Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
آبان
۲۲
عرضه نسخه ششم بازی محبوب GTA پس از ۱۰ سال انتظار
ارسال شده توسط روشن ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ۰۲:۱۷ قبل از ظهر
این شرکت در بیانیه خود اشاره کرد که در اوایل دسامبر اولین نسخه رسمی از این بازی را منتشر خواهد کرد. البته جزئیات کامل بازی هنوز منتشر نشده و تنها اعلام شده که طرفداران می‌توانند انتظار دموی هیجان‌انگیزی را داشته باشند. عرضه این بازی با ۲۵مین سالگرد تأسیس Rockstar در ماه دسامبر مصادف شده است. بنابراین احتمال دارد نسخه دموی GTA6 در همان روز منتشر شود. همچنین مراسم اهدای جوائز بازی‌های ویدئویی روز ۷ دسامبر برگزار می‌شود که می‌تواند زمان مناسب دیگری برای رونمایی از این بازی باشد. در حال حاضر مذاکراتی میان اتحادیه بازیگران بازی‌های ویدئویی و شرکت‌های بزرگ سازنده بازی در جریان است. اما مدیرعامل شرکت Take-Two معتقد است احتمال اعتصاب بازیگران بعید بوده و انتظار می‌رود مذاکرات به نتیجه مثبتی برسد. بنابراین به نظر نمی‌رسد عرضه GTA6 با تأخیر مواجه شود. پس از سال‌ها انتظار، عرضه نسخه جدید این بازی محبوب خبر خوشحال‌کننده‌ای برای طرفداران سری GTA است.
ادامه مطلب »



آبان
۰۵
نسخه موبایلی محبوب‌ترین بازی‌های کامپیوتری عرضه خواهد شد
ارسال شده توسط روشن ۰۵ آبان ۱۴۰۲ ۰۸:۵۹ بعد از ظهر
اخیراً تریلری منتشر شده است که نشان می دهد مردم به زودی می‌توانند یکی از محبوب ترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ را روی موبایل بازی کنند. این بازی که به زودی برای سیستم‌های عامل iOS و Android منتشر می‌شود، به نظر می‌رسد آغاز ورود بازی‌های معروف به دستگاه‌های تلفن همراه قابل پخش است. امسال خبرهایی مبنی بر عرضه بازی‌هایی مانند  Assassin’s Creed Mirage، Death Stranding  و بازسازی Resident Evil ۴ برای موبایل منتشر شده است. با این حال، اینها در حال حاضر تاریخ انتشار یا حتی دوره زمانی برای عرضه ندارند. از سوی دیگر، بازی Goat Simulator ۳ به زودی روی پلتفرم‌های موبایل برای هرکسی که می‌خواهد بازی کند، عرضه خواهد شد. سری Goat Simulator به گیمرها این امکان را می‌دهد تا در نقش «بز پیلگور» که شخصیتی تلویزیونی است بازی کنند، به اطراف بدوند، با سر ضربه بزنند و اجسام مختلف را لیس بزنند تا اسرار پنهان را کشف کنند. رازها همه جای دنیا این پنهان هستند و هرگز نخواهید فهمید که در آینده چه خواهید یافت. ما به عنوان خبرنگار سایت سان، به اندازه کافی خوش شانس بودیم که امسال در رویداد گیمزکام به نسخه موبایلی Goat Simulator ۳  دسترسی پیدا کردیم. حالا می‌توانید بدون نیاز به کنترلر بازی کنید. درواقع کنترل‌های موبایل به اندازه یک کنترلر یا صفحه‌کلید یا ماوس حس خوبی به شما می‌دهند. بازی Goat Simulator به خاطر فیزیک بی‌ثباتش که بخشی از جذابیت آن است، شناخته می‌شود، به جز این مورد بقیه مثل سایر نسخه‌ها روان است. همه ویژگی‌های نسخه کامپیوتر را در نسخه موبایل خواهید داشت، از جمله حالت همکاری دو بازیکن. با این حال، باید منتظر انتشار کامل باشیم تا ببینیم آیا انتظارات را برآورده می کند یا خیر. منبع: همشهری آنلاین
ادامه مطلب »



آبان
۰۴
عربستان سعودی میزبان جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای ۲۰۲۴ خواهد بود
ارسال شده توسط روشن ۰۴ آبان ۱۴۰۲ ۱۲:۵۷ قبل از ظهر
این خبر در «کنفرانس جهانی ورزش‌ها و بازی‌های جدید» به میزبانی عربستان سعودی اعلام شد که در آن ولیعهد و شخصیت‌های ارشد ورزشی از جمله جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، و کریستین رونالدو، فوتبالیست مشهور پرتغالی، و فعالان عرصه بازی‌های رایانه‌ای در جهان حضور داشتند. رقابت‌های جام‌جهانی ورزش‌های الکترونیک که تابستان ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، میدان مهمی برای ارتقای بازی‌های رایانه‌ای و ورزش‌های الکترونیکی خواهد بود و جایگاه عربستان سعودی را به عنوان کشوری پیشرو در این حوزه تقویت می‌کند. ولیعهد عربستان سعودی همچنین از راه‌اندازی یک موسسه غیرانتفاعی جام‌جهانی بازی‌های رایانه‌ای برای برگزاری این رویداد خبر داد که با همکاری همه شرکا و نهادهای فعال در فضای بازی‌های رسانه‌ای، این بازی‌ها را به مرحله جدیدی وارد خواهد کرد. شاهزاده بن سلمان ضمن اعلام این خبر گفت: «جام‌جهانی بازی‌های رایانه‌ای گامی طبیعی در تبدیل عربستان سعودی به بزرگ‌ترین مرکز بازی‌های رایانه‌ای در جهان است و ما بر این باوریم که تجربه‌ای بی‌نظیر در این رابطه به جهان ارائه خواهیم کرد. تاکید می‌کنیم که این جام بخشی از اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی برای متنوع‌سازی منابع اقتصادی را محقق می‌کند و جایگاه گردشگری و اشتغال‌زایی و سطح رفاه شهروندان، ساکنان و زائران را ارتقا می‌بخشد.» او در ادامه افزود که انتظار می‌رود این رقابت‌ها تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵۰ میلیارد ریال سعودی (بیش از ۱۳ میلیارد دلار) به تولید ناخالص ملی این کشور بیفزاید و ضمن ایجاد ۳۹ هزار فرصت شغلی جدید، شهر ریاض را به عنوان پایتخت بازی‌های رایانه‌ای جهان مطرح کند. انتظار می‌رود این بازی‌ها که در سالن‌های سرپوشیده برگزار می‌شوند، میانگین تعداد رزرو هتل‌ها در تابستان را که به دلیل کمتر شدن گردشگر، حدود ۱۶ درصد کاهش می‌یابد، بالا ببرد. این رقابت‌ها مشوق بزرگی برای بخش تفریحات ورزشی و الکترونیکی عربستان سعودی خواهد بود و جوایزی که برای آن در نظر گرفته شده‌اند، بزرگ‌ترین جوایز تاریخ بازی‌های رایانه‌ای خواهند بود. جزئیات این رقابت‌ها اوایل سال ۲۰۲۴ اعلام خواهد شد.
ادامه مطلب »



آبان
۰۱
گران‌ترین بازی‌های جهان؛ لیست میلیارد دلاری
ارسال شده توسط روشن ۰۱ آبان ۱۴۰۲ ۰۳:۱۱ قبل از ظهر
بعضی از شرکت‌های بین‌المللی به دلیل سود قابل توجهی که از بازی‌های ویدئویی به دست می‌آورند، علاقه‌مند به توسعه این بازی‌ها هستند و بودجه‌های هنگفتی را به آنها اختصاص می‌دهند.  در سال‌های اخیر تعداد بازی‌هایی که بیش از 50 میلیون دلار برای توسعه آنها هزینه شده است، به طور قابل توجهی افزایش یافته است و این قبل از در نظر گرفتن هزینه‌های بازاریابی و تبلیغاتی است. با افزوده شدن امکانات بیشتر، جزئیات دقیق‌تر، گرافیک‌های بسیار تمیز و استفاده فراوان از هوش مصنوعی، بازی‌های جهان امروزی به صورت قابل توجهی پرهزینه‌تر شده‌اند. در ادامه، به 5 مورد از پرهزینه‌ترین بازی‌ها می‌پردازیم.   بازی رستگاری سرخپوست مرده 2 (Red Dead Redemption 2) بازی RDD 2 که در سال 2018 توسط شرکت آمریکایی Rockstar ساخته شد، در رتبه اول این فهرست قرار گرفت. بودجه تخمین زده شده این بازی بین 370 تا 540 میلیون دلار است. همه این‌ها برای توسعه‌دهنده سود زیادی داشته است، زیرا این بازی نه تنها جوایز متعددی را برای بهترین بازی سال دریافت کرد، بلکه حدود 37 میلیون نسخه از آن فروخته شد. جالب است بدانید که بازی RDD 2 تنها ظرف دو روز توانست نزدیک به 725 میلیون دلار سود عاید شرکت راک استار کند که رقم بسیار قابل توجهی است.   بازی سایبرپانک 2077 (Cyberpunk 2077) این بازی که توسط شرکتCD Project Red در سال 2020 در بازار عرضه شد، در رتبه دوم لیست قرار گرفت. هزینه تقریبی بازی سایبرپانک 2077، 316 میلیون دلار اعلام شد. در حالیکه اجرای بازی کم اشکال ندارد و باگ‌های فراوان در سایبرپانک 2077 بسیاری از گیمرها را دلسرد کرد، اما در تا پایان 2020 بیش از 13 میلیون نسخه آن در سراسر جهان فروخته شد.   بازی اتومبیل‌دزدی بزرگ 5 (Grand Theft Auto 5) بازی GTA V یکی دیگر از شاهکارهای شرکت راک استار از مجموعه GTA است که همیشه از استقبال بسیار خوبی برخوردار بوده است. هزینه ساخت این بازی که در سال 2013 وارد بازاد شد، 265 میلیون دلار تخمین زده شد. 145 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. اگرچه این بازی به صورت رایگان قابل دانلود است، اما درآمد آن 2 میلیارد دلار تخمین زده شد.   بازی ندای وظیفه: جنگاوری نوین 2 (Call of Duty: Modern Warfare 2) چهارمین رتبه در فهرست پرهزینه ترین بازی های تاریخ به بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 اختصاص دارد. سری Call of Duty از سال 2003 وارد عرصه گیمینگ شد و بازی Call of Duty 2 از جمله شاخص‌ترین عناوین کنسول ایکس باکس 360 در زمان انتشار خود محسوب می‌شد؛ اما می‌توان گفت این سری بازی شاخص قبل از عرضه چهارمین نسخه اصلی سری، یعنی بازی Modern Warfare به موفقیتی که اکنون به آن رسیده است نرسیده بود. هزیمه تولید و بازاریابی دومین نسخه Modern Warfare که توسط شرکت Activision ساخته و در سال 2009 وارد بازار شد، 250 میلیون دلار تخمین زده شد.   بازی جنگ ستارگان؛ جمهوری قدیم (Star Wars; Old Republic) این بازی نه تنها یکی از پرهزینه ترین بازی های جهان بلکه پرهزینه ترین بازی شرکت EA Games نیز در نظر گرفته می‌شود. نه تنها بازی جنگ ستارگان بلکه تماشای سری فیلم‌های استار وارز نیز هرگز برای دوست‌داران چنین سبکی قدیمی و کهنه نمی‌شود؛ از این‌رو شرکت EA Games با صرف هزینه‌ای نزدیک به 200 میلیون دلار توانسته است به سود چشم‌گیری برسد.
ادامه مطلب »



مهر
۰۸
۱۶ بازی از دستگاه‌های پلی‌استیشن ۵ حذف خواهند شد
ارسال شده توسط روشن ۰۸ مهر ۱۴۰۲ ۰۵:۱۱ قبل از ظهر
پلتفرم پلی استیشن تعدادی بازی را اعلام کرده است که در ماه اکتبر در این پلتفرم در دسترس نخواهند بود. این اتفاق همیشه به صورت دوره‌ای رخ می‌دهد، اما این بار بازی‌های بسیار خوبی وجود دارند که در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ حذف خواهند شد.  به گزارش ایتنا از باشگاه خبرنگاران جوان، انتظار می‌رفت که دو بازی Inside و Limbo پس از اعلام آمدن به Xbox Game Pass، و The Crew نیز پس از آخرین نسخه، The Crew Motorfest، که در این ماه راه اندازی شد، پلی استیشن ۵ را ترک کنند.   نکته جالب این لیست حذف غافلگیرکننده دو بازی جدید است؛ به گونه‌ای که دو مورد از جدیدترین بازی‌های سری Far Cry که در ماه اکتبر منتشر می‌شوند در این لیست وجود دارند.   لیست بازی‌هایی که PS Plus Extra و Premium را در ۱۷ اکتبر ترک می‌کنند: The Quarry Far Cry 4 Far Cry 5 The Medium Inside Limbo The Crew Naruto to Boruto: Shino Striker Clouds and Sheep 2 Astebreed Torquel Gal Gunvolt Burst Goosebumps: The Game Yakuza 3 Remastered Yakuza 4 Remastered Yakuza 5 RemasteredYakuza 5 Remastered
ادامه مطلب »