Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
آبان
۱۶
پیرو انتشار مطلبی در تاریخ 15 آبان تحت عنوان *«سکوت سازمان تنظیم مقررات درباره واردات بی‌ضابطه آیفون رفرش و ریپک»* پیرامون قصور رگولاتوری در ورود گوشی‌های مستعمل یک نشان تجاری، سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد: براساس قانون فقط بررسی‌های فنی یک گوشی همراه بر عهده این سازمان قرار دارد. به گزارش ایتنا از تسنیم، رگولاتوری یک مرجع تنظیم‌گر است که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند.سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حوزه استاندارد تجهیزات ارتباطی نیز تکالیفی برعهده دارد به همین جهت براساس مقررات جاری کشور کالاهای فناوری پیش از ورود به ایران در آزمایشگاه‌های فنی رگولاتوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. نکته مهم اما این است که آزمایش‌های مذکور به طور کل فنی هستند و رگولاتوری موظف به پاسخگویی درباره مستعمل بودن گوشی‌های تلفن همراه نیست، پیشتر نیز در پاسخ به شائبه‌های مانند این اعلام شده بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صرفا متولی بررسی‌های فنی تلفن‌های همراه است و مواردی از قبیل ممنوع کردن ورود یک کالا یا تشخیص مستعمل بودن آن بر عهده نهادهای دیگر است. رگولاتوری موظف به اجرای آزمون‌های فنی نظیر بررسی سطح میدان الکترومغناطیسی، سطح تاثیر گذاری انرژی دستگاه بر بدن «SAR» و سنجش باندهای فرکانسی دستگاه و امثال آن است. این که ورود یک کالای فناوری یا غیرفناوری مجاز یا ممنوع است، مراجع ذیصلاح باید برای آن تصمیم‌گیری کنند، رگولاتوری صرفا بعد از ورود کالا به گمرک براساس روش‌های استاندارد، تعدادی از محموله را به عنوان نمونه از بار خارج و آزمایش می‌کند تا استاندارد‌های فنی لازم را داشته باشد.
ادامه مطلب »



مهر
۰۲
محکومیت جدید اسنپ توسط شورای رقابت
ارسال شده توسط روشن ۰۲ مهر ۱۴۰۲ ۰۹:۲۴ بعد از ظهر
شورای رقابت پیرو شکایت تپسی، سازمان منطقه آزاد کیش را به ایجاد انحصار به نفع اسنپ محکوم و دستور انعقاد قرارداد حمل و نقل مسافر در جزیره با سایر شرکت‌های متقاضی را صادر کرد. به گزارش بورس پرس، پیرو شکایت شرکت تپسی از سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت اسنپ مبنی بر اعطای مجوز فعالیت انحصاری به این تاکسی اینترنتی در جزیره کیش و جلوگیری از ورود رقبا، شکوائیه در جلسه شورای رقابت بررسی شد. بر اساس این گزارش، تپسی در شکوائیه اعلام کرده، طبق توافق بین سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت اسنپ، مجوز فعالیت انحصاری در جزیره کیش به شرکت اسنپ اعطا شده و از ورود سایر رقبا جلوگیری به عمل آمده است. این شرکت مستندانی را به شورای رقابت ارائه داده که نشان می‌دهد سازمان منطقه آزاد کیش، هیچ توجهی به درخواست‌های این شرکت برای فعالیت در سطح جزیره کیش نداشته و نامه‌ها و پیگیری‌های را بی‌پاسخ گذاشته است. اعضای شورای رقابت با بررسی مستندات موجود و با توجه به اینکه سازمان منطقه آزاد کیش دفاعی در خصوص دلایل عدم انعقاد قرارداد با شرکت تپسی ارائه نداده به اتفاق آرا، اعطای امتیاز انحصاری از سمت سازمان منطقه آزاد کیش برای شرکت اسنپ را محرز دانسته و این سازمان را محکوم کردند.     در همین زمینه بخوانید:     - رای شورای رقابت صادر شد: تطمیع راننده‌های تپسی توسط اسنپ!     - رویه ضد رقابتی اسنپ تایید شد + پاسخ اسنپ شرکت تپسی پیش از این نیز نسبت به رویه انحصاری سازمان منطقه آزاد کیش در رسانه‌ها هشدار داده بود اما با توجه به عدم پاسخگویی سازمان منطقه آزاد و عدم ارائه مجوز فعالیت به این شرکت، شکایت نسبت به این سازمان را در شورای رقابت مطرح کرد.  
ادامه مطلب »



شهریور
۰۸
جریمه اپراتورهای ارتباطی و پستی اعلام شد
ارسال شده توسط روشن ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ ۰۱:۴۱ بعد از ظهر
کمیته رسیدگی به تخلفات در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای اجرای وظایف قانونی خود به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کننده و کاربران، و ارتقاء سطح ارائه خدمات توسط دارندگان پروانه، گزارش آرای قطعی شده در چهار ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد. کمیته رسیدگی به تخلفات این سازمان به موارد عدم اجرای تعهدات اپراتورهای ارتباطی و پستی، و نیز شکایات کاربران و سایر شرکت‌ها از خدمات دریافتی از آن‌ها رسیدگی و نتایج آرای قطعی شده را منتشر کرده است. بر همین اساس طی چهار ماهه نخست سال جاری، ۳۵ مورد از تخلفات این اپراتورها مورد بررسی قرار گرفته و متناسب با حجم و مدت زمان وقوع تخلف، جدول آرای قطعی شده به شرح زیر اعلام شده است. منبع: مهر
ادامه مطلب »



خرداد
۲۴
فراخوان رگولاتوری برای دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن سیار ماهواره‌ای
ارسال شده توسط روشن ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۳۱ قبل از ظهر
در این فراخوان رگولاتوری به منظور تامین نیاز ارتباطات ماهواره‌ای کشور از طریق پایانه‌های سیار ماهواره‌ای (از قبیل تلفن‌های ماهواره‌ای، اینترنت ماهواره‌ای، حسگرهای اینترنت اشیاء (IoT) و ...) از دارندگان پروانه مجاز به ارایه خدمات تلفن سیار ماهواره‌ای دعوت کرده است تا در چارچوب مقررات پروانه و مصوبه ۵-۳۰۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با عنوان مقررات حاکم بر حقوق سرزمینی ارایه خدمات ارتباطی ماهواره‌ای در جمهوری اسلامی ایران، برای تنظیم قرارداد همکاری با منظومه‌های پوشش ماهواره‌ای سیار در سرزمین ج. ا.ا اقدام کنند. به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، براساس این فراخوان دارندگان پروانه ارایه خدمات دسترسی ماهواره‌ای و پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) با رعایت مقررات و الزامات حاکم بر حقوق سرزمینی ارایه خدمات ارتباطی ماهواره‌ای، بایستی پیش از تنظیم و امضای نهایی قرارداد، یک نسخه پیش‌نویس آن را به همراه مستندات مربوطه برای بررسی و رسیدگی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال کنند تا پس از بررسی و تائیدیه از سوی سازمان، زمینه عقد قرارداد و ارایه گسترده خدمات ارتباطات ماهواره‌ای در کشور فراهم شود.
ادامه مطلب »



خرداد
۱۴
اخطار رگولاتوری به یکی از اپراتورها
ارسال شده توسط روشن ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۴۳ قبل از ظهر
ایتنا - در پی گلایه کاربران از تماس‌های صوتی یک شرکت با شهروندان برای تبلیغات خدمات یک اپراتور، رئیس رگولاتوری به این اپراتور اخطار داد. به گزارش ایتنا از مهر، امیرمحمدزاده لاجوری در پاسخ به یکی از کاربران در شبکه های اجتماعی درباره ایجاد مزاحمت تبلیغاتی گفت: شرکت تبلیغاتی که این مزاحمت را ایجاد کرده بود شناسایی شد و به اپراتور مربوطه جهت برخورد با این شرکت و نظارت بیشتر بر عملکرد مشترکین مشابه اخطار داده شد. در خصوص جلوگیری از موارد مشابه، موضوع به همه اپراتورها جهت نظارت بر عملکرد مشترکین خود ابلاغ شد.
ادامه مطلب »