Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
شهریور
۰۶
پیشرفت بزرگ فناوری‌های پوشیدنی در سال 2017
ارسال شده توسط روشن ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ ۰۹:۳۳ بعد از ظهر
مدتی است که شاخه‌ای جدید از فناوری اطلاعات، به تدریج در حال نشو و نما بوده و شرکت‌های بزرگ این عرصه نیز بدان اقبال نشان داده‌اند، که البته گاه با موفقیت و یا شکست مواجه بوده است. البته تاریخ و سابقه علم و فناوری نشان می‌دهد که محصولات و پدیده‌های نوین مبتنی بر تکنولوژی -که به تسهیل و بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها منجر گردد- لاجرم پیشرفت خواهند نمود. به تازگی بررسی‌های به‌عمل‌آمده از مدت‌زمان سپری‌شده از سال جاری و همچنین پیش‌بینی‌های انجام شده برای مدت‌زمان باقی مانده از این سال نشان از رشد ۱۷ درصدی این تکنولوژی نوین یعنی "فناوری‌های پوشیدنی" دارند. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، فناوری‌های پوشیدنی در نوع خود یکی از پرفراز و نشیب‌ترین گونه‌های فناوری ارائه شده در دهه اخیر به‌حساب می‌آیند. این فناوری‌ها در طول چند سال نخست عرضه نتوانسته‌اند تا به‌اندازه پیش‌بینی‌شده برای کاربران مفید باشند؛ با این‌ وجود، به نظر می‌رسد که سرانجام استقبال عمومی از آنها به حد معقولی رسیده است و شاهد بهبود این رده از صنایع فناوری هستیم. بر اساس تحلیل‌هایی که در سال جاری میلادی انجام شده است و افزودن آنها به آماری که تا به امروز -در ۹ ماه نخست ۲۰۱۷- به ثبت رسیده است، به نظر می‌رسد که این صنایع با جهشی چشمگیر روبرو خواهد بود. بر اساس این تحلیل‌ها گفته می‌شود که فناوری‌های پوشیدنی تا پایان سال ۲۰۱۷ با رشدی ۱۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ مواجه خواهند بود که این آمار به معنای تثبیت این بازار است. مطابق آمار بازار، در سال 2017 تا به امروز، تعداد ۳۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه در رده فناوری‌های پوشیدنی به فروش رسیده است و با توجه به رقم پیش‌بینی‌شده در این زمینه، مبلغ نهایی کسب‌شده از این بازار در پایان سال ۲۰۱۷ به ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید. جالب است بدانید که از میان این مبلغ، رقم ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به بازار ساعت‌های هوشمند تعلق دارد که به‌خودی‌خود نشان‌دهنده پذیرش تدریجی این فناوری نیز هست.  

ادامه مطلب »



شهریور
۰۶
بهره‌مند شدن شرکت‌ها از مزایای متحدسازی کانال‌های شبکه‌های اجتماعی
ارسال شده توسط روشن ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ ۰۵:۰۵ بعد از ظهر
شرکت‌ها و سازمان‌ها، همواره با رسانه‌های اجتماعی درگیر هستند و بسیاری از آنها هنوز می‌کوشند تا در بازاریابی رسانه اجتماعی به یک برتری نسبی دست یابند؛ ضمن اینکه تقریباً تمامی سازمان‌ها بر این باورند که شبکه‌ اجتماعی، عرصه‌ای است که باید در آن موفق شوند و بتوانند در رقابت پیش‌ رو، گوی سبقت را از بقیه شرکت‌ها بربایند. به عبارت دقیق‌تر، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، ظرفیت‌های جدیدی را در مقابل سازمان‌ها قرار می‌دهد که هر چه بیشتر و سریع‌تر، به کسب‌وکار خود عمق و گسترش بیشتری بخشند. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تک پروریسرچ، این رقابت بین سازمان‌ها در برخی از موارد موجب توسعه و پیشرفت آنها می‌شود و حتی ممکن است آنها را به یک برند معروف در سطح شبکه‌های اجتماعی تبدیل کند. لیکن در برخی موارد نیز همین فرآیند، پیشرفت سازمان را به دلیل مدیریت ناکارآمد دسترسی به کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، با مشکل مواجه می‌کند. واقعیت اساسی این است که سازگاری و مدیریت محتوا در کل کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، اهمیت ویژه دارد و می‌تواند تمام اطلاعات ورودی از هر کانال شبکه اجتماعی را به یک محل داده واحد منتقل نموده و با این امر، کارآیی و اثربخشی اطلاعات برای سازمان را چندین برابر کند. در همین زمینه اشکان کوچک، مؤسس اسپکترومز -که طرح یکی‌سازی آی.دی‌های کاربران را ارائه داد- اظهار داشت: «انقلاب فناوری موبایل و بسیاری از انواع کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، چند صد پلتفرم شبکه اجتماعی مختلف ایجاد کرده است و هر کس برای هر پلتفرمی که استفاده می‌کند، می‌تواند آی.دی کاربری منحصر به فرد داشته باشد.» با این طرح، شرکت‌ها و افراد قادر خواهند بود که با یک آی.دی منحصر به فرد از تمامی کانال‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند. اسپکترومز، یک سیستم مبتنی بر فضای ابری ایجاد کرد و با استفاده از آن سیستم، تمامی محتوای ورودی از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی را تحت یک شماره آی.دی کاربری واحد، جمع آوری نمود. کوچک در ادامه صحبت‌های خود افزود: «این طرح، برای شرکت‌ها بسیار کارآمد خواهد بود؛ زیرا به جای آنکه لیستی طولانی از آی.دی‌های مربوط به اینستاگرام، توئیتر، فیس‌بوک و اسکایپ داشته باشند، صرفاً باید شماره آی.دی واحد خود را به همکاران و مشتریان بدهد. با این کار، تمامی اطلاعات به صورت خودکار در یک محل واحد جمع‌آوری می‌شود.»  

ادامه مطلب »



شهریور
۰۵
تیم‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و سخت‌افزار مصرف کننده فیس‌بوک
ارسال شده توسط روشن ۰۵ شهریور ۱۳۹۶ ۰۸:۴۹ بعد از ظهر
فیس‌بوک، تیم‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و سخت‌افزار مصرف‌کننده خود را به هم نزدیک‌تر می‌کند و قصد دارد همکاری عمیق‌تر و گسترده‌تری بین تیم‌های مذکور به وجود بیاورد. سخت‌افزار مصرف‌کننده، به تدریج اهمیت خود را روز به روز بیشتر نشان می‌دهد و به همین خاطر فیس‌بوک قصد دارد که در برنامه‌های دهه آینده خود، برای سخت‌افزار مصرف‌کننده اهمیت ویژه‌ای قائل شود و این تغییر در نگرش فیس‌بوک، موجب تغییر در رتبه‌های اجرایی این شبکه اجتماعی می‌شود. سخنگوی فیس‌بوک اذعان داشت که اندرو بازورث، مدیر کهنه‌کار فیس‌بوک اکنون طرح‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و سخت‌افزار مشتری را در دست دارد. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، با این اقدام مارک رابکین در سمت قبلی بازورث یعنی معاونت تبلیغات و پلتفرم‌های تجاری قرار گرفت. این تغییر باعث شد که بازورث، مسئولیت پلتفرم واقعیت مجازی فیس‌بوک اسپیسز و اوکولوس را در اختیار بگیرد و طرح‌های خود برای اسپیکر هوشمند و دستگاه چت تصویری را بیان کرده است. سخنگوی فیس‌بوک اعلام کرد: «ما از سرمایه‌گذاری‌های طولانی مدت در زمینه واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و سخت‌افزار مصرف‌کننده، بسیار خوشحال و مسرور هستیم. ما بر این باوریم که این فناوری‌های جدید، قابلیت نزدیک کردن جهان به هم را دارد و در هر یک از بخش‌های مذکور تیم‌های بزرگی را با یک رهبری قدرتمند ایجاد کرده‌ایم. نزدیک کردن این تیم‌ها به هم، به ما کمک می‌کند که رشد بیشتری داشته باشیم و به سرمایه‌گذاری در نقشه راه ده ساله خود ادامه دهیم.» از جمله این دیوایس‌ها، دستگاه چت تصویری فیس‌بوک است که به صورت غیررسمی با نام "آلوها" شناخته می‌شود. سخت‌افزار مصرف‌کننده دیگری هم در ساختمان 8 آزمایشگاهی رجینا داگن کار می‌کند و شامل دستگاه‌های پوشیدنی مانند عینک هوشمند و دوربین 360 درجه ‌می‌باشد. علاوه بر اینها، در اوایل ماه جاری، گزارش‌هایی در مورد اسپیکر هوشمند و دستگاه چت تصویری فیس‌بوک ارائه شده است. در مجموع، هر چند فیس‌بوک هماهنگی‌ها و گزارش‌های اخیر را تأیید کرده است، اما هیچ‌گونه نظر جامع و دقیقی در مورد محصولات جدید ارائه نکرده است. گفتنی است بازورث از سال 2006 در فیس‌بوک حضور داشته و در اکثر طرح‌های جدید فیس‌بوک، نقشی کلیدی دارد.  

ادامه مطلب »



شهریور
۰۴
فناوری جدید اپل؛ تلویزیون 4K
ارسال شده توسط روشن ۰۴ شهریور ۱۳۹۶ ۰۱:۲۲ بعد از ظهر
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت اپل در کنار معرفی نسل جدید گوشی‌های آیفون و ساعت هوشمند، از تلویزیون اپل‌ 4K در ماه سپتامبر سال جاری رونمایی خواهد کرد.به گزارش ایتنا از ایسنا، انتظار می‌رود این محصولات جدید توسط شرکت اپل بطور رسمی طی یک رویدادی در ماه سپتامبر سال جاری اپل معرفی و رونمایی شوند.طی چند ماه گذشته، جزئیات مختلفی در مورد نسل جدید تلویزیون‌های اپل‌ افشا شده است. در اوایل ماه اوت، گفته شد که این تلویزیون اپل‌ از دالبی ویژن و اچ‌دی‌آر ۱۰ پشیبانی می‌کند.بر اساس اعلام بلومبرگ، این تلویزیون اپل ( اپل تی‌وی) جدید به یک پردازنده‌ با سرعت بالا مجهز است که امکان استریم محتوا با رزولوشن 4k را فراهم می‌کند. با اینکه امروزه قیمت تلویزیون‌های 4k رو به کاهش است، اما لازم به ذکر است که همه‌ آنها از محتوای HDR پشتیبانی نمی‌کنند.در تلویزیون جدید اپل امکان پخش و استریم برخی از محتوای اورجینال شبکه‌ معروف NetFlix با فناوری HDR10 و با پشتیبانی از دالبی ویژن وجود دارد؛ اما با توجه به اینکه اخیرا تعدادی فیلم با کیفیت4K HDR در iTunes انگلستان پخش شده است، می‌توان گفت که اپل برای استریم محتوای 4K و HDRدر نسل جدید تلویزیونهایش اعلام آمادگی کرده است. بلومبرگ گزارش کرده است که این غول تکنولوژی، با استودیوهای فیلم‌سازی مذاکراتی را آغاز کرده تا بتواند نسخه‌ 4K فیلم‌ها را توسط iTunes در اختیار کاربران قرار دهد. یکی از محدودیت‌هایی که نسخه کنونی و پیشین تلویزیون اپل داشت، این بود که تنها می‌توانست محتوای از قبل تولید شده را پخش کند و امکان پخش محتوای زنده را نداشت. اپل هم اکنون با معرفی و رونمایی نسخه جدید این تلویزیون، قصد دارد محتوای زنده بیشتری را در اختیار و دسترس کاربران خود قرار بدهد.

ادامه مطلب »



شهریور
۰۴
دسترسی به بیکسبی سامسونگ در بیش از 200 بازار دنیا
ارسال شده توسط روشن ۰۴ شهریور ۱۳۹۶ ۱۲:۲۲ بعد از ظهر
در حال حاضر امکان دسترسی به بیکسبی، دستیار هوشمند نرم‌افزاری سامسونگ، در بیش از ۲۰۰ بازار دنیا وجود دارد، اما مشکل اینجاست که این دستیار هوشمند صرفاً می‌تواند به دو زبان صحبت کند. استدلال برخی از کارشناسان و متخصصان حوزه دستیار هوشمند مبنی بر عدم موفقیت بیکسبی این بود که سامسونگ تمام تمرکز خود را روی بیکسبی گذاشته است. این دستیار هوشمند، چند ماه پیش، نقش محوری و کلیدی را در راه‌اندازی گلکسی اس8 ایفا نمود، لیکن هیچ‌گاه خود آن به بازار عرضه نشد. گفتنی است بیکسبی در ابتدا و در اوایل ماه مه، در کره عرضه شد و سپس در ماه گذشته، در دسترس کاربران آمریکایی قرار گرفت. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، سامسونگ به تازگی اعلام کرده است که دستیار هوشمند مورد بحث در بیش از 200 بازار دنیا از جمله کانادا، انگلستان و آفریقای جنوبی عرضه شده است. احتمالاً این غول الکترونیک، بازارهای مذکور را به صورت ویژه‌ای برجسته خواهد کرد؛ زیرا در این دستیار هوشمند، انگلیسی به صورت زبان مادری به کار رفته است. همچنین زبان بومی کره‌ای نیز به شکلی مناسب در بیکسبی به کار رفته است. اعداد و آمار به وضوح نشان می‌دهد که بیکسبی از دستیارهای رقیب قدرتمند خود مانند اپل سیری، مایکروسافت کورتانا و نیز گوگل اسیستنت، عقب مانده است و به همین دلایل نتوانسته سهم درخور توجهی از بازار کسب نماید. شاید یکی از دلایل اصلی این امر، بی‌توجهی به موضوع زبان باشد، چرا که به عنوان مثال، اپل سیری، به 21 زبان دنیا تسلط دارد، مایکروسافت کورتانا قادر است به هشت زبان دنیا صحبت کند و گوگل اسیستنت نیز توانایی صحبت به پنج زبان را دارد و البته قرار است تا پایان سال جاری میلادی، چهار زبان دیگر هم بدان افزوده گردد. شایان ذکر است که آمازون الکسا نیز شهرت فراوانی دارد، اما صرفاً به انگلیسی-آمریکایی، انگلیسی-بریتانیایی و آلمانی تسلط دارد. بیکسبی تنها انگلیسی-آمریکایی را پشتیبانی می‌کند و به همین جهت، هیچ تضمینی وجود ندارد که سامسونگ بتواند نوع دیگری از انگلیسی را بفهمد. با این اوضاع، طبیعی است که شرکت مذکور در حال حاضر در مورد مهارت‌های زبانی بیکسبی تردید دارد و از همین رو، هیچ کلمه اغراق‌آمیزی در مورد بیکسبی و جایگاه آن بکار نمی‌برد. اما کارشناسان معتقدند که شاید بیکسبی از لحاظ زبانی با امثال سیری و کورتانا برابر نباشد، لیکن سامسونگ در حال سرمایه‌گذاری قابل توجه منابع خود در این دستیار هوشمند بوده و در حقیقت مجدانه به دنبال پیشرفت و ارتقاء بیکسبی است.  

ادامه مطلب »