Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
اسفند
۲۲
محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی کدام است؟
ارسال شده توسط روشن ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ قبل از ظهر
داده‌های اخیر سازندگان شاخص PopularitY of Programming Language ‪( PYPL )‬ نشان می‌دهد که Python "محبوب‌ترین" زبان برنامه‌نویسی و جاوا و JavaScript پس از آن هستند. برای تعیین محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی برخلاف سایر تحلیلگران، PYPL به یک شاخص بسیار خاص نگاه می‌کند: جستجوی آنلاین آموزش‌های مربوط به یک‌زبان خاص. این منطق اعتماد به خرد جمعی را ترغیب می‌کند. "هرچه یک آموزش زبان بیشتر جستجو شود، میزان محبوبیت این زبان فرض می‌شود. بنا به ادعای نویسندگان فهرست PYPL این‌یک شاخص پیشرو است و داده‌های خام از Google Trends تهیه می‌شود.  داده‌های اخیر سازندگان شاخص PopularitY of Programming Language ‪( PYPL )‬ نشان می‌دهد که Python "محبوب‌ترین" زبان برنامه‌نویسی و جاوا و JavaScript پس از آن هستند. جدیدترین اطلاعات نشان می‌دهد پایتون در صدر است و در مقابل رقبای خود برتری قاطعانه‌ای دارد. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط شاخص PYPL نشان می‌دهد که تقریباً یک‌سوم از کل جستجوهای آموزشی ، 30٪ ، مربوط به نحوه یادگیری برنامه‌نویسی در پایتون بوده است. جاوا با 17درصد در جایگاه  دوم و پس‌ازآن جاوا اسکریپت با 8 درصد  و cشارپ 7 درصد و C ‎/ C ++ در مکان بعدی با  نزدیک با 7٪ مشاهده می‌کنیم. شاخص PYPL نشان می‌دهد که زبان برنامه‌نویسی PHP با 6٪ در مکان ششم قرار دارد. طبق این شاخص ، سهم جاوا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 1.2 درصد کاهش‌یافته است که بیشترین میزان از 28 زبان برنامه‌نویسی موجود در شاخص PYPL است. از طرف دیگر C ‎/ C ++  به میزان 0.8% رشد کرد که بیشتر از همه زبانهای برنامه‌نویسی بود. چند روز پیش ، رتبه‌بندی زبان برنامه‌نویسی RedMonk اعلام کرد که محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی JavaScript است. ماه گذشته TIOBE اعلام کرد که C محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی است درحالی‌که سازندگان فهرست PYPL ادعا می‌کنند که رتبه‌بندی‌های دیگر دقیق نبوده و عقب‌تر هستند، زیرا برخی از آن‌ها تعداد صفحات وب شامل نام زبان را حساب می‌کنند. "برنامه‌نویسی Objective-c بیش از 20 میلیون صفحه در وب دارد ، درحالی‌که برنامه‌نویسی C تنها 11 میلیون صفحه دارد. این توضیح می‌دهد که چرا Objective-C دارای رتبه‌بندی TIOBE بالایی است. اما چه کسی آن صفحات وب Objective-C را می‌خواند؟ با توجه به داده‌های Google Trends به‌سختی کسی این صفحات را بخواند". نویسندگان این فهرست ادعا می‌کنند که استفاده از Google Trends با کلمه کلیدی "آموزش" حتی تفاوت‌هایی را که به دلیل نام‌های مختلف زبان ظاهر می‌شود، امکان‌پذیر می‌کند. به‌عنوان‌مثال ، صرف جستجوی کلمه "Python" منجر به نتایج ناسازگار می‌شود زیرا این کلمه معانی بسیاری دارد. استفاده از کلمه "برنامه‌نویسی" ممکن است نتایج را منحرف کند زیرا PHP به کلمه اضافه‌شده نیاز ندارد ، درحالی‌که C این کار را انجام می‌دهد. منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
ادامه مطلب »



آبان
۰۵
محبوبیت و میزان استفاده از زبان پایتون به زودی از جاوا پیشی می‌گیرد
ارسال شده توسط روشن ۰۵ آبان ۱۳۹۹ ۰۱:۳۳ بعد از ظهر
گزارش‌های به ‌دست آمده از آخرین رتبه‌بندی زبان برنامه‌نویسی مرکز Tiobe نشان می‌دهد که روزهای  برتری جاوا به‌عنوان دومین زبان محبوب برنامه‌نویسی جهان ممکن است به‌زودی و در پی افزایش محبوبیت پایتون به اتمام برسد.   به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techradar، اطلاعات و آمار به ‌دست ‌آمده از مرکز مزبور حاکی از آنست که زبان برنامه‌نویسی C از اکتبر سال میلادی گذشته تا اکتبر امسال توانسته است جایگاه جاوا به‌عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی دنیا را تصاحب کند. زبان برنامه‌نویسی پایتون همچنان در رده سوم قرار دارد اما به‌سرعت شکاف میان خود و زبان جاوا را پر خواهد کرد.   پاول جنسن به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی Tiobe در این رابطه اعلام کرده است که زبان‌های جاوا و C در طی دو دهه گذشته محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیا بودند. با این ‌حال، زبان 25 ساله جاوا برای اولین بار در طی تاریخ با کاهش 4.32 درصدی نسبت به اکتبر گذشته مواجه شده است.  جالب است بدانید که کمپانی Tiobe محبوبیت زبان‌های برنامه‌نویسی را بر اساس تعداد دفعات جست‌وجوی آنها در 25 موتورهای جست‌وجوی جهان رتبه‌گذاری می‌کند. زبان برنامه‌نویسی پایتون نیز برای اولین بار در سال 1991 ساخته شد، اما این زبان اخیرا به دلیل استقبال دانشمندان علوم داده و یادگیری ماشینی به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است.   پاول جستن در رابطه با افزایش محبوبیت پایتون اظهار کرده است که: «پایتون در سال گذشته جایگاه سوم را در شاخص Tiobe به دست آورد، اما محبوبیت آن همچنان در حال افزایش است. این ماه این زبان برای اولین باز در تاریخ به محبوبیت 11.28 درصدی رسیده است. این شکاف هم‌اکنون کمتر از 1.3 درصد است. از زمان شروع شاخص Tiobe، زبان‌های C و جاوا همیشه در جایگاه‌های اول و دوم بوده‌اند. پس اگر پایتون به جایگاه دوم برسد اتفاق منحصربه‌فردی رخ داده است. ببینیم در طی ماه‌های آینده چه اتفاقی می‌افتد.»   لازم به ذکر است در شاخص RedMonk که در جولای 2020 منتشر شد نیز نشان داده شد که جاوا از رتبه دومین زبان برنامه‌نویسی دنیا تنزل پیدا کرد و جای خود را به پایتون داد.  
ادامه مطلب »



تیر
۲۳
فهرستی کامل از دستگاه‌‌های سازگار با iOS 14
ارسال شده توسط روشن ۲۳ تیر ۱۳۹۹ ۰۳:۰۰ قبل از ظهر
کمپانی اپل به‌تازگی فهرستی کامل از تلفن‌های همراه هوشمندی که از سیستم‌عامل iOS 14 پشتیبانی خواهند کرد را عرضه کرده است.   به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، نسخه بعدی سیستم‌عامل موبایل اپل یعنی iOS 14 قابلیت جدیدی دارد که ممکن است نحوه استفاده شما از آیفونتان را تغییر بدهد. بسیاری از قابلیت‌های این سیستم‌عامل نظیر سازمان دهنده نرم‌افزارها، ویجت‌ها و رابط کاربری جمع‌وجور سیری موجب شده است که بسیاری از دارندگان آیفون‌ها بخواهند این سیستم‌عامل را روی دستگاه خود داشته باشند.   زمانی که اپل در سال گذشته iOS 13 را رونمایی کرد اعلام کرد که این به‌روزرسانی با آیفون 6S، آیفون SE سال 2016 و مدل‌های جدیدتر کار خواهد کرد. به‌روزرسانی iOS 14 نیز به همین ترتیب است و اپل آیفون 6S یا نسخه قدیمی آیفون SE را از فهرست دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از این نسخه پاک نکرده است.       اگرچه این به‌روزرسانی تا پاییز امسال عرضه نخواهد شد اما توسعه‌دهندگان می‌توانند نسخه بتای این سیستم‌عامل را نصب‌کرده و از آن استفاده کنند. افراد دیگر تا پایان ماه ژوئیه به نسخه بتای عمومی iOS 14 دسترسی پیدا خواهند کرد. بااین‌حال پیشنهاد می‌شود که از این نسخه استفاده نکنید و تا زمان عرضه نسخه نهایی و پایدار منتظر بمانید.   فهرست رسمی دستگاه‌هایی که از iOS 14 و iPadOS 14 پشتیبانی می‌کنند به‌تازگی از سوی کمپانی اپل منتشرشده و به شرح زیر است: iPhone 11, 11 Pro, 11 Pro Max     12.9-inch iPad Pro iPhone XS and XS Max     11-inch iPad Pro iPhone XR            10.5-inch iPad Pro iPhone X              9.7-inch iPad Pro iPhone 8              iPad )6th gen) iPhone 8 Plus      iPad)5th gen) iPhone 7              iPad Mini)5th gen) iPhone 7 Plus      iPad Mini 4 iPhone 6S            iPad Air )3rd gen) iPhone 6S Plus    iPad Air 2 iPhone SE)2020)               iPhone SE )2016)               iPod Touch)7th gen)         
ادامه مطلب »



بهمن
۱۵
برگزاری آزمون جهت استخدام برنامه‌نویس در رایورز
ارسال شده توسط روشن ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ۰۳:۱۵ بعد از ظهر
شرکت مهندسی نرم‌افزار رایورز در نظر دارد از طریق برگزاری آزمون، نسبت به استخدام برنامه‌نویسان خبره در تیم‌های مختلف خود اقدام نماید. علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون می‌بایست در وب‌سایت رایورز، فرم مربوطه را تکمیل نموده و روز پنج‌شنبه بیست‌وششم بهمن در محل برگزاری آزمون به آدرس (خیابان ولیعصر، نرسیده به توانیر، خیابان احتشام، پلاک 5) حضور یابند. مهلت تکمیل فرم، تا تاریخ بیست‌ و چهارم بهمن سال جاری است. شرکت‌کنندگان جهت حضور در آزمون، می‌بایست کارت شناسایی به همراه داشته باشند. شایان ذکر است که این آزمون در سطح تخصصی و به صورت تستی- تشریحی بوده و موضوعات آن عبارتند از:      -مفاهیم پایه شیء‌گرایی در #C کار با ساختار دیتا      -طراحی الگوریتم      -الگوهای طراحی در بهینه‌سازی کیفیت کد      -تکنیک‌ها و مفاهیم برنامه‌نویسی تحت وب (CSS، JavaScript، ASP.NET و...)      -درک مفاهیم طراحی بصری (UI، UX)   نتایج آزمون بلافاصله پس از برگزاری مشخص شده و از حائزین شرایط، پس از کسب امتیاز لازم، برای مصاحبه حضوری دعوت به عمل خواهد آمد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن 89326326-سرکار خانم عطار تماس حاصل فرمایید.    

ادامه مطلب »



دی
۲۳
فهرست محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی سال ۲۰۱۸
ارسال شده توسط روشن ۲۳ دی ۱۳۹۶ ۱۰:۴۸ قبل از ظهر
برنامه‌نویسی و کدگذاری نرم‌افزاری همچنان به عنوان محبوب‌ترین مهارت در عرصه فناوری محسوب می‌شود و بیشترین فرصت‌های شغلی عرصه فناوری نیز در آن وجود دارد. به گزارش ایتنا از رایورز توسعه‌دهندگان برنامه و نرم‌افزارهای مبتنی بر وب، دو دسته از کارشناسانی را تشکیل می‌دهند که بیشترین درخواست برای استخدام آنها وجود دارد و بالاترین دستمزدها در عرصه فناوری سازمانی نیز به آنها پرداخت می‌شود. یادگیری زبان برنامه‌نویسی، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که هر یک از کارشناسان حوزه IT می‌توانند اتخاذ کنند. باید توجه داشت روزهایی که کارشناسان روی یک زبان برنامه‌نویسی مهارت داشتند سپری شده‌ و این روزها به مهارت‌های بیشتری در این زمینه نیاز است. نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان می‌دهد هیچ یک از 25 شرکت برتر جهان در فهرست Fortune 500 تمایل به استخدام کارمندان جدید در یک زبان برنامه‌نویسی خاص ندارند و پیش‌بینی کرده‌اند برای سال 2018 میلادی مهارت‌های مختلف در این حوزه را بکار گیرند. این بررسی‌ها نشان داده است در حال حاضر شرکت‌های بزرگ به طور میانگین کارشناسان برنامه‌نویس مسلط به چهار زبان برنامه‌نویسی مختلف را در اختیار دارند. با این وجود، چنانچه جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید به عنوان برنامه‌نویس در یکی از 25 شرکت بزرگ جهان استخدام شوید، بهتر است یکی از پنج زبان javaScript، Java، Python، Ruby و Perl را بیاموزد. کارشناسان بر این باورند که javaScript، Java، Python، Ruby و Perl محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای سال 2018 میلادی محسوب شده و بیشترین درخواست‌ها برای استخدام افرادی ارائه می‌شود که در این زمینه مهارت دارند.  

ادامه مطلب »