Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
آبان
۲۷
نسخه پنجم انگولار گوگل، برنامه‌نویسی وبی را آسان می‌سازد
ارسال شده توسط روشن ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۱۵ قبل از ظهر
سیستم انگولار که در حقیقت فریم ورک Java Script گوگل برای ساخت نرم‌افزارهای همراه و دسکتاپ محسوب می‌شود، به تازگی و با عرضه یک به‌روزرسانی ویژه دیگر به نسخه 5 ارتقاء یافته است.   به گزارش ایتنا از رایورز شرکت گوگل برای بسیاری از کاربران عام، صرفاً خدمات دهنده وبی محض است، اما در عمل، فعالیت‌های نرم‌افزاری ویژه‌ای را نیز به شرکت‌های پدیدآورنده نرم‌افزار و نیز برنامه‌نویسان ارائه می‌کند. یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های ارائه شده توسط گوگل را می‌توان فریم ورک جاوا اسکریپت دانست که با نام انگولار شناخته شده و سالی درخشان را سپری نموده است. میزان کاربرد این فریم‌ورک به قدری است که در طول 14 ماه گذشته شاهد دو بار بروزرسانی برای آن و اواخر نوامبر سال جاری نیز شاهد عرضه نسخه 5.0.0 این سیستم خواهیم بود. ابتدا قرار بود این نسخه در اوایل ماه نوامبر عرضه شود که به دلیل برخی مشکلات در برنامه کاری گوگل، شاهد تأخیر در عرضه این سیستم محبوب طراحی نرم‌افزار هستیم. مزایای نسخه 5 انگولار، بسیار فراوان و متنوع است، اما بر اساس اعلام گوگل، چند ویژگی اصلی در این سیستم جای داده شده‌ که به ترتیب شامل موارد زیر هستند:   - آسان‌سازی ساخت نرم‌افزارهای وبی پراگرسیو برای امکان اجرا بر روی مرورگر وب - بهینه‌سازی کدها با کوچک‌تر کردن برنامه از طریق حذف کدهای اضافه - سازگار نمودن سیستم طراحی با Rendering در سمت سرور - پشتیبانی سراسری از API و dom برای به اشتراک‌گذاری کد بین سرورها و نسخه سمت مشتری از یک نرم‌افزار - بهبود کامپایلر برای پشتیبانی از کامپایل به‌صورت تصاعدی - استانداردسازی سیستم‌های عددی، مالی و تاریخی بین‌المللی - امکان استفاده از نام‌های مختلف برای اجزا و دایرکتیوها که می‌توان بدون نیاز به تغییر موارد متعدد، به این نسخه مهاجرت نمود - وجود یک Httpclient بروزرسانی شده - وجود CLI 1.5 که پروژه‌های انگولار 5 را به‌صورت پیش‌فرض ایجاد می‌نماید - امکان تأیید و بروزرسانی مقادیر در فرم‌های انگولار به‌صورت گروهی به‌جای رسیدگی به تک‌تک ورودی‌ها - بروزرسانی مجموعه برنامه‌نویسی باز فعال RxJS به نسخه 5.5.2 و بالاتر از آن - امکان ردیابی سایکل‌های روتر از ابتدای اجرا تا پایان زمان فعال‌سازی کامل سیستم حفاظتی  

ادامه مطلب »



آبان
۲۴
به‌روزرسانی دیباگ کننده متن‌باز جاوا برای کدهای ویژوال استودیو
ارسال شده توسط روشن ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ۰۱:۳۴ بعد از ظهر
شرکت مایکروسافت بر اساس بازخوردهای مختلف توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری، به سراغ به‌روزرسانی دیباگ کننده متن‌باز جاوا برای کدهای ویژوال استودیو رفته است. به گزارش ایتنا از رایورز مایکروسافت در طول چند سال گذشته به‌شدت بر روی بهبود کدهای ویژوال استودیو تمرکز داشته و برای استفاده هر چه بیشتر آن توسط کاربران، تلاش نموده است. حال این شرکت اقدام به دریافت بازخوردهای متعددی از کاربران و برنامه‌نویسان خود نموده و با توجه به این اطلاعات، دیباگ کننده متن‌باز جاوا را برای کدهای ویژوال استودیو به‌روزرسانی کرده است. گفتنی است افزونه دیباگ کننده متن‌باز جاوا برای کدهای ویژوال استودیو، تا به امروز توسط 56 هزار توسعه‌دهنده نرم‌افزاری نصب و استفاده شده است؛ نکته جالب اینکه از سوی توسعه‌دهندگان، امتیاز 5 از 5 را به دست آورده که نشانه رضایت ایشان از مسیر مایکروسافت در این زمینه است.   مطابق اعلام مایکروسافت، مزایای جدید -که به این ابزار اضافه شده است- به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به‌ صورت خودکار کلاس اصلی پروژه را مدیریت نمایند. شایان ذکر است که در نسخه‌های پیشین، این مقادیر می‌بایست به‌صورت دستی وارد می‌شدند.   شیاوکای هی به‌عنوان مدیر برنامه ابزارها و خدمات جاوا در این‌ باره می‌گوید: «با استفاده از این مزایای جدید، می‌توانید هنگامی‌که سورس کد را در داخل JAR یا یک وصله سورس در اختیار دارید، به کمک کلاس‌های ثالث اقدام به دیباگ کردن کنید. همچنین پیش از شروع دیباگ کردن، breakpoint هایی را برای این کلاس‌ها ایجاد نمایید.» برخی  از مزایای جذاب این به‌روزرسانی شامل این موارد هستند: - سازگاری با پروتکل‌های جدید دیباگ کردن سورس کدهای ویژوال استودیو - استفاده از نام stackframe با استفاده از فرمت ClassName.MethodName (ParameterList) - توسعه نمایش اطلاعات فراخوانی پشته‌ها برای فایل‌های فاقد منبع و رفع باگ‌های مربوطه

ادامه مطلب »



مهر
۱۸
زبان برنامه‌نویسی کوانتومی برای ویژوال استودیو
ارسال شده توسط روشن ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ۰۳:۲۹ بعد از ظهر
به‌تازگی شرکت مایکروسافت زبان برنامه‌نویسی جدیدی را به سیستم ویژوال استودیو افزوده است که می‌توان از آن برای برنامه‌نویسی برای کامپیوترهای کوانتومی آینده استفاده کرد.   به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، به نظر می‌رسد که برنامه مایکروسافت برای فعالیت در زمینهٔ آینده کامپیوترهای کوانتومی بسیار جدی است.   این شرکت به‌تازگی اقدام به ایجاد زبان برنامه‌نویسی جدیدی کرده است که با هدف تشویق به یادگیری برنامه‌نویسی برای افراد تازه‌کار جهت یادگیری کار کردن با کامپیوترهای کوانتومی طراحی شده است. شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است که این زبان برنامه‌نویسی جدید به‌عنوان یک ابزار کاری برای شبیه‌سازی کوانتومی و همچنین ابزار کار کردن با کامپیوترهای کوانتومی واقعی، به پلتفرم ویژوال استودیو افزوده خواهد شد.       شرکت مایکروسافت در بیانیه خود اشاره کرده است که در طول دو دهه اخیر، فعالیت‌های فراوانی درزمینهٔ مفاهیم کوانتومی داشته است و برای مثال دستیار هوشمند صوتی این شرکت یعنی کورتانا، سیستم‌های ابری و ... به‌صورت تئوری در طبقه‌بندی کوانتومی قرار دارند.   حال این کمپانی آن‌قدر در این زمینه مصمم و جدی بوده است که حتی اقدام به ساخت یک qubit توپولوژیکی کرده است و در بیانیه یاد شده اشاره شده است که این امر به‌عنوان یک چالش بزرگ برای این شرکت مطرح بوده است.   هنوز زمان‌بندی دقیق ارائه این زبان جدید در پلتفرم ویژوال استودیو اعلام نشده است و کاربران باید منتظر اطلاعات بیشتر از سوی مایکروسافت باقی بمانند. همچنین هیچ اطلاعاتی درباره جزئیات فنی این زبان برنامه‌نویسی نیز منتشر نشده است.  

ادامه مطلب »



شهریور
۲۸
دسترسی رایگان توسعه‌دهندگان به پایگاه داده‌های کاسموز آژور
ارسال شده توسط روشن ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ۰۴:۱۸ بعد از ظهر
در میان سامانه‌های ابری موجود، مایکروسافت یکی از مشهورترین شرکت‌های حال حاضر است که مشتریان فراوان سازمانی و شخصی را جذب خود نموده است؛ اما به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد با روش‌های نوین، سهم بیشتری از بازار رو به تصاعد و پرسود آینده را از آن خود نماید. در همین راستا، شرکت مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده است که توسعه‌دهندگان می‌توانند از این‌ پس به‌صورت رایگان به پایگاه داده‌های کاسموز آژور دسترسی داشته باشند. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل  از وب‌سایت خبری تحلیلی mspoweruser، شرکت مایکروسافت در ماه مه برای نخستین بار از پایگاه داده‌های ویژه خود به نام کاسموز رونمایی کرد. مطابق اخبار رسمی این شرکت، این پایگاه‌های داده -که به‌عنوان بخشی از خانواده بزرگ سیستم آژور معرفی شده بودند- در حقیقت نخستین نمونه چند مدلی فعال در سطح صنایع فناوری اطلاعات جهان بوده و از این منظر، منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد که اقبال غول نرم‌افزاری جهان را برای رشد سهم خود، افزایش خواهد داد. حال این شرکت خبر خوبی برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری دارد و اعلام کرده است، این پایگاه داده‌ها به‌صورت رایگان برای توسعه‌دهندگان در دسترس خواهد بود؛ موضوعی که می‌تواند استقبال بسیار شایان توجهی را -از سوی برنامه‌نویسان، طراحان و توسعه‌دهندگان- به دنبال داشته باشد. بنا به اعلام رسمی این شرکت، از مزایای استفاده از این پایگاه داده می‌توان به این موضوع اشاره کرد که برای استفاده از آن نیازی به استفاده از کارت اعتباری یا ثبت‌نام در سامانه‌های مایکروسافت وجود ندارد. همچنین مایکروسافت جهت تسهیل کاربران و نیز ایجاد انگیزه بیشتر در جذب توسعه‌دهندگان، فایل آموزشی برای استفاده از این پایگاه داده‌ها را ایجاد و منتشر کرده است که توسعه‌دهندگان می‌توانند با دریافت آن از وب‌سایت این شرکت، آن را مطالعه نموده و با این سیستم، آشنا شوند.  

ادامه مطلب »



شهریور
۰۵
صنایع فناوری و بحران کمبود نیروهای تخصصی متن‌باز
ارسال شده توسط روشن ۰۵ شهریور ۱۳۹۶ ۰۶:۵۲ بعد از ظهر
هر چند در بخش‌های مختلف عرصه فناوری اطلاعات با پیشرفت روزافزون مواجهیم و این صنعت در حقیقت به افزایش ظرفیت دیگر صنایع نیز یاری می‌رساند، اما به‌تازگی مشکل جدیدی در صنایع فناوری اطلاعات به وجود آمده است که جالب توجه است؛ موضوع از این قرار است که این صنایع با کمبود جدی نیروهای کاری متخصص در زمینه منابع متن‌باز روبرو شده است. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی zdnet، به نظر می‌رسد که دنیای فناوری روزبه‌روز و بیش‌ از گذشته به‌سوی توسعه متن‌باز بودن این حوزه حرکت می‌کند و این روند پیشرفت به‌اندازه‌ای سریع بوده است که به نظر می‌رسد عرضه و تقاضا در این بازار برابر نیست و این مسئله به تدریج به یک معضل بدل می‌گردد. مطابق گزارش‌های جدیدی که اخیراً توسط بنیاد لینوکس و شرکت دایس ارائه گردیده، مشخص شده که مشاغل مربوط به سیستم‌های متن‌باز به داغ‌ترین سوژه استخدام تبدیل شده است. بر اساس بخشی از گزارش‌ها و ارقام ارائه شده از سوی این دو مرکز تحقیقاتی بزرگ، نیروهای کاری و متخصص در زمینه متن‌باز به‌اندازه‌ای کم هستند که حدود ۸۹ درصد از مدیران فعال در این صنایع اعلام کرده‌اند که برای یافتن نیروهای متخصص متن‌باز با مشکل روبرو هستند و در نتیجه، از این بابت نگران توسعه کسب‌وکار خود هستند.   در این میان، حدود ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در تحقیقات مزبور اذعان کرده‌اند که باید دست کم در طول ۶ ماه آینده، نیروهای کاری متخصص جدید در زمینه متن‌باز را برای پیشبرد امور و پروژه‌های خود استخدام کنند، اما نگران هستند که نتوانند نیروهای کارآ و مناسب را به‌موقع بیابند و جذب کنند. همچنین این تحقیقات نشان داده‌اند که ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان، به دنبال استخدام نیروهای دائمی با تخصص برنامه‌نویسی برای سیستم‌های متن‌باز هستند. در این میان شغل‌هایی که بیش از سایر موارد موردنیاز هستند شامل توسعه‌دهنده (۷۳ درصد)، مهندس فرایند توسعه (۶۰ درصد) و مدیر سیستم (۵۳ درصد) هستند.  

ادامه مطلب »