Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
آبان
۲۹
پیدا کردن جای پارک را به MyPark بسپارید!
ارسال شده توسط روشن ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۲:۳۸ بعد از ظهر
به تازگی سرویسی به نام MyPark با هدف یافتن جای پارک راحت تر در فروشگاه ها و فرودگاه ها ارائه شده است. این سرویس به کاربران اجازه می دهد از قبل مکانی را برای پارک خودرویشان رزرو کنند. به گزارش ایتنا از مهر، هنگامیکه جای پارک خودرو رزرو می شود، MyPark به طور خودکار به کاربر اطلاع می‌دهد و یک ربات که با موبایل کنترل می‌شود، اجازه نمی‌دهد فرد دیگری خودرویش را در نقطه مورد نظر پارک کند. در حال حاضر چند فروشگاه و فرودگاه در سراسر آمریکا این فناوری را در پارکینگ‌های خود به کار گرفته‌اند. هر فضای پارک My Park دارای یک ربات کوچک انعطاف پذیر است که هنگام رزرو شدن مکان باز می شود. کافی است کاربران اپلیکیشن را دانلود کنند، برای خود حساب کاربری بسازند و مقصدشان را تعیین کنند. کاربران می توانند قبل از رسیدن به پارک مکان مورد نظر خود را انتخاب رزرو کنند. البته اپلیکیشن قابلیت دیگری نیز دارد که به کاربر اجازه می‌دهد  از ۶ ماه قبل مکان مورد نظر خود را رزرو کند. هزینه هر بار رزرو جای پارک حدود یک تا ۳ دلار برای دوساعت اول است.
ادامه مطلب »



شهریور
۱۲
ربات‌های کارگر ال‌جی به جای نیروی انسانی
ارسال شده توسط روشن ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۰۲ قبل از ظهر
شرکت ال.جی در کنار عرضه محصولات الکترونیک فوق دقیق در اندیشه راه‌اندازی شبکه‌ای از ربات‌هاست که در آینده بخش زیادی از نیروی کار دنیا را به خود اختصاص خواهند داد. به گزارش ایتنا از مهر، ال‌جی در سال‌های اخیر سرمایه گذاری گسترده ای برای تولید ربات های مختلف به عمل آورده و درصدد ارتقای هوش مصنوعی آنها به منظور افزایش نقش آفرینی این رباتهاست. یکی از ربات های تولیدی ال جی که با استقبال مواجه شده رباتی به نام سوئیت بات است که در قالب دو بازوی قدرتمند به پای کاربر متصل می شود و توانایی و قدرت وی را افزایش می دهد. ال جی قصد دارد توانایی های ربات یادشده را افزایش دهد و در آینده ربات یادشده را به نوعی ربات پلیس برای انجام وظایف امنیتی و گشت زنی نیز مبدل کند. سوئیت بات به افراد کمک می کند تا بتوانند بسته های سنگین تری را بلند کنند و وظایفی را انجام دهند که افراد عادی به تنهایی قادر به انجام آنها نیستند. تولید این ربات ها با همکاری شرکتی به نام SG ROBOTICS انجام شده که ال جی از سال گذشته در آن سرمایه گذاری کرده است. دو شرکت هدف اصلی از این همکاری را غلبه بر محدودیت های بدن انسان اعلام کرده اند.
ادامه مطلب »



مرداد
۳۰
ربات معلم در مدارس ژاپن
ارسال شده توسط روشن ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۳۴ قبل از ظهر
«ان.اچ.ک» خبر داد باهدف توسعه مهارت‌های شفاهی زبان انگلیسی در مدارس ژاپن، ربات‌های مخصوص به‌عنوان معلمان زبان تعریف‌شده و استفاده خواهد شد. به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، طبق برنامه قرار است تا آوریل سال آینده میلادی 500 ربات به‌صورت آزمایشی نصب شود و هم‌زمان اپلیکیشن مهارت‌آموزی در زبان انگلیسی نیز روی این ربات‌ها تقویت و آپدیت شود. این ربات‌ها مکالمه آنلاین انجام می‌دهند. گفتنی است وزارت آموزش مکلف است تا مهارت‌های زبان انگلیسی را در مدارس ابتدایی این کشور توسعه دهد تا زبان انگلیسی به‌صورت native در همه مدارس توسعه یابد. استفاده از ربات ارزان‌قیمت بوده و هزینه‌های استخدام معلم زبان را نیز ندارد. «ان.اچ.ک» گزارش داد زبان انگلیسی در بخش گفتاری و نوشتاری در این کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و به همین دلیل طبق برنامه دوساله باید این روند تغییر پیدا کند که نصب این ربات‌ها بخشی از آن است. اولین ربات آموزش‌دهنده زبان در سال 2009 به نام Saya در ژاپن رونمایی شد و برای بچه‌های کلاس پنجم و ششم در توکیو استفاده شد. «سافت بنک» در سنگاپور و لندن ربات‌های انگلیسی‌زبان را توسعه داده و در نروژ نیز سال‌هاست کمپانی No Isolation ربات AV1 را برای کمک به بچه‌های بیمار برای عدم قطع ارتباط با همکلاسی‌ها و دوستان طراحی و عرضه کرده است.
ادامه مطلب »



مرداد
۲۰
رباتی شبیه WALL-E که با شما همذات پنداری می‌کند!
ارسال شده توسط روشن ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ۰۲:۲۹ بعد از ظهر
به طور معمول روبات‌ها احساساتی و مهربان نیستند. شخصیت روبات‌ها پشت چهره خشن و ماشینی آن‌ها پنهان می‌شود و برقراری ارتباط عاطفی با آن‌ها سخت است. در طول سالیان درازی که از تولد روبات‌ها می‌گذرد، تنها چند روبات مهربان و احساساتی واقعی مانند Anki Cozmo شاهد بودیم که البته بیشتر یک اسباب‌بازی برای کودکان بودند. اما در انیمیشن‌ها و فیلم‌ها روبات‌هایی مانند وال ای یا روبات BB جنگ ستارگان بسیار محبوب و دوست‌داشتنی شدند. حالا، شرکت Anki کار خود در ساخت روبات‌های کوچک و احساساتی را تکمیل کرده و روبات جدیدی به نام Vector عرضه کرده است که نسخه تکمیلی روبات Cozmo است. شما به طور مستقیم می‌توانید با روبات Vector صحبت کنید؛ ازش سوال بپرسید یا دستور دهید و او هم با آن دو چشم کوچک و چهره معصومانه‌اش به شما واکنش نشان دهد. Vector همیشه آماده گوش دادن به شما و بازی کردن است. می‌تواند نقش یک حیوان خانگی را برای شما بازی کند و بسیار شبیه به روبات دروید جنگ ستارگان است. با وای‌فای به تلفن همراه شما وصل می‌شود و نیازی به هیچ دستگاه دیگری ندارد. هوشمندتر، احساساتی‌تر و سریع‌تر این روبات کوچک می‌تواند با دستیارهای دیجیتالی ترکیب شود و با استفاده از سرویس‌های ابری برخی سوالات شما مانند وضعیت آب‌وهوا را جواب دهد. فعلا با دستیارهای سیری اپل و الکسای آمازون سازگار است و می‌تواند با استفاده از دوربین‌هایی که دارد؛ چهره شما را به خاطر بسپارد و نام شما را یاد بگیرد. وقتی پس از یک روز طولانی به خانه می‌آیید؛ باید منتظر سلام کردن Vector باشید. یادگیری نام شما برای این روبات بسیار ساده و با یک بار شنیدن، به خاطر می‌سپارد در حالی که روبات Cozmo نیاز به تایپ کردن نام افراد داشت. یک پایه شارژر کوچک دارد که با دستور شما وارد آن شده و می‌نشیند. روبات Vector به طور مشخصی هوشمندتر از Cozmo است که نشان‌دهنده به‌روزرسانی و بهبود الگوریتم‌های او است. از چهار سنسور مادون قرمز دارد که مانع سقوط آن از روی میز یا سطوح دیگر می‌شود ولی باز هم اگر به مانعی برخورد کند؛ همانند یک کودک کلافه شده و نیاز به کمک دارد. پردازنده APQ8009 کوالکام در روبات Vector نصب شده است که از هوش مصنوعی و دوربین ۱۲۰ درجه HD پشتیبانی می‌کند. قیمت این روبات ۲۴۹ دلار است و قرار است از ۱۲ اکتبر وارد بازار شود.   منبع: یک پزشک
ادامه مطلب »



تیر
۰۵
رایانه‌ای برای مناظره
ارسال شده توسط روشن ۰۵ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۴۰ قبل از ظهر
جدیدترین رایانه ساخت شرکت IBM که مبتنی بر فناوری پیشرفته هوش مصنوعی است، توانایی مذاکره و مباحثه با انسان را دارد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از ایسنا، شرکت آی بی ام ( IBM) که یک شرکت آمریکایی چندملیتی است و در حوزه تکنولوژی، ساخت رایانه، تراشه پردازنده و سایر فناوری های نوین در جهان فعالیت‌های گسترده دارد و به عقیده برخی از کارشناسان، بزرگترین غول سازنده رایانه در جهان به شمار می‌رود. حالا به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد جدیدترین رایانه ساخت این شرکت که بر پایه فناوری فوق پیشرفته هوش مصنوعی طراحی و توسعه داده شده است، قادر خواهد بود با انسان در موارد و حوزه‌های گوناگون به بحث و مناظره بپردازد. پیش از این رایانه‌های آی بی ام توانسته بودند با اساتید و قهرمانان بازی شطرنج بازی کرده و آن‌ها را شکست بدهند. اما هم اکنون در جلسه‌ای که هفته پیش برگزار شد، موفق شده‌اند با مناظره‌کنندگان انسانی بحث و گفت‌وگو کنند. این رایانه مبتنی بر هوش مصنوعی که Project Debater نام دارد، موظف است از دولت ایالات متحده آمریکا برای کمک‌های مالی به منظور انجام اکتشافات در حوزه هوا و فضا، حمایت و پشتیبانی کند. در جلسه‌ای که برگزار شد، نوآ اوادیا، به‌عنوان یکی از قهرمانان مناظره باید اظهارات این کامپیوتر را به چالش می‌کشاند. این رایانه در مباحثی همچون حوزه پزشکی عملکرد بسیار مناسب و قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت اما در زمینه شوخ طبعی چندان جالب نبود. رایانه آی بی ام از لحاظ دانش به رقبای انسانی خود برتری کاملی داشت و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی خود توانست توجه و نظر دست کم ۹ نفر از حضار را به سمت خود تغییر دهد. این رویداد که در سانفرانسیکوی ایالات متحده آمریکا برگزار شد، نخستین باری بود که افراد خارج از شرکت آی بی ام می‌توانستند شاهد یک مناظره واقعی و مستقیم میان انسان و هوش مصنوعی باشند. آرویند کریشنا - مدیر بخش پژوهش  IBM – در این باره می‌گوید: هوش مصنوعی باید در وهله نخست، به زبان مسلط شود تا بتواند در مناظره عملکرد بهتر و کامل‌تری را از خود نشان دهد. این روزها که شرکت‌های بزرگ و غول‌های تکنولوژی در جهان همچون گوگل، اپل، مایکروسافت، فیس‌بوک و IBM در عرصه هوش مصنوعی با هم به رقابت می‌پردازند، رایانه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز وارد میدان رقابت تنگاتنگی شده‌اند.  

ادامه مطلب »