Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
مرداد
۱۵
گسترش سامانه پرداخت سامسونگ
ارسال شده توسط روشن ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ۰۳:۵۱ بعد از ظهر
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از theinquirer، شرکت سامسونگ در حال رایزنی با رقبای خود در زمینه ساخت گوشی‌های اندرویدی است تا بتواند سرویس Samsung Pay را به دستگاه‌های بیشتری عرضه کند. گفته می‌شود سامسونگ در مورد ارائه سرویس پرداخت خود به سایر گوشی‌های هوشمند سطح بالا با برخی از تأمین‌کنندگان، مذاکراتی داشته است. با این حال، نکته مهم این است که شرکت‌های رقیب، طبعاً تمایل چندانی برای افزودن "سامسونگ‌پی" به دستگاه‌های خود ندارند، چرا که انجام چنین کاری نیازمند اضافه کردن تراشه خاصی است که روی دستگاه‌های آنها فناوری MST را فعال‌سازی می‌کند. شایان ذکر است که بر خلاف سامانه‌های اندرویدپی (Android Pay) و اپل‌پی (Apple Pay) -که هر دو از فناوری NFC استفاده می‌کنند- سیستم سامسونگ‌پی از MST یا انتقال مغناطیسی امن بهره می‌گیرد. از نقطه نظر تکنیکی، این فناوری یک سیگنال مغناطیسی منتشر می‌کند که مشابه نوار مغناطیسی روی کارت‌های پرداخت سنتی است. این بدان معناست که سامسونگ‌پی نسبت به سرویس‌های مبتنی بر NFC، دارای گستردگی بیشتری است. در رسانه‌ها گفته می‌شود کمپانی سامسونگ در حال تفکر و بررسی روی وسیله‌ای است که کاربران بتوانند به گوشی هوشمند خود بچسبانند تا از پشتیبانی سرویس پرداخت برخوردار شوند. همچنین گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد در دستگاه‌های سطح متوسط، از سامسونگ‌پی پشتیبانی کامل داشته باشد. بنابر گزارش‌های منتشره، سامسونگ امیدوار است موفق شود سامانه پرداخت خود را تا اواسط سال ۲۰۱۸ بر روی دستگاه‌های هرچه بیشتری عرضه کند. شایان ذکر است که علیرغم همه تلاش‌های این شرکت، سامسونگ‌پی هنوز نتوانسته است از محبوبیتی همتراز اپل‌پی برخوردار باشد. اخیراً یک گزارش پژوهشی از Juniper Research در ماه آوریل ادعا می‌کرد که سامسونگ‌پی در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۳۴ میلیون کاربر فعال خواهد داشت، در حالی که اپل‌پی تعداد کاربران خود را از ۴۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۶، در سال جاری تقریباً دو برابر خواهد کرد و به ۸۶ میلیون تن خواهد رساند.  

ادامه مطلب »



اردیبهشت
۱۶
افزایش 450 درصدی تراکنش‌های اپل پی نسبت به سال گذشته
ارسال شده توسط روشن ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۱۳ قبل از ظهر
"اپل پی" یا سامانه پرداخت اپل، یکی از روش‌های نوین پرداخت پول همچون پرداخت همراه و یا کیف پول دیجیتالی است که شرکت اپل آن را در سال 2014 معرفی کرد. برای بهره‌گیری از این سامانه، کاربر می‌بایست یک بار اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد آیفون (آیفون 5 به بالا) نماید (از طریق اسکن کارت اعتباری یه به صورت دستی) و پس از آن هر بار که کالا یا خدماتی را خریداری می‌کند، می‌تواند با نزدیک کردن آی دیوایس خود به پایانه مجهز به فناوری ان.اف.سی، هزینه را پرداخت نماید. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، تعداد تراکنش‌های اپل پی در سه ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 450 درصد افزایش یافته است. تیم کوک، مدیرعامل اپل اخیراً در خلال یک کنفرانس، نتایج سه ماهه شرکت خود را در اختیار تحلیلگران قرار داد و در همان کنفرانس اعلام کرد که اپل پی، تا این حد رشد کرده است. اپل پی در سال 2016 وارد چند بازار بین‌المللی شد و اکنون در پانزده کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا، سوئیس، کانادا، استرالیا، چین، فرانسه، هنگ کنگ، سنگاپور، ژاپن و روسیه در دسترس است. طبق معمول، کوک، تعداد کاربران، درآمد یا ارزش تراکنش‌های اپل پی را اعلام نکرد. در گذشته، اپل اعلام کرده است که هر هفته، یک میلیون کاربر جدید در اپل پی ثبت نام می‌کنند. اپل پی در سال 2014 کار خود را شروع کرد و به خریداران این امکان را داد که کارت‌های اعتباری و اطلاعات کارت نقدی خود را روی کیف پول همراه آیفون بارگذاری کنند. همچنین می‌توانند در فروشگاه‌های خرده فروشی مجهز به فناوری ان.اف.سی از آیفون خود برای پرداخت استفاده کنند. اپل پی در ایالات متحده و در سطح بین‌المللی با سرویس رقیب گوگل به نام اندروید پی و سامسونگ پی رقابت می کند. کوک در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد که اپل پی، بیست میلیون موقعیت در سراسر دنیا دارد که 4.5 میلیون آن در ایالات متحده است. 

ادامه مطلب »



اردیبهشت
۰۳
بیت‌کوین‌های در مخاطره
ارسال شده توسط روشن ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۴:۰۶ بعد از ظهر
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وایرد، گروهی با عنوان لارج بیت‌کوین کولایدر (Large Bitcoin Collider) مدعی است که می‌تواند کیف‌های بیت‌کوینی باز را با استفاده از یک به اصطلاح حمله سهمگین، باز نماید و به منظور حدس زدن کلیدهای خصوصی، میزان زیادی از توان رایانشی در کیف‌های فردی را به سود خود هدایت کند.شایان ذکر است این پروژه که ماه‌ها است در دست انجام است، مشابه خود بیت‌کوین بر یک شبکه توزیعی از کامپیوترها مبتنی است و از همگان برای مشارکت، دعوت به عمل می‌آورد.گفتنی است فهرست روی صفحه اصلی کولایدر نشان می‌دهد که این گروه در باز کردن تعداد زیادی از کیف‌ها، موفقیت‌هایی داشته است؛ اگرچه از میان آنها، تنها سه کیف در درون خود بیت‌کوین داشته‌اند.هنوز روشن نیست که انگیزه این گروه، عایدی مالی بوده یا چالش‌های مربوط به رمزنگاری کیف‌ها. البته بر مبنای آنچه که در صفحه اصلی وب سایت این گروه دیده می‌شود و آنطور که ناظران خارجی می‌گویند، شاید پاسخ، هر دوی اینها باشد.در این میان، دیگران بر این باور هستند که رمزگشایی یا دزدی کیف پول، کاری عبث و بیهوده است. از چنین دیدگاهی، این پروژه بسیار مشکل و چالش‌برانگیز است و دستاوردهای آن، بسیار ناچیز و ناپایدار هستند.یکی از نظرهای سایت Hacker News از این قرار است:‌ «نزدیک به ده درصد از بیت‌کوین‌ها خیلی زود تا قبل از سال ۲۰۱۲ ساخته شدند ولی هرگز در داد و ستد مورد استفاده قرار نگرفتند. اگر کسی بتواند کلید این بیت‌کوین‌های اولیه و مفقود شده را پیدا کند، در این صورت بازی را خواهد برد و بیش از یک میلیون دلار نصیب خود خواهد کرد.» 

ادامه مطلب »



بهمن
۲۵
اینتل روش خرید در صنعت فروشگاهی را تغییر می‌دهد
ارسال شده توسط روشن ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ۰۲:۱۰ بعد از ظهر
تولید کنندگان تراشه‌های الکترونیکی در صدد هستند بالغ بر یکصد میلیون دلار جهت استفاده از فناوری نوین و اینترنت در صنعت خرده‌فروشی سرمایه‌گذاری کنند. اینتل قصد دارد با استفاده از اینترنت، تجارب خرید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای را بهبود بخشد.بدین ترتیب با نگاهی به صنعت بزرگ فروشگاهی و خرده‌فروشی، می‌توان حدس زد که این شرکت، در چه عرصه مستعد سودآوری عظیمی سرمایه‌گر به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از CNET، به گفته مدیر تولید تراشه‌های الکترونیکی در نمایشگاه تجاری فدراسیون ملی خرده‌فروشی، شرکت اینتل در نظر دارد سرمایه‌گذاری بیشتری بالغ بر یکصد میلیون دلار در طول پنج سال آینده در پلتفرم جدیدی انجام دهد که با استفاده از اطلاعات و فناوری‌های مرتبط، به افزایش فروش و کاهش هزینه مشتریان کمک فراوانی خواهد کرد. مدیر کمپانی اینتل طی مصاحبه با یکی از نشریات در این خصوص گفت: این پلتفرم که اعتبار پلتفرم خرده‌فروشی پاسخگوی اینتل را دو برابر کرده است، ترکیبی از یک نوع نرم‌افزار، سخت‌افزار، رابط برنامه‌های کاربردی و نیز حسگرهایی ویژه را به روش استاندارد فراهم می‌آورد.به گفته وی، این پلتفرم خاص به خرده‌فروشان کمک خواهد نمود تا کارهای متفاوتی را به انجام رسانند.از جمله فرآیندهایی که در این پلتفرم خاص پیش‌بینی شده، می‌توان به این موارد اشاره نمود: محاسبه و نمایش گردش و نیز موجودی، ترسیم جداول مربوط به کارمندان و فعالیت‌های آنها و همچنین تجارب شخصی ایجاد شده برای مشتریان. برایان کرزانیچ(Brian Krzanich)، مدیر عامل شرکت اینتل در این نمایشگاه تجاری نشان داد که چگونه خرده‌فروشان می‌توانند از واقعیت‌های مجازی برای خلق تجربه بهتر و ارائه آنها به مشتریان استفاده کنند. به عنوان مثال،‌او به صاحبان این صنعت نشان داد که چگونه می‌توانند به مدل‌های فروشگاه‌های سه‌بعدی(3D) بر روی تلفن همراه هوشمند خود دسترسی داشته باشند و یا اینکه چگونه تصویر مجازی خانه خود را برای خرید اثاثیه و مبلمان در اختیار فروشندگان قرار دهند. 

ادامه مطلب »



بهمن
۰۹
افزایش فعالیت شرکت آمازون در آمریکا
ارسال شده توسط روشن ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ ۰۶:۳۹ بعد از ظهر
شرکت تجارت الکترونیک آمازون اعلام کرد که در حال یک برنامه‌ریزی گسترده برای توسعه فعالیت‌هایش در آمریکا می‌باشد. این شرکت که در حال حاضر حدود ۱۸۰۰۰۰ پرسنل تمام وقت دارد، اعلام کرد که در هجده ماه آینده، قریب به ۱۰۰۰۰۰ پست تمام وقت دیگر نیز به این تعداد خواهد افزود. در واقع آمازون قصد دارد در عرض هجده ماه، پرسنل خود را ۵۵ درصد افزایش دهد.به گزارش ایتنا به نقل از تاپ تک نیوز، طبق بیانیه آمازون، مشاغل جدید، شامل پست‌هایی در سراسر کشور بوده و تمام سطوح تجربه، تحصیلات و مهارت را دربرمی‌گیرد. این همچنین شرکت اعلام کرده که مهندسان جدید و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار را استخدام خواهد کرد و می‌خواهد تعداد پست‌های مبتدی را نیز افزایش دهد و فرصت آموزش‌های حین کار را نیز فراهم کند.استخدام کارکنان بیشتر و ساختن ربات‌های بیشترگفتنی است اخیراً آمازون شروع به ساختن تعدادی انبار ارسال کالا در کشور ایالات متحده کرده است و طرح‌های خود را برای افزایش ایالت‌های تحت پوشش نظیر تگزاس، کالیفرنیا، فلوریدا و نیوجرسی اعلام کرده است. بسیاری از این پست‌های جدید، در مراکز تازه تاسیس خواهند بود.جف بزوس (Jeff Bezos)، مؤسس و مدیرعامل آمازون در بیانیه‌ای اظهار داشته که نوآوری، یکی از اصول هدایت ‌کننده ما در آمازون است و همین اصل، باعث ایجاد صدها هزار شغل در آمریکا شده است. این مشاغل فقط در دفتر مرکزی ما در سیاتل (Seattle) یا در دره سیلیکون (Silicon Valley) نیستند. مراکز مذکور، شبکه سرویس مشتری، مراکز ارسال کالا و سایر مراکز ما در آمریکا هستند.)بزوس همچنین افزوده که این شرکت علاوه بر مشاغل و انبارهای جدید، می‌خواهد نقش پررنگ‌تری در محصولات و خدمات با تکنولوژی بالاتر نظیر تکنولوژی ابری، یادگیری ماشین و تدارکات پیشرفته داشته باشد.شایان ذکر است که تکیه بر نیروی کار انسانی، تنها راه توسعه و گسترش آمازون نیست، بلکه این شرکت قصد دارد تعداد ربات‌های خود را نیز افزایش داده و در انبارهای خود، از آنها استفاده نماید. این روش به‌عنوان راهی برای کاهش هزینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.طبق گزارشات، این شرکت می‌خواهد تعداد ربات‌های خود را در آن مراکز، به میزان ۵۰ درصد سال گذشته افزایش دهد.یک کارت اعتباری جدیدغول تجارت الکترونیک همچنین اعلام کرد که در آینده نزدیک، برای اعضای برنامه پرایم(Prime) کارت اعتباری جدید صادر خواهد کرد. این کارت شامل قابلیت‌هایی نظیر بازگشت پنج درصد مبلغ پرداختی جهت خریدهایی است که از آمازون انجام می‌شود.قابلیت دیگر این کارت، این است که دو درصد مبلغ پرداختی در رستوران‌ها، پمپ‌ بنزین‌ها و داروخانه‌ها را به کارت برمی‌گرداند و همچنین یک درصد از مبلغ پرداختی در سایر خریدها را به کارت برمی‌گرداند. 

ادامه مطلب »