Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
اسفند
۰۳
آیفون ۱۶ پرو در دو رنگ جدید عرضه می‌شود
ارسال شده توسط روشن ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ ۰۷:۳۰ قبل از ظهر
گفته می‌شود رنگ Desert Titanium شباهت زیادی به رنگ طلایی موجود در آیفون ۱۴ پرو دارد، اما اندکی پررنگ‌تر است. Titanium Grey نیز ظاهراً شبیه به رنگ Space Gray محبوب آیفون ۶ خواهد بود. مدل‌های پرو آیفون همیشه با چهار گزینه رنگی شامل مشکی، سفید و دو رنگ جذاب دیگر عرضه می‌شوند. انتظار می‌رود در آیفون جدید نیز شاهد حفظ رنگ‌های سیاه و سفید باشیم. رنگ طلایی پس از غیبتی چندسالهدر آیفون‌های اخیر، احتمال بازگشت مجدد آن در مدل جدید بالاست. البته هنوز هیچ جزئیات رسمی درباره‌ی رنگ‌ها یا قیمت آیفون ۱۶ منتشر نشده و صرفاً شاهد شایعات و اخبار غیررسمی هستیم. انتظار می‌رود آیفون جدید با قیمتی بالاتر نسبت به نسل فعلی راهی بازار شود. اپل طی ماه‌های آینده به‌طور رسمی از مشخصات و قیمت این گوشی پرده‌برداری خواهد کرد.
ادامه مطلب »



اسفند
۰۳
اگر موبایل‌ به آب افتاد آن را داخل برنج بگذاریم یا نه؟
ارسال شده توسط روشن ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ ۰۲:۴۰ قبل از ظهر
حتی اگر کسی آن لحظه کنارتان نباشد با جست‌وجویی در اینترنت متوجه خواهید شد که برخی از سایت‌‌ها نیز این روش را برای نجات گوشی به شما پیشنهاد می‌کنند. به گفته سایت «هک»، قرار دادن تلفن یا دستگاه خیس در برنج خشک و نپخته رطوبت را جذب و آن از بین می‌برد و به شما امکان می‌دهد دستگاه را با خیال راحت دوباره روشن کنید. البته این سایت در ادامه نوشته است که این روش به صورت علمی مورد آزمایش قرار نگرفته است. از سوی دیگر برخی از سایت‌ها هشدارد داده‌‌اند با این کار ممکن است گرد و غبار برنج وارد گوشی شما شود و به آن آسیب برساند. این روش مدت‌هاست که بین استفاده کنندگان از تلفن‌‌همراه به محل بحث و اختلاف نظر بدل شده است. در نهایت اما اپل با ورود به این موضوع پاسخ این سوال را داد. این شرکت در دستورالعمل‌های به‌روزرسانی شده در مورد اینکه وقتی هشداری مبنی بر خیس بودن گوشی‌تان دریافت می‌کنید، به این موضوع پرداخته است. اولین توصیه آنها این است که تلفن‌همراه خود را از برق بکشید (اگر به برق و شارژر متصل است) و لوازم جانبی را از آن جدا کنید، به آرامی آن را بتکانید تا مقداری از آب داخل گوشی خارج شود و بعد از نیم ساعت دوباره از آن استفاده کنید.   اپل همچنین گفته است که اگر دوباره هشدار گوشی را مشاهده کردید، یعنی هنوز دستگاه شما رطوبت دارد. از این رو اپل توصیه کرده است که آن را تا یک روز در یک جای خشک که در آن اندکی جریان هوا هم باشد، قرار دهید. این شرکت به چند کار اشتباه نیز اشاره می‌کند که هرگز نباید در مواقع خیس‌شدن گوشی یا لوازم جانبی خود انجام دهید، از جمله خشک کردن گوشی با منبع حرارت خارجی یا هوای فشرده مانند سشوار، خشک کردن کانکتور با فرو کردن دستمال کاغذی یا سواب پنبه‌ای و قرار دادن آن در کیسه برنج. اپل افزود: «آیفون خود را در کیسه برنج قرار ندهید. انجام این کار باعث می شود ذرات کوچک برنج به آیفون شما آسیب بزنند». سایت «هک» می‌گوید ایده خشک کردن وسایل الکترونیکی در کیسه برنج در دهه ۱۹۴۰ میلادی و برای خشک کردن فیلم‌ مطرح شده است و حتی در آن زمان نیز اشاره شده است که سیلیس موثرتر از برنج است. گرداننده یک وبلاگ در یک آزمایش نیمه علمی در سال ۲۰۱۴ سعی کرد این موضوع را بررسی کنند و با اسفنج‌های خیس میزان جذب آب توسط برنج، کوسکوس، بلغور جو دوسر، سیلیکاژل و خاک گربه با هم مقایسه کند. به گفته این وبلاگ، آنها به این نتیجه رسیدند که برنج نپخته بدترین گزینه در میان باقی گزینه‌های آزمایش شده است و کمترین مقدار آب را در ۲۴ ساعت جذب می‌کند. این وبلاگ همچنین نوشت، اسفنجی که در هوای آزاد رها شده بود از همه عوامل خشک‌کننده عملکرد بهتری داشت و آزمایش‌کنندگان را به این نتیجه رساند که احتمالاً بهتر است فقط تلفن خود را در معرض هوای آزاد قرار دهید.
ادامه مطلب »



اسفند
۰۱
گوشی تاشوی ویوو با قابلیت یکپارچه‌سازی با رایانه‌های مک
ارسال شده توسط روشن ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ ۰۱:۰۲ بعد از ظهر
شرکت چینی ویوو مشغول توسعه سری جدید موبایل های تاشو به نام X Fold3 است. هرچند شایعاتی درباره این دستگاه ها وجود دارد اما اخیرا یک کاربر شبکه اجتماعی ویبو افشاگری ویژگی های جالب موبایل های تاشو را آشکار کرده است. به گزارش ایتنا از مهر، حساب کاربری Ice Universe مجموعه ای از تصاویر را در ویبو به اشتراک گذاشته است. به نظر می رسد این دستگاه دارای لبه های نمایشگر ضخیم تر است و دوربین سلفی زیر یک سوراخ در سمت راست نمایشگر قرار دارد.   دکمه های استاندارد تنظیم صوت و خاموش و روشن کردن در دو سمت چپ و راست دستگاه قرار گرفته اند. همچنین طبق پیش بینی این دستگاه یک نمایشگر خارجی دارد. علاوه بر ویژگی های جالب افشاگر چینی عکسی از Vivi X Fold3 با رابطmacOS را نشان داد. به گفته وی این دستگاه تاشو می تواند از راه دور رایانه مک را کنترل کند. یکی دیگر از کاربران ویبو به نام WhyLab صحت تصاویر افشا شده را تایید و همچنین از قابلیت کنترل از راه دور مک نیز پشتیبانی کرد. با این وجود جزییات درباره این موبایل و ویژگی هایش محدود هستند. اگر قابلیت کنترل از راه دور مک صحت داشته باشد، برای کاربران اپل علاقمند به دستگاه های تاشو، اهمیت زیادی دارد. البته هنوز مشخص نیست ویوو چگونه توانسته این تجربه مشابه macOS را فعال کند.  
ادامه مطلب »



اسفند
۰۱
کلاهبرداری با وعده رجیستری آیفون‌های ۱۴ و ۱۵
ارسال شده توسط روشن ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۱۰ بعد از ظهر
سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان بعد از دریافت پیامک جعلی از سامانه همتا، رسیدگی به موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتای پایتخت قرار گرفت. به گزارش ایتنا از ایسنا، وی با اشاره به تحقیقات ماموران پلیس فتا و نتایج به دست آمده گفت: ماموران در جریان تحقیقات خود متوجه شدند که مجرم یا مجرمان در این ترفند با عنوان ثبت آنتن یا همان رجیستری گوشی‌های آیفون سری ۱۴ و ۱۵ در سامانه همتا و برای جلوگیری از قطع شدن آنتن موبایل اقدام به طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ برای کاربران متقاضی کرده و در ادامه کاربران را ترغیب به ورود به سامانه و ثبت نام از طریق لینک جعلی کرده‌اند. غافل از اینکه این اقدام منجر به خالی شدن حساب بانکیشان شده است.  رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه تعداد شکات در جریان رسیدگی به این پرونده به بیش از ۳۵  نفر افزایش یافت، گفت: کارشناسان پلیس فتای  پایتخت بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از روش های فنی و علمی موفق شدند ردپای مجرم را شناسایی کرده و هویت او را مورد شناسایی قرار دهند. معظمی گودرزی با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی برای دستگیری متهم انجام و مجوزهای لازم اخذ شد، اظهارکرد:در نهایت پرونده وارد مرحله عملیاتی شده و این مجرم پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق شرق تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد. وی مبلغ سرقت شده از حساب مردم در این پرونده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: متهم با مشاهده مستندات و ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس ضمن پذیرش بزه انتسابی پرده از چگونگی اقدامات مجرمانه خود برداشت و گفت با ترغیب کاربران به ثبت نام در سامانه برای قطع نشدن آنتن گوشی های اپل دست به این اقدام زده است. به گفته رئیس پلیس فتا تهران بزرگ متهم پس ازتشکیل پرونده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس فتا نیز همچنان ادامه دارد. وی با تاکید بر اینکه مهمترین عامل پیشگیری از این نوع کلاهبرداری، افزایش آگاهی در این خصوص است به شهروندان توصیه کرد: به پیامک های ناشناس که دارای لینک هستند توجه نکنید و دقت داشته باشید که هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی از جمله سامانه همتا،قوه قضائیه ،صدا و سیما و ... با شماره های شخصی برای شما پیامک ارسال نمی‌کنند.
ادامه مطلب »



اسفند
۰۱
افشای مشخصات پرچمدار شیائومی پیش از رونمایی!
ارسال شده توسط روشن ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ ۰۳:۲۴ قبل از ظهر
به گفته این منبع، این گوشی مجهز به تراشه پرچمدار اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ است و ۱۶ گیگابایت رم LPDDR 5X دارد. از نظر حافظه داخلی نیز بسته به نوع مدل، از ۵۱۲ گیگابایت تا یک ترابایت را شامل می‌شود. دوربین این گوشی با برند لایکا دارای چهار سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است که شامل یک سنسور اصلی ۱ اینچی، یک سنسور فوق عریض، یک تله‌فوتو و یک سنسور پریسکوپ می‌شود. سنسور اصلی و فوق عریض به ترتیب دیافراگم f/1.6 و f/1.8 دارند. شیائومی ۱۴ اولترا با باتری ۵۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی راهی بازار می‌شود که از شارژ سریع سیمی ۹۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند.   طبق اطلاعات منتشر شده، این گوشی در رنگ‌های مشکی و سفید با فریم آلومینیومی یا چرم گیاهی عرضه خواهد شد. نسخه تیتانیومی محدودتری هم در نظر گرفته شده است. قیمت مدل پایه شیائومی ۱۴ اولترا با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، ۱۴۹۹ یورو پیش بینی شده است که در مقایسه با نسل قبلی افزایش چشمگیری داشته است.   با توجه به مشخصات فنی منتشر شده، انتظار می‌رود شیائومی ۱۴ اولترا به یکی از پرچمداران پیشرو و قدرتمند بازار تبدیل شود و رقابت سختی را با حریفان خود شروع کند.
ادامه مطلب »