور گفت: هنوز سندی در این زمینه تهیه نشده است و ما به دنبال این هستیم که سرویس مناسبی را به هر گروه از جامعه ارائه دهیم. یعنی رسانه‌ها در استفاده از اینترنت مشکلی نداشته باشند و یا برای مدارس اینترنت کودکان را آماده خواهیم کرد. متأسفانه محتوایی که در فضای مجازی ارائه می‌شود بعضا برای همه گروه‌های سنی مناسب نیست و به تدریج این طبقه‌بندی را باید شروع کنیم. دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: هم‌اکنون مذاکراتی با وزارت آموزش و پرورش داشته‌ایم و در حال مقدمات کار برای اینترنت کودکان در مدارس هستیم. وی گفت: ۹ مصوبه در کمیسیون‌های مرکز ملی فضای مجازی آماده است که قرار است به صحن شورای عالی فضای مجازی برسانیم تا در چارچوب سیاست‌های‌مان تصویب و به اجرا برسانیم.

ادامه مطلب »



آبان
۲۲
رسوایی جدید برای توییتر
ارسال شده توسط روشن ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۳۴ قبل از ظهر
شرکت توییتر به‌تازگی با یک رسوایی جدید روبرو شده است، زیرا مشخص شده است که بخش عمده‌ای از تبلیغات این شبکه اجتماعی با آگاهی مسئولان آن، به تبلیغات سیاسی روسیه در طول انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اختصاص داشته است. به گزارش ایتنا از engadget، شبکه‌های اجتماعی بطور معمول نیاز به استفاده از منابع تبلیغات برای تامین درآمد خود دارند، و در این میان بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان مانند فیس‌بوک و توییتر نیز از این روش استفاده می‌کنند. با این وجود، تبلیغات این دو شبکه اجتماعی در طول انتخابات جنجالی اخیر آمریکا به یک مسئله بزرگ تبدیل شده است و به اعتقاد بسیاری، کشورهایی مانند روسیه با کمک این تبلیغات، توانستند نتیجه انتخابات را به سود ترامپ تغییر دهند. در این میان، هر چند هر دو شرکت مسئولیت اشتباه خود را قبول کرده‌اند، ولی هر روز اخبار جدیدی در زمینه عمق فاجعه منتشر می‌شود که نشان می‌دهد که این شرکت‌ها تا حد بسیار زیادی از این اقدامات آگاه بوده‌اند.   حال و مطابق اطلاعات دیگری که به تازگی منتشر شده، معلوم شده که شبکه اجتماعی توییتر به‌صورت آگاهانه بخش عظیمی از تبلیغات خود را در برابر پول در اختیار روس‌ها قرار داده است. بر اساس این اطلاعات، 15 درصد از تبلیغات انتخاباتی توییتر توسط مسئولان این شرکت به یک رسانه روسیه به نام راشیا تودی پیشنهاد شده بود، و در نتیجه این معامله، این شرکت در مقابل این کار درآمد بسیار بالایی داشته است. بر اساس این اطلاعات، نه‌تنها مسئولان توییتر به‌صورت کورکورانه تبلیغات را قبول نکرده و یا فریب نخورده بودند بلکه خودشان به‌صورت مستقیم به سراغ ارائه تبلیغات انتخابات آمریکا به روس‌ها رفته بودند. البته مسئولان توییتر در برابر این اطلاعات جدید سکوت کرده‌اند، و هنوز آن را تائید یا تکذیب نکرده‌اند، ولی این موضوع می‌تواند تاثیر بسیار شدیدی بر محبوبیت این شبکه اجتماعی بگذارد.  

ادامه مطلب »