Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
اسفند
۰۲
بزوس ۲.۴ میلیارد دلار از سهام آمازون را فروخت
ارسال شده توسط روشن ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ ۰۱:۵۹ بعد از ظهر
جف بزوس، ۱۴ میلیون سهام شرکت آمازون به ارزش حدود ۲.۴ میلیارد دلار را فروخت.  به گزارش ایتنا از ایسنا، بر اساس یک اظهارنامه رگولاتوری، فروش اخیر سهام آمازون به ارزش مجموعا ۸.۵ میلیارد دلار، طی سه روز معامله منتهی به روز سه شنبه، انجام شد. پیش از تصمیم اخیر برای فروش سهام، جف بزوس که سومین میلیاردر بزرگ جهان است، از سال ۲۰۲۱، سهام شرکت خود را نفروخته بود. بزوس که موسس فروشگاه اینترنتی آمازون و شرکت اکتشاف فضایی بلو اوریجین و مالک واشنگتن پست است، برنامه هایش برای پول حاصل از فروش سهام آمازون را اعلام نکرده است. وی دوم نوامبر اعلام کرد از منطقه سیاتل، به میامی نقل مکان می‌کند. ایالت واشنگتن در سال ۲۰۲۲، هفت درصد مالیات رشد سرمایه را اعمال کرد اما در فلوریدا، چنین مالیاتی نیست. از این رو، نقل مکان بزوس، احتمالا صدها میلیون دلار صرفه جویی در پرداخت مالیات برای او به همراه دارد. بر اساس گزارش رویترز، طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت خالص بزوس، ۱۹۱.۳ میلیارد دلار است.
ادامه مطلب »



اسفند
۰۲
انویدیا سومین شرکت ارزشمند آمریکا
ارسال شده توسط روشن ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ ۰۸:۰۷ قبل از ظهر
انویدیا به تازگی در جایگاه سومین شرکت ارزشمند آمریکا قرار گرفته و دستاورد اخیرش نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری‌های مربوط به هوش مصنوعی، تا چه حد در برای سرمایه‌گذاران، اهمیت پیدا کرده است. به گزارش ایتنا از ایسنا، حضور پررنگ انویدیا در معاملات سهام روز به روز ممکن است سرمایه‌گذاران را در صورتی که رشد درآمد انویدیا نتواند انتظارات بالای آنها را برآورده کند، آسیب پذیر کند و به صعود وال‌استریت که تحت تاثیر خوش‌بینی به پتانسیل هوش مصنوعی روی داده است، ضربه زند. گزارش سه ماهه این شرکت تراشه‌سازی که چهارشنبه هفته جاری منتشر می شود، یکی از مهم‌ترین رویدادهای هفته برای وال‌استریت خواهد بود. بعضی از استراتژیست‌ها بر این باورند که در صورت مایوس کننده بودن این گزارش، ممکن است روند صعودی که باعث افزایش ۴۷ درصدی سهام انویدیا در سال ۲۰۲۴ شده است، معکوس شود. سهام انویدیا به ارزش میانگین حدود ۳۰ میلیارد دلار در روز، در ۳۰ جلسه معامله گذشته، معامله شده و سهام شرکت تسلای ایلان ماسک را که در همین مدت به ارزش ۲۲ میلیارد دلار در روز معامله شده، کنار زده است. طبق آمار شرکت مالی LSEG، تسلا از سال ۲۰۲۰، در معاملات سهام آمریکا پرمعامله بود و گردش مالی آن چندین بار در سال‌های اخیر، به بالای ۳۵ میلیارد دلار رسید. روز جمعه، مجموع معاملات سهام انویدیا و «سوپر مایکرو کامپیوتر» که یک شرکت دیگر فعال در حوزه هوش مصنوعی است، بیش از ۴۰ درصد از کل گردش مالی ۱۰ سهام پرمعامله بازار آمریکا شامل تسلا، متا پلتفرم، اپل، آمازون و مایکروسافت، به حساب آمد. انویدیا حدود ۸۰ درصد از بازار تراشه هوش مصنوعی پیشرفته را در کنترل دارد و هفته گذشته، ارزش بازارش از آمازون و آلفابت فراتر رفت و به سومین شرکت ارزشمند وال استریت تبدیل شد و پس از مایکروسافت و اپل ایستاد. ارزش سهام انویدیا از ۵۴۰ میلیارد دلار در یک سال پیش، به ۱.۸ تریلیون دلار افزایش پیدا کرده است. بر اساس گزارش رویترز، سهام تسلا از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، ریزش ۲۰ درصدی داشته که ناشی از تقاضای ضعیف برای خودروهای برقی این شرکت و رقابت رو به رشد بوده است.
ادامه مطلب »



اسفند
۰۲
این شرکت‌ها، از جمله اوپن ای‌آی، مایکروسافت، متا و ادوبی، متعهد شده‌اند به‌طور مشترک با دستکاری محتوای تولید‌شده توسط هوش‌ مصنوعی در طول انتخابات‌ در نقاط مختلف مبارزه کنند. این ابتکار که برای نخستین بار در کنفرانس امنیتی مونیخ رونمایی شد، شامل همکاری بر روی ابزارهایی برای شناسایی محتوای گمراه‌کننده هوش‌ مصنوعی، کارزارهای آگاهی عمومی و اقدام علیه چنین مطالبی است. هرچند که این توافق فاقد یک برنامه زمانی مشخص برای اجرا است، اما نیک کِلِگ رئیس امور جهانی شرکت متا بر اهمیت تعهد مشترک اعضای ائتلاف برای پرداختن به محتوای گمراه‌کننده هوش مصنوعی تاکید کرد. تولیدات هوش مصنوعی به‌طور فزاینده‌ای در انتخابات تأثیرگذار است و تمرکز توافق صورت گرفته بر مبارزه با تأثیرات مضر این فناوری در تولید عکس، ویدیو و صدای جعلی یا گمراه‌کننده و پخش در فضای مجازی خواهد بود. پیش‌تر، آمازون، گوگل، متا، مایکروسافت و سایر شرکت‌های پیشرو در توسعه فناوری هوش مصنوعی توافق کرده بودند که با نقش‌آفرینی دولت جو بایدن، مجموعه‌ای از اقدامات ایمنی را در رابطه با هوش مصنوعی رعایت کنند. در همین حال، کاخ سفید نیز اعلام کرده است که تعهدات داوطلبانه هفت شرکت عمده فناوری ایالات متحده مبنی بر اطمینان از ایمن بودن محصولات هوش مصنوعی آن‌ها، پیش از آن که منتشر و توزیع شوند، را تضمین کرده است.
ادامه مطلب »



اسفند
۰۱
ارزش «اوپن‌ای‌آی» در ۹ ماه سه برابر شد
ارسال شده توسط روشن ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ ۰۳:۴۷ بعد از ظهر
شرکت هوش مصنوعی «اوپن‌ای‌آی (OpenAI)» در کمتر از یک دهه به سومین شرکت خصوصی با ارزش جهان تبدیل شد. به گزارش ایندیپندنت، ارزش شرکت «اوپن‌ای‌آی» تنها در ۹ ماه پس از عقد قرارداد جدید با شرکت سرمایه‌گذاری «Thrive Capital»، سه برابر شده است. نیویورک‌پست ارزش این شرکت را در حال حاضر ۸۰ میلیارد دلار ارزیابی می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، این افزایش ارزش به علت استفاده «اوپن‌ای‌آی» از ابزار هوش مصنوعی جدیدی به نام «Sora» است که می‌تواند از پیام متنی ساده، ویدیوهای واقع‌گرایانه خلق کند.
ادامه مطلب »



بهمن
۳۰
اپل ۵۰۰ میلیون یورو جریمه می‌شود
ارسال شده توسط روشن ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۱۰ بعد از ظهر
منابع آگاه به بلومبرگ گفت: این جریمه که نخستین جریمه صادره علیه اپل در اتحادیه اروپا خواهد بود، در نتیجه تحقیقاتی صادر خواهد شد که نشان داده، اپل مانع از آن شده است که سرویس‌های موسیقی رقیب، کاربران را از گزینه‌های ارزان‌تر خارج از فروشگاه اپ استور، مطلع کنند. به گزارش ایتنا از ایسنا، اپل در واکنش به این اخبار، به بیانیه‌های قبلی خود ارجاع داد که در آنها اعلام شده بود فروشگاه اپ استور، به اسپاتیفای کمک کرده است سرویس پخش موسیقی برتر در سراسر اروپا شود. روزنامه فایننشیال تایمز، خبر این جریمه را پیش‌تر گزارش کرده بود. تحقیقات اتحادیه اروپا از فروشگاه اپ استور اپل پس از شکایت حدود چهار سال قبل اسپاتیفای آغاز شد. اسپاتیفای مدعی شد مجبور شده است قیمت اشتراک ماهانه خود را برای پوشش هزینه‌های مرتبط با فروشگاه اپ استور، افزایش دهد. اپل در دیدار میان مقامات این شرکت و مقامات اتحادیه اروپا که در ژوئن سال ۲۰۲۳ پشت درهای بسته برگزار شد، اعلام کرد به هر گونه نگرانی‌های احتمالی پیرامون رقابت که در نتیجه شکایت اسپاتیفای، به وجود آمده، رسیدگی کرده است. مارگرت وستاگر، کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا، راهبرد اصلی خود را تلاش برای منحل کردن نفوذ شرکت‌های بزرگ فناوری در این بلوک، قرار داده است. وی شرکت گوگل آلفابت را هدف بیش از هشت میلیارد یورو (۸.۶ میلیارد دلار) جریمه قرار داده و به اپل دستور داده است ۱۳ میلیارد یورو تخفیف‌های مالیاتی غیرمنصفانه ایرلند را پس دهد. بر اساس گزارش بلومبرگ، رگولاتورهای او اکنون در حال آماده سازی اجرای قانون بازارهای دیجیتال هستند که قرار است از هفتم مارس، اعمال شود. هدف از مقررات جدید، مقابله با تخلف‌های شرکت‌های فناوری است که مانع رقابت منصفانه می‌شوند.
ادامه مطلب »