Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
بهمن
۲۶
با وجود این که هنوز تا زمان رونمایی سری گوشی‌های آیفون ۱۶ زمان بسیار زیادی باقی مانده، اما از همین الان شایعات فراوانی پیرامون این محصولات منتشر شده‌اند. طبق گفته‌های کاربری به نام «yeux1122» که به نقل از منابع زنجیره تامین بوده، آیفون ۱۶ پرو مکس می‌تواند طولانی‌ترین عمر باتری را در تاریخ گوشی‌های آیفون داشته باشد. او ادعا کرده که باتری مدل استاندارد آیفون ۱۶ در مقایسه با نسل قبلی حدودا ۶ درصد بزرگتر خواهد بود (۲۵۶۱ میلی آمپر ساعت در برابر ۳۳۴۹ میلی آمپر ساعت). بنابر این منبع، به‌نظر می‌رسد که آیفون ۱۶ پرو مکس به‌دلیل سخت‌افزار پیشرفته، مصرف باتری کمتری داشته باشد. همچنین این گوشی احتمالاً نسبت به دیگر آیفون‌ها، طولانی‌ترین عمر باتری را داشته باشد. در‌حال‌حاضر، آیفون ۱۵ پرو مکس شارژدهی ۲۹ ساعته دارد و گفته می‌شود پرچمدار آینده اپل یعنی آیفون ۱۶ پرو مکس به‌لطف افزایش ۵ درصدی ظرفیت باتری و سایر بهینه‌سازی‌ها ممکن است برای اولین‌بار بیش از ۳۰ ساعت شارژدهی کند. گفته می‌شود این باتری ظرفیت ۴۶۷۶ میلی‌آمپرساعت خواهد داشت. اگرچه این مقدار تنها یک افزایش کوچک است، اما احتمالاً صرفه‌جویی قطعات در مصرف انرژی می‌تواند به بهبود عمر باتری دستگاه کمک کند. برای مقایسه باید بدانید که ظرفیت باتری آیفون ۱۵ پرو مکس برابر با ۴۴۲۲ میلی آمپر ساعت بود.   بر همین اساس، شایعاتی که‌ از زنجیره‌ تأمین اپل به‌ گوش می‌رسند، به اندازه‌ی ۶.۱ تا ۶.۳ اینچی نمایشگر آیفون ۱۶ پرو اشاره می‌کنند. گفته می‌شود اندازه‌ی بزرگ‌تر دستگاه و تغییرات داخلی به آیفون ۱۶ پرو کمک می‌کند تا قابلیت زوم اپتیکال بیشتری ارائه کند که احتمالاً به‌معنای استفاده از دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال پنج‌برابری است. البته احتمالاً این افزایش اندازه خیلی محسوس نباشد، اما اپل درنظر دارد که نسل بعدی آیفون‌ها را تاحدی هم‌اندازه سری گلکسی S24 سامسونگ کند. شایعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد آیفون ۱۶ پرو رم ۸ گیگابایتی نسل قبل را حفظ خواهد کرد. همچنین، اپل فرایند تولید قاب تیتانیومی دستگاه را بهبود می‌بخشد و در‌عین‌حال هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. این موضوع می‌تواند مستقیماً روی قیمت گوشی تأثیر بگذارد. انتظار می‌رود سری آيفون ۱۶ پاییز ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار شوند. افشای جدید نشت‌های قبلی درباره ویژگی‌های انحصاری و مبتنی بر هوش مصنوعی در مدل‌های 16 پرو را تأیید می‌کند و احتمالا ما شاهد ادغام مدل جدید هوش مصنوعی اپل (MGIE AI) با هوش مصنوعی نهایی در سری آیفون 16 خواهیم بود. ظاهرا قرار است که در تنظیمات دوربین هر دو گوشی از یک لنز فوق عریض 48 مگاپیکسلی استفاده شود و مدل پرو نیز بالاخره به لنز تتراپریسم 5 برابری مجهز خواهد شد.
ادامه مطلب »



بهمن
۲۵
هشدار: گوشی خیس را در ظرف برنج نگذارید!
ارسال شده توسط روشن ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۱۳ قبل از ظهر
اگر گوشی موبایلتان خیس شده و می‌خواهید طبق توصیه دیگران، آن را در ظرف برنج بگذارید، لطفا دست نگه دارید که اصلا ایده خوبی نیست. اپل روشی را برای خشک کردن موبایل خیس پیشنها می‌کند که با آن روش، گوشی شما دیگر در معرض آسیب نخواهد بود. آیفون شما در صورتی که خیس شود، معمولا با یک هشدار پاپ‌آپ مبنی بر این که مایعی در رابط لایتنینگ یا یواس‌بی‌ - سی شناسایی شده، خبرتان می‌کند. این باعث می‌شود که وقتی پورت خیس است، از آن استفاده نکنید. در صورتی که آیفونتان خیس شود، ممکن است وسوسه شوید و مطابق یک افسانه شهری که ظرف برنج گوشی شما را نجات می‌دهد، آن را زیر میزان زیادی برنج دفن کنید، اما این کار در واقع اوضاع را بدتر می‌کند. اپل هشدار داده است که به هیچ وجه این کار را نکنید، چرا که ذرات کوچک برنج می‌توانند به آیفون شما آسیب بزنند. اپل همچنین هشدار می‌دهد که مرتکب دو اشتباه رایج دیگر هم نشوید. یکی اینکه هرگز آیفون خودتان را به وسیله منبع حرارتی یا هوای فشرده خشک نکنید. همچنین جسم خارجی مثل سواب پنبه‌ای یا دستمال کاغذی هم داخل پورت‌ها فرو نکنید.   چگونه آیفون خود را خشک کنیم اولین نکته مهم این است که سعی نکنید آیفون خود را زمانی که هنوز خیس است، شارژ کنید. اپل توضیح داد: «اگر آیفون خود را در حالی که کانکتور لایتنینگ یا USB-C خیس است شارژ کنید، پین‌های روی کانکتور یا کابل ممکن است خورده شوند و این باعث آسیب دائمی به دستگاه می‌شود یا عملکردشان را متوقف می‌کند و احتمالا برای آیفون یا لوازم جانبی شما مشکل اتصال ایجاد می‌شود. به گفته اپل، بهترین روش این است که ابتدا در حالی که کانکتور رو به پایین است، به آرامی آیفون را به دست خود بکوبید، تا مایع اضافی خارج شود. سپس به سادگی آیفون خود را در یک منطقه خشک - ترجیحا جایی با جریان هوا بگذارید. حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس دوباره سعی کنید آن را شارژ کنید. اگر هشدار دوباره ظاهر شد، باید آیفون را تا یک روز در یک جای خشک با جریان هوا بگذارید. از منابع حرارتی مانند سشوار یا رادیاتور استفاده نکنید و چیزی را در پورت رابط قرار ندهید و بگذارید تا خودش خشک شود. منبع: همشهری آنلاین
ادامه مطلب »



بهمن
۲۵
آیا عصر آیفون های تاشو آغاز می شود؟
ارسال شده توسط روشن ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ۰۵:۰۳ قبل از ظهر
در میان بازیگران اصلی صنعت تلفن همراه، اپل به عنوان تنها سازنده گوشی‌های هوشمند که هنوز دستگاه تاشو معرفی نکرده است، متمایز است. سامسونگ پنج نسخه از سری Galaxy Z Fold را معرفی کرد، گوگل سال گذشته با پیکسل فولد به این جرگه پیوست و OnePlus با OnePlus Open وارد صحنه شد. با ظهور نشانه‌هایی از کاهش فروش آیفون، اپل به طور جدی گوشی‌های تاشو را به عنوان جایگزینی برای احیای بازار به دستگاه‌های تلفن همراه خود در نظر گرفته است. در واقع، این کمپانی در حال کار بر روی دو آیفون تاشو علاوه بر یک آیپد تاشو است. البته احتمالا در آینده‌ای بسیار نزدیک این دستگاه‌های تاشو را در فروشگاه ها نبینیم. بر اساس گزارش‌های مبتنی بر منابع داخلی در اپل، این غول فناوری فعالانه روی توسعه دو سایز دستگاه‌های آیفون تاشو کار می‌کند. گزارش ها حاکی از آن است که این آیفون‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت افقی تا شوند و شکلی شبیه به Galaxy Z Flip دارند. با این حال، این مدل‌های بالقوه ممکن است قبل از سال 2025 وارد تولید انبوه نشوند.   مشکل در طراحی مهندسان اپل برای طراحی با مشکل روبرو هستند زیرا احتمال شکست گوشی تاشو بیشتر است، به خصوص که آنها می‌خواهند یک تلفن تاشو به نازکی مدل‌های فعلی آیفون بسازند، اما اندازه باتری و اجزای صفحه نمایش این موضوع را به یک چالش بزرگ تبدیل می‌کند.   تا به امروز، اپل با حداقل یک تولید کننده در آسیا در مورد خرید قطعات آیفون‌های تاشو در اندازه‌های مختلف مذاکره کرده است. تعدادی از تحلیلگران همچنین به تحولات در حال انجام در داخل اپل در مقر آن در کالیفرنیا اشاره کردند که آغاز ماجراجویی جدید  اپل با "محصولات تاشو" را نشان می‌دهد، که انتظار می رود به شکل یک آیپد تاشو یا یک دستگاه ترکیبی عرضه شوند.   آیپد تاشو به نظر می رسد که آیفون تاشو تنها دستگاهی نیست که در حال حاضر در حال توسعه است، زیرا این غول فناوری همزمان در حال کار بر روی یک آیپد تاشو است که ممکن است اندازه آیپد مینی با صفحه نمایش 8 اینچی داشته باشد. همچنین به نظر می‌رسد که مهندسان اپل در حال تلاش برای کاهش  جمع‌شدگی و چروک‌های ظاهر شده در وسط هر گوشی تاشو هستند و در حال کار بر روی لولایی هستند که به صفحه نمایش دستگاه اجازه می‌دهد در هنگام باز شدن کاملا صاف قرار گیرد. البته مشخص نیست که آیا اپل استفاده و فروش آیپد مینی را به نفع یک آیپد تاشو متوقف می‌کند یا خیر، اما ممکن است این احتمال باشد، زیرا آیپد مینی درآمد قابل‌توجهی برای این شرکت ایجاد نمی‌کند.   لازم به ذکر است که سال گذشته، اپل حق ثبت اختراعی را به دست آورد که در آن فناوری توضیح داده شده بود که به کاربران امکان می‌داد چندین بخش از دستگاه به علاوه  صفحه نمایش را برای انجام عملکردها لمس کنند. گفته می شود که پیش‌تر نیز، اپل  روی پروژه آیفون تاشو کار می کرد، که به طور موقت آن را متوقف کرد، اما دوباره ادامه پروژه را از سر گرفت. اما تحلیلگران تایید می کنند که این احتمال وجود دارد که اپل از عرضه آیفون تاشو منصرف شود  مگر اینکه مطمئن باشد چیز جدیدی را به بازار اضافه خواهد کرد که با استفاده از آیفون‌های فعلی نمی‌توان به آن دست یافت.
ادامه مطلب »



بهمن
۲۳
آموزش: چگونه با آیفون سریع‌تر پیام بفرستیم؟
ارسال شده توسط روشن ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۵۰ قبل از ظهر
این روش از یک ویژگی سیستم عامل iOS استفاده می‌کند که اغلب نادیده گرفته می‌شود و روی هر آیفونی از قبل نصب شده است. این ویژگی جایگزینی متن نام دارد و به شما امکان می دهد عبارات کلیدی و حتی کل جملات یا پاراگراف ها را به سرعت وارد کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک جایگزین متن تنظیم کنید تا وقتی @@ را تایپ می کنید، آدرس ایمیل شما را درج کند. یکی از طرفداران اپل در این باره توضیح می دهد: «یک جایگزین متن تنظیم کنید که می توانید از آن برای وارد کردن یک کلمه یا عبارت فقط با تایپ چند کاراکتر استفاده کنید. به عنوان مثال، "omw" را تایپ کنید تا جمله "من در راه هستم" ظاهر شود و سریع آن ر ارسال کنید. البته این جمله از پیش فرض های موجود در آیفون است اما می توانید چیزهایی از خودتان به آن اضافه کنید. چطور عبارت‌های اختصاری بسازیم؟ ابتدا به برنامه‌ای بروید که از ورود متن پشتیبانی می کند، مانند پیام های اپل. سپس انگشت خود را روی نماد صورتک یا کره زمین در گوشه سمت چپ پایین نگه دارید. اکنون روی تنظیمات صفحه کلید > جایگزینی متن ضربه بزنید و سپس روی نماد مثبت (+) در قسمت بالای سمت راست ضربه بزنید، یک عبارت و میانبر متنی را تایپ کرده و سپس آن را ذخیره کنید. روش دیگری هم هست. می توانید به تنظیمات > عمومی > صفحه کلید > جایگزینی متن بروید. سپس روی نماد مثبت (+) در بالا سمت راست ضربه بزنید و عبارت و میانبر خود را وارد کنید. ایده های خوب برای جایگزینی متن ممکن است @@ برای ایمیل یا aaa برای آدرس منزل شما باشد. همچنین می توانید آدرس محل کار، شماره تلفن و معرفی ایمیل خود را به جایگزین های متن اضافه کنید. سعی کنید به کلمات، عبارات یا جملات آزاردهنده طولانی یا پیچیده ای که مرتب تایپ می کنید فکر کنید. با تنظیم جایگزین های متن، می توانید زمان لازم برای نوشتن این تکه های متن را کاهش دهید. همچنین، اگر iCloud Drive را روشن کرده‌اید، فرهنگ لغت شخصی شما با سایر دستگاه‌های اپل همگام‌سازی می‌شود.
ادامه مطلب »



بهمن
۲۳
اولین تصاویر رسمی سامسونگ A35 و A55 منتشر شد
ارسال شده توسط روشن ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ۰۱:۳۰ قبل از ظهر
بر اساس تصاویر منتشر شده، هر دو مدل از طراحی مشابهی بهره می‌برند و دارای حفره‌ای درون نمایشگر برای تعبیه دوربین سلفی هستند. البته مدل A۵۵ دارای قاب فلزی است تا حس پریمیوم‌تری را القا کند. این دو گوشی با الهام از طراحی Key Island سامسونگ، در چهار رنگ مشکی، سبز، صورتی و سفید عرضه خواهند شد. حاشیه نمایشگر آن‌ها نسبت به نسل قبل کاهش یافته و از استاندارد IP۶۷ برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار پشتیبانی می‌کنند. انتظار می‌رود این دو گوشی به ترتیب از تراشه‌های اگزینوس ۱۳۸۰ و ۱۴۸۰ به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند باشند. حافظه آن‌ها نیز با کارت microSD قابل ارتقاست.   دوربین این دو گوشی، سه‌گانه طراحی شده و شامل لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی و لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی (در مدل A۵۵) و ۸ مگاپیکسلی (در A۳۵) است. سایر ویژگی‌های احتمالی این دو گوشی عبارتند از: اندروید ۱۴، ۵G، بلوتوث ۵.۳، وای‌فای ۶، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با شارژ سریع ۲۵ واتی و دریافت ۴ سال آپدیت اندروید و ۵ سال آپدیت امنیتی. انتظار می‌رود سامسونگ به‌زودی در یک رویداد بزرگ از این دو گوشی هوشمند میان‌رده رونمایی کند.
ادامه مطلب »