Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
مرداد
۲۱
افزایش فروش تراشه‌های کامپیوتری در سه‌ماهه دوم سال 2017
ارسال شده توسط روشن ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۴۶ قبل از ظهر
به نظر می‌رسد که روند استفاده هر چه بیشتر صنایع و محصولات کامپیوتری را پایانی نیست و در همین راستا، شرایط صنایع نیمه‌هادی بسیار ایده‌آل و مناسب پیش می‌رود؛ چنانچه گزارش‌های مالی نیز نشان دهنده افزایش فروش تراشه‌های کامپیوتری در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی هستند. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، به‌تازگی گزارش‌های مالی مربوط به صنایع نیمه‌هادی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ و در گستره جهانی منتشر شده است که این آمار خبر از درآمد نجومی این صنایع در بخش‌های مختلف می‌دهد. این آمار حاکی از آن هستند که درآمد صنایع نیمه‌هادی در بازه زمانی یاد شده تنها اندکی کمتر از ۱۰۰ میلیارد دلار بوده و به‌صورت دقیق به ۹۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است.   گفتنی است این آمار در مقایسه با مقادیر به دست آمده در بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی، نشان دهنده رشدی عظیم و معادل ۲۳.۷ درصدی هستند و طبعاً همین آمار باعث شده تحلیلگران بازار معتقد باشند که این صنایع در مسیری درست و سنجیده گام برمی‌دارد. همچنین این مقدار در مقایسه با سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۷ نیز افزایش یافته و با رشد ۵.۸ درصدی روبرو بوده است که نشان می‌دهد به‌زودی تراشه‌های عرضه شده می‌توانند موجب تغییراتی بزرگ در بازارهایی مانند بازار تلفن همراه شوند. مطابق جزئیات این آمار، از نظر منطقه‌ای نیز قاره آمریکا با ۳۳.۴ درصد به‌عنوان اصلی‌ترین تأمین کننده این درآمد مطرح بوده است و رتبه‌های بعدی به چین، منطقه آسیا اقیانوسیه، اروپا و ژاپن تعلق دارند. بدین‌ ترتیب متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که در سه‌ماهه آینده شاهد عبور از مرزهای ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد برای این صنایع خواهیم بود و امسال سالی رکوردشکن برای صنایع نیمه‌هادی لقب خواهد گرفت.  

ادامه مطلب »



مرداد
۱۶
بازار عینک‌های فناوری واقعیت مجازی در آستانه تحول بزرگ
ارسال شده توسط روشن ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ۰۱:۳۱ بعد از ظهر
عرضه هدست‌های فناوری واقعیت مجازی مستقل و بدون نیاز به دستگاه‌های جانبی موجب شده تا متخصصان معتقد باشند که این بازار در آستانه تحول و پیشرفتی بسیار بزرگ است. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، عرضه برنامه‌ریزی‌شده هدست‌های مربوط به فناوری واقعیت مجازی مستقل توسط فروشندگانی نظیر اچ‌تی‌سی و اوکولوس به توسعه سریع‌تر بازار جهانی واقعیت مجازی کمک شایانی خواهد کرد. البته پیش‌ از این تخمین زده شده بود که حداقل ۲ تا ۳ سال زمان لازم است تا بازار واقعیت مجازی رشد قابل توجهی را تجربه کند، زیرا محبوبیت دستگاه‌های واقعیت مجازی از جمله اچ‌تی‌سی وایو، اوکولوس ریفت و پلی‌استیشن وی آر به دلیل قیمت بالا و نیاز داشتن به کامپیوتری رده‌بالا یا کنسول بازی قوی محدود شده است. با این‌ حال در دسترس قرار گرفتن هدست‌های واقعیت مجازی مستقل موجب پایین آمدن قیمت این دستگاه‌ها و روی آوردن مصرف‌کنندگان عادی به آنها شده است. همچنین عرضه این هدست می‌تواند تحول عظیمی در بازار واقعیت مجازی به دنبال داشته باشد.   از سوی دیگر، کمپانی اچ‌تی‌سی برنامه‌های جدیدی را برای عرضه هدست مستقل وایو وی آر (Vive VR) مجهز به پلتفرم موبایل واقعیت مجازی اسنپ دراگون ۸۳۵ در کشور چین دارد. با این‌ حال این کمپانی هنوز قیمت مدل هدست‌های مستقل را اعلام نکرده است. در این میان نیز کمپانی اوکولوس به دنبال تهیه نسخه‌ای مستقل از هدست اوکولوس ریفت است. انتظار می‌رود که رقم تعیین شده برای اوکولوس ریفت نسخه مستقل ۲۰۰ دلار آمریکا باشد که همین امر نیز ممکن است موجب بالا رفتن قیمت هدست واقعیت مجازی مستقل وایو بشود. اگر هدست‌های مستقل واقعیت مجازی بتوانند به‌موقع وارد بازار شوند، عرضه کلی این هدست‌ها در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۱۰ میلیون عدد می‌رسد.  

ادامه مطلب »



مرداد
۰۹
پردازنده‌های ویژه مایکروسافت برای هولولنز
ارسال شده توسط روشن ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۰۱ قبل از ظهر
به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد تا هولولنز را به سطحی جدید از توانایی رهنمون شود و در همین راستا نیز پردازنده‌هایی ویژه را تولید کرده است که می‌توانند ساختار هوش مصنوعی را بر روی این سیستم واقعیت افزوده اضافه کرده و قابلیت‌های هولولنز را به‌مراتب بهبود بخشند. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی technewsworld، نسخه جدید هولولنز مایکروسافت به زودی و  به لطف ساخت پردازنده جانبی جدید این کمپانی، در زمینه راهبری واقعیت بهتر از نسخه فعلی خود عمل خواهد کرد. بر این اساس نیز نسخه دوم سیستم‌های چندپردازنده‌ای ویژه هولولنز که با نام HPU خوانده می‌شوند، با فناوری هوش مصنوعی همکاری خواهند کرد. به نظر کارشناسان، این سیستم جدید به انجام پردازش‌های عمیق مربوط به یادگیری -که معمولاً تنها در فناوری‌های ابری انجام می‌شوند- کمک خواهد کرد و همین امر نیز موجب ارتباط قوی‌تر این دستگاه با واقعیت و ارائه تجربه بهتر از واقعیت افزوده به کاربر خواهد شد. گفتنی است هولولنز به‌عنوان رایانه هولوگرافیکی خودکار ساخته شده است که همه اجزای مورد نیاز از جمله باتری، حسگرها و صفحه نمایش تنها در خود این دستگاه جای داده شده است. اکنون افزودن یک پردازنده جانبی به هولولنز می‌تواند ایده‌ای بسیار کاربردی برای کسانی باشد که به دنبال توسعه دستگاه‌های واقعیت تلفیقی‌ای هستند که به‌خودی‌خود هوشمندانه عمل می‌کنند. مارک پولفیز به‌عنوان مدیر بخش علوم در هولولنز دراین‌باره بیان کرد که: «واقعیت تلفیقی و هوش مصنوعی آینده محاسبات کامپیوتری را تغییر خواهد داد و ما از بابت پیشبرد این پیشگامان بسیار خرسندیم.»  

ادامه مطلب »



مرداد
۰۷
تلاش مایکروسافت برای ساخت تراشه‌های واقعیت افزوده
ارسال شده توسط روشن ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ ۰۲:۵۴ بعد از ظهر
در کنار گسترش فناوری واقعیت مجازی، به تدریج دامنه توجه و بکارگیری "واقعیت افزوده" نیز بیشتر شده و شرکت‌های صاحب‌نام دنیای فناوری اطلاعات، با طرح ایده‌های جدید، محصولات نوینی را عرضه می‌کنند تا به جرگه رقیبان اصلی در این حوزه بپردازند. به نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت قصد دارد تا به غولی تمام عیار در زمینه واقعیت افزوده بدل گردد و به همین منظور، اخیراً اخباری در رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر اینکه این شرکت در حال طراحی و اجرای برنامه‌های مخصوص خود به منظور راه‌اندازی خط تولید تراشه‌های ویژه‌ای‌ست که برای فناوری واقعیت افزوده، مناسب باشند. از دید کارشناسان، تولید تراشه مزبور، امتیازی بزرگ برای مایکروسافت و جهشی قابل توجه در این عرصه محسوب می‌گردد. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی bloomberg، کمپانی‌های فعال در زمینه فناوری بسیار مشتاق هستند تا فناوری هوش مصنوعی را به تلفن‌های همراه و نیز عینک‌های واقعیت افزوده بیفزایند. با این‌ حال یک چالش اصلی بر سر راه آنها قرار دارد و آن‌هم، مدیریت حجم بسیار زیادی از داده‌ در شبکه است که استفاده از هوش مصنوعی را بدون کُند کردن دستگاه و یا مصرف بیش‌ازحد آن برای کاربران مهیا می‌سازد. وجود این مشکل، تاکنون یک مانع در مسیر پیشرفت این فناوری محسوب می‌شده و البته راه‌حل مایکروسافت، بسیار راهگشا خواهد بود. کمپانی مایکروسافت در این زمینه موفق به طراحی چیپ ویژه‌ای برای عینک‌های واقعیت افزوده HoloLens خود شده است. مزیت این پردازنده این است که قادر خواهد بود تمامی دیده‌ها و شنیده‌های کاربر را در همان دستگاه مورد بررسی قرار داده و در نتیجه، دیگر زمانی برای ارسال دیتا به سرویس‌های ابری تلف نخواهد گردید. مطابق جزئیات منتشره، این پردازنده جدید -که به‌تازگی در طی مراسمی در هونولولو رونمایی شده است- همچنان در حال‌ توسعه است و ضمناً به نسخه جدید HoloLens افزوده خواهد شد. البته گفتنی است این اولین باری نیست که مایکروسافت تمامی قدم‌های مربوط به توسعه یک پردازنده (البته به جز مرحله تولید آن) را به‌تنهایی طی می‌کند. این کمپانی با خرسندی اعلام کرده پردازنده مزبور را باید در نوع خود اولین سخت‌افزاری دانست که چنین قابلیت‌هایی را بر روی تلفن همراه هوشمند کاربران به ارمغان خواهد آورد.  

ادامه مطلب »



مرداد
۰۴
ثبت رکوردی جدید برای ام‌اس‌آی با همکاری گیگابایت
ارسال شده توسط روشن ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۴۸ قبل از ظهر
شرکت ام‌اس‌آی توانسته است تا در گزارش‌های مالی سه‌ماهه دوم سال جاری، رکوردی جدید در زمینه فروش قطعاتی مانند کارت گرافیکی برجای بگذارد که این امر به لطف همکاری این شرکت با گیگابایت میسر شده است.به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، کمپانی‌های گیگابایت و ام‌اس‌آی اخیرا توانستند با کمک کریپتوکارنسی ماینینگ ترند (cryptocurrency mining trend) پیشرفت چشمگیری را در فروش خود در ماه ژوئن به عرصه ظهور برسانند.مطابق این گزارش، کمپانی گیگابایت توانست در سه‌ماهه دوم سال میلادی جاری فروش کارت‌های گرافیکی خود را از ۹۰۰ هزار عدد در سه‌ماهه اول به یک میلیون نسخه برساند.این موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانید شرایط این شرکت در تمامی جنبه‌های این گزارش چندان جالب نبوده است و عرضه مادربردهای این کمپانی از ۳.۵ میلیون دستگاه در سه‌ماهه اول سال میلادی جاری به تنها ۳.۱ میلیون عدد در سه‌ماهه دوم رسیده است.البته عرضه نوت‌بوک‌ها و مادربردهای کمپانی ام‌اس‌آی در سه‌ماهه دوم سال میلادی جاری کاهش پیدا کرد، اما عرضه کارت‌های گرافیکی این کمپانی به میزان ۶ درصد افزایش داشته است. برخی از متخصصان انتظار دارند که عرضه کارت‌های گرافیکی و مادربردهای ام‌اس‌آی در ماه جولای نسبت به ماه ژوئن کاهشی پیدا کند، اما در ادامه و در ماه اوت و سپتامبر دوباره با افزایشی چشم‌گیر روبرو شود.همچنین انتظار می‌رود که عرضه نوت‌بوک‌های این کمپانی نیز در سه‌ماهه سوم سال میلادی ۲۰۱۷ به میزان ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.با این وجود کمپانی گیگابایت نگرش محافظه‌کارانه‌ای را در قبال عرضه‌های خود در سه‌ماهه سوم سال در پیش گرفته است و انتظار دارد تا عرضه مادربردهایش تنها به میزان ۵ تا ۱۰ درصد افزایش داشته باشد. این کمپانی همچنین انتظار دارد که عرضه کارت گرافیک‌های خود به میزان ۱۰ درصد در بازه زمانی یاد شده کاهش داشته باشد زیرا تقاضاهای mining trend به‌صورت رفته‌رفته کاهش خواهند یافت. 

ادامه مطلب »