Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
شهریور
۰۹
راه‌اندازی 100 هزار انشعاب اینترنت استار لینک توسط اسپیس اکس
ارسال شده توسط روشن ۰۹ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۴۷ قبل از ظهر
اینترنت استارلینک که یکی از سرویس‌های زیر گروه اسپیس اکس است به تازگی برای گروهی بزرگ از مشتریان در دسترس قرار گرفته است و آمار منتشر شده خبر از استقبال مناسب از این پروژه دارند.   به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت اسپیس اکس، تا به امروز تعداد 100 هزار مشتری توانسته‌اند تا پیش از شروع به فعالیت پوشش جهانی این سیستم، ساختار ترمینال فیزیکی ان را دریافت کنند.   به این ترتیب این کاربران خواهند توانست تا به محض شروع ساختار کاری استارلینک و ارسال امواج توسط اینترنت ماهواره‌ای اسپیس اکس، شروع به دریافت خدمات کنند.     شایان ذکر است که نسخه بتای سرویس استارلینک در اواخر سال 2020 شروع شد و به کاربران اجازه داد تا با پرداخت 99 دلار در ماه بتوانند به خدمات دسترسی پیدا کنند.           البته شایان ذکر است که هزینه ترمینال به صورت مجزا از هزینه ماهانه پرداختی توسط کاربر خواهد بود و کاربران باید یک آنتن و دیش مخصوص را به همراه منبع انرژی به صورت جدا دریافت کنند که هزینه آن‌ها به همراه روتر مخصوص وای‌فای به 499 دلار خواهد رسید.   یکی از نخستین کشورهایی که نسبت به این پروزه اقبال نشان داد، کشور شیلی بود و این امر کاملا منطقی است زیرا استارلینک موجب می‌شود که بسیاری از محدودیت‌های مرسوم اینترنتی از بین بروند.   بر اساس اطلاعاتی که پیش از این منتشر شده بود، سرویس خدمات استارلینک، اینترنت را به صورت ماهواره‌ای ارائه می‌کند و این خدمات توسط تعداد یک هزار و 800 ماهواره کوچک انجام خواهد شد که به صورت مشترک خوشه استارلینک را تشکیل داده‌اند.   با این حال کار به اینجا ختم نخواهد شد بلکه شبکه استارلینک در آینده به تعداد 42 هزار ماهواره مجهز خواهد شد. به همین دلیل نیز مدیر پروژه استارلینک یعنی گوین شاتول معتقد است که این پروژه می‌تواند از ماه سپتامبر پوشش جهانی کاملی را به کاربران ارائه کند.
ادامه مطلب »



بهمن
۰۶
پروژه اینترنت بالونی آلفابت شکست خورد
ارسال شده توسط روشن ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ۰۴:۲۳ بعد از ظهر
سرانجام پروژه رویایی شرکت آلفابت مبنی بر ارائه اینترنت بر مبانی سیستم‌های بالونی به پایان راه رسید و این شرکت به صورت رسمی از پایان دادن به پروژه لون خبر داده است.   به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، شرکت آلفابت رسما اعلام کرده است که پروژه بالون‌های ارائه کننده اینترنت در ارتفاع بالا که با نام پروژه لون شناخته می‌شدند، قادر به رسیدن به دستاوردهای پیش‌بینی ‌شده نبوده است و به همین دلیل نیز این شرکت به این پروژه پایان خواهد داد.   در سال 2013 بود که گوگل با معرفی کردن پروژه لون توانست تا بسیاری را شگفت زده کند. این پروژه بر پایه ارائه خدمات اینترنت بی‌سیم به کمک بالون‌هایی بود که در ارتفاع 20 کیلومتری از سطح زمین شناور می‌شدند.   شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت اعلام کرده است که این پروژه به علت این که نتوانسته است تا از نظر اقتصادی به صورت درستی این پروژه را به بهره وری برساند تصمیم به پایان آن گرفته است و رسما پروژه لون را یک پروژه شکست خورده معرفی کرده است.   مدیر پروژه لون یعنی الیستر وستگارت در این باره یک پست وبلاگی منتشر کرده و در آن این موضوع را به این ترتیب شرح داده است: «ما در طول مسیر این پروژه توانستیم تا چندین شریک جدی پیدا کنیم ولی در نهایت نتوانستیم تا هزینه‌ها را به اندازه‌ای پایین بیاوریم که بتوانند برای راه‌اندازی یک کسب کار پایدار بلند مدت مناسب باشد.»       شایان ذکر است که در طول دوران کاری این پروژه، لون در سال 2018 توانست تا از پروژه X moonshot جدا شده و به یک بخش مستقل در ساختار طبقاتی آلفابت تبدیل شود ولی به نظر می‌رسد که دو سال و نیم بعد، این امر سرانجام پس از 9 سال تلاش به شکست منتهی شده است.   وسترگارت در پایان ناراحتی خود از این موضوع را ابراز کرده و گفت که راه پیش روی این پروژه به مراتب دشوارتر و پر چالش‌تر از چیزی بود که در ابتدای کار تصور می‌شد.   شایان ذکر است که این پروژه ابتدا در نیوزلند عملیاتی شده و سپس در کالیفرنیا به معرض اجرا قرار داده شد و شاید بتوان بزرگ‌ترین دستاورد آن را ارائه خدمات فوری به مراکز آسیب‌دیده از بلایای طبیعی مانند پورتوریکو یا پرو دانست. در حال حاضر تنها در کنیا از این پروژه استفاده می‌شود و این استفاده و ارائه خدمات تا ماه مارس نیز ادامه خواهد داشت.   همچنین آلفابت برای عدم ایاد خلاء در کنیا، بودجه‌ای 10 میلیون دلاری برای ایجاد زیرساخت‌های اینترنتی جهت آموزش و توسعه کنیا در نظر گرفته است تا نبود پروژه لون به برنامه‌های توسعه میان‌مدت این کشور آفریقایی آسیبی وارد نکند.  
ادامه مطلب »



مهر
۲۳
احتمال افزایش قیمت شدید وب هاستینگ در طی ماه‌های آینده
ارسال شده توسط روشن ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ۰۸:۰۰ قبل از ظهر
کمپانی cPanel به‌تازگی اعلام کرده است که این نرم‌افزار در سال آینده به ساختار قیمت‌گذاری و صدور مجوز مبتنی بر حساب کاربری تغییر خواهد کرد و همین امر ممکن است موجب شود که قیمت تمامی سرویس‌های وب هاستینگ افزایش چشم‌گیری پیدا کند.   به گزارش ایتنا و به نقل از techradar، کمپانی cPanel به کاربران وب هاستینگ رابط کاربری و کنترل پنل گرافیکی لینوکسی ویژه‌ای ارائه می‌کند که مدیریت سرور و وب‌سایت با آن بسیار آسان می‌شود. اگرچه برخی از هاست‌های وب نسخه جایگزینی را برای cPanel در نظر گرفته‌اند اما تمامی آن‌ها در مقایسه با کنترل پنل استاندارد cPanel حرفی برای گفتن ندارند. بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات هاست وب به‌منظور حفظ قدرت خود در بازار پرازدحام وب هاستینگ از cPanel استفاده می‌کنند و این در حالی است که سایر ارائه‌دهندگان این خدمات cPanel را به‌عنوان قابلیتی در نظر می‌گیرند که کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغی آن را به بسته خود بیفزایند.   بااین‌حال افزایش قیمت cPanel که از اول ژانویه سال آینده میلادی اعمال می‌شود احتمالا موجب می‌شود که آن دسته از هاست‌های وبی که این کمپانی را به‌عنوان کنترل پنل استاندارد خود پیشنهاد می‌کنند، مجبور به افزایش قیمت سرویس خود شوند تا میزان سودشان را در بازار حفظ کنند.   کمپانی cPanel در ایمیلی به شرکای خود اعلام گرده است که این اقدام با هدف آسان کردن فرایند افزایش سرورهای جدید انجام خواهد شد و همچنین جذب مشتری را ایان تر می‌کند. بازار وب هاستینگ از زمان عرضه cPanel در سال 1996 تغییرات زیادی کرده است و سرورها هم‌اکنون به حتی قدرتمند شده است که می‌توانند هزاران سایت را روی یک پردازنده اجرا کنند.   در این ساختار جدید قیمت هر مجوز بر اساس شمار حساب‌های کاربری ‌هاست شده روی یک سرور تعیین می‌شود و مشتریان به‌زودی تنها برای آنچه استفاده می‌کنند، پول می‌پردازند. cPanel همچنین مشتریان خود را به سمت برنامه پرداختی ماهانه سوق می‌دهد و این کمپانی به هنگام تمدید مجوزهای سالانه، آن‌ها را به‌صورت خودکار به مجوزهای ماهانه تبدیل می‌کند.   قیمت‌های این شرکت هم برای ارائه‌دهندگان وب هاستینگ و هم برای فروشندگان به‌طور قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت. به همین دلیل قیمت‌های هاست وب در سال آینده میلادی ممکن است با افزایش چشمگیری روبرو شود.
ادامه مطلب »



شهریور
۲۲
اپراتور آمریکایی تی موبایل تصمیم گرفته است که در پی آنلاین شدن مدارس به 10 میلیون خانه آمریکایی اینترنت رایگان ارائه کند.   به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، سال گذشته جان لجر به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی کمپانی تی موبایل قول داد که برای 10 میلیون خانه آمریکایی اینترنت رایگان فراهم می‌کند. هم‌اکنون که این کمپانی با اسپرینت ادغام شده است تصمیم بر این شد که این برنامه اجرایی شود و نحوه عملیاتی شدن آن نیز توضیح داده شد.   تی موبایل در طی 10 سالی که از عمر این برنامه می‌گذرد، 10.7 میلیارد دلار را به آن اختصاص داده است و آن را در اختیار همه دانش‌آموزانی قرار داده است كه بخشی از برنامه‌های ملی مدارس برای خانواده‌های کم‌درآمد هستند. مدارس می‌توانند برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کرده و زیپ کدهای دانش‌آموزان را به اشتراک بگذارند تا تی موبایل بتواند ارائه این سرویس را تائید کند.   این کمپانی اعلام کرده است که زمانی که درخواست ثبت‌نام مدارس و دانش‌آموزان تائید شد، مدرسه می‌تواند به هر دانش‌آموز هات اسپاتی رایگان با 100 گیگابایت داده سالانه اعطا کند. این میزان از داده برای انجام تماس‌های ویدئویی کافی است اما دانش‌آموزان می‌تواند با دریافت کمک‌هزینه‌ای 500 دلاری برای هرسال از بسته‌های تخفیفی تی موبایل با حجم 100 گیگابایت داده ماهانه به ازای پرداخت 12 دلار بر ماه یا داده نامحدود با پرداخت 15 دلار در ماه بهره‌مند شوند.   البته تمامی مدارس آمریکا به‌صورت آنلاین برگزار نمی‌شوند اما 13 منطقه آموزش‌وپرورش در آمریکا تصمیم دارند که مدارس را تنها به‌صورت آنلاین برگزار کنند. بااین‌حال تلاش‌های تی موبایل ممکن است برای همه دانش‌آموزان مؤثر نباشد زیرا تخمین‌ها نشان از آن دارند که حدود 16.9 میلیون کودک به اینترنت موردنیاز برای کلاس‌های آنلاین دسترسی ندارند.   اهدای رقم 10.7 میلیارد دلاری احتمالا برای تی موبایل مزایای بلندمدت زیادی دارد و این کمپانی از این طریق می‌تواند محبوبیت بیش‌تری در بین کاربران به دست آورده و در آینده سود زیادی از این طریق کسب کند. علاوه بر این زمانی که برنامه یادشده رونمایی شد رابطه دانش‌آموزان و معلم به‌صورت حضوری بود و دسترسی به اینترنت برای آن‌ها به معنای کسب علم اضافی تلقی می‌شد.    بااین‌حال هم‌اکنون و در پی آنلاین شدن کلاس‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا نداشتن اینترنت به معنای بازماندن از تحصیل است و ارزش کار کمپانی‌هایی نظیر تی موبایل در نزد مردم بسیار بالاتر خواهد رفت. همین امر موجب می‌شود که مشتریان این اپراتور آمریکایی بیشتر شده و کمک‌هزینه اعطایی به‌زودی با سرازیر شدن سودی کلان جبران شود.
ادامه مطلب »



مرداد
۰۴
گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از وب‌سایت‌های معروف جهان به دلیل بروز نقضی در سیستم Cloudflare برای مدتی دچار اختلال شدند.   به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، سرویس Cloudflare در روز جمعه در بخشی از شبکه‌های خود با قطعی برق مواجه شد و همین امر موجب شد تا بسیاری از وب‌سایت‌ها از دسترسی خارج شوند. این مشکل به دلیل یک واکنش زنجیره‌ای در سیستم‌های روت کردن ترافیک اینترنت Cloudflare به وجود آمد. وب‌سایت‌های معروفی نظیر شاپیفای و پلیتیکو تحت تأثیر این نقص قرار گرفتند.   کمپانی Cloudflare در گزارش مرتبط با این حادثه آورده است که این قطعی برق در نتیجه حمله سایبری نبوده است. این کمپانی اظهار کرده است که:« ما بر این باوریم که به مشل ریشه‌ای پی برده‌ایم و هم‌اکنون بر سیستم‌هایمان برای پایداری نظارت می‌کنیم.» به نظر می‌رسد که قطعی دسترسی وب‌سایت‌ها حدود 23 دقیقه به طول انجامیده است.       اطلاعات تکمیلی در این رابطه نشان می‌دهد که این کمپانی روی مشکلی بی‌ربط با این مسئله کار می‌کند که ناگهان متوجه شد که کل جریان ترافیک میان پایگاه داده‌هایش به سمت یک جهت در آتلانتا می‌رود. این امر موجب لبریز شدند سیستم شد و موجب ایجاد مشکلاتی در سایر نقاط پایگاه داده‌های شبکه جهانی این کمپانی شد.   کمپانی Cloudflare در رابطه با ساختار وب در دنیا بسیار مشهور است و به حفظ امنیت وب‌سایت‌ها از شر هکرها کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این روت کردن حجم عظیمی از ترافیک اینترنت بر عهده این کمپانی است و بر همین اساس بروز چنین نقص‌هایی در آن می‌تواند تبعات گسترده‌ای داشته باشد.  
ادامه مطلب »