Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
مرداد
۰۹
افشای اطلاعات جدیدی درباره نسل هشتم پردازنده‌های اینتل کافی لیک
ارسال شده توسط روشن ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۰۵ بعد از ظهر
جدیدترین اطلاعات منتشر شده درباره نسل هشتم پردازنده‌های سری کافی لیک (Coffee Lake) شرکت اینتل نشان دهنده این واقعیت است که این شرکت در حال کار کردن بر روی تراشه‌های ۶ هسته‌ای و ۱۲ گره‌ای است. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، شرکت اینتل در آستانه معرفی و عرضه نسل هشتم پردازنده‌های سری کافی لیک خود بوده و به‌تازگی اطلاعات جدیدی درباره این پردازنده‌ها به رسانه‌ها راه یافته است. بر اساس این اطلاعات، شرکت اینتل آماده برنامه‌ریزی برای ارائه سه گروه از دستگاه‌های ۶ هسته‌ای مجهز به ۱۲ گره است و اسکرین شات‌های لو رفته درباره این اطلاعات نیز اثباتی بر این مدعا به شمار می‌رود. بر اساس این اسکرین شات‌ها که در وب‌سایت مشهور و معتبر CPU-Z منتشر شده است، این پردازنده بر پایه سوکت‌های استاندارد LGA1151 شرکت اینتل طراحی شده است. این اطلاعات همچنین نشان داده‌اند که این پردازنده‌ها علیرغم اینکه از سرعت کلاک ۳.۵ گیگاهرتزی بهره‌مند هستند، قابلیت بوست شدن به ۴.۳ گیگاهرتز بر روی حداقل یک هسته را دارا هستند. همچنین میزان کَش تعبیه شده برای این پردازنده‌ها برابر با ۱۲ مگابایت کَش نوع Level 3 است. هر سه رده از این سری تراشه‌ها نیز از DDR4 با فرکانس کنترل کننده حافظه ۲۴۰۰ مگاهرتزی پشتیبانی می‌کنند. شایان ذکر است که شرکت AMD نیز در حال کار کردن بر روی تراشه‌های Ryzen 3 است تا بتواند به رقابت همیشگی خود با اینتل ادامه بدهد.  

ادامه مطلب »



آذر
۱۳
تراشه های اینتل، مغز متفکر خودروهای بدون سرنشین
ارسال شده توسط روشن ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ۱۲:۰۲ بعد از ظهر
به گزارش ایتنا از ایرنا از رویترز، در حال حاضر شرکت Delphi نمونه‌های اولیه خودروهای بدون سرنشین را در سنگاپور مورد آزمایش قرار می‌دهد. اما مقامات شرکت امیدوارند تا سال ۲۰۱۷ میلادی بتوانند یک ناوگان آزمایشی از این خودروها را در یکی از شهرهای آمریکا، مجهز کنند. همچنین این شرکت به دنبال راه‌اندازی یک ناوگان آزمایشی در یکی از شهرهای اروپایی است.قرار است این خودروهای بدون سرنشین در ابتدا در مناطق محدود و کنترل شده مانند فرودگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرند.دو شرکت تصمیم دارند پیش نمایشی از عملکرد محصول مشترک خود را در نمایشگاه Consumer Electronics که در ماه ژانویه در لاس وگاس برگزار می‌شود، برای عموم به اجرا بگذارند.به منظور ناوبری در این خودروهای بدون سرنشین از فناوری تصویربرداری لیزری موسوم به LIDAR استفاده می‌شود که یک فناوری بسیار پرهزینه برای خودروهای مصرفی محسوب می‌شود.در حال حاضر علاوه بر شرکت Delphi، شرکت‌هایی همچون گوگل، Uber Technologies و Tesla Motors نیز در تلاشند تا خودروهای بدون سرنشین را وارد جاده‌های آمریکا کنند. در صورتی که این شرکت‌ها موفق شوند، ساختار سیستم حمل و نقل این کشور متحول خواهد شد.

ادامه مطلب »



مرداد
۱۹
دوبرابر شدن فروش باتری جانبی موبایل در آمریکا پس از ورود بازی پوکمون گو
ارسال شده توسط روشن ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۲۳ قبل از ظهر
دقیقه بازی با پوکمون‌گو روی آیفون باعث خالی شدن ۲۰ درصد از باتری گوشی می‌شود.به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، تحقیق منتشرشده توسط گروه NPD روی خریدهای هفتگی در آمریکا نشان می‌دهد کاربرانی که پوکمون‌گو بازی می‌کنند به سمت خرید باتری جانبی حمله‌ور شده‌اند.بااتصال باتری جانبی به آیفون ۶ می‌توان ۵ برابر زمانی که بدون باتری جانبی بازی می‌کنید، پوکمون گو بازی کرد.این آمار نشان می‌دهد میزان فروش باتری جانبی از ۱۰ جولای تا ۲۳ جولای ۱۰۱ برابر رشد داشته است. جالب اینجاست آمار دوازده ماهه منتهی به ماه ژوئن تنها رشد ۳۵ درصدی را در مقایسه با سال قبل از آن نشان می‌دهد.فروش ۱.۲ میلیون باتری جانبی در دو هفته اول ورود بازی پوکمون گو رکورد جدیدی محسوب می‌شود که از سوی خرده‌فروشان برجای‌مانده است و تقاضا برای فروش بیشتر نیز به تأمین‌کنندگان عمده داده‌اند.

ادامه مطلب »



تیر
۲۲
هارددیسک‌های قدیمی بازنشسته می‌شوند
ارسال شده توسط روشن ۲۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۲۸ قبل از ظهر
به گزارش ایتنا از فارس، اگر چه این حافظه سریع‌ترین گزینه موجود در بازار نیست و درایو SATA با سرعت قرائت و نگارش ۵۴۰ و ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه کماکان گزینه بهتری است، اما می‌توان از 850 Evo برای رفع بسیاری از نیازها استفاده کرد.یکی از موانع اصلی برای استفاده از این حافظه قیمت بالای آن است که به ۱۵۰۰ دلار می رسد. لذا این هارد فعلا گزینه‌ای برای استفاده افراد حرفه است. البته مدل دو ترابایتی هارد یادشده تنها ۷۰۰ دلار قیمت دارد و به نظر می‌رسد علاقه بیشتری به استفاده از آن وجود داشته باشد.به نظر می‌رسد سامسونگ در آینده مدل‌های ارزن قیمت‌تری از این نوع هاردها را برای استفاده عموم روانه بازار کند.

ادامه مطلب »



تیر
۱۹
به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، مبنای کارت جدید معماری پاسکال است و گفته می‌شود ۳ برابر سریعتر از GTX 960 بوده و برای واقعیت مجازی مناسب به نظر می‌رسد. این کارت همچنین در رندر کردن تصاویر گیم دو بعدی مانند تامب رایدر، ویپر ۳ و اووِر واچ دو برابر نسبت به قبل ارتقاءیافته است.کارت ۱۰۶۰ بیش از ۱۲۸۰ هسته کودا/CUDA با کلاک ۱۵۰۶ مگاهرتز (و کلاک حداکثر ۱۷۰۸ مگاهرتز) دارد و بر این اساس ۶ گیگ رم از نوع DDR5 با کلاک ۸ گیگابیت بر ثانیه و بأس ۱۹۲ بیتی را پشتیبانی می‌کند.همچنین اتصالات مینی دیسپلی ۱.۴، دوال لینک دی.وی.آی با حداکثر پشتیبانی 8k در ۶۰ هرتز را به کاربر می‌دهد.ادیشن OEM این کارت به قیمت ۲۴۹ دلار و ادیشن Founders به قیمت ۲۹۹ دلار از ۱۹ جولای امسال به فروش می‌رسد.(در این خبر از واژه‌های تخصصی و بدون معادل برای کاربران حرفه‌ای استفاده‌شده است)

ادامه مطلب »