Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
خرداد
۱۰
رونمایی از نسل هشتم پردازنده های اینتل در نمایشگاه کامپیوتکس
ارسال شده توسط روشن ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۳۳ قبل از ظهر
به گزارش ایتنا از مهر به نقل از دیجیتال ترندز، اینتل مدعی است عملکرد این پردازنده‌ها در مقایسه با پردازنده‌های نسل هفتم این شرکت که در حال حاضر به طور گسترده در رایانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا ۳۰ درصد بهتر است.این شرکت در نمایشگاه کامپیوتکس پردازنده‌های سری ایکس خود را هم در معرض دید علاقمندان قرار خواهد داد.گرگوری برایانت یکی از مدیران ارشد اینتل قول داده که بعد از رونمایی از پردازنده‌های سری هشت این شرکت در نمایشگاه کامپیوتکس اطلاعات فنی بیشتری را در این زمینه اعلام کند.اینتل با عرضه این پردازنده‌های جدید می تواند در رقابت با شرکت ای ام دی نیز دست بالا را پیدا کند. ای.ام.دی چندماهی است با تولید پردازنده های Ryzen گوی رقابت را از اینتل ربوده و بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد پردازنده های نسل هشتم اینتل عملکردی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بهتر از پردازنده های Ryzen دارند.این شرکت هنوز زمان عرضه و قیمت نهایی پردازنده‌های جدید خود را اعلام نکرده است. کارشناسان می گویند اعلام عملکرد ۳۰ درصدی بهتر پردازنده‌های یاد شده در مقایسه با پردازنده Core i5-7500U اینتل صورت گرفته است.

ادامه مطلب »



خرداد
۰۶
سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای افزایش سرعت یک کامپیوتر قدیمی و فرسوده
ارسال شده توسط روشن ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۱۶ بعد از ظهر
یکی از واقعیت‌هایی که باید دانست، این است که کامپیوترهای شخصی به مرور زمان کندتر می‌شوند و سرعت آنها کاهش می‌یابد. از دیگر سو، اتفاقی که برای نرم‌افزارهای کامپیوتری می‌افتد، دقیقاً به همان صورتی است که در سخت‌افزارها شاهد آن هستیم. وقتی عمر سخت‌افزارها بالا می‌رود، به مرور چالش‌های بیشتری را برای سیستم‌های عامل و نرم‌افزارها ایجاد می‌کنند. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، لیکن در برخی مواقع، کامپیوترهای شخصی به جایی می‌رسند که نیاز به تعمیر و بازرسی دارند. روش بازجوان‌سازی که بعضی از متخصصان توصیه می‌کنند این است از رم “RAM” استفاده شود. در طول چند هفته گذشته، بعضی از کارشناسان روی ارتقاء برخی از سیستم‌های قدیمی کار کردند. این سیستم‌ها به طور میانگین عمری بالغ بر پنج سال داشتند و همه‌ آنها با چندین رم تجهیز شده بودند که این رم‌ها از 8 گیگابایت تا 32 گیگابایت می‌رسید و آنچه که در زمان خرید آنها مدنظر قرار گرفته بود، پردازنده‌های رده بالاست. نکته قابل توجه اینکه سیستم‌های مزبور با وجود تعداد رم زیادی که در آن به کار رفته بود، به نقطه‌ای رسیده بودند که بسیار کُند و تنبل شده بود. بنابراین چه چیزی باعث افزایش سرعت آنها شده است؟ تصور کارشناسان این بود که مشکل از هارد درایوهاست و جالب اینکه دقیقاً مشکل از همان نقطه بود. بنابراین، از چندین هارد جدید با ظرفیت‌های مختلف استفاده کردند تا اثر آن را روی سرعت سیستم مشاهده کنند. تأثیر این کار بسیار خوب و جالب بود. زمان بوت سیستم که 30 تا 60 ثانیه بود، به کمتر از 10 ثانیه کاهش یافت و میزان پاسخ‌دهی ویندوز 10 به شکلی فوق‌العاده افزایش یافت. نتیجه اینکه سیستم فوراً قابل استفاده شد و تمام این کارها بدون از بین بردن حتی یک مگابایت از فایل‌های موجود بر روی سیستم، انجام شد. همچنین به نظر کارشناسان امر، استفاده از اس.اس.دی‌ها نیز می‌تواند در افزایش سرعت کامپیوتری نقشی مؤثر را ایفا نماید.  

ادامه مطلب »



خرداد
۰۲
هارد اکسترنال ضد ضربه AC730 با درجه نظامی
ارسال شده توسط روشن ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ ۰۲:۲۷ بعد از ظهر
به گزارش ایتنا، تولید AC730 به گونه ایست که از مقاومت بالایی در برابر اجسام از قبیل فشار، ضربه، لرزش، آب، گردو غبار، محیط های خشن و ضربه های اتفاقی برخوردار است. این محصول همچنین ضد ضربه مطابق با استاندارد تست سقوط ارتش آمریکا با توان تحمل فشار تا ۱۵۰۰ کیلو گرم و ضد آب و گرد و غبار مطابق با استاندارد IP68 می باشد.مقاومت بالا تا ۱۵۰۰ کیلو گرم فشارهارد اکسترنال AC730 از روکش آلمینیومی ساخته شده والبته جهت جلوگیری از سُر خوردگی با بدنه مات طراحی شده است. تقریباً هیچ عامل طبیعی نمیتواند به این هارد آسیبی وارد کند، از این رو توانایی تحمل ۱۵۰۰ کیلو گرم فشار را دارد.مشخصات استاندارد نظامی برای محافظت بهتر داده‌هااین محصول سازگار با استاندارد ارتش آمریکا MIL-STD-810G است، به این معنی که ، قایبلیت ضدضربه بودن برای افتادن‌های اتفاقی، تکان‌ها و ضربه‌ها از ارتفاع ۱.۲ متر را شامل می‌شود.ظرفیت حافظه بالا با پردازش سریعقابل ارائه در حافظه‌های 1TBو 2TB ، این مدل دارای اینترفیس USB3.1 نسل ۱ می‌باشد و می‌تواند حداکثر ۵گیگابایت بر ثانیه داده‌ها را منقل کند.  

ادامه مطلب »



اردیبهشت
۱۲
هک شدن مودم‌های کابلی خانگی در اثر آسیب پذیری مدیریت شبکه
ارسال شده توسط روشن ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۵۳ بعد از ظهر
صدها هزار دستگاه دروازه اینترنت در سراسر دنیا و در درجه اول، مودم‌های کابلی خانگی، به خاطر ضعف جدی در پیاده‌سازی پروتکل مدیریت آسان شبکه، نسبت به هک شدن آسیب‌پذیر هستند. SNMP یا همان پروتکل مدیریت آسان شبکه، برای تعیین هویت، نظارت و تنظیم از راه دور دستگاه شبکه خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از این دستگاه‌ها مانند سرورها، چاپگرها، هاب‌های شبکه، سوئیچ‌ها و روترها به صورت پیش‌فرض پشتیبانی می شود. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پی.سی ورلد، ازیکویل فرناندز و برتین برویس که دو پژوهشگر مستقل هستند، اخیراً راهی برای دور زدن احراز هویت SNMP در 78 مدل از مودم‌های کابلی پیدا کرده‌اند. ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) این مودم‌ها از کشورهای مختلفی بودند. اسکن‌های اینترنتی آ‌نها نشان داد که صدها هزار دستگاه وجود دارد که می‌توان تنظیمات آنها را به خاطر ضعف SNMP تغییر داد.از سوی دیگر، نسخه‌های 1 و 2 پروتکل SNMP، دارای سیستم احراز هویت قوی نیستند. مدل دسترسی آنها به پیکربندی یک دستگاه از طریق رمز عبور، رشته‌های اجتماع نامیده می‌شود. رمز عبور این دستگاه‌ها به صورت پیش فرض، در حالت عمومی برای صرفاً "خواندن" و در حالت خصوصی در حالت "نوشتن" قرار دارد، اما سازندگان این دستگاه‌ها می‌توانند این حالت‌ها را تغییر دهند.متخصصین می‌گویند انتشار اطلاعات حساس پیکربندی از طریق رشته اجتماع SNMP عمومی، مشکلی است که در طی چند سال اخیر روی بسیاری از دستگاه‌ها اثر گذاشته و آسیب‌های فراوانی در پی داشته است. در سال 2014، پژوهشگران دریافتند که تقریباً نیم میلیون دستگاه متصل به اینترنت که توسط شرکت‌های بروکید، آمبیت و نتوپیا تولید شده است، در SNMP مشکل دارند. البته واقعیتی که فرناندز و برویس کشف کردند، در حقیقت بسیار خطرناک‌تر بود و نشان می‌داد که مشکلات موجود در این دستگاه‌ها خیلی بیشتر از عدد اولیه نیم میلیون است. پژوهشگران بر این باورند که مشکلات اساسی در پیاده‌سازی پروتکل مورد بحث در مودم‌ها وجود دارد که باید فکری اساسی برای رفع این مشکل بشود. 

ادامه مطلب »



اردیبهشت
۰۹
خط پایان همایش‌های اینتل
ارسال شده توسط روشن ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۵۶ قبل از ظهر
«انجمن سالانه توسعه‌دهندگان اینتل» (IDF) نزدیک به ۲۰ سال قدمت داشته و معمولاً در طی آن، اینتل تازه‌ترین و بهترین دستاوردهای فنی خود را به رخ می‌کشید. همین سال گذشته بود که اینتل از این همایش برای رونمایی از تجهیزات واقعیت مجازی خود بهره گرفت. اما ظاهراً این همایش به پایان راه خود رسید.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از فورچون، خبر لغو این مراسم سالیانه روی وب سایت IDF بدین صورت منتشر شد:«همایش‌های اینتل به حد کافی رشد داشته و تصمیم گرفته شد که از این به بعد، این روند متوقف شود. از شما به خاطر نزدیک به ۲۰ سال همراهی در این راه، سپاسگزار هستیم! منابعی روی وبسایت اینتل موجود هستند؛ از جمله «مرکز منبع و طراحی» همراه با مستندات، نرم‌افزار و ابزارهای مربوطه برای طراحان، مهندسین و توسعه‌دهندگان.»گفتنی است این پست همچنین از مشتریان خواسته است تا پرسش‌های خود را با نمایندگان اینتل در میان بگذارند.فورچون برای گرفتن جزئیات بیشتر با اینتل مکاتبه کرد، اما یکی از نمایندگان این شرکت گفت که اینتل از آنچه که زمانی به عنوان یک شرکت کامپیوتر‌محور مطرح بود، به سرعت در حال رشد و گسترش به شرکتی با محصولات متنوع‌تر است.سخنگوی اینتل می‌گوید از این به بعد، اینتل همایش‌های متمرکزتری برگزار خواهد کرد؛ همچون همایش «روز هوش مصنوعی» در نوامبر گذشته.خبر مربوط به IDF درست یک هفته پس از آن مطرح شد که گفته می‌شد اینتل سرمایه خود در «مرکز نوآوری اوپن‌استک» را هم کنسل کرده است. گفتنی است این سرمایه‌گذاری دو سال پیش صورت گرفته بود.گفتنی است چنین خبری برای یک شرکت فناوری چندان غیرمعمول نیست. برای مثال، در سال ۲۰۱۱ مایکروسافت نیز «همایش توسعه‌دهندگان حرفه‌ای» (PDC) خود را منتفی کرد و از آن زمان تاکنون، همایش‌های متمرکزتر خود را با عنوان Microsoft Build برگزار می‌کند. 

ادامه مطلب »