Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
بهمن
۱۸
وعده وزیر ارتباطات: تا ۱۴۰۷ همه مردم کشور از فیبرنوری برخوردار می شوند
ارسال شده توسط روشن ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ۰۵:۵۴ بعد از ظهر
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم آئین رونمایی و بهره‌برداری از طرح‌های آماده افتتاح مخابراتی که امروز بعد ازظهر (۱۸ بهمن ماه) برگزار شد با اشاره به اجرای یک حرکت جهادی در دولت سیزدهم گفت: فیبرنوری به عنوان یک حرکت جهادی در کشور شروع شده و انشالله تا پایان این دولت این امکان برای همه مردم فراهم می‌شود و به این ترتیب تا سال ۱۴۰۷ همه کشور از این نعمت برخوردار می‌شوند. به گزارش ایتنا از مهر، وی افزود: با اجرای فیبرنوری زیر ساخت انبوهی از کاربردهای جدید فراهم می‌شود و تقسیم کار ملی برای این کار انجام داده ایم چرا که باید این کار ۱۰ ساله، در ۲ یا ۳ سال انجام شود به همین منظور ۹ اپراتور دیگر علاوه بر شرکت مخابرات ایران برای پروژه فیبر نوری فعالیت می‌کنند. زارع پور ادامه داد: پروانه مخابرات به زودی صادر می‌شود و شرکت مخابرات نقش کلیدی در لایه دسترسی دارد که با تجربه و تخصص و زیر ساختی که وجود دارد حتماً این اتفاق می‌افتد و با نقشی که مخابرات در شبکه انتقال دارد اگر بخواهیم به سرعت‌های مناسب برسیم حتماً باید ظرفیت شبکه انتقال هم به همین نسبت افزایش یابد. وی با اشاره به وابستگی زندگی مردم به فناوری تصریح کرد: بسیار خوشحالیم که بسیاری از این نیازها از طریق سکوهایی که توسط نخبگان همین خاک توسعه داده شده است، رفع می‌شود و در آینده با وجود فناوری‌هایی مانند کلان داده و هوش مصنوعی، همه زندگی بشر دچار تحول می‌شود. در چنین شرایطی کار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار سخت است که بتوانیم متناسب با روز پیش برویم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در ۲ سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه ارتباطات رخ داده است .برای نخستین بار در لایحه بودجه یک تبصره مستقل داشتیم. این اتفاق بزرگی است و سنگ بنای تحولات آینده به حساب می‌آید. وی گفت: دولت مکلف شده سالیانه ۵۰۰ هزار نیروی ماهر را تربیت کند. درباره هوش مصنوعی و دولت هوشمند نیز تکالیفی مشخص شده است که همه اینها باعث توسعه فناوری در زندگی مردم می‌شود. دولت هوشمند یک انقلاب در نظام اداری کشور است. زارع پور ادامه داد: همه این اتفاقات نیازمند یک زیرساخت پرسرعت و با کیفیت است که در برنامه هفتم توسعه بندهای بسیار خوبی به آن اختصاص یافته است. یکی از آن بندها توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها است به طوری که تکلیف شده که تا پایان برنامه هفتم توسعه باید همه ساختمان‌ها در شهرها به فیبرنوری متصل شوند و در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار مشترک فیبرنوری در کشور داریم و بیش از ۶ میلیون پوشش ایجاد شده است. باید کارها را طوری برنامه‌ریزی کنیم که در راستای تحقق‌بخشی به اهداف خود پیش برویم. وی در خصوص وضعیت زیرساخت های ارتباطی کشور گفت: در حال حاضر وضعیت رضایت بخشی نداریم و زیرساخت‌ها توسعه خوبی پیدا نکرده است. مقصر چه کسانی بوده‌اند را کنار بگذاریم و به این نکته توجه کنیم که در رتبه‌بندی‌های جهان در اینترنت ثابت در رده‌های پایین‌ قرار داریم، این شایسته مردم نیست. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ابتدای دولت سیزدهم به شرکت مخابرات به عنوان سرمایه ارزشمند کشور نگاه و از آن حمایت کردیم و حتی از آبروی دولت نیز برای حمایت از این شرکت مایه گذاشتیم به طوری که در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات به این شرکت کمک کردیم. اینها کمک‌هایی است که دولت از آبروی خودش صرف حمایت از مخابرات کرده است.
ادامه مطلب »



بهمن
۱۸
مخالفت موزیلا و گوگل با توافق اپل و اتحادیه اروپا
ارسال شده توسط روشن ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ۰۴:۲۵ بعد از ظهر
اپل تغییرات بزرگی در شیوه عملکرد مرورگرها روی آیفون و آی پد در اتحادیه اروپا ایجاد می کند و دلیل این امر نیز قوانین جدید این منطقه است. قوانین مذکور برای کمک به بهبود رقابت شرکت های فناوری با همتایان بزرگی مانند اپل ارائه شده اند. به گزارش ایتنا از مهر، براساس تغییرات این شرکت، مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس می توانند فناوری خود را در دستگاه هایiOS به کارگیرند، اما یک نکته مهم وجود دارد؛ این امر فقط مختص اروپا است. گوگل و موزیلا، شرکت های توسعه دهنده کروم و فایرفاکس نیز دل خوشی از این تغییرات اپل ندارند. آنها معتقدند اپل با اجرای تغییرات مذکور فقط در اتحادیه اروپا، اوضاع را برای آنها پیچیده تر می کند. آنها باید روی دو نسخه متفاوت از مرورگرهایشان کار کنند که یکی برای اروپا و دیگری برای بقیه نقاط جهان کاربرد دارد. موزیلا معتقد است این امر ناعادلانه است و رقابت را برای هر مرورگر دیگری به استثنای سافاری(مرورگر اپل) سخت می کند. از سوی دیگر تیم کروم در گوگل نیز همین عقیده را دارند. به اعتقاد آنها اپل در حقیقت تلاشی برای تسهیل رقابت مرورگرهای دیگر برای نصب روی آیفون و آی پد انجام نمی دهد. در حال حاضر اگر فرد کروم یا فایرفاکس را روی یک دستگاه iOS دانلود کند، در اصل از سافاری فقط با ظاهری متفاوت استفاده می کند، زیرا اپل تاکنون به مرورگرهای دیگر اجاره نداده تا فناوری خود را به کار گیرند. همچنین افراد گله داشتند مدتی است که سافاری در افزودن ویژگی هایی که مرورگرهای دیگر آنها را دارند، کند شده است. اما اکنون مرورگر مخصوص اپل بهبود یافته و رقابت بیشتر ممکن است به ارتقای بیشتر آن نیز کمک کند. مشکل آنجاست که با توجه به قوانین جدید اپل، چنین رقابتی فقط در اتحادیه اروپا رخ می دهد.
ادامه مطلب »



بهمن
۱۸
جریمه ۳۵۰ میلیون دلاری گوگل برای باگ امنیتی
ارسال شده توسط روشن ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۲۳ قبل از ظهر
تسویه اولیه شکایت روز دوشنبه در دادگاه ایالتی سن فرانسیسکو و یک سال پس از واسطه گری ارائه شد. اکنون قاضی دادگاه درباره تایید آن تصمیم می گیرد. به گزارش ایتنا از مهر، فرایند مذکور این ادعا را حل و فصل می کند که گوگل در مارس ۲۰۱۸ میلادی از یک اختلال نرم افزاری ۳ ساله مطلع شده بود که در نتیجه آن داده های شخصی کاربران +Google افشا شدند. با این وجود شرکت مشکل را ماه ها پنهان کرد و همچنان به طور عمومی به تعهد خود به امنیت داده ها تاکید داشت. سهامداران مدعی هستند گوگل بیم آن داشت که با افشای این امر تحت بررسی های رگولاتوری و عمومی قرار گیرد که فیس بوک پس از رسوایی کمبریج آنالایتیکا با آن روبرو شده بود. در رسوایی فیس بوک داده های کاربران این شبکه اجتماعی برای انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا جمع آوری شده بود. طبق شکایت مذکور پس از افشای خبر مربوط به باگ نرم افزاری، ارزش سهام آلفابت(شرکت مادر گوگل) به شدت کاهش یافت و چند میلیارد دلار از ارزش آن در بازار کم شد. گوگل در این تسویه هرگونه اقدام اشتباه را انکار کرده و مدعی است هیچ شواهدی از سواستفاده از داده ها کشف نکرده است.
ادامه مطلب »



بهمن
۱۸
اپل نبض بازار هوش مصنوعی مولد را در دست می‌گیرد
ارسال شده توسط روشن ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۴۴ قبل از ظهر
در یک افشاگری جدید، مدیر عامل اپل به یک توسعه هیجان‌انگیز و بالقوه تحول آفرین برای این غول فناوری اشاره کرده است. کوک اظهار داشت که اپل در حال جستجو در حوزه هوش مصنوعی مولد است و قصد دارد ویژگی‌های جدید قابل توجهی را در اواخر سال جاری معرفی کند. در حالی که کوک جزئیات خاصی را در مورد این قابلیت‌های هوش مصنوعی فاش نکرده، این بیانیه حس هیجان و انتظار را در بین علاقه‌مندان اپل و جامعه گسترده‌تر فناوری برانگیخته است. به گزارش ایتنا از ایسنا، هوش مصنوعی مولد در سال‌های اخیر با کاربردهای مختلف از تولید زبان طبیعی تا تولید محتوا و ترکیب تصویر، نقطه اصلی نوآوری‌های فناورانه بوده است. ورود اپل به این حوزه نشان‌دهنده یک حرکت استراتژیک برای استفاده از قدرت هوش مصنوعی به روش‌های جدید است که به طور بالقوه باعث افزایش تجربیات کاربر در فضای محصولات و خدمات آن می‌شود. در حالی که قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد اپل به عنوان یک راز محفوظ باقی مانده است، سابقه نوآوری این شرکت نشان می‌دهد که این قابلیت‌ها در آینده می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر چشم‌انداز فناوری داشته باشند. از آنجایی که اپل همچنان مرزهای نوآوری فناوری را جابه‌جا می‌کند، رونمایی از قابلیت‌های مولد هوش مصنوعی نوید یک لحظه تعیین‌کننده برای این شرکت است. فرقی نمی‌کند شامل پیشرفت‌هایی در دستیاران مجازی، ابزارهای خلاقانه یا سایر اپلیکیشن‌ها باشد یا سرمایه‌گذاری اپل در زمینه هوش مصنوعی مولد. این شرکت آماده است تا آینده تعامل انسان و رایانه را شکل دهد و افق‌های جدیدی را در صنعت فناوری بگشاید. شمارش معکوس برای رونمایی بزرگ آغاز شده است و دنیای فناوری مشتاقانه منتظر جهش بعدی اپل است.
ادامه مطلب »



بهمن
۱۷
تشعشعات دکل‌های مخابراتی کشور یک صدم میزان مجاز جهانی است
ارسال شده توسط روشن ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ۰۶:۳۲ بعد از ظهر
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تشعشعات دکل‌های مخابراتی کشور یک صدم میزان مجاز جهانی است، گفت: مردم از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند. به گزارش ایتنا از مهر، عیسی زارع‌پور، عصر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان یزد اظهار کرد: دکل‌های تلفن همراه خطری ندارند و ضرر از تلفن‌های همراه است و مردم نگرانی درباره نصب دکل‌ها برای نسل‌های مختلف تلفن همراه نداشته باشند. وی با اشاره به بهره‌برداری از سایت‌های 5G استان یزد عنوان کرد: عدم اجازه نصب دکل یا شکایت برای جمع‌آوری دکل‌ها باعث کاهش کیفیت ارتباطات و کندی و قطع ارتباطات می‌شود اما لازم است تاکید شود که تشعشعات، دائم از سوی وزارتخانه و سازمان انرژی اتمی چک می‌شود و اندازه آن یک صدم مجاز جهانی است و اگر کسی نگرانی دارد با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند، همکاران ما حضور یافته و بررسی می‌کنند.
ادامه مطلب »