Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
بهمن
۳۰
اتحادیه فروشندگان موبایل در کلاهبرداری «کوروش کمپانی» مقصر است
ارسال شده توسط روشن ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ۰۴:۴۲ بعد از ظهر
محمدرضا فرجی تهرانی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: در موضوع کلاهبرداری کوروش کمپانی، اتحادیه فروشندگان موبایل مقصر است. به گزارش ایتنا از مهر، فرجی تهرانی درباره همکاری سلبریتی‌ها با کوروش کمپانی گفت: در حال حاضر بلاگرها و سلبریتی‌ها در حوزه تبلیغات یکه‌تازی می‌کنند، نقطه جهش کوروش کمپانی نیز همین سلبریتی‌ها بودند. در مقابل نیز هیچ‌گونه مسؤولیتی را در رابطه با این شرکت بر عهده نگرفته و تنها با عذرخواهی و اظهار بی‌اطلاعی از روند فعالیت شرکت مذکور خود را عقب کشیدند. مردم باید نسبت به این موضوع آگاه باشند که سلبریتی‌ها و بلاگرهای فعال در فضای مجازی بابت دریافت مبلغی کالایی را تبلیغ می‌کنند. نایب رئیس اتاق اصناف تهران درباره دریافت این ماد توسط این شرکت، توضیح داد: دریافت این ماد روند سختی ندارد و با دریافت جواز کسب و اخذ برخی شرایط به‌راحتی می‌توان آن را دریافت کرد. اما پس از دریافت این ماد، نهادهای مربوط به هر واحد صنفی باید نظارت کافی را داشته باشد. وی درباره ضعف دستگاه‌های نظارتی گفت: بزرگ‌ترین ضعف در عملکرد اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران است. چرا نظارتی بر فعالیت این واحد صنفی آن هم با چنین تبلیغات گسترده‌ای نبوده است؟ فعالیت این شرکت از ابتدا مشکوک بوده و تبعات بسیاری را برای مصرف‌کننده و بازار به همراه داشت. چنین اختلاف قیمتی در پیش‌فروش موبایل ابتدا نظم بازار را بهم ریخت و سپس مردم را نسبت به اعضای صنف تلفن همراه بی‌اعتماد کرد. در مجموع اتحادیه‌ها باید کمی قاطع‌تر با اعضای خود برخورد کنند تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم. به گفته نایب رئیس اتاق اصناف تهران، هنگامی که یک اتحادیه متوجه بروز تخلفی از سوی اعضای صنف خود می‌شود باید به سرعت مانع ادامه فعالیت آن شرکت شود. با فعالیت کوروش کمپانی هم اعضای صنف تلفن همراه متضرر می‌شدند و هم حقوق مصرف‌کننده در خطر بود. با پیگیری بیشتر اتحادیه درباره نحوه فعالیت کوروش کمپانی حتی اتاق اصناف نیز می‌توانست از اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران حمایت کند اما چون در این خصوص عملکرد ضعیفی نشان داد جای حمایتی باقی نمی‌ماند.
ادامه مطلب »



بهمن
۳۰
اپل به دنبال عرضه گوشی ارزان‌قیمت با صفحه نمایش OLED
ارسال شده توسط روشن ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ۰۲:۴۸ قبل از ظهر
این شرکت قصد دارد در این محصول به جای LCD از صفحه‌ نمایش OLED استفاده کند. این اولین باری است که اپل از فناوری OLED در یکی از محصولات اقتصادی خود بهره می‌گیرد. گفته می‌شود سه تولیدکننده‌ بزرگ صفحه‌ نمایش شامل سامسونگ، BOE و Tianma در حال رقابت برای عقد قرارداد با اپل هستند. سامسونگ و BOE در موقعیت بهتری نسبت به Tianma قرار دارند. با این حال، اپل تنها حاضر است به ازای هر صفحه‌ نمایش ۲۰ دلار بپردازد در حالی که پیشنهاد سامسونگ ۳۰ دلار، بی‌اوای ۳۰ دلار و تیانما ۴۰ دلار است. بنابراین مذاکرات همچنان ادامه دارد. انتظار می‌رود آیفون SE جدید دارای صفحه‌ی نمایش ۶.۱ اینچی با وضوح 1170x2532 پیکسل و روشنایی حداکثر ۱۲۰۰ نیت باشد که مشابه مشخصات آیفون‌های ۱۳ و ۱۴ است.   همچنین گفته می‌شود سامسونگ با پیشنهاد قیمت پایین‌تر، به دنبال به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد فرایند تولید و فناوری‌های مورد استفاده‌ اپل باشد. از سوی دیگر، BOE به این قرارداد برای جبران شکست خود در تولید انبوه صفحه‌ نمایش آیفون ۱۵ نیاز دارد. آینده نشان خواهد داد سرانجام چه شرکتی برنده‌ این مناقصه خواهد شد. عرضه‌ آیفون SE جدید با صفحه‌ نمایش OLED می‌تواند نقطه‌ عطفی در بازار گوشی‌های هوشمند باشد.
ادامه مطلب »



بهمن
۲۸
آیفون ارزان قیمت با نمایشگر او.ال.ای.دی به بازار می‌آید
ارسال شده توسط روشن ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ۰۴:۰۹ بعد از ظهر
در حال حاضر SE تنها نسخه آیفون با نمایشگر ال‌سی‌دی است و با چنین ارتقایی با مدل‌های پرمیوم این شرکت در یک راستا قرار می‌گیرد. به گزارش ایتنا از مهر، نمایشگرهای او.ال.ای.دی در مقایسه با ال.سی.دی، رنگ ها را درخشان‌تر، سیاهی را عمیق‌تر و در کل کیفیت را بهتر نمایش می‌دهند. با این وجود به نظر می‌رسد تمرکز اصلی اپل پایین نگه داشتن قیمت برای آیفون SE4 است. براساس گزارش‌ها دو تولید کننده بزرگ نمایشگر برای تامین نمایشگرهای جدید اپل با یکدیگر رقابت می‌کنند. هرچند ساخت پنل های او.ال.ای.دی به طور معمول گرانتر است، اما احتمالا اپل به دلیل رقابت شدید میان تامین کنندگان قطعات بتواند قیمت مدل SE را ارزان نگه دارد. طبق گزارش‌ها یک شرکت کره‌ای احتمالا پایین‌ترین قیمت را ارائه کرده و بتواند بخش اعظم نمایشگرهای مورد نیاز اپل را تامین کند. البته اپل هنوز شریک تولید خود را مشخص نکرده و حتی به دنبال نمایشگرهای ارزان‌تر است. از سوی دیگر هرچند تاریخ عرضه دستگاه مشخص نیست اما طبق گزارش‌ها احتمالا آیفون SE4 در ۲۰۲۵ عرضه می شود.
ادامه مطلب »



بهمن
۲۸
معاون وزیر فناوری اطلاعات هند در اسناد دولتی که رویترز به آنها دست یافته گفته است که این کشور در معرض خطر شکست در برابر چین و ویتنام است، زیرا به دنبال تبدیل شدن به یک مرکز بزرگ صادرات گوشی‌های هوشمند بوده است و باید سریع عمل کند تا شرکت‌های جهانی را با تعرفه‌های پایین‌تر جذب کند.   به گزارش ایتنا، تولید گوشی‌های هوشمند یکی از اهداف اصلی و مهم نخست وزیر "نارندرا مودی" برای تقویت اقتصاد و ایجاد شغل است و برای این منظوط،‌ جذب شرکت‌هایی مانند اپل، فاکسکان و سامسونگ را در دستور کار قرار داده است؛ به ویژه از آن جهت که هند به عنوان دومین بازار بزرگ تلفن همراه جهان، به رشد تولید 16 درصدی نسبت به سال قبل از آن به 44 میلیارد دلار رسید.   دولت مودی می‌گوید که این موفقیت بیشتر به دلیل مشوق‌های مالی است که به شرکت‌ها برای تولید بیشتر داده شده است. اما قانون‌گذاران و گروه‌های لابی برای اپل و سایر شرکت‌ها استدلال می‌کنند که تعرفه‌های بالای هند عاملی بازدارنده برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند ریسک زنجیره‌های تامین خود را با بسط آن به فراتر از چین کاهش دهند، و کشورهایی مانند ویتنام، تایلند و مکزیک با ارائه تعرفه‌های پایین‌تر برای قطعات، در رقابت در حوزه صادرات گوشی پیش افتاده‌اند.   کاهش تعرفه‌ها برای قطعات نقشی کلیدی در جاه‌طلبی هند به منظور جذب تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند دارد.   بسیاری قطعات گوشی‌های «ساخت هند» در داخل این کشور ساخته شده‌اند، اما شرکت‌ها به دلیل محدودیت‌های زنجیره تامین، قطعات گران‌قیمت زیادی را از چین و جاهای دیگر وارد می‌کنند. این قطعات پس از آن مشمول تعرفه های بالایی می‌شوند که دولت برای محافظت از تولیدکنندگان داخلی وضع کرده است و هزینه‌های کلی را افزایش می‌دهد.   سفیر آمریکا، اریک گارستی، اخیراً گفت که سرمایه‌گذاری‌های خارجی با سرعتی که باید به هند سرازیر نمی‌شوند و در عوض، به دلیل تعرفه‌ها، به کشورهایی مانند ویتنام می‌روند. او گفت: «اگر بر نهاده‌ها مالیات وضع کنید... از یک بازار محافظت نمی‌کنید. کاری که شما انجام می‌دهید محدود کردن یک بازار است.» همچنین، هفته گذشته، شیائومی به طور خصوصی از دهلی‌نو درخواست کرد تا تعرفه‌های بیشتری را برای قطعات مورد استفاده در دوربین‌ها و کابل‌های USB کاهش دهد و گفت که این به «همسویی با اقتصادهای تولیدی رقابتی مانند چین و ویتنام کمک می‌کند.»  
ادامه مطلب »



بهمن
۲۸
مادر جوان بخاطر بازی با موبایل و مشاجره با دخترش خودکشی کرد
ارسال شده توسط روشن ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۴۰ قبل از ظهر
پلیس هند گفت شامگاه چهارشنبه گزارشی از یک خودکشی در منطقه فریدآباد دریافت کرده و وقتی به محل حادثه رسیده با جسد یک زن ۲۷ ساله مواجه شده است. پدر این دختر که در محل حضور داشت توضیح داد که دخترش با او تماس گرفته تا خود را سریعا به آن‌جا برساند، اما وقتی پدر او به منزلش رسیده این زن جان خود را از دست داده بود. وی در ادامه افزود: «ماجرا از این قرار بوده که دخترم با نوه ۸ ساله‌ام بر سر بازی کردن با موبایل مشترک مشاجره سختی داشته‌اند که در نهایت منجر به درگیری و کتک خوردن نوه‌ام شده است. پس از آن دختر ۲۷ ساله‌ام درب اتاقش را قفل کرده و به وسیله یک ملحفه‌ خود را از سقف آویزان کرده و خودکشی کرده است.»
ادامه مطلب »