Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
دی
۱۸
آموزش: ۸ نکته برای افزایش امنیت اندروید
ارسال شده توسط روشن ۱۸ دی ۱۴۰۲ ۰۸:۴۹ قبل از ظهر
تهدیدهای امنیتی مانند تروجان‌های بانکی، نیاز به اقدامات امنیتی جدی را مبرم می‌کند. پایگاه فناوری بی ان ان بریکینگ، برای کمک به حفاظت از دستگاه‌ها و اطلاعات شخصی کاربران، هشت گام اساسی برای تقویت امنیت دستگاه‌های اندرویدی را بررسی کرده است:   ۸ گام اساسی برای امن کردن اندروید سیستم عامل را به‌روز نگه دارید: شرکت‌های سازنده دستگاه‌های اندرویدی، اغلب وصله‌های امنیتی را برای رفع آسیب پذیری‌ها منتشر می‌کنند. به‌روزرسانی، گامی ساده و در عین حال حیاتی برای استفاده ایمن از دستگاه است. از فروشگاه گوگل پلی استفاده کنید: اپلیکیشن‌ها را منحصرا از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید تا از اپلیکیشن‌های مخرب احتمالی اجتناب کنید. محافظت‌های بهبود یافته گوگل از طریق «گوگل پلی پروتکت»، لایه‌های ایمنی بیشتری را فراهم می‌کند. مجوزهای اپلیکیشن را بررسی کنید: اطمینان حاصل کنید که هیچ اپلیکیشنی به اطلاعات شخصی غیرضروری یا عملکرد دستگاه دسترسی ندارد. این اقدام می‌تواند از فعالیت‌های غیرمجاز جلوگیری کرده و حریم خصوصی شما را ایمن کند. از لاک اسکرین مطمئن استفاده کنید: یک پین، گذر واژه یا گزینه بیومتریک، می‌تواند از دسترسی غیرمجاز جلوگیری کرده و امنیت دستگاه را افزایش دهد.   اقدامات پیشرفته برای امنیت بالاتر قابلیت «دستگاه من را پیدا کن» را فعال کنید: قابلیت «دستگاه من را پیدا کن» به کاربران امکان می‌دهد مکان گوشی مفقود شده یا مسروقه را یافته، آن را قفل کرده یا اطلاعاتش را پاک کنند. این اقدام از داده‌های شخصی در شرایط ناگوار، محافظت می‌کند. در استفاده از وای فای عمومی، محتاط باشید: شبکه‌های وای فای عمومی می‌توانند ریسک‌های امنیتی در برداشته باشد. از یک برنامه وی‌پی‌ان برای وب گردی در هنگام اتصال به شبکه‌های وای فای عمومی استفاده کنید. یک آنتی ویروس معتبر نصب کنید: اپلیکیشن‌های آنتی ویروس به‌روز می‌توانند در برابر بدافزارها و تهدیدهای دیگر حفاظت کنند. هشدار مکافی در برابر تهدیدهای جدید، اهمیت چنین ابزارهایی را بارز می‌کند. مرتبا پشتیبان‌گیری کنید: پشتیبان‌گیری مرتب در یک درایو خارجی یا سرویس ابری، مانع از دست رفتن اطلاعات شده و در صورت آلوده شدن دستگاه، یک شبکه ایمن فراهم می‌کند.   امن کردن آینده محققان امنیتی شرکت «ترِت فابریک»، نوع جدیدی از تروجان بانکی اندروید Chameleon را کشف کرده‌اند که از قابلیت‌های جدید تصاحب دستگاه پشتیبانی می‌کند. گوگل همچنین از راه‌اندازی حالت تعمیر برای دستگاه‌های منتخب «گوگل پیکسل» خبر داد که برای محافظت از داده‌های کاربر در هنگام تعمیرات، طراحی شده است. این پیشرفت‌ها بر اهمیت آگاهی و هوشیاری پیرامون امنیت دستگاه ما تاکید می‌کند. با ورود به وارد سال ۲۰۲۴، بیایید متعهد شویم که کنترل امنیت دستگاه خود را در دست گرفته و از اطلاعات شخصی خود محافظت کنیم. منبع: ایسنا
ادامه مطلب »



دی
۱۶
بررسی‌ها نشان می‌دهد که iOS 17.3 و iPadOS 17.3 نه‌تنها در حالت OTA از دسترس خارج شده‌اند بلکه نصب آن‌ها ازطریق Developer Center نیز غیرممکن شده است. به گزارش ایتنا و به نقل از العین، اپل پس از شکایات متعدد کاربران، این آپدیت را تنها سه ساعت پس از راه‌اندازی حذف کرد. بر اساس گزارش‌ها، کاربران پس از نصب iOS 17.3 و iPadOS 17.3 روی گوشی‌ها و تبلت‌های خود متوجه شدند دستگاه وارد چرخه‌ ریستارت می‌شود و امکان استفاده از آن وجود ندارد. تنها راهکار برای رفع مشکل، پاک‌کردن داده‌های آیفون بود و به همین دلیل اپل سریعا به‌روزرسانی‌های جدید را از دسترس خارج کرد. گزارش‌های غیررسمی نشان از وجود یک باگ جدید در بتای iOS 17.3 که به قابلیت Back Tap مرتبط است، دارد. اما این اظهارات هنوز توسط اپل تأیید نشده‌اند. در عین حال، برخی از کاربران که این قابلیت را فعال کرده بودند، بدون هیچ مشکلی با نسخه بتای جدید iOS 17.3 سازگاری داشتند. قابلیت Back Tap اجازه می‌دهد که با ضربه زدن به پنل پشتی گوشی، عملیات خاصی را به اجرا در می‌آورد. بتای iOS 17.3 در حال حاضر توسط اپل در حال آزمایش است که برخی بهبودها و ویژگی‌های جدید از جمله ویژگی محافظت از گوشی سرقت شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
ادامه مطلب »



دی
۱۰
به‌روزرسانی جدید iOS 17 اتصال به اینترنت همراه را مختل می‌کند
ارسال شده توسط روشن ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۰:۱۱ قبل از ظهر
در خصوص موبایل‌ها نرم‌افزار از سخت‌افزار اهمیت بیشتری دارد. آپدیت‌های نرم‌افزاری با افزودن ویژگی‌های جدید و ارتقای کارآمدی سبب می شوند دستگاه‌ها بهتر کار کنند. با این وجود کنترل سیستم عامل‌هایی مانند اندروید و iOS کار ساده نیست حتی کوچک ترین اشتباه ممکن است مشکلاتی جدی برای میلیون ها کاربر آیفون ایجاد کند. متاسفانه هنگامیکه کاربران اپل سیستم عامل نسخهiOS ۱۷.۲.۱ را دانلود کردند با این مشکل روبرو شدند و اتصال برخی دستگاه های آپدیت شده به اینترنت مختل شد. به گزارش ایتنا از مهر، اپل چند روز قبل آپدیت iOS ۱۷.۲.۱ را عرضه کرد. این آپدیت ویژگی های جدیدی برای آیفون به ارمغان نیاورد بلکه راه حلی برای مشکل تخلیه شارژ باتری را همراه داشت. هرچند شرکت توانست این چالش را برطرف کند، اما به نظر می رسد مشکل دیگر جایگزین آن شده است. اکنون برخی کاربران آیفون در سراسر جهان پس از به روز رسانی iOS ۱۷.۲.۱ با اختلال در اتصال به اینترنت سلولار روبرو شده اند. با وجود تلاش کاربران برای ریست یا تنظیم دوباره دستگاه از جمله بازگشت به تنظیمات کارخانه، این چالش همچنان پابرجا بود. اپل بیانیه ای در این باره صادر نکرده است. کاربرانی که آپدیتiOS ۱۷.۲.۱ را نصب نکرده اند باید مراقب باشند، زیرا ممکن است با انجام آن چالش هایی در دستگاه هایشان به وجود بیاید. احتمالا اپل به زودی با ارائه آپدیت های iOS۱۷.۲.۲یا iOS ۱۷.۳ این مشکلات را برطرف کند. اگر برخی کاربران با مشکلاتی روبرو هستند، می توانند به طور موقت سیستم عامل آزمایشی iOS ۱۷.۳ بتا را نصب کنند.
ادامه مطلب »



دی
۰۵
آموزش: چند ترفند کاربردی برای تقویت صدای بلندگو در گوشی‌های اندرویدی
ارسال شده توسط روشن ۰۵ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۰۰ قبل از ظهر
۱- در اینترنت مدل و توان خروجی گوشی خود را کنترل کنید. اگر فکر می‌کنید صدای فعلی گوشی به اندازه توان واقعی آن نیست، از ترفندهای زیر استفاده کنید. اما در صورتی که بلندگوی گوشی ضعیف است، از اسپیکر جانبی استفاده کنید. ۲- Equalizer گوشی را تنظیم کنید: گوشی‌ها قابلیتی به نام Equalizer دارند که با کمک آن می‌توانید میزان صدای خروجی از اسپیکر را تغییر دهید. انتخاب حالت‌های مختلف Equalizer می‌تواند میزان صدای خروجی شما را افزایش دهد.   ۳- اسپیکر گوشی خود را با مسواک، خلال دندان یا یک جسم تیز تمیز کنید.   ۴- گوشی‌های اندرویدی قابلیتی دارند که با لرزش (ویبره) گرد و خاک و آلودگی را از مقابل بلندگوها خارج می‌کند. این مسئله می‌تواند تا حدی صدای اسپیکر را بهبود بخشد.  ۵- در تنظیمات گوشی گزینه Volume limit را غیرفعال کنید. سازندگان گوشی این قابلیت را برای محافظت از گوش‌های شما در برابر صدای بلند طراحی کرده‌اند، اما شما می‌توانید برای افزایش صدای گوشی خود این قابلیت را غیرفعال کنید. ۶- از برنامه‌های تقویت صدا مثل MX Player، VLC و super volume booster استفاده کنید.
ادامه مطلب »



دی
۰۲
قابلیت وضعیت باتری گوشی به اندروید افزوده می‌شود
ارسال شده توسط روشن ۰۲ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۱۱ بعد از ظهر
همانطور که اکثر شما ممکن است بدانید، باتری به مرور زمان، مقداری از ظرفیت خود را از دست می‌دهد و باتری موجود تلفن هوشمند هم از این قاعده مستثنی نیست. این به معنای آن است که با قدیمی شدن گوشی، عمر شارژ باتری آن سریع‌تر به پایان می‌رسد و در مقطعی، ممکن است مجبور شوید باتری را تعویض کنید تا بدون هیچ مشکلی به استفاده از گوشی خود ادامه دهید. به گزارش ایتنا از ایسنا، برای این که افراد درباره زمان انجام این کار مطلع شوند، اپل، سلامت باتری آیفون را در تنظیمات دستگاه نشان می‌دهد. گوگل متاسفانه این قابلیت را برای اندروید ارائه نکرده است اما این وضعیت، به زودی تغییر خواهد کرد. طبق گزارش جدید پایگاه فناوری اندروید اتوریتی، جدیدترین نسخه اپلیکیشن خدمات تنظیم در اندروید، دارای صفحه جدیدی به نام «سلامت باتری» (Battery Health) است. گوگل هنوز این صفحه را فعال نکرده است.  با این حال، این نشریه توانست آن را فعال کند و متوجه شد که برای نشان دادن سلامت باتری، ساخته شده است و به افراد اطلاع می‌دهد که آیا آن باتری همان باتری است که از شرکت تهیه شده یا تعویض شده است. در حال حاضر، این صفحه، هیچ آماری را نشان نمی دهد و احتمالا به دلیل این است که هنوز کاملا کاربردی نیست. فعلا هیچ اطلاعات دقیقی در خصوص زمانی که گوگل این ویژگی را عرضه می‌کند و یا زمانی که شرکت آن را برای عموم قابل دسترس می‌کند، وجود ندارد. بر اساس گزارش سام موبایل، با این حال، میشال رحمان، خبرنگار متخصص اندروید می‌گوید که ممکن است این اتفاق با اندروید ۱۵ بیافتد. بنابراین، کاربران اندروید باید حداقل یک سال صبر کنند تا بتوانند سلامت باتری را در اندروید چک کنند.
ادامه مطلب »