Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
آبان
۱۴
واتس‌اپ در چندکشور مختل شد
ارسال شده توسط روشن ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ۰۱:۱۸ بعد از ظهر
   روز جمعه کاربران بسیاری در هند، مالزی، برزیل، روسیه، ویتنام و سنگاپور در صفحات شخصی مجازی خود در فیس بوک و توییتر اعلام کردند که اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ مختل شده و به درستی کار نمی‌کند. علت این اختلال هنوز توسط مسئولان مربوطه و به صورت رسمی اعلام نشده است. کشور هند به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده پیام رسان واتس اپ با جمعیت حدود ۲۰۰ میلیون نفر کاربر، بیشترین اعتراض مردمی را در صفحات مجازی نسبت به اختلال و مشکل واتس اپ نشان داده است. همانطور که می‌دانیم شرکت فیس‌بوک، سهام اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ را در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد و مالکیت این شرکت را در اختیار گرفت. فیس بوک پس از تصاحب واتس اپ، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان محبوب بوده است. سخنگوی شرکت فیس بوک در سنگاپور اعلام کرده است که این شرکت در حال بررسی دقیق اختلال و مشکل بوجود آمده در واتس اپ بوده و به زودی اختلال در این پیام رسان برطرف خواهد شد. براساس گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط واتس‌اپ، این اپلیکیشن پیام رسان دارای حدود ۱.۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان است و از محبوبیت بسیاری در میان کاربران اینترنتی برخوردار است.

ادامه مطلب »



آبان
۱۴
بیش از دویست میلیون اکانت جعلی در فیس‌بوک!
ارسال شده توسط روشن ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۰۲ بعد از ظهر
   فیس‌بوک که این روزها به علت برخی سواستفاده ها از این شبکه اجتماعی برای انتشار اخبار جعلی و دروغین تحت فشار است، تلاش می‌کند حساب‌های کاربری جعلی و متخلف را شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری کند. فیس‌بوک در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده که ۲۷۰ میلیون حساب کاربری جعلی در شبکه اجتماعی مذکور وجود دارد. تعداد کل کاربران فیس بوک هم اکنون به ۲.۱ میلیارد نفر رسیده است. پیش از این و در ماه جولای گذشته تعداد کل حساب‌های کاربری جعلی فیس بوک کمتر یک درصد قلمداد می‌شد که این رقم حالا به حدود ۳ درصد رسیده است. برخی افراد نیز در فیس‌بوک دست به ایجاد حساب‌های کاربری متعدد و ارسال محتوای مشابه می‌زنند که این کار نیز از نظر فیس بوک تخلف محسوب می‌شود. پیش از این تعداد کل حساب‌های فیس‌بوک با محتوای کپی کاری شده ۶ درصد از کل حساب های کاربری برآورد شده بود، اما این رقم هم اکنون به ۱۰ درصد از کل حساب‌های یادشده افزایش یافته است. بنابراین در مجموع ۱۳ درصد از حساب های کاربری فیس‌بوک کپی کاری یا جعلی هستند و باید از این شبکه اجتماعی حذف شوند. فیس‌بوک قصد دارد از طریق اصلاح الگوریتم های مورد استفاده خود و همین طور استخدام نیروهای داوطلب این حساب‌ها را شناسایی و پاک کند.

ادامه مطلب »



آبان
۱۴
واتس‌اپ تقلبی دانلود نکنید!
ارسال شده توسط روشن ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۲۹ قبل از ظهر
  کاربران وب سایت Reddit روز گذشته از وجود یک نسخه تقلبی از پیامرسان واتس آپ در گوگل پلی خبر دادند. درهمین راستا بیش از یک میلیون کاربر این  پیامرسان تقلبی را دانلود کردند. پیامرسان تقلبی واتس اپ شباهت زیادی به نسخه اصلی داشت . البته این رویداد نخستین باری نیست که اتفاق می افتد. جستجویی با نام «واتس اپ» در گوگل پلی نشان می دهد بیش از ۷ اپلیکیشن با این نام و تمایزهای بسیار اندک از نسخه اصلی وجود دارد.

ادامه مطلب »



آبان
۱۳
شبکه‌های اجتماعی در افغانستان فیلتر شد
ارسال شده توسط روشن ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۵:۱۸ بعد از ظهر
   در سال‌های اخیر استفاده از شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام رسانی همچون واتس اپ و تلگرام در کشور افغانستان گسترش قابل ملاحظه‌ای داشته و مردم این کشور همانند مردم سایر نقاط جهان، از پیشرفت تکنولوژی و شبکه های اجتماعی استقبال بی‌نظیری کرده‌اند. فعالان حقوق بشر و کاربران این شبکه های اجتماعی در واکنش به اقدام دولت افغانستان به فیلترینگ واتس اپ، اعتراض خود را به صورت تظاهرات نشان داده‌اند و در فضای مجازی نیز سعی دارند اعتراض خود را به گوش مسئولان مربوطه برسانند. برخی از گزارش‌ها با منابع نامعلوم حاکی از آن است که دولت افغانستان از جانب گروه های افراطی و تروریستی طالبان مجبور شده است که به شرکت‌های مخابراتی و ارائه دهنده اینترنت در این کشور دستورِ فیلترینگ و محدودیت دسترسی مردم به این شبکه های آزاد اجتماعی را صادر کند. به گفته این منابع نامعلوم، گروه‌های افراطی در این کشور از امکان آزادی بیان و اندیشه که شبکه‌های اجتماعی مذکور فراهم  آورده‌اند، بسیار نگران و ناخشنود بوده و درصدد ممنوعیت هر چه سریعتر استفاده از آنها هستند. البته این گزارش های محلی از سوی رویترز تایید نشده‌اند. اما بنظر می رسد با صدور و اعلام این دستور از سوی شرکت تنظیم کننده مقررات مخابراتی در افغانستان، شرکت های ارائه دهنده اینترنت در این کشور راهی بجز اطاعت از آن نداشته باشند و احتمالا مردم این کشور متاسفانه دیر یا زود شاهد عدم دسترسی به این شبکه های ارتباطی و اجتماعی خواهند بود. البته تاکنون هیچ چیزی مبنی بر قطع دسترسی به واتس اپ و تلگرام و یا فیلترینگ آنها در افغانستان گزارش نشده است و تنها در روز جمعه اختلالاتی گذرا بوده که احتمال می رود بخاطر اجرایی شدن این دستور نبوده باشد. شهزاد اریوبی - وزیر مخابرات و ارتباطات و فناوری افغانستان – با ارسال پستی در صفحه فیس بوک خود عنوان کرد که به شرکت تنظیم کننده قوانین مقررات مخابراتی این کشور اعلام شده است که باید به طور تدریجی اقدام به فیلترینگ شبکه های اجتماعی کنند. وی در ادامه اظهارات خود افزود:" دولت افغانستان موظف و متعهد است تا از حق و حقوق شهروندی مردم از جمله آزادی بیان و اندیشه حفاظت و صیانت کند".

ادامه مطلب »



آبان
۱۳
قابلیتی جدید برای فیس‌بوک
ارسال شده توسط روشن ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۳:۲۵ بعد از ظهر
فیس‌بوک به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان، همواره به دنبال راه‌اندازی خدمات جدیدی است تا از خیل عظیم کاربرانش استفاده هرچه بیشتر ببرد. به‌تازگی این شبکه اجتماعی، در راستای رضایت بیش‌تر کاربران خود سرویس جدیدی را راه‌اندازی کرده است که کاربران می‌توانند از طریق آن به‌راحتی به سفارش غذا بپردازند. به گزارش ایتنا از  شماران سیستم به نقل  از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، در حال عادی، بسیاری از کاربران در حالی‌ که با شبکه‌های اجتماعی در حال کار هستند و برنامه‌ای برای بیرون رفتن از خانه ندارند، با مشاهده عکسی به اشتراک گذاشته شده در فیس‌بوک به سادگی می‌توانند احساس گرسنگی کرده، و نتیجتا تقاضای خدمات غذا نمایند. فیس‌بوک از این امر آگاه است و به همین جهت نیز سرویس جدیدی را راه‌اندازی کرده است که کاربران این سایت خود می‌توانند از طریق آن به سفارش غذا بپردازند. گفتنی است هم‌ اکنون این سرویس به دیگر سرویس‌های سفارش غذا در کشور ایالات‌ متحده نظیر DoorDash، ChowNow، EatStreet و... متصل است.   همچنین برخی از رستوران‌های خوش‌نام و زنجیره‌ای این کشور مانند Five Guys، Panera و Chipotle نیز به این سرویس ملحق شده و ارائه سفارش از طریق فیس‌بوک را نیز می‌پذیرند. بدین ترتیب فیس‌بوک تلاش نموده طیف وسیعی از نیازهای کاربرانش را مورد توجه قرار داده و به برآوردن آنها بپردازد. الکس هیمل به‌عنوان معاون محلی فیس‌بوک در این رابطه اظهار داشت که: «فیس‌بوک تنها با چند کلیک، شما را با علاقه‌مندی‌های قبلی و اکتشافات جدید از نقاط محلی تا زنجیره‌های ملی مرتبط می‌کند.» این قابلیت در حال حاضر در کشور ایالات‌متحده بر روی سیستم‌عامل‌های iOS، اندروید و دستک تاپ فعال‌ شده است، اما تاریخ ورود آن به کشورهای دیگر مشخص نشده است.  

ادامه مطلب »