Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
بهمن
۲۸
رونمایی لنوو از اولین لپ‌تاپ جهان با نمایشگر کاملا شفاف + تصویر
ارسال شده توسط روشن ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ۰۵:۰۲ قبل از ظهر
لنوو قصد دارد در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۴ MWC یک لپ‌تاپ کاملا شفاف را معرفی کند، اما امروز «ایوان بلس»، یکی از منابع معتبر حوزه فناوری، تصویری منتشر کرد که این لپ‌تاپ شفاف را نشان می‌دهد. ایوان بلس با انتشار پستی در شبکه‌ اجتماعی ایکس، تصویری جدید از لپ‌تاپ شفاف لنوو به‌اشتراک گذاشت. در تصویر فاش‌شده، دو لپ‌تاپ روی میز قرار دارند و لپ‌تاپ پشتی از صفحه‌ شفاف لپ‌تاپ جلویی قابل مشاهده است. در تصویر لو رفته از جدیدترین لپ‌ تاپ لنوو، کیبورد کاملاً صاف و حساس‌به‌لمس به‌نظر می‌رسد. همچنین یک قلم در کنار یکی از دستگاه‌ها قابل‌مشاهده است و تصویر‌زمینه‌ یکی از دستگاه‌ها به ویندوز ۱۱ ارتباط دارد.   استفاده از نمایشگرهای شفاف که پشت آن‌ها قابل دید است، در دنیای فناوری ویژگی جدیدی محسوب نمی‌شود. در واقع از یک دهه قبل سازندگان در حال آزمایش این فناوری در دستگاه‌های مفهومی خود بوده‌اند و سامسونگ نیز در CES 2010 طرح مفهومی یک لپ تاپ شفاف را به نمایش گذاشته بود. اما هزینه‌های بالای تولید مانع تولید انبوه آن شد. اکنون، پس از گذشت ۱۴ سال، ظاهراً شرکت‌ها برای تجاری‌سازی آن کاملاً آماده هستند. بااین‌حال، پیشرفت‌های اخیر نشان‌دهنده تغییرات جدی در این زمینه است. جدا از نمایشگر شفاف، تصاویر لو رفته از لپ تاپ مفهومی لنوو نشان می‌دهد که این دستگاه یک صفحه‌کلید کاملاً صاف و حساس به لمس خواهد داشت. همچنین یک قلم در کنار یکی از دستگاه‌ها قابل مشاهده است، بنابراین می‌توان تصور کرد که با قلم نیز می‌توان از این دستگاه استفاده کرد. طبق تصویر پیش‌زمینه لپ‌تاپ نیز می‌توان انتظار داشت که به سیستم عامل ویندوز ۱۱ مجهز شود. در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که حتی اگر لنوو لپ تاپ شفاف خود را در MWC امسال به نمایش بگذارد، همچنان نمی‌توان گفت که این دستگاه روانه بازار خواهد شد.
ادامه مطلب »



بهمن
۱۴
چرا شارژ باتری لپ‌تاپ در حالت خاموشی هم کم می‌شود؟
ارسال شده توسط روشن ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ۰۲:۲۰ بعد از ظهر
گاهی اوقات حتی وقتی لپ‌تاپ کاملاً خاموش است، باز هم شارژ آن به تدریج کم می‌شود. متخصصان معتقدند دلایل متعددی برای بروز این مشکل وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: ۱. فرسودگی و کهنگی باتری لپ‌تاپ؛ هرچقدر لپ‌تاپ قدیمی‌تر باشد، احتمال دارد ظرفیت باتری آن کاهش پیدا کرده و نتواند به خوبی شارژدهی شود. ۲. آسیب‌دیدگی یا خرابی کابل شارژر؛ کابل‌های آسیب دیده نمی‌توانند به درستی شارژرسانی کنند و حتی ممکن است باعث صدمه به باتری هم بشوند. ۳. قرار گرفتن لپ‌تاپ در حالت «خواب» به مدت طولانی؛ در این حالت همچنان مقداری شارژ از باتری مصرف می‌شود.   ۴. نوسانات و قطعی برق؛ این مسئله می‌تواند هم شارژر و هم باتری را تحت تاثیر قرار دهد. کارشناسان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از بروز این مشکل، از شارژرها و باتری‌های استاندارد و مرغوب استفاده شود. همچنین پیشنهاد می‌شود هنگام شارژ لپ‌تاپ، حتماً از محافظ‌های مناسب برق استفاده شود تا از نوسانات احتمالی جلوگیری به عمل آید. در نهایت نیز توصیه می‌شود از گذاشتن لپ‌تاپ به مدت طولانی در حالت «خواب» خودداری شود. با رعایت این نکات، می‌توان از بروز معضل کاهش شارژ باتری لپ‌تاپ در حالت خاموشی جلوگیری کرد.
ادامه مطلب »



بهمن
۰۷
اتفاقی تکان‌دهنده برای مردی که لپ‌تاپ آنلاین خرید!
ارسال شده توسط روشن ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ ۰۱:۰۲ بعد از ظهر
این کلیپ ویدیویی که به اشتراک گذاشته شد، مرد هندی را نشان می‌دهد که جعبه‌ای حاوی یک لپ‌تاپ را باز می‌کند، اما با یک غافلگیری غیرمنتظره مواجه شد، زیرا دستگاه خراب و شکسته بود، تا جایی که صفحه نمایش و صفحه کلید در لایه ضخیمی از گرد و غبار پوشانده شده بود.   مرد هندی متحیر به دستگاه نگاه می‌کند و چیزی را که می‌بیند باورش نمی‌شود.   سورو در مورد این ویدئو اظهار داشت: «در فروش روز جمهوری، یک لپ‌تاپ جدید از یک شرکت فروش کامپیوتر سفارش دادم، اما در عوض یک دستگاه آسیب‌دیده و خراب دریافت کردم، بسیار شوکه و غمگین شدم، اما از این تجربه آموختم که هنگام سفارش محصولات از پلتفرم‌های آنلاین بیشتر مراقب باشم.»   یکی از مقامات این شرکت به پست موکرجی پاسخ داد و گفت: «وقتی پست شما را در شبکه‌های اجتماعی دیدیم شوکه و غمگین شدیم. ما کاملا می‌دانیم که شما برای خرید دستگاه جدید چقدر هیجان داشتید و عمیقا متأسفیم که دستگاهی که انتظارش را داشتید دریافت نکردید.» وی ادامه داد: برای کمک به حل مشکل شما، به اطلاعات تکمیلی از جمله شماره سفارش، تاریخ خرید و کد منحصر به فرد محصول نیاز داریم. وی افزود: بلافاصله موضوع را بررسی و اقدامات لازم را برای رفع مشکل انجام خواهیم داد. وی ادامه داد: ما متوجه هستیم که این تجربه برای شما ناامید‌کننده بوده و از صبر و درک شما نسبت به آینده قدردانی می‌کنیم.
ادامه مطلب »



دی
۱۶
آموزش: چند روش ساده برای افزایش سرعت لپ‌تاپ
ارسال شده توسط روشن ۱۶ دی ۱۴۰۲ ۰۹:۴۷ قبل از ظهر
یکی از ساده‌ترین پیشنهاد، بهبود قطعات سخت‌افزاری است، اما پیشنهاد دادن فقط ساده است و هزینه کردن در این خصوص طبیعتا سخت. برای همین چند راه‌حل ساده برای افزایش سرعت رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌های شما ارائه می‌کنیم که هزینه‌ای برای‌تان ندارد. پاک‌سازی فایل‌های اضافی: حذف فایل‌های موقت، کش سیستم و فایل‌های بلااستفاده می‌تواند فضای بیشتری را آزاد کند و عملکرد را بهبود بخشد. کاهش برنامه‌های اجرایی در پس‌زمینه: بستن برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و استفاده نمی‌شوند، می‌تواند منابع سیستم را آزاد کرده و سرعت را افزایش دهد. به‌روزرسانی سیستم‌عامل و درایورها: اطمینان از به‌روز بودن سیستم‌عامل و درایورها می‌تواند تضمین کند که از بهینه‌ترین و جدیدترین بهبودها و رفع اشکالات استفاده می‌شود. در همین رابطه بخوانید: - آموزش: ۶ روش برای خالی کردن حافظه گوشی - آموزش: چگونه اپل واچ را به روز رسانی کنیم؟ استفاده از نرم‌افزارهای بهینه‌سازی: استفاده از نرم‌افزارهای تعمیر و بهینه‌سازی می‌تواند به شناسایی و رفع مشکلات کمک کند و عملکرد را بهبود بخشد. محدود کردن برنامه‌های استارتاپ: کاهش تعداد برنامه‌هایی که هنگام راه‌اندازی سیستم اجرا می‌شوند می‌تواند زمان بوت شدن را کاهش دهد و منابع بیشتری را برای استفاده فراهم کند. با اجرای این راهکارها، شما می‌توانید تا حد زیادی سرعت و کارایی لپ‌تاپ و رایانه خود را بهبود ببخشید. همیشه مطمئن شوید که قبل از انجام تغییرات سخت‌افزاری، مشاوره کافی داشته باشید و از پشتیبانی داده‌هایتان اطمینان حاصل کنید. منبع: همشهری آنلاین
ادامه مطلب »



دی
۰۵
اینفوگرافیک: عادت‌های اشتباهی که می‌تواند لپ‌تاپتان را نابود کند
ارسال شده توسط روشن ۰۵ دی ۱۴۰۲ ۰۴:۵۰ قبل از ظهر
انجام برخی کارها و عدم رعایت برخی نکات می‌تواند باعث شود لپ‌تاپتان خیلی زود خراب شود. با توجه به قیمت گزاف خرید لپ تاپ جدید،‌ توصیه می‌شود نکات زیر را مد نظر قرار دهید تا جلوی آسیب‌‌های احتمالی به لپ‌تاپ خود را بگیرید.    
ادامه مطلب »