Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
اسفند
۱۵
بازار IT ایران باید سالی چهار درصد رشد کند
ارسال شده توسط روشن ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ۱۲:۵۶ بعد از ظهر
به گزارش ایتنا از ایسنا، ابوالحسن فیروز آبادی در اختتامیه جشنواره محتوای الکتریکی با طعم مهارت گفت: بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهان قابل توجه است و برآورد می‌شود حدود ۳۸۵۰ میلیارد دلار باشد اما بازار فناوری اطلاعات ایران رقمی در حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌شود که تا رسیدن به این عدد فاصله زیادی داریم.وی تاکید کرد: با توجه به طرفیت‌هایی که در حوزه خدمات داریم و تعداد بالای فارغ التحصیلان جویای کار، باید نظام آموزشی و مهارتی خود را مبتنی بر فناوری‌های آی.تی و آی.سی.تی پیش ببریم.

ادامه مطلب »



اسفند
۱۱
تعرفه تلفن همراه و اینترنت گران نمی‌شود
ارسال شده توسط روشن ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ۰۱:۲۴ بعد از ظهر
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای سال آینده هیچ گرانی برای تعرفه تلفن‌های ثابت همراه و اینترنت نداریم.به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اخبار اینگونه القا شد که دولت موافق گرانی تعرفه ها و مجلس مخالف آن بود، در حالی که دولت به هیچ وجه در لایحه بودجه در حوزه وزارت ارتباطات هیچ گرانی تعرفه‌ای نداشته است.وی در ادامه افزود: برخی نمایندگان خواستار گرانی تعرفه‌های اینترنت تلفن ثابت و همراه بودند که ما هم به جد مخالفت خودمان را اعلام کردیم و در نهایت مجلس هم با نظر ما موافقت کرد.

ادامه مطلب »



اسفند
۱۱
پورمحمدی: جرم‌های سایبری بیشتر شده است
ارسال شده توسط روشن ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ۰۱:۰۴ بعد از ظهر
وزیر دادگستری گفت: ما جرم‌انگاری کردیم که جامعه را اصلاح کنیم. جرم انگاری بیشتر شده، متهم بیشتر شده، پرونده بیشتر شده و باز هم می‌گویم که جرم بیشتر شده است؛ این یعنی این چرخه معیوب است.به گزارش ایتنا از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در اولین همایش ملی رویارویی با جرائم سایبری که صبح امروز در سالن غدیر دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد، گفت: دنیای سایبر دنیای امروز ماست و هر روز هم بزرگ‌تر می‌شود. از چند سال پیش خواسته بودند که وزارت دادگستری در بحث‌های حقوقی جرایم سایبری وارد شود.وی با بیان اینکه امیدوارم پیشنهادها و راهکارهایی که در این جا ارائه می‌شود، ابتر نماند، گفت: فضای مجازی، فضای حاکم است. آماری که من دارم حاکی از ۳.۷ میلیارد نفر کاربر در جهان است و ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما ۵۷ درصد است.پورمحمدی ادامه داد: در سال‌های اخیر پهنای باندها و دامنه‌ها و ... گسترده شده است، وقتی از منظر جرم، جرم شناسی و مبارزه با آسیب‌ها با این فضا روبه‌رو می‌شویم فضای تاریک و مبهم در ذهن ما غلبه پیدا می‌کند؛ طبیعی است یک پزشک جامعه را از نگاه بیماری می‌بیند و یک پلیس هم جامعه را به شکل مجرم می‌بیند و ... که این نکته کار دست ما می‌دهد و در برنامه‌ریزی‌ها مشکل ایجاد می‌کند.وی با بیان اینکه کشور اگر می‌خواهد امنیت و پیشرفت داشته باشد باید توسط فناوری و تکنیک اتفاق بیفتد، گفت: ما جرم‌انگاری کردیم که جامعه را اصلاح کنیم. جرم انگاری بیشتر شده، متهم بیشتر شده، پرونده بیشتر شده و باز هم می‌گویم که جرم بیشتر شده است، این یعنی این چرخه معیوب است. آمار این روند تخلف و جرم را در کشور خودمان بررسی کنیم، هر سال جرم انگاری کردیم ، باید کاهش پیدا می‌کرد، اما بیشتر شده، آمار زندانی‌ها ‌و مجرمان و ... را دیگر خجالت می‌کشیم اعلام کنیم. با این برخورد به حل مشکلات نمی‌رسیم، باید با جرم‌انگاری کمتر بهبود و سلامت اجتماعی را برای جامعه‌مان فراهم کنیم.وزیر دادگستری گفت: قرار نیست که تنها ما امنیت تکنولوژی را تامین کنیم، باید با کارشناسان و تولیدکنندگان این محصولات جلسه بگذاریم و از آنها بخواهیم که امنیت این فضا را تامین کنند. خواهش می‌کنم عناوین مجرمانه جدید تولید نکنیم، همان قبلی‌ها و حتی با محدود کردن قبلی‌ها کار کنیم. سعی کنیم اقداماتی که می‌کنیم در جهت محدودسازی حوزه فناوری و اقداماتی که متخصصین امر از این فضا می‌توانند داشته باشند، نباشد. باید از تکنولوژی در خدمت کنترل همان تکنولوژی استفاده کنیم.وی با اشاره به موضوع حریم خصوصی گفت: حریم خصوصی مردم بسیار مورد تاکید است و شریعت ما هم به آن حساس است. حریم خصوصی یکی از دغدغه‌هایی است که ما باید آن را رعایت کنیم. باید با جامعه رفیق شد و با زبان درست و از روی محبت و دلسوزی با آنها صحبت کرد، وگرنه اگر بگوییم این‌ کار را بکن، این‌کا ر را نکن، زیر آبی می‌روند؛ بنابراین زبان ما باید زبان محبت باشد.

ادامه مطلب »



اسفند
۱۱
واعظی: فیلتر سایت به علت تخلف یک نفر صحیح نیست
ارسال شده توسط روشن ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ۱۲:۵۷ بعد از ظهر
به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی عصر سه‌شنبه در دومین نشست "بررسی چالش‌های پیش روی کسب و کارهای اینترنتی" میزبان وزرای دادگستری و ارشاد بود و در حضور فعالان کسب و کارهای نوپا مشکلات مطرح شده از سوی آن‌ها از طریق وزرای مربوطه بررسی شد.واعظی در این جلسه عنوان کرد: کسب و کارهای نو اغلب دانش‌محور هستند و مخاطبان و افرادی که با آن‌ها در ارتباط اند چه در قوه قضائیه و چه در وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها مختلف تعالیمی دیده‌اند که به نوعی با کسب و کارهای سنتی مربوط بوده است.وی ادامه داد: پیشرفت کار استارت‌اپ‌ها طی یک تا دوسال گذشته انقدر سریع بوده که بخش‌های مختلف جامعه فرصت تطبیق پیدا کردن به این شرکت‌ها را نداشته‌اند. اکنون ما تردید نداریم که می‌توان در این حوزه مصوبات مختلفی داشته و مشکلات این بخش را حل کنیم اما باید توجه داشت که برای رسیدن به این هدف لازم است دیدی جامعه داشته باشیم تا مصوبه‌ای در دولت تدوین شود که تمام جوانب موضوع را مد نظر دارد.وزیر ارتباطات تاکید کرد: قطعا سیاست دولت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نو است و اکنون اختلاف نظری در این زمینه میان اعضای دولت وجود ندارد البته تاکید دیگر ما آن است که حمایت از این کسب و کارها نباید موجب از بین رفتن کسب و کارهای سنتی شود. بر همین اساس دنبال راهکاری معقول هستیم تا هر دو بخش بتوانند فعالیت‌های خود را دنبال کنند.واعظی در ادامه از فعالان این بخش نیز یاری جسته و از آن‌ها خواست با همکاری وکلایی که به مشورت می گیرند، در حوزه کاری خود راهکارها و پیشنهاداتی را به دولت ارائه دهد تا بخش دولتی در تدوین قوانین مربوط به کسب و کارهای نوپا این پیشنهادات را مورد توجه قرار دارد.وی همچنین به طرح این موضوع در چندین جلسه شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: نکته دیگر آن که اگر یک کاربر تخلفی انجام می‌دهد، قوه قضائیه با کل سایت برخورد می‌کند. خوشبختانه در این جلسات رئیس قوه قضائیه نیز حضور داشت و مجموع صحبت‌ها موید این نکته بود که باید قوانین مربوط به این حوزه تغییر کند.وزیر ارتباطات همچنین عنوان کرد: علاوه بر این در این جلسات دو مصوبه در خصوص شبکه ملی اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی داشتیم که در قالب این مصوبات کسب وکارهای نوپا نیز دیده شد.واعظی گفت: اکنون مرکز ملی فضای مجازی در حال فعالیت بر روی این موضوع است و این دغدغه در آن مرکز نیز دنبال می‌شود.وی همچنین تاکید کرد: به دنبال دستور رئیس جمهور وزرای مرتبط با این موضوع موظف به پیگیری و ساماندهی این بخش هستند.

ادامه مطلب »



بهمن
۱۷
جایزه‌ خرها بخوانند
ارسال شده توسط روشن ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ۱۱:۴۳ قبل از ظهر
من خیلی خیلی دلم برای آقا دوربینی و آقای افق زاویه بدن می‌سوزه. خداییش در حق این بندگان خدا ظلم کردیم همه ما.اسم این دو تا بنده خدا اینقدر تو رسانه‌ها تکرار شده که هر اتفاقی می‌فته همه تو عکس‌ها میگردن ببینن، آقا دوربینی یا آقای افق زاویه بدن رو پیدا می‌کنن یا نه؟ بعد هم که پیدا نکنن خودشون دست به کار می‌شن و تصویرسازی می‌کنن و بعد هم زیرش می‌نویسن، مدیون هستین اگه فکر کنید فتوشاپه!اما من می‌خام بگم اگه خوب دقت کنیم تو همین حوزه ICT خودمون کلی آقادوربینی و افق زاویه داریم. منتها کسی حال نداره دربارشون بنویسه. مثلا بعضی‌ها رو محاله یه رویدادی باشه اما نبینی که عین کنه چسبیدن به کسایی که مطمئن هستن تو افق زاویه دوربین عکاسا قرار دارن.از این عشق دوربین‌ها که بگذریم، یه سری جایزه‌خر قهار هم تو این حوزه داریم. یه سری که چه عرض کنم کلی جایزه‌خر داریم.این جایزه‌خرها تقریبا تو هر جشنواره و رویدادی که یه چیزی توش بدن حاضر هستن و از تمام مزایای این رویدادهای جایزه و تندیس فروش بهره‌مند می‌شن. مثلا می‌گن ما پول می‌دیم جایزه می‌خریم و یه پولی هم اضافه می‌دن که لوگوی شرکتشون تو سالن باشه و یه پول دیگه هم می‌دن که مدیرشون امکان سخنرانی هم داشته باشه و از این چیزا.من همیشه برام سوال بود که چطور بعضی‌ها اینقدر تابلو جایزه می‌فروشن و بعضی‌ها هم خیلی تابلوتر جایزه می‌خرن. برای همین از بد حادثه یه بار یه کسی رو می‌شناختم که دیدم اسمش توی هیات داوران یکی از این برنامه‌های تندیس‌فروش هست. فوری گوشی رو برداشتم و بهش گفتم بابا آبرو و حیثت خودتو داری به باد می‌دی بکش کنار تا دیر نشده، که دیدم جوابی داد که کاملا قانع شدم.دوستم گفت مگه خلافه؟! گفتم یعنی چی؟ گفت یعنی هم اونی که جایزه می‌فروشه خودش می‌دونه چیکار داره می‌کنه هم اونی که جایزه می‌خره می‌دونه پول داده خریده. قانون هم خرید و فروش جایزه و تندیس رو ممنوع نکرده!یه کم فکر کردم چی بگم دیدم خب حرفی نمی‌مونه، یه جورایی راست می‌گه و حکایت من راضی تو راضی، گور بابای ناراضی هست.بعدش اما با خودم فکر کردم خب این جایزه‌خرها چه کاریه چند میلیون بدن یه تندیس یا لوح بخرن. خب چرا نمی‌رن نرسیده به میدون فردوسی هر چی تندیس می‌خان برای خودشون نمی‌خرن و تا سقف اتاق مدیراشون رو پر نمی‌کنن؟ اینطوری که خیلی ارزون‌تر میفته براشون. تازه برای همه کارمندا هم می‌تونن بخرن هر هفته.نخندین، لابد می‌گین بابا تابلو هست. خیر هیچم تابلو نیست، باور کنید بعضی از این جشنواره‌ها رو اصلا کسی نمی‌دونه کی و کجا برگزار شده. خلاصه از ما گفتن دوستان جایزه‌خر یه کم بیشتر فکر کنن و نیم‌نگاهی هم به مغازه‌های لوح و تندیس فروش نرسیده به میدون فردوسی داشته باشن.عزت زیادآق فری(منبع:عصر ارتباط) 

ادامه مطلب »