Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
اسفند
۰۳
روز پنجشنبه شرکت انویدیا به موازات رشد تصاعدی تقاضای تراشه‌های هوش مصنوعی در جهان، توانست یکه‌تاز رقابت در این عرصه شود و در وال استریت تکانه‌ای ایجاد کند؛ بدین ترتیب که ارزش بازار خود را به 2 تریلیون دلار رساند. به گزارش ایتنا از رویترز، در این روز ارزش هر سهم Nvidia با جهش فوق‌العاده 15 درصدی به 780.85 دلار رسید و این سازنده تراشه به جایگاه سومین شرکت باارزش آمریکایی در بورس بازگشت. با این اوصاف، در شرایط فعلی Nvidia رقم خیره کننده 260 میلیارد دلار به ارزش بازار خود اضافه کرده است. همزمان شرکت‌های فناوری دیگر نیز کم و بیش رشد صعودی ارزش سهام خود را شاهد بودند. به گفته پل مارینو، کارشناس ارشد بورس: «این جهش کم‌سابقه، مشخص می‌کند که فضا برای رشد شرکت‌های فناوری چون انویدیا فوق‌العاده مهیاست،‌ زیرا همه نیازهای زیرساختی فعلی در صنعت نیمه‌هادی‌ها از جمله رباتیک، کریپتو، هوش مصنوعی، بازی تا خودروهای خودران را لمس و عرضه می‌کنند. آنها بهترین تراشه‌هاذرا می‌سازند و مردم همه به این ارزشگذاری اطمینان دارند.» به گفته وی، انویدیا با رسیدن به مرز 2 تریلیون دلار، آنهم در حالی که تنها در ظرف 9 ماه 1 تریلیون دلار افزایش داشته، شاهد سریع‌ترین سرعت تاریخ خود بوده است. از زمان اوج گرفتن فناوری هوش مصنوعی، و افزایش تقاضا برای تراشه‌های Nvidia مورد استفاده شرکت‌هایی که برای ارتقای محصولات هوش مصنوعی خود عجله داشتند، این شرکت سیلیکون ولی با استفاده از این فرصت توانست رشد چشمگیر 233 درصدی در درآمد سه ماهه اول را پیش‌بینی کند که بالاتر از انتظارات بازار برای افزایش 208 درصدی بود. در همین حال،‌ دیگر رقبای انویدیا در این بازار چندان درخشان ظاهر نشدند: AMD با افزایش 10 درصد، SMCI با رشد 20 درصد،‌و آرم هلدینگ با رشد 9.5 درصد. اعداد به‌خوبی طلایه‌داری و آینده درخشان انویدیا را تابحال نشان می‌دهند.   چرا انویدیا برنده رقابت بر سر هوش مصنوعی است؟ یک کارشناس سرمایه‌گذاری می‌گوید: «در دوران جویندگان طلا در اواسط دهه 1800، افرادی بیشترین پول را در هجوم طلا به دست آوردند که "ابزار" را برای انجام کار می‌ساختند، نه کسانی که به دنبال خود طلا بودند! شرکت انویدیا امروز دقیقا همان نقش را در این انقلاب فناوری ایفا می‌کند.» انویدیا با داشتن 80 درصد از سهم بازار تراشه‌ های هوش مصنوعی پیشرفته، توانست درآمد سه ماهه چهارم خود را نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر کرده و به 22.10 میلیارد دلار برساند. در این میان، تقاضای شدید پردازنده‌های گرافیکی(GPU) نقش موثری در رشد درآمد شرکت داشت. علاوه بر این، برخی برآوردها حاکی از آنست که ارزش بازار Nvidia در 12 ماه آینده به 3 تریلیون دلار نیز خواهد رسید. با این حال، تحلیلگران نگرانند که بدلیل وجود تحریم و محدودیت‌های ایجاد شده از سوی آمریکا علیه چین، فروش تراشه به این کشور را مختل کند و به رشد درآمد این کشور آسیب برساند،‌ مثلا فروش این شرکت در چین به حدود 9 درصد از فروش کل سه ماهه چهارم رسید که کمتر از 22 درصد در سه ماهه قبل کاهش داشت.  
ادامه مطلب »



اسفند
۰۳
آیا ویژن پروی اپل کسالت‌بار است؟
ارسال شده توسط روشن ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ ۰۷:۰۳ بعد از ظهر
بالاخره اپل ویژن پرو چندهفته قبل به بازار آمد و اگر گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی را باور کنیم، در حال حاضر با نسل جدیدی از سایبورگ‌های مجهز به عینک روبرو هستیم. تا اینجای کار، به نظر می‌رسد که کاربران واقعاً از استفاده از این دستگاه لذت می‌برند، اما این پرسش همچنان مطرح است که آیا این دستگاه برایشان خوب است؟ یا برعکس، آنها را به چاه دیجیتالی فرود می‌برد که دیگر هرگز نمی‌توانند از آن خارج شوند؟ تسلیم شدن در برابر فانتزی‌های دیجیتالی بی‌پایانی که توسط این هدست بر روی کره چشم شما پخش می‌شود، خیلی هم سالم به نظر نمی‌رسد. هدست واقعیت مجازی اپل گام بعدی در تسلط همه‌جانبه اینترنت بر آگاهی انسان است. یکی از کاربران Reddit اخیراً ترس خود را در مورد Vision Pro بیان کرده و نوشته است: می‌دانم که وقتی آن را امتحان کنم، دنیای واقعی بخشی از جذابیت خود را از دست خواهد داد. اینکه بتوانم فضاهای کاری، داده‌ها، پانل‌های تعاملی و غیره را روی هم قرار دهم، باعث می‌شود که هرگز نخواهم این کار را کنار بگذارم. فکر می‌کنم این اولین باری است که چنین احساسی در مورد یک فناوری یا محصول دارم - ویژن پرو  پتانسیل این را دارد که اساساً نحوه تعامل من با دنیای اطرافم را تغییر دهد و این کمی ترسناک است.  تا کنون، مردم از قیمت بالای 3500 دلاری و وزن نسبتا سنگین 650 گرمی آن شکایت دارند. با این حال تجربه نشان داده است که با نسخه‌های اضافی محصول، قیمت‌ها و اندازه سخت افزارها کاهش می‌یابد. در عین حال، پتانسیل ادغام نرم‌افزارهای آینده درهدست ویژن پرو به طور بالقوه نامحدود به نظر می رسد.   سیلیکون ولی با فشار "متاورس" خود، هر کاری که می‌تواند انجام می‌دهد تا مردم را از دنیای واقعی دور کند و عمیق‌تر به یک واقعیت دیجیتالی یکپارچه سوق دهد، جایی که نظارت، تجزیه و تحلیل، و مهم‌تر از همه، فروش آسان‌تر خواهد بود. سوال این است: آیا تعداد طعمه‌ها به اندازه کافی خواهد بود تا این قلمرو دیجیتال جعلی را به یک مدل تجاری قابل دوام برای کمپانی‌هایی مانند اپل و متا تبدیل کنند؟ اما بحث اصلی و جالب خریداران و مالکان این هدست این است که دقیقاً چه چیزی را خریداری کرده‌اند است. آیا ویژن پرو برای تماشای فیلم است؟ برای کار کردن؟ یا تنها بودن؟ هیچ کس جواب دقیق را نمی‌داند.  در حالیکه‌ تبلیغات برای اپل ویژن پرو زیاد است، اما با وجود این فضای تبلیغاتی، معلوم نیست که مردم واقعاً بخواهند با رایانه‌ای که به سرشان بسته شده بطور 24 ساعته راه بروند. ویژن پرو تنها یک قدم فاصله دارد تا به یک شوخی جهانی تبدیل شود!  
ادامه مطلب »



اسفند
۰۳
چه زمانی هوش مصنوعی می تواند بهتر از انسان عمل کند؟
ارسال شده توسط روشن ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ ۰۶:۱۹ بعد از ظهر
هوش مصنوعی هنوز سوالات و حدس و گمان‌های زیادی را ایجاد می‌کند و برخی حتی تا آنجا پیش رفته‌اند که می‌گویند ممکن است از انسان‌ها بهتر عمل کند، با توجه به اینکه تاریخ سرشار از پیش‌بینی‌های فناوری فراوان است که تا این لحظه  محقق نشده‌اند باید صبر کرد و دید که آیا واقعا هوش مصنوعی بهتر از انسان عمل می‌کند؟  شین لج، یکی از بنیانگذاران دیپ‌مایند گوگل و دانشمند ارشد هوش مصنوعی عمومی، که تخمین زده است که تا سال ۲۰۲۸، ۵۰ درصد احتمال دارد که هوش مصنوعی عمومی ایجاد کند، «درس های تاریخ را نیاموخته است». مطمئن است که هوش مصنوعی در حال پیشرفت است. براساس گزارش روزنامه تایمز «برنامه‌ای که از مدل زبانی  ChatGPT پشتیبانی می‌کند توسط OpenAI در سال ۲۰۲۲ توسعه داده شد و در آزمون Unified Lawyers امتیاز ۲۱۳ از ۴۰۰ را دریافت کرد.» تایمز افزود: این برنامه به نام GPT-4 که ​​چند ماه بعد توسعه یافت، 298 امتیاز کسب کرد که آن را در بین 10 درصد بهترین متقاضیان انسانی قرار داد. رهبران کسب و کار در مورد هوش مصنوعی چه فکر می‌کنند؟ این روزنامه می‌گوید که دیدگاه‌های بنیانگذار DeepMind، در میان رهبران شرکت‌هایی که در حال حاضر برای ساخت قوی‌ترین سیستم‌های هوش مصنوعی کار می‌کنند، رایج است. در ماه آگوست، داریو آمودی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Anthropic، گفت که انتظار دارد هوش مصنوعی «در سطح انسانی» ظرف دو تا سه سال آینده توسعه یابد. در مورد سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI، آمودی اظهار داشت که هوش مصنوعی عمومی می‌تواند در چهار یا پنج سال آینده به تحولی عظیم دست یابد. در مقابل، یک نظرسنجی نشان داد که اکثر کارشناسان هوش مصنوعی  نسبت به توانایی‌های هوش مصنوعی برای انجام کارها در رقابت با انسان، چندان خوشبین نیستند.  انقراض انسان لج یکی از بنیانگذاران دیپ‌مایند گوگل، مانند بسیاری دیگر از پیشگامان هوش مصنوعی، هشدار داد که سیستم‌های قدرتمند هوش مصنوعی در آینده می‌توانند باعث «انقراض انسان» شوند. البته اغلب کارشناسان و افراد، این هشدار را جدی نمی‌گیرند و حتی آن را بدبینانه تلقی می‌کنند.  اما سناریوی دیگری نیز هست که حتی برای کسانی که پیش‌بینی هم‌بنیانگذار دیپ‌مایند را جدی نمی‌گیرند نیز نگران کننده است. برخی کارشناسان حوزه هوش مصنوعی معتقدند که هوش مصنوعی می‌تواند به‌زودی جایگرین تمام نیروهای انسانی در شرکت‌ها و کارخانه‌ها شود. روزنامه تایمزمی‌نویسد: بسیاری از کارگران شرکت‌هایی که بزرگترین و قدرتمندترین مدل‌های هوش مصنوعی را می‌سازند، معتقدند که ورود هوش مصنوعی در همه حوزه‌ها قریب‌الوقوع است. این روزنامه خاطرنشان کرد که بسیاری از محققان، یک رابطه بسیار واضح و قابل پیش‌بینی را بین میزان توان محاسباتی  برای آموزش یک مدل هوش مصنوعی و میزان موفقیت آن در انجام یک کار خاص مشاهده کرده اند. در این راستا، سیستم‌های هوش مصنوعی که ربات‌های چت مانند ChatGPT را تقویت می‌کنند، حاوی قوانین اندازه‌گیری هستند که می‌توانند پیش‌بینی کنند که برنامه چقدر قادر به پیش‌بینی یک کلمه گمشده در یک جمله است.
ادامه مطلب »



اسفند
۰۳
انواع بیمه های مهندسی کدامند؟
ارسال شده توسط روشن ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ ۰۴:۴۹ بعد از ظهر
---------------- رپرتاژ آگهی ----------------- انواع بیمه های مهندسی جزء بیمه هایی هستند که مورد توجه صاحبان صنایع و سرمایه در بازارهای جهانی محسوب می شوند. پروژه های عمرانی، سازه های صنعتی و ساختمانی از ابتدای آغاز کارهای ساخت و ساز با ماشین آلات و نصب تجهیزات، همواره در معرض انواع خطرات قرار می گیرند. این خطرات از دوره آزمایش و راه اندازی تا تحویل موقت پروژه می تواند باعث وقوع حادثه و از بین رفتن سرمایه شود. علاوه بر این، ممکن است پیمانکار و عوامل بیمه گذار در اثر سهل انگاری یا خطا های انسانی مسبب زیان های وارده به اشخاص ثالث و افراد مشغول در پروژه شوند. انواع بیمه های مهندسی خسارت فیزیکی ناگهانی و غیر قابل پیش بینی را تحت پوشش قرار می دهند. بیمه های مهندسی به دو دسته کلی تقسیم می شود:    1- دسته اول، بیمه هایی که پوشش هایی در دوره ساخت و نصب تجهیزات ساختمانی را شامل می شود    2- دسته دوم، بیمه هایی که در زمان بهره برداری از تجهیزات پوشش هایی را ارائه می دهند.   معرفی انواع بیمه مهندسی و تعریف آنها بیمه نامه مهندسی از بیمه نامه های جدید در بازار جهانی به حساب می آید. انواع بیمه های مهندسی، برای تحت پوشش درآوردن مهندسان و ماشین آلات، در تمام رشته های مهندسی می باشد. این بیمه خدمات و پوشش های زیادی را به مهندسان، پیمانکاران و سایر مشاغل وابسته ارائه می دهد. باید توجه داشته باشید که بیمه مهندسی با بیمه مهندسین ناظر، طراح و محاسب متفاوت است که در ادامه در این خصوص توضیحات کاملی ارائه می شود. در بیمه های مهندسی خسارت های فیزیکی ناگهانی و غیر قابل پیش بینی در اثر وقوع برخی حوادث جبران می شود. چند مورد از انواع بیمه های مهندسی عبارت از:    - بیمه تمام خطر پیمانکاران    - بیمه تمام خطر نصب    - بیمه ماشین آلات وتجهیزات پیمانکاری    - بیمه تجهیزات الکترونیک    - بیمه شکست ماشین آلات    - بیمه ریسک های تکمیل شده ساختمانی    - بیمه مهندسی برای پروژه های در حال بهره برداری    - بیمه تضمین کیفیت ساختمان    - و...   تفاوت بیمه مهندسین ناظر، طراح، محاسب با بیمه های مهندسی بیمه مهندسین ناظر، طراح و محاسب یکی از انواع بیمه نامه های مسئولیت حرفه ای است و نوعی بیمه مهندسی به شمار نمی آید بطوریکه اگر یکی از مهندسین طراح، ناظر یا محاسب در وقوع حادثه یا وارد شدن خساراتی به پروژه یا کارکنان نقش داشته باشند، از طریق این بیمه نامه می توانند جبران خسارت کنند.     بیمه تمام خطر پیمانکاران، یکی از مهمترین بیمه های مهندسی! یکی از انواع بیمه های مهندسی بیمه تمام خطر پیمانکاران است. بر اساس این بیمه نامه طرح های عمرانی و ساختمانی مثلا پروژه های احداث واحد های مسکونی، تجاری، اداری، مدارس، کارخانجات، نیروگاه ها، راه آهن ها، فرودگاه ها، جاده ها، پل ها، سد ها، شبکه های فاضلاب و ... تحت پوشش قرار می گیرند. در بیمه تمام خطر پیمانکاران مدت بیمه از زمان تخلیه مصالح در محل انجام پروژه آغاز می شود و تا پایان عملیات ساختمانی و تحویل کار به کارفرما ادامه دارد. با خرید بیمه نامه تمام خطر، ساختمان های موقت، تجهیزات و ماشین آلات ساختمانی، اموال مجاور و مسئولیت در قبال اشخاص ثالث نیز تحت پوش بیمه قرار می گیرد. همچنین خسارت های مادی، صدمات بدنی وارده به اشخاص ثالث، پاکسازی محیط و برداشت ضایعات، از زمان آغاز عملیات ساختمان سازی تا زمانی که پروژه به کارفرما تحویل داده می شود، زیر پوشش بیمه تمام خطر پیمانکاران می باشد.  در مورد بیمه تمام خطر می توان گفت که تقریبا هر گونه خسارت ناگهانی غیر قابل پیش بینی، در مدت زمان اعتبار بیمه به اموال بیمه شده (واقع در محل اجرای پروژه ساختمانی) وارد شود، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد مانند: خسارات ناشی از آتش سوزی، صاعقه، انفجار، سقوط هواپیما، سیل، طغیان آب، بهمن، امواج عظیم دریا در اثر آتشفشان، هر نوع طوفان، زمین لرزه، نشست زمین، لغزش زمین و صخره ها، دزدی، اجرای نا صحیح کار، عدم مهارت، سهل انگاری، اعمال توام با سوء نیت، از بین رفتن یا خسارت وارده به مصالح ساختمانی و مواردی ازاین قبیل. بیمه تمام خطر نصب: این بیمه خسارات فیزیکی پیش بینی نشده را که در حین اجرای عملیات نصب و یا مونتاژ انواع تجهیزات و ماشین آلات و نیز نصب هر گونه سازه با اسکلت فلزی در کارگاه های کوچک و بزرگ صنعتی، صنایع خودرو سازی، شیمیایی، فولاد، غذایی، چوب و کاغذ، چرم، صنایع وابسته به کشاورزی، نیروگاه ها، پروژه های انتقال آب و خطوط انتقال نیرو را که بر اثر حادثه صدمه دیده اند، تحت پوشش قرار می دهد. بیمه نامه تمام خطر نصب، یکی دیگر از انواع بیمه های مهندسی می باشد که شامل خسارت هایی ناشی از آتش سوزی، صاعقه، انفجار، زلزله، سیل، طوفان، لغزش و رانش زمین و دزدی با شکست حرز، می شود. در نتیجه یکی از بیمه های مورد نیاز برای مهندسان، بیمه نامه تمام خطر نصب می باشد. علاوه بر مورد های  گفته شده، این بیمه نامه مواردی مانند: طراحی غلط، مصالح معیوب، اجرای غلط، خطرات به وجود آمده در کارخانه سازنده ماشین آلات و تجهیزات به کارگرفته شده، برای نصب را زیر پوشش بیمه ای قرار می دهد. به طور کلی در این بیمه نامه مسئولیت مالی و جانی در برابر اشخاص ثالث نیز زیر پوشش بیمه می باشد. چند مورد از خطراتی که توسط این بیمه نامه های مهندسی پوشش داده می شوند عبارتند از:    - خساراتی را که در حادثه سقوط هواپیما، عملیات آتش نشانی، انفجار، صاعقه و آتش سوزی وارد می شود، بیمه جبران می کند.    - حوادث طبیعی مانند: سیل، برف، باران، بهمن، طوفان و امواج دریا خسارتی به تجهیزات مهندسی وارد شود، زیر پوشش بیمه است.    - خساراتی که بر اثر جابجایی لایه های زمین و صخره ها، زمین لرزه و شکست زمین به تاسیسات وارد می شود، بیمه جبران می کند.    - گاهی هنگام دزدی فرد سارق موانع پیش رو را از بین می برد مانند: قفل در، پنجره و یا دیوار (سرقت با شکست حرز) در این مورد هم بیمه قبول خسارت می کند.    - خسارات به وجود آمده از بی تجربگی و عدم مهارت که بدون سوء نیت بیمه گذار و کارکنان او صورت می پذیرد، بیمه جبران می کند.    - هزینه ریزش آوار و سایر عوامل خارجی که موجب خسارات در زمان حمل و نقل  و صدمات جانی و مالی به اشخاص ثالث، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.   بیمه ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاری: این بیمه هر گونه زیان خسارت در هنگام کار، (در زمان احداث یا بهره برداری) در مواقع تعطیل کار یا زمان نگهداری ماشین آلات ساختمانی وارد شود جبران می کند. مانند: لودر، بولدوزر، گریدر، جرثقیل، لیفتراک و ...    - هر گونه آسیب  وارده به ماشین آلاتی که  در احداث ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند، توسط بیمه جبران می شوند.    - خسارات وارده به ماشین آلاتی که در ساخت پروژه های عظیم مانند برج، سیلو و دکل مورد استفاده قرار می گیرند، توسط بیمه گر بر عهد گرفته می شود    - خسارات وارده به ماشین آلاتی که در ساختن معادن، و مخازن، سد ها و پل ها مورد استفاده قرار می گیرد، شامل بیمه تجهیزات پیمانکاری می شود.    - ماشین آلات مخصوصی که ساخت سازه های آبی و خاکی به کار گرفته می شود اگر دچار حادثه شود، مشمول این بیمه می باشد.    - هر گونه آسیبی  به ماشین آلات، که مخصوص احداث سازه های دریایی هستند، وارد شود، با این بیمه پوشش داده می شوند.    - ماشین آلاتی که به وسیله آنها پروژه تونل سازی انجام می شود، هنگام بروز حادثه  این بیمه جبران خسارت می کند.    - خسارات وارده به ماشین آلاتی که  پروژه احداث شبکه های آبرسانی و فاضلاب به کمک آنها انجام می گیرد، با بیمه ماشین آلات و تجهیزات مهندسی پوشش داده می شود.    - خسارات وارده به ماشین آلات مخصوص ساخت، احداث و یا نصب خطوط نفت، گاز، آب و برق، از طریق این بیمه پرداخت می شود.   بیمه تجهیزات الکترونیک: یکی از انواع بیمه های مهندسی پر کاربرد، بیمه تجهیزات الکترونیک می باشد که خسارت های فیزیکی ناگهانی و غیرقابل پیش بینی وارد شده به کلیه تجهیزات و دستگاه هایی را که ارزش قطعات الکتریکی آنها بیشتر از قطعات مکانیکی باشد، را تحت پوشش قرار می دهد. تعدادی از خطرات تحت پوشش این بیمه نامه ها موارد زیر هستند:    - ضربه فیزیکی و شکست: خسارتی که بر اثر ضربه فیزیکی و شکستگی به صورت غیر عمد به تجهیزات الکترونیکی وارد شود، در پوشش این بیمه قرار می گیرد.    - آب خوردگی و نفوذ مایعات: خسارات ناشی از آب خوردگی و نفوذ مایعات به تجهیزت الکترو نیکی که غیر عمد باشد، شامل این بیمه می باشد.    - نوسانات ولتاژ برق: تجهیزات الکترونیکی که ناشی از نوسانات برق به دستگاه و به صورت غیر عمد آسیب ببینند، بیمه خسارت وارده را جبران می کند.    - سرقت با شکست حرز : در صورتی که سارق برای اهداف دزدی در ، پنجره یا قفلی را بشکند و یا دیواری را خراب کند،(شکستن در بیمه به معنی متوسل شدن به زور است) بیمه تجهیزات الکترونیک خسارت وارده را متقبل می شود.    - بلایای طبیعی : بیمه تجهیزات الکترونیک خسارت وارده از بلایای طبیعی مانند سیل، طوفان و زلزله را تحت پوشش بیمه قرار می دهد.    - آتش سوزی : خسارتی را که بر اثر آتش سوزی  به تجهیزات  الکتریکی وارد می شود بیمه پوشش می دهد. در سال های اخیر با افزایش قیمت کالا های الکترونیک استفاده از این بیمه مهندسی برای تحت پوشش قرار دادن کالاهایی مانند گوشی های موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر های رومیزی و سایر لوازم الکترونیک شخصی مرسوم شده. به طوری این بیمه نامه با نام بیمه گوشی و بیمه موبایل نیز شناخته می شود.   بیمه شکست ماشین الات: یکی از انواع بیمه نامه های مهندسی بیمه شکست ماشین آلات  است که از زیر شاخه های بیمه تمام خطر مهندسی می باشد. این بیمه ماشین آلات و تاسیساتی را که نصب شده و در حال بهره برداری می باشد، تحت پوشش قرار می دهد. خطرات تحت پوشش بیمه شکست ماشین آلات موارد زیر است:    - زمانی که در ساخت، طراحی یا نصب ماشین آلات اشتباهی رخ دهد و در مدت بهره برداری از آنها، این اشتباه آشکار شود، شامل بیمه می شود. این پوشش در صورتی  که دوره تضمین کارخانه سازنده ماشین آلات مذکور، پایان یافته باشد، تحت پوشش قرار می گیرد.    - خساراتی که هنگام کم شدن آب در دیگ های بخار و یا انفجار آنها، رخ می دهد بیمه جبران می کند. همچنین انفجارات فیزیکی و شکست مکانیکی یا الکتریکی نیز شامل بیمه می شود.    - انواع خساراتی که به علت اجرای نادرست، اتصال کوتاه، نوسانات برق، قطع برق، آب، گاز و یا هر سوخت دیگر، رخ دهد بیمه جبران می کند.    - عیب های ذاتی موجود در اقلام، مواد اولیه در ریخته گری که موجب خسارت می شود، همچنین غفلت، عدم مهارت، سهل انگاری و یخ زدگی، تحت پوشش این بیمه هستند.    - این بیمه خساراتی را که بر اثراز هم گسیختگی نیروی گریز از مرکز یا اشتباه در سیستم روغن کاری یا خنک کاری وارد شده است، جبران می کند.    - تمام خرابکاری های غیر گروهی سقوط، تصادم و واژگونی که موجب زیان می شود بیمه پوشش می دهد.   ماشین آلات و تجهیزاتی که تحت پوشش بیمه شکست ماشین آلات قرار می گیرند: این بیمه نامه، ماشین آلات و تجهیزات کارخانجات را که به طور ناگهانی دچار عیوب مکانیکی و الکتریکی می شوند، زیر پوشش خود قرار می دهد. انواع این ماشین آلات عبارت است از: پمپ ها، کمپسورها، تجهیزات برق، توربین ها و موتور های بخار، ژنراتور ها، ماشین آلات تراشکاری، بافندگی و چاپ، ماشین آلات مواد غذایی، مبدل های حرارتی، ماشین آلات بسته بندی، برشکاری و...   پوشش فساد کالا در سردخانه در بیمه شکست ماشین آلات هنگامی که سردخانه و دستگاه های سرد کننده آن تحت پوشش بیمه شکست ماشین الات باشند، بیمه خسارت فساد کالا در سردخانه را هم پرداخت می کند. این بیمه خسارت وارده را زمانی می پردازد که ماشین آلات سردخانه تحت پوشش بیمه شکست ماشین آلات مهندسی قرار گرفته باشند و از دوره تضمین (ضمانت یا گارانتی) شرکت سازنده گذشته باشد. در این صورت بیمه خسارت وارده به محصول انبار شده در سردخانه و فساد آنها به علت خرابی دستگاه های سرد کننده را جبران می کند.   بیمه ریسک های تکمیل شده ساختمانی گاهی اوقات صاحبان و متصدیان سازه های مهندسی می خواهند که پوشش بیمه ای جامع برای جبران خسارت های وارده پس از تکمیل سازه و شروع بهره برداری از آن، داشته باشند. یکی از انواع بیمه های مهندسی مانند بیمه ریسک های تکمیل شده ساختمانی می تواند نیاز این گروه از بیمه گذاران را برطرف کند. همچنین اموال مجاور و مسئولیت در مقابل اشخاص ثالث نیز تحت پوشش این بیمه نامه می باشد.   خطرات تحت پوشش بیمه سازه های تکمیل شده بیمه خطراتی که تحت پوشش این بیمه قرار می گیرد، عبارت است از: سیل، زلزله، طوفان، آتش سوزی و یخبندان و ... همچنین سازه هایی که با این بیمه تحت پوشش قرار می گیرند، مکان هایی مانند: راه ها اسکله ها، تعمیر گاه کشتی، باند های فرودگاه، دکل های انتقال نیرو، پل ها، تونل ها، کانالها، شبکه های آبیاری و زهکشی، سد ها، مخازن آب، سیستم فاضلاب و ... هستند. به عنوان مثال سدی که در مرحله بهره برداری قرار دارد، حوادثی مانند زلزله می تواند موجب ترک خوردگی و آسیب جدی سد شود. با داشتن بیمه نامه سازه های تکمیل شده مهندسی هزینه تعمیر و بازسازی این سد را بیمه جبران می کند.   بیمه تضمین کیفیت ساختمان بیمه تضمین کیفیت ساختمان و یا همان بیمه عیوب اساسی و پنهان از انواع بیمه های مهندسی می باشد که صدور گواهی پایان کار را برای ساختمان های عمومی و مجتمع های مسکونی ممکن می سازد و داشتن آن برای گرفتن پایان کار اجباری است. به موجب این بیمه نامه تمام بنا ها یا هر ساختمان مسکونی، اداری و تجاری که مشخصات آن در بیمه نامه درج شده باشد، زیر پوشش این بیمه قرار می گیرند. مواردی که باید در بیمه نامه تضمین کیفیت ساختمان درج شودع بارت است از :    1- ذینفع بیمه نامه تضمین کیفیت ساختمان : در این بیمه نامه ذینفع به معنی کسی است که در هنگام تحقق و تحویل خسارت وارده به ملک، مالک ساختمان باشد.    2- حق بیمه تضمین کیفیت ساختمان: هزینه ای که بیمه گذار در ازای تعهد شرکت بیمه در جبران خسارت به شرکت بیمه پرداخت می کند.    3- ارزش واقعی مورد بیمه: مبلغ برآوردی درج شده در بیمه شامل هزینه های مربوط به سازه های اصلی و جانبی، هزینه های طراحی مربوطه، هزینه گرفتن پروانه ساختمان، هزینه های مقاوم سازی تخریب پاکسازی و برداشت ضایعات و هزینه های اخذ مجوز مربوط به نوسازی یا بازسازی ساختمان مورد بیمه.    4- گواهی پایان کار کلی ساختمان: اولین گواهی پایان کاری (پایان عملیات ساختمانی) که مراجع ذیصلاح مبنی بر اتمام  کار ساختمان صادر کرده باشد. سازه های اصلی ساختمان و کلیه سازه های باربری اصلی که برای پایداری و استحکام ساختمان ضروری هستند شامل: پی، اسکلت، سقف و سفت کاری ها در این بیمه نامه تحت پوشش قرار میگیرند.   عیوب اساسی و پنهان ساختمان شامل چه مواردی می شود؟ در صورت وجود هرگونه عیب و نقص در سازه های اصلی و جانبی ساختمان، که علت  آن طراحی نادرست، استفاده کردن از مواد یا مصالح غیر مرغوب و معیوب و اجرای نادرست کار ساختمانی که پس از صدور گواهی پایان کار کلی ساختمان مشخص شود، توسط این بیمه نامه تحت پوشش قرار خواهد گرفت. این بیمه نامه در بسیاری از پروژه های ساختمانی یکی از بیمه های ضروری است و در صورتی که سازنده ساختمان آن را تهیه کرده باشد، یک بازرس فنی از طرف شرکت بیمه بر کیفیت مصالح و اجرای ساختمان نظارت خواهد داشت. همچنین مدت زمان این بیمه  نامه 10 سال از تاریخ تکمیل کار یا  تحویل ساختمان به ذینفعان با تایید بازرس فنی شرکت بیمه گر می باشد.   انواع بیمه های مهندسی که در مرحله بهره برداری پوشش هایی را ارائه می دهند برخی از بیمه نامه های مهندسی پوشش هایی را در زمان بعد از اتمام پروژه و بهره برداری از آن ارائه می کنند که از این میان می توان به بیمه نامه های زیر اشاره کرد:    - بیمه تمام خطر ماشین آلات و تجهیزات مهندسی    - بیمه شکست ماشین آلات    - بیمه فساد    - بیمه عدم نفع ناشی از شکست ماشین آلات    - بیمه سازه های تکمیل شده    - و...   کلام آخر در این مقاله با بررسی و تعریف بیمه مهندسی به عنوان یکی از انواع بیمه نامه های پرکاربرد در زمینه های مختلف، به بررسی انواع مختلف آن و همچنین توضیح تعدادی از آنها پرداختیم تا در هنگام خرید بیمه آشنایی کافی با انواع بیمه نامه ها را داشته باشید. در صورتی که این مقاله برای شما مفید واقع شد در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید یا نظرات و پیشنهادات خود را در همین بخش با ما در میان بگذارید.  
ادامه مطلب »



اسفند
۰۳
جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ اسفند
ارسال شده توسط روشن ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ ۰۴:۱۰ بعد از ظهر
ارزهای دیجیتال پیشرو جهان، بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) بیش از ۲ درصد سقوط کردند که باعث توقف کوتاهی در خوش‌بینی مشاهده شده در هفته‌های گذشته شد. به گزارش ایتنا از ایسنا، این کاهش با قرمز شدن بازارهای ایالات‌متحده طی ۲ جلسه گذشته به دلیل نگرانی‌های مربوط به نرخ بهره و پیش‌بینی پیش‌از انتشار درآمد، همزمان شد. بخش فناوری، به ویژه در کانون توجه است زیرا انویدیا (رهبر جهانی در سخت‌افزار و نرم‌افزار هوش مصنوعی) نتایج سه ماهه خود را پس از بسته شدن بازار اعلام می‌کند. علاوه بر این، جامعه مالی در انتظار انتشار صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) است. به نقل از مارکت، بیت‌کوین در ساعت  پنج و ۳۹ دقیقه صبح به وقت شرقی  ۲.۰۰ درصد کاهش یافت و به قیمت ۵۱هزار و ۲۳۱ دلار فروخته شد، در حالی که اتریوم ۳.۳۷ درصد کاهش یافت و یک دقیقه بعد به ۲۹۱۳ دلار رسید. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۹۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۲۴ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۱.۷۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۵ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳.۴۹ میلیارد دلار است که ۵.۱۲ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۸۹ میلیارد دلار است که ۷.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۷۷.۰۲ میلیارد دلار است که ۹۲.۲۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد. به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است. ۱- بیت‌کوین قیمت: ۵۱ هزار و ۵۳۸.۳۸ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۶ درصد کاهش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۴۶ درصد کاهش ۲- اتریوم قیمت: ۲۹۲۶.۷۰ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۱ درصد کاهش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۶۲ درصد افزایش ۳- تتر قیمت: ۰.۹۹۹۷ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۴ درصد کاهش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۸ درصد کاهش ۴-  سولانا قیمت: ۱۰۳.۷۹ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۱۸درصد کاهش ۵- بایننس کوین قیمت: ۳۷۶.۳۱ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۳۸ درصد افزایش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۰.۰۴ درصد افزایش ۶-  ریپل قیمت: ۰.۵۴۳۱ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۸ درصد کاهش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۲.۰۱ درصد کاهش ۷- یو اس دی کوین قیمت: ۱.۰۰ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش ۸-  کاردانو قیمت: ۰.۵۸۶۸ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۷۷ درصد کاهش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۰.۸۵ درصد افزایش ۹ - آوالانچ قیمت: ۳۶.۹۵ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۳۶ درصد کاهش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۲۱ درصد کاهش ۱۰- دوج کوین قیمت: ۰.۸۳۹۱ دلار تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۶۵درصد کاهش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۴۱ درصد کاهش
ادامه مطلب »