Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
اردیبهشت
۳۰
پشتیبانی اندروید از زبان برنامه نویسی کوتلین
ارسال شده توسط روشن ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۳:۱۷ بعد از ظهر
گوگل رسماً از زبان برنامه‌نویسی کوتلین روی سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند. کوتلین زبان برنامه‌نویسی بسیار جدیدی است که شرکت جت‌برینز آن را طراحی کرده است.کوتلین از نظر ساختاری با جاوا شباهت‌های زیادی دارد، از جمله اینکه شی‌ء‌گرا است و برای رفع همان مسائلی که جاوا مأموریت داشت، طراحی شده است. اما چون از خیلی جهات هنوز مثل یک لوح سفید است و ظرفیت‌های زیادی دارد، قابلیت‌های خوب متعددی را می‌توان به آن افزود و سینتکس آن را مرتب‌تر کرد و بهبودهایی بیش از آنچه در جاوا می‌بینیم را به آن بخشید. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان 2017 اعلام کرد که «کوتلین، یک پروژه منبع باز تحت لیسانس آپاچی 2.0 است، یک طراحی عالی و زبان بالغ دارد و ما بر این باوریم که توسعه اندروید را سریع‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد.» این شرکت اظهار داشت که بعضاً شاهد آن هستیم که این زبان برنامه‌نویسی برای تولید اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد که ایکس‌پدیا، فلیپ‌برد و اسکوئر از نمونه‌های این اپلیکیشن‌ها هستند. استفاده گوگل از تیم کوتلین باعث ساده‌تر شدن نوشتن اپلیکیشن‌های اندروید شده است. توسعه دهندگان از این که بدانند که کامپایلر کوتلین، کد بایتی جاوا را منتشر می‌کند، خوشحال خواهند شد. کوتلین و جاوا تقریباً یکی هستند. در واقع، علت اصلی تمایل تیم اندروید به سمت زبان برنامه‌نویسی کوتلین، هم شباهت‌های جاوا و کوتلین بود؛ بدین معنا که شما می‌توانید کوتلین را به پایگاه کد خود اضافه کنید و دو زبان جاوا و کوتلین را آزادانه با هم ترکیب نمایید. اولین بار حضور کوتلین در بین زبان‌های برنامه‌نویسی در ژوئیه 2011 اعلام شد و نسخه 1.0 در فوریه 2016 در دسترس کاربران قرار گرفت. در آن زمان، جت‌برینز متعهد شد که سازگاری این زبان با ویژگی‌های پایدار 1.0 به بعد حفظ خواهد شد. کاربران علاقه‌مند، برای شروع کار با کوتلین می‌توانند پیش نمایش اندروید استودیو 3.0 را دانلود کنند، یکی از فایل‌های جاوای خود را انتخاب کنند و سپس گزینه تبدیل فایل جاوا به فایل کوتلین را در منوی کد انتخاب کنند. با این کار فایل شما به فایل کوتلین تبدیل شده و می‌توانید به راحتی با آن کار کنید. 

ادامه مطلب »



فروردین
۱۵
جاوا-اسکریپت دوباره محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی جهان شد
ارسال شده توسط روشن ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۳۴ قبل از ظهر
با اینکه پلتفرم‌های گوناگونی برای تولید و توسعه نرم‌افزار وجود دارد، اما برخی از زبان‌ها به دلیل جایگاه ویژه‌ای که نزد توسعه‌دهندگان یافته‌اند، همچنان جایگاه خود را پس از گذشت سال‌ها نگهداشته‌اند. جاوا-اسکریپت همچنان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی برای کارشناسان نرم‌افزار محسوب می‌شود. این خبر را مرکز Stack Overflow به تازگی در گزارش «چشم‌انداز توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری ۲۰۱۷» خود منتشر کرده است.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، این پلتفرم علاوه بر محبوبیت زیادی که نزد برنامه‌نویسان دارد، یکی از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای صاحبان کسب و کارها و نیز توسعه‌دهندگان نیز محسوب می‌شود.نکته جالب توجه اینکه اکنون برای چندمین سال پیاپی است که کارشناسان و متخصصان این زبان برنامه‌نویسی بیشترین درخواست را برای پیدا کردن شغل جدید داشته‌اند تا بتوانند جایگاهی درآمدزا برای خود دست و پا کنند.گفتنی است برخی دیگر از زبان‌های برنامه‌نویسی از جمله #C، Python، جاوا، PHP، ++C و C نیز در خانواده پلتفرم‌های محبوب برنامه‌نویسی طبقه‌بندی می‌شوند، ضمن اینکه کارشناسان مسلط بر SQL نیز میانگین حقوق بالایی نسبت به دیگر متخصصان نرم‌افزاری دارند.مطابق این گزارش، لیست زبان‌های برنامه‌نویسی با بیشترین میزان استفاده و متناسب با محبوبیتشان، به قرار زیر منتشر شده است:- جاوا-اسکریپت: ۶۵.۳ درصد- SQL: ۵۴.۵ درصد- #C: ۴۰.۳ درصد- Python: ۳۰.۹ درصد- جاوا: ۲۹.۲ درصد- PHP: ۲۵.۶ درصد- ++C: ۱۶.۵ درصد- C: ۱۳.۱ درصد 

ادامه مطلب »



مهر
۱۰
تصاحب شرکت بات‌ساز API.AI توسط گوگل
ارسال شده توسط روشن ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ۰۳:۵۴ بعد از ظهر
گوگل به‌تازگی اعلام کرده که گروه تحقیقاتی شرکت API.AI را تصاحب نموده است. گفتنی است شرکت API.AI ابزارهایی برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌سازد تا به آنها کمک نماید بات‌های دستیار صوتی مربوط به مکالمه و سیری‌مانند ایجاد نمایند.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از techradar، با اینکه قیمت و مفاد این تصاحب هنوز معلوم نیست؛ اما API.AI تا به امروز توانسته است ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار جذب سرمایه داشته باشد.بنابر شمارنده‌ای که API.AI در صفحه اصلی وب‌سایت خود قرار داده، این شرکت تا امروز، به اندکی بیشتر از ۳ میلیارد درخواست API رسیدگی کرده است. در این میان، گوگل می‌گوید بیش از ۶۰ هزار توسعه‌دهنده توانسته‌اند با استفاده از مجموعه ابزارهای API.AI، چیزهای مختلفی درست کنند.ما به‌عنوان انسان، قابلیت برقراری ارتباطات را داریم. مثلاً اگر کسی بگوید: «من مردی با دوربین دوچشمی دیدم»، معمولاً از لحن و شرایط صحبت استفاده می‌کنیم تا متوجه شویم که منظور وی، این بوده که با دوربین دوچشمی کسی را دیده، یا کسی را دیده که دوربین دوچشمی حمل می‌کرده است.اما اگر بخواهیم به به یک روبات آموزش بدهیم که همین کار را انجام بدهد، با چالش بسیار بزرگی روبه‌رو خواهیم بود و باید ابهام‌های احتمالی را هم به‌حساب بیاوریم (منظور از «دستم را بگیر»، این است، کمک مالی است، یا اینکه واقعاً باید دستی گرفته شود؟) همچنین، این یک واقعیت است که روش‌های بی‌شماری برای گفتن یک مطلب وجود دارد و بدین‌ترتیب، چالش گفته شده حتی بزرگتر هم می‌شود.اما شرکت API.AI به توسعه‌دهندگانی که روبات پدید می‌آورند، کمک می‌کند تا با فراهم کردن ابزارهایی برای اختراع دوباره چرخ، بتوانند بر این چالش فائق بیایند.APIهای این شرکت، کارهایی از قبیل تشخیص صحبت، تشخیص قصد و نیت، و مدیریت زمینه و محتوا را انجام می‌دهند و به برنامه‌نویسان کمک می‌کنند تا دانش خاص مربوط به هر حوزه را به بات‌ها یاد بدهند؛ چرا که به این دانش احتیاج فراوان دارند («پرچرب» و «آبدار»، احتمالاً برای روبات‌هایی که کار تحویل غذا انجام می‌دهند، یک معنی داشته باشند).گفتنی است در حال حاضر، فناوری API.AI با ۱۵ زبان و لهجه سازگاری دارد از جمله انگلیسی، چینی، فرانسه، آلمانی و اسپانیایی. 

ادامه مطلب »



شهریور
۲۷
پس از تسخیر وب، اکنون نوبت دسکتاپ‌هاست
ارسال شده توسط روشن ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۲۲ قبل از ظهر
جاواسکریپت در ابتدا در سال ۱۹۹۵ ابداع شد تا صفحات وب، حالت خشک برچسب‌های <blink>، حال و هوای بهتری داشته باشد. اما این زبان، امروزه موارد استفاده بسیار بیشتری هم پیدا کرده است. برای نمونه، شرکت‌هایی همچون گوگل و فیس‌بوک، برنامه‌های تحت وب، پیچیده و دسکتاپ‌مانند خود را با استفاده از جاواسکریپت می‌نویسند. همچنین، از زمان راه‌اندازی Node.js در سال ۲۰۰۹، این زبان به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای ایجاد نرم‌افزارهای تحت سرور تبدیل شده است.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از computerworld، با توجه به اینکه امروزه حتی وب هم نمی‌تواند آنچنان که باید و شاید از قابلیت‌های جاواسکریپت بهره‌برداری کند، این زبان در تلاش است تا راه خود را به‌سمت برنامه‌های موجود در دسکتاپ‌ها باز کند.الکترون، نام پلتفرم توسعه نرم‌افزاری است که توسط Github ایجاد شد و به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهد تا در کنار دیگر فناوری‌های وب همچون HTML و CSS، از جاواسکریپت نیز برای ایجاد برنامه‌های دسکتاپی که روی ویندوز، مکینتاش، و لینوکس اجرا می‌شوند، استفاده نمایند. گفتنی است این شرکت دیروز نخستین نسخه کامل الکترون را عرضه کرد.اما گفته می‌شود برخی از بزرگ‌ترین نام‌های فناوری نیز، هم‌اکنون به فکر افتاده‌اند تا برای جاواسکریپت، موارد استفاده‌ای فراتر از مرورگرها بیابند. برای مثال، سال گذشته مایکروسافت یک ویرایشگر کد با نام Visual Studio Code عرضه کرد که با استفاده از الکترون ایجاد شده بود. نرم‌افزار گپ‌وگفت اسلک (Slack) نیز برای ایجاد کلاینت دسکتاپی خود، از الکترون استفاده می‌کند. به‌طور مشابه، شرکت تازه‌کار Nylas (که پیش‌تر با نام Inbox شناخته می‌شد) هم، از الکترون برای ایجاد یک کلاینت ایمیل استفاده کرده است. همچنین، شرکت Brave نیز که توسط برندان آیک (آفریننده جاواسکریپت) بنا نهاده شده، از الکترون برای ایجاد یک مرورگر وب کاملاً جدید استفاده کرده است.اما وقتی راه‌های بی‌شماری برای ایجاد نرم‌افزارهای دسکتاپی وجود دارند، چرا این شرکت‌ها از جاواسکریپت استفاده می‌کنند؟برای پاسخ به این پرسش، لازم است به خیزش جاواسکریپت در جانب سرور توجه داشته باشیم. هنگامی که Node.js عرضه شد، همان موقع هم برنامه‌نویسان برای نوشتن برنامه‌های جانب سرور، از ابزارهای لازم برخوردار بودند. اما Node.js به طرز عجیبی از محبوبیت برخوردار شد؛ چرا که برنامه‌نویسان اکنون می‌توانستند تنها از یک زبان، هم برای نوشتن بخش مرورگر و هم برای نوشتن بخش سرور برنامه خود بهره بگیرند. امروز مشخص شده است که برخورداری از یک زبان مشترک برای وب، بسیار مفید است. همچنین، این چابکی موجب می‌گردد تا مهاجرت جاواسکریپت به دسکتاپ، گامی طبیعی تلقی شود. 

ادامه مطلب »



تیر
۲۸
مسابقه صاحبان مشاغل برای کسب درآمد از محبوبیت بازی پوکمن گو
ارسال شده توسط روشن ۲۸ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۳۸ بعد از ظهر
به گزارش ایتنا از فارس، مک‌دونالد اولین کسب‌و‌کاری است که قابلیت درآمدزایی از بازی پوکمن گو را جدی گرفته و قصد دارد به هر نحو ممکن کاربران این بازی را به شعبه‌های زنجیره‌ای خود بکشاند.محبوبیت بازی یادشده این روزها حتی از فیس‌بوک و بسیاری از سرویس‌های موبایلی بیشتر شده و کم نیستند شرکت‌هایی که حاضرند با پرداخت پول زمینه نمایش موقعیت‌های مکانی مربوط به کسب‌و‌کار خود را در نقشه مجازی این بازی فراهم کنند.جان هانکه رییس شرکت Niantic طراح اصلی این بازی می‌گوید در آینده قابلیتی موسوم به موقعیت‌های مورد پشتیبانی به بازی یاد شده اضافه می‌شود. در حال حاضر تصویر لوگوی مک‌دونالد به کدهای نرم‌افزاری بازی یاد شده اضافه شده است.منابع مطلع می‌گویند مک دونالد نه تنها حامی این بازی است، بلکه قصد دارد فعالیت‌های خود در این زمینه را در آسیا هم افزایش دهد. در آینده تمامی رستوران‌های مک دونالد به عنوان مقصد مجازی ملاقات و تعامل با شخصیت‌های این بازی در نقشه‌های بازی پوکمن گو نمایش داده می‌شوند. البته هنوز مک دونالد یا نینتندو به طور رسمی در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند.

ادامه مطلب »