Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
بهمن
۱۹
آموزش: این برنامه‌های جاسوسی را از گوشی‌های اندرویدی حذف کنید
ارسال شده توسط روشن ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۱۲ قبل از ظهر
کارشناسان امنیتی در ESET حداقل ۱۲ برنامه اندرویدی را کشف کرده‌اند که اکثر آن‌ها به عنوان برنامه‌های چت پنهان شده‌اند که در واقع یک تروجان را روی تلفن نصب می‌کنند و سپس جزئیاتی مانند گزارش تماس‌ها و پیام‌ها را سرقت می‌کنند، دوربین را از راه دور کنترل می‌کنند و حتی جزئیات چت را از رمزگذاری سراسری در پلتفرم‌هایی مانند واتساپ استخراج می‌کنند.    برنامه‌هایی که این گزارش توصیه می‌کند حذف شوند عبارتند از: YohooTalk، Privee Talk، MeetMe، Nidus، GlowChat، Let’s Chat، Quick Chat، Rafaqat، Chit Chat، Hello Chat و Wave Chat.   شایان ذکر است که شش مورد از این اپلیکیشن‌ها در فروشگاه گوگل پلی موجود بودند و به گفته دیجیاتلندز، یک تروجان دسترسی از راه دور (RAT) به نام Vajra Spy در قلب فعالیت‌های جاسوسی این اپلیکیشن‌ها قرار دارد.   یک برنامه چت که باعث آسیب جدی می‌شود  گزارش یافته‌های ESET می‌گوید: این برنامه‌ها مخاطبین، فایل‌ها، گزارش تماس‌ها و پیامک‌ها را می‌دزدد، اما برخی از آن‌ها حتی می‌توانند پیام‌های WhatsApp و Signal را استخراج، تماس‌های تلفنی را ضبط و عکس‌های دوربین را سرقت کنند.   این اولین باری نیست که Vajra Spy زنگ خطر را به صدا در می‌آورد، به گونه‌ای که در سال ۲۰۲۲، Broadcom آن را نیز به عنوان گونه‌ای از تروجان دسترسی از راه دور (RAT) فهرست کرد که از Google Cloud Storage برای جمع آوری داده‌های دزدیده شده از کاربران اندروید استفاده می‌کند.   هدف ظاهری VajraSpy جمع‌آوری اطلاعات از دستگاه آلوده و گرفتن داده‌های کاربر مانند پیام‌های متنی، مکالمات واتس‌اپ و سیگنال، گزارش تماس‌ها و موارد دیگر است.     در سال ۲۰۲۳، اسکرول گزارش داد که چگونه جاسوسان مرزی از تله‌های شیرین استفاده می‌کنند تا دانشمندان را به استخراج اطلاعات حساس از طریق به اصطلاح کلاهبرداری‌های عاشقانه ترغیب کنند. حتی FBI هشداری درباره کلاهبرداری‌های عاشقانه دیجیتالی صادر کرد؛ به گونه‌ای که یکی از کارکنان کاخ سفید بیش از نیم میلیون دلار خود را در یکی از این تله‌ها از دست داد.   در آخرین مورد از انتشار VajraSpy، برنامه‌ها قادر به استخراج اطلاعات تماس، پیام ها، لیست برنامه‌های نصب شده، گزارش تماس‌ها و فایل‌های محلی در فرمت‌های مختلف مانند pdf، doc، jpeg، mp۳ و ... بودند. آن‌ها همچنین می‌توانند پیام‌ها را پلتفرم‌هایی مانند WhatsApp و Signal رهگیری کنند.   این برنامه‌ها جدا از ضبط تبادل متنی بلادرنگ، می‌توانند اعلان‌ها را رهگیری، تماس‌های تلفنی وضربه‌های کلید را ضبط کنند، بدون این که قربانی بداند با دوربین او عکاسی کنند و کنترل میکروفون را برای ضبط صدا در دست بگیرند. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ادامه مطلب »



بهمن
۱۷
چرا برخی از ویدیوهای تیک‌تاک بی‌صدا شدند؟
ارسال شده توسط روشن ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ۰۱:۰۱ قبل از ظهر
نفوذ تیک تاک بر صنعت موسیقی در سال‌های اخیر گسترش یافته است، چرا که هنرمندان و برندهای آنها تلاش می‌کنند آثار خود را در این پلتفرم منتشر و تبلیغ کنند. تیک تاک در حال کار بر روی  اپلیکیشنی مستقل به نام  «تیک تاک موزیک» برای پخش موسیقی است که در حال حاضر در مرحله بتا در حال تکمیل است. ویدیوهای بی صدا سازندگان در تیک‌تاک اغلب کلیپ‌های کوتاه آهنگ را به ویدیوهای خود اضافه می‌کنند تا محتوا برای سایر کاربران جذاب‌تر شود. اما به نظر می‌رسد که صداها در تیک‌تاک بی‌صدا‌ شده‌اند!  کمپانی یونیورسال گروه خود را از برنامه اشتراک‌گذاری ویدیو حذف کرده است چرا که این غول موسیقی موفق نشد به توافق با تیک‌تاک برسد. هنرمندانی مانند: تیلور سوییفت، دریک، بانی بد، آریانا گرانده و بیلی آیلیش تنها تعدادی از هنرمندان اصلی این لیبل هستند که موسیقی آنها در حال ناپدید شدن است.   بنابراین، کاربران دیگر نمی‌توانند ویدیوهای جدیدی با کلیپ‌های رسمی هنرمندان کمپانی یونیورسال ایجاد کنند. ویدیوهای منتشر شده قبلی از این کمپانی در تیک‌تاک اکنون بی‌صدا هستند و با پیغام‌هایی نظیر : صدا به دلیل محدودیت‌های کپی رایت حذف شده است. مجموعه Universal Music شامل همه افراد از BTS گرفته تا Beatles می‌شود و هر ویدیویی که دارای آهنگ‌های آنها باشد ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. داده‌های تبادل شده  یونیورسال یک روز قبل از پایان قراردادش با تیک‌تاک بیانیه‌ای صادر کرد و مدعی شد که مذاکرات به دلیل اختلاف نظر در مورد غرامت هنرمندان، حفاظت از هوش مصنوعی و ایمنی پلتفرم شکست خورده است. یونیورسال در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیک‌تاک در حال ترویج و ایجاد موسیقی هوش مصنوعی است  و قراردادی که با Universal Music Group می‌خواهد چیزی کمتر از حمایت مالی برای جایگزینی هنرمند با هوش مصنوعی نیست. تیک‌تاک به این بیانیه پاسخ داد و یونیورسال را "حریص و فریبکار" خواند. قابل ذکر است که این اولین بار نیست که یونیورسال موزیک با پلتفرم‌های متکی به هوش مصنوعی با مشکل مواجه می‌شود. اکتبر گذشته، این شرکت شکایتی علیه Antrovic، شرکتی که چت‌بات‌ها را اجرا می‌کند، تنظیم کرد.
ادامه مطلب »



بهمن
۱۶
با قابلیت جدید و مهم واتس‌اپ آشنا شوید!
ارسال شده توسط روشن ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ۰۴:۱۵ قبل از ظهر
پلتفرم پیام‌رسان فوری «واتس‌اپ» امکان جدیدی را آزمایش می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد مجموعه‌ای از مخاطبین موردعلاقه را مشخص کنند.  این قابلیت در آخرین نسخه آزمایشی برنامه اضافه شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا مخاطبین موردعلاقه خود را برای نمایش در بالای فهرست چت‌ها انتخاب کنند. هدف از این قابلیت جدید، آسان‌تر کردن تماس با مخاطبین مهم است، زیرا آنها به صورت پیش‌فرض و ثابت در بخش چت‌ها نمایش داده می‌شوند تا کاربر بتواند با یک ضربه روی آیکن آنها تماس بگیرد. این ویژگی در بسیاری از برنامه‌های ارتباطی به منظور اولویت‌بندی نمایش مخاطبین مهم‌تر برای کاربر وجود دارد. این ویژگی روش سفارشی‌شده‌ای را برای دسترسی به مخاطبین بر اساس ترجیحات کاربر فراهم می‌کند و بخشی از فضای موجود در بخش چت‌ها را به جای نمایش صرف فهرست تماس‌ها، به نمایش مخاطبین موردعلاقه اختصاص می‌دهد.   لازم به ذکر است که این ویژگی جدید مرتبط با مکانیزم تماس صوتی از طریق رابط کاربری برنامه در دستگاه‌های موبایل است و ارتباطی با پیام‌ها ندارد. واتس‌اپ در حال حاضر امکان پین کردن چت‌ها را فراهم کرده است تا گفتگوها با مخاطبین مهم در بالای فهرست چت‌ها نمایش داده شوند. پلتفرم واتساپ به طور مداوم در تلاش است تا با افزودن ویژگی‌های جدید، تجربه کاربری را بهبود ببخشد و نیازهای کاربرانی را که به شدت برای برقراری تماس صوتی از طریق اینترنت به این برنامه وابسته هستند، برآورده کند. ویژگی افزودن مخاطبین به بخش موردعلاقه در فهرست تماس‌ها همچنان در نسخه آزمایشی برنامه در دست آزمایش است و به زودی از طریق به‌روزرسانی‌های آینده نهایی برنامه در دسترس قرار خواهد گرفت.
ادامه مطلب »



بهمن
۱۵
قابلیت جالب کروم که مشکل کندی دستگاه را حل می‌کند
ارسال شده توسط روشن ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ۰۶:۲۲ قبل از ظهر
گزینه‌ای در تنظیمات مخفی در گوگل کروم به نام Memory Saver وجود دارد که برای افرادی که معمولاً با تعداد زیادی تب باز، کار می‌کنند طراحی شده است و به حل مشکل کندی رایانه کمک می‌کند. کروم فضای زیادی از حافظه را اشغال می‌کند. درواقع بهتر است بگوییم هر چه تعداد تب‌های بیشتری را به طور همزمان باز کنید، کروم از حافظه بیشتری استفاده می‌کند. این بدان معناست که برنامه‌ها و سایر فرآیندها نمی‌توانند به حافظه کافی برای اجرای روان دسترسی داشته باشند، که باعث کند شدن رایانه می‌شود. یک روش آسان برای رفع این مشکل این است که تا آنجا که ممکن است بسیاری از تب‌های باز را که مورد نیازتان نیست ببندید.   اما زمانی که کاربر باید چندین پنجره کروم را باز کند، Memory Saver وارد عمل می‌شود که تب‌های باز را غیرفعال می‌کند و حافظه‌ای را که ممکن است از آن استفاده کند، برای ایجاد آزادی عمل و سرعت بالاتر در اجرای برنامه‌ها یا سایر فرآیندها آزاد می‌کند. هنگامی که روی هر یک از تب‌ها کلیک می‌کنید، دوباره فعال می شوند، و انگار که غیرفعال نبوده‌اند! این یک ویژگی بسیار مفید است که توسط "Memory Saver" ارائه شده است که در Google Chrome روی دستگاه‌های دارای ویندوز، iOS و Android ارائه می‌شود. نکته قابل توجه این است که این ویژگی در برنامه تلفن همراه وجود ندارد. برای فعال کردن این ویژگی، به کروم بروید و روی سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید، با باز شدن پنجره جدید،  از منوی سمت چپ «Performane» را انتخاب کنید. “Memory Saver” را فعال کنید.
ادامه مطلب »



بهمن
۱۳
برنامه های کاربردی برای مکان‌یابی خانواده و دوستان در اندروید
ارسال شده توسط روشن ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ۰۷:۱۶ بعد از ظهر
بسیاری از ما روش‌های مختلفی برای مکان‌یابی می‌شناسیم، بنابراین ممکن است احساس کنیم که نیازی به افزودن روش دیگری به این ترکیب نداریم. اما دانستن محل اقامت دوستان و خانواده اغلب می‌تواند مفید باشد، همچنین، دانستن اینکه فرزندانشان با دیدن کجا هستند، می تواند برای والدین ضروریست، و این کاری است که می‌توانید از طریق گوشی اندرویدی خود انجام دهید. البته لازم است به این نکته توجه کنید که شما می‌توانید کنترل کنید چه کسی و چه زمانی می‌تواند موقعیت مکانی شما را ببیند، و اگر فردی در زندگی شما از حالت "قابل اعتماد" به "غیرقابل اعتماد"  تبدیل شود، می‌توانید هر زمانی که بخواهید در مورد به اشترک گذاشتن موقعیت مکانی خود تجدید نظر کنیذ.   اشتراک گذاری مکان از طریق نقشه های گوگل معروف‌ترین و بدیهی ترین گزینه برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی در اندروید، نقشه گوگل است که درگوشی‌های اندرویدی از پیش نصب شده است و در آیفون نیز موجود است. اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی می‌تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد، بنابراین اگر بخواهید و اگر اجازه دهند می‌توانید افراد دیگر را بدون اینکه شما را ببینند، ببینید. اگر می‌خواهید موقعیت مکانی خود را قابل مشاهده کنید، باید ردیابی موقعیت مکانی را در تلفن خود از تنظیمات در Android فعال کنید. برای شروع به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود، Google Maps را در تلفن خود باز کنید، روی تصویر پروفایل خود در بالا سمت راست کلیک کنید، اشتراک گذاری موقعیت مکانی را انتخاب کنید و برای شروع به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با شخص جدید، روی اشتراک گذاری جدید کلیک کنید. سپس مدت زمان اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود را برای تعیین بازه زمانی بین 15 دقیقه تا 9 ساعت انتخاب کنید.   همچنین می‌توانید اشتراک‌گذاری مکان را خاموش کنید، اگر ترجیح می‌دهید این مخاطب بتواند مکان شما را ببیند تا زمانی که تصمیم دیگری بگیرید. پس از انتخاب، مخاطب انتخابی شما هشداری را در Google Maps دریافت می کند که شما مکان خود را به اشتراک می گذارید. مخاطب این گزینه را دارد که موقعیت مکانی خود را با شما به اشتراک بگذارد، اما مجبور نیست این کار را انجام دهد. برنامه های کاربردی دیگر سایر برنامه‌های تلفن شما ممکن است نوعی ویژگی اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را در واتس‌اپ تعبیه کرده باشند. برای مثال، می‌توانید روی نماد گیره کاغذ در پایین مکالمه ضربه بزنید، سپس روی Location ضربه بزنید تا به کسی اجازه دهید تا حداکثر ۸ ساعت بداند کجا هستید. می‌توانید موقعیت مکانی را با دوستان و خانواده خود در اسنپ چت از طریق Snap Maps نیز به اشتراک بگذارید،. روی نماد پین نقشه در صفحه اصلی ضربه بزنید تا ببینید همه مخاطبین شما(مخاطبینی که موقعیت مکانی خود را با شما به اشتراک می گذارند) کجا هستند. سپس روی نماد مثلث در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید تا تعیین کنید کدام یک از دوستان شما می توانند مکان شما را ببینند. Glympse یکی از بهترین‌ برنامه‌های اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی است. گزینه‌های زیادی برای مدیریت اینکه چه کسی و چه زمانی می‌تواند موقعیت مکانی شما را ببیند، در اختیار دارید، و حتی می‌توانید از آن برای افرادی استفاده کنید که این برنامه را روی آن نصب نکرده‌اند. گوشی های آنها برنامه Life360 نیز عالی است، اما در درجه اول برای خانواده ها طراحی شده است. علاوه بر ارائه ویژگی‌های اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی از جمله هشدارهای مبتنی بر مکان که شما و فرزندانتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، این برنامه پیام‌های خصوصی و ویژگی‌های ردیابی دستگاه را نیز ارائه می‌دهد. همچنین اگر فکر می‌کند یکی از اعضای خانواده با استفاده از حسگرهای تلفن مانند برنامه امنیت شخصی Google درگیر تصادف شده است، می‌تواند به شما هشدار دهد.
ادامه مطلب »