Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
بهمن
۱۹
سلفی‌ای که یک پناهجوی سوری با صدر اعظم آلمان، فیس‌بوک را به دادگاه کشاند
ارسال شده توسط روشن ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ۱۲:۲۰ بعد از ظهر
اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پروندۀ شکایت یک پناهجوی سوری از فیس‌بوک در خصوص انتشار عکس سلفی او در کنار آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان برگزار شد.به گزارش ایتنا از ایران‌آنلاین، اناس مودامانی پناهجوی ۱۹ ساله سوری که در سپتامبر ۲۰۱۵ با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان عکس سلفی گرفته بود، پس از آن که در شبکه‌های اجتماعی به دست داشتن در حملات تروریستی متهم شد از فیس‌بوک شکایت کرد.تصاویر مربوط به او توسط اکانت‌های ساختگی منتشر شده و حتی ادعا شده بود که او یکی از عاملان حمله تروریستی به فرودگاه بروکسل در ماه مارس سال ۲۰۱۶ بوده است.این جوان پس از جلسه دادگاه به خبرنگاران گفت: « آنها می‌گویند که من تروریست هستم. این حقیقت ندارد. من در برلین زندگی می‌کنم و الان همه مرا می‌شناسند. آنها زندگی من را تغییر داده‌اند. نمی‌توانم بیرون بروم و همیشه نگرانم. امیدوارم راه حلی برای این پیدا شود. من هم انسانم و همه ما یکسان هستیم.»یک سخنگوی فیس‌بوک اعلام کرده که در حال حاضر دو پست توهین‌آمیز مرتبط با این فرد را که از سوی وکیل او گزارش شده بود، حذف کرده است اما حذف تمامی تصاویر و پست‌های مربوط به او به آسانی ممکن نخواهد بود.مقام‌های آلمان در تلاش هستند تا قانونی جدید برای مقابله با انتشار اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی به خصوص فیس‌بوک تصویب کنند. بر اساس این قانون شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک در صورت عمل نکردن به مسئولیتشان در قبال حذف این نوع اخبار باید جریمه سنگینی بپردازند.

ادامه مطلب »



آبان
۱۹
شماره جدید ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات منتشر شد
ارسال شده توسط روشن ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ۰۹:۵۳ قبل از ظهر
به گزارش ایتنا بخشي از عناوين مطالب منتشره در شماره آبان‌ماه كامپيوتر و ارتباطات به شرح زیر است:امنیت:17 پرسش امنیتی هنگام خرید BPMSهوای امنیت سایبری خود را داشته باشیدآیا بانکداری بیومتریک امن است؟نقض حفظ حریم شخصی در اپلیکیشن گوگل ALLOاخبار امنیتوب و اینترنت:بی‌رغبتی کاربران به استفاده از ایمیل‌های بومیدسترسی ایرانیان به اینترنت تسهیل می‌شود؟اینترنت اشیاجنگ ابرهاچالش آلمان و هند با فیس‌بوک بر سر نقض حریم خصوصی در واتس‌اپ7 کاری که نباید در دنیای آنلاین انجام دهیدبررسی عادات و نگرانی‌های افراد مسن در دنیای آنلاینآسیب شبکه‌های اجتماعی بسیار کمتر از فایده آن استمدیریت:علاقه غول‌های مخابراتی دنیا به بازار ایرانتحلیل‌های پیشرفته کسب و کارهمچنین آخرین اخبار تحولات دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات به همراه خبرهای شرکت‌های ایرانی فعال در این عرصه در شماره جدید دنیای کامپیوتر و ارتباطات منتشر شده است.

ادامه مطلب »



شهریور
۲۹
گزارش کنگره آمریکا علیه اسنودن به دلیل افشای اسرار آژانس امنیت ملی
ارسال شده توسط روشن ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۰۴ بعد از ظهر
کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا با انتشار گزارشی ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی این کشور و افشاگر جاسوسی‌های سایبری کاخ سفید را به وارد آوردن خسارات هنگفت به امنیت ملی آمریکا متهم کرد.به گزارش ایتنا از فارس، وی به دروغگویی در مورد سوابق خود و همین‌طور دشمنی کردن با همکاران سابقش متهم شده است.گزارش این کمیته در شرایطی منتشر می‌شود که ادوارد اسنودن در مصاحبه هفته قبل خود با روزنامه گاردین اقدامات خود را خدمت به امریکا دانسته و تصریح کرده بود که با افشاگری‌هایش قصد آسیب زدن به آمریکا و امنیت ملی آن را نداشته و صرفا قصد داشته توجه عموم را به لزوم حفظ حریم شخصی و امنیت کاربران جلب کند و جلوی دست‌اندازی به داده‌های خصوصی کاربران را بگیرد.این گزارش با حمایت رهبران هر دو جناح جمهوری خواه و دموکرات کنگره آمریکا مواجه شده و نشان می‌دهد هیچ شانسی برای بازگشت بی‌دردسر وی به آمریکا وجود ندارد و اسنودن قطعا در بازگشت به آمریکا باید در انتظار محاکمه باشد.در این گزارش ادعا شده که آنچه اسنودن از آژانس به سرقت برده برنامه‌های دفاعی و اطلاعاتی آمریکا در برابر دشمنان خارجیش بوده و اسنودن با این کار به ایالات متحده ضربه زده است. در گزارش مذکور تصریح شده که هنوز دامنه واقعی این خسارات برآورد نشده است. گفتنی است تنها چهار صفحه از این گزارش محرمانه ۳۶ صفحه‌ای در دسترس عموم قرار گرفته است.

ادامه مطلب »



شهریور
۰۸
دنیای کامپیوتر یکی از بزرگان خود را از دست داد
ارسال شده توسط روشن ۰۸ شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۱۰ قبل از ظهر
یکی از خاموش‌ترین و البته مؤثرترین بزرگان قوم کامپیوتر در سن ۷۵ سالگی درگذشت.به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، جان آلن‌به‌ای، مبدع لپ‌تاپ صدفی / Clamshell در حالی اخیراً زندگی خود را از دست داد که علت مرگ هنوز اعلام‌نشده است.مدیر اجرایی Grid systems با کمپانی ویلیام موگراید و لپ‌تاپ‌های صدفی به نام Compass در سال ۱۹۸۲ دنیای آن روز کامپیوتر را تغییر داد. آن زمان این ماشین ضخیم با نمایشگر حجیم ۸۱۵۰ دلار قیمت داشت!جان و دوستانش پی.سی قابل قراردادن در ساک درست کرده بودند و این بدان معنا بود که اولین سیستم‌های پرتابل با موفقیت تجاری عظیم روبرو شد و مورد استقبال فراوان دوست داران قرار گرفت.وی قبل از آن در مرکز تحقیقات زیراکس در پالو التو خدمت می‌کرد و از تمپلیت Alto که بعداً تبدیل به سیستم «اپل لیزا» و «دسکتاپ مکینتاش» شد؛ استفاده فراوان نمود و Alto II را که تجاری‌تر و موفق‌تر بود را عرضه کرد.وی همچنین کمپانی ساخت تبلت به نام Agilis را بنا نهاد و بعدها کمک کرد تا GeoVector، کمپانی توسعه‌دهنده سیستم‌های نویگیشن و واقعیت مجازی پا بگیرد.جالب اینجاست که یک دهه بعد از ابداع جان آلن‌به‌ای، شاهد ظهور پاوربوک اپل و تینک‌پد‌ آی.بی.ام بودیم.

ادامه مطلب »



مرداد
۰۲
اسنودن: فکر نمی‌کردم پس از افشاگری‌ها زنده بمانم
ارسال شده توسط روشن ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۵۸ بعد از ظهر
ادوارد اسنودن به‌تازگی در مصاحبه آنلاین در نمایشگاه کامیک کان به اظهارنظرهای جالبی در مورد افشاگری‌های خود پرداخته و گفته است که انتظار نداشت بتواند نجات پیدا کند.به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، نمایشگاه کامیک کان هرساله میزبان تعدادی از مهم‌ترین محصولات دیجیتالی و رسانه‌ای جهان است و امسال به علت رونمایی از یک فیلم منحصربه‌فرد از روی زندگی ادوارد اسنودن، شاهدی جدید در این نمایشگاه بوده‌ایم.اسنودن به‌تازگی نسبت به این فیلم عکس‌العمل نشان داده است و نسبتا از آن استقبال به عمل آورده است. او در مصاحبه آنلاین به صحبت در مورد این فیلم و زندگی خود پس از افشاگری‌هایش پرداخته است. از جمله جالب‌ترین نکات اشاره‌ شده توسط اسنودن در این مصاحبه که به‌صورت راه دور انجام می‌شده است این بود که او هیچ‌وقت فکر نمی‌کرده است که از این ماجرا نجات پیدا کند.او می‌گوید: «اعتراف می‌کنم که پس از رفتن به هنگ‌کنگ دیگر برنامه‌ای در ذهن خود نداشتم و احساس می‌کردم که فراتر از افشای داستان در آن نقطه از جهان چیز دیگری برای من وجود ندارد.»او در پایان افزود: «من قصد داشتم تا جهان را از حقیقت آگاه کرده و ببینم که عکس‌العمل آن‌ها چگونه خواهد بود. هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم که پس‌ازاین ماجرا نجات پیدا کنم.» 

ادامه مطلب »