Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
بهمن
۰۱
قابلیت تماس‌های صوتی و تصویری برای کاربران اندروید در ایکس
ارسال شده توسط روشن ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ ۰۷:۰۵ قبل از ظهر
X (توئیتر سابق) تماس‌های صوتی و تصویری را برای کاربران iOS از اکتبر 2023 راه‌اندازی کرده بود. و اکنون این قابلیت به اندروید می‌آید.   یکی از مهندسان ایکس، با اکانت @enriquebrgn، این خبر را در یک پست به اشتراک گذاشته است: «تماس‌های صوتی و تصویری در X از امروز به تدریج برای کاربران اندروید عرضه می‌شود! اپ خود را به‌روزرسانی کنید و با مادرتان تماس بگیرید».   لیندا یاکارینو، مدیر عامل ایکس، برای اولین بار در ماه اوت گذشته عرضه قابلیت چت ویدئویی را، به عنوان بخشی از برنامه خودش و مالک این پلتفرم ایلان ماسک برای ایجاد یک اپ «همه چیز»، اعلام کرد.   البته قابلیت‌های ویژه‌ای همچون برقراری تماس صوتی و تصویری در درجه اول فقط برای مشترکین ممتاز در دسترس است. با این حال، همه کاربران می‌توانند از این سرویس استفاده کنند، چه کمکی به تامین مالی رویاهای ماسک بکند و چه نه (هزینه اشتراک ممتاز ماهانه ۸ دلار یا ۸۴ دلار است).   اگر واتس‌اپ، زوم، تیمز و اپ‌های مشابه برای شما کفایت می‌کنند، به راحتی می‌توانید قابلیت تماس را در X خاموش کنید. به تنظیمات بروید و روی حریم خصوصی و ایمنی کلیک کنید، سپس به قیمت پیام‌های مستقیم بروید. در آنجا گزینه‌ای را می‌بینید که برای فعال کردن تماس صوتی و تصویری است که می‌توانید از خاموش بودن آن مطمئن شوید.   از طرف دیگر، می‌توانید کنترل کنید چه کسی می‌تواند با شما در X تماس بگیرد. محدودیت‌های موجود شامل افراد در دفترچه آدرس شما، کاربران تأیید شده و افرادی است که دنبال می‌کنید. این محدودیت‌ها می‌توانند برای جلوگیری از تماس‌های ناخواسته مفید باشند، زیرا شخصی که در آن طرف خط است برای تماس با شما به شماره تلفن شما نیازی ندارد.
ادامه مطلب »



دی
۲۶
«ایکس» از ایالت آمریکایی مجوز انتقال پول گرفت
ارسال شده توسط روشن ۲۶ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۱۴ بعد از ظهر
بنا بر داده‌های آنلاین سیستم ملی مجوزدهی چند ایالتی و ثبت، یوتا درخواست شبکه اجتماعی «ایکس»  برای انتقال پول را تائید کرد و پانزدهمین ایالتی شد که با درخواست «ایکس»  موافقت کرده است. به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت «ایکس» که به دنبال فراهم کردن قابلیت پرداخت پول در پلتفرم خود است، با این مجوز می‌تواند به کاربرانش اجازه دهد به یکدیگر پول ارسال کنند. این اقدام می‌تواند به «ایکس»  برای متنوع کردن کسب و کار خود فراتر از تبلیغات دیجیتال که افت شدیدی را تجربه کرده است، کمک کند. بعضی از آگهی دهندگان بزرگ پس از این که ایلان ماسک در اواخر سال میلادی گذشته، از اظهارات یهودی ستیزانه یک کاربر «ایکس» حمایت کرد، هزینه در این پلتفرم را متوقف کرده و از آن خارج شدند. مدیر عامل میلیاردر ایکس، اندکی بعد در یکی از رویدادهای نیویورک تایمز، اظهارنظر توهین آمیزی درباره برندهایی کرد که تبلیغات خود را در «ایکس» معلق کرده بودند. ایلان ماسک از زمانی که توییتر را در اکتبر سال ۲۰۲۲ خریداری کرد، به دنبال تغییرات این شبکه اجتماعی و تبدیل آن به یک اپلیکیشن همه منظوره مشابه وی‌چت چین بوده است که به کاربران علاوه بر ارسال پیام، امکان می‌دهد تاکسی بگیرند یا پول کالاهای خریداری شده را پرداخت کنند. بر اساس گزارش رویترز، این شرکت نخستین مجوز انتقال پول ایالتی خود را در ژوئن سال میلادی گذشته در نیوهمپشایر دریافت کرده و از پنسیلوانیا، آریزونا، جورجیا، مری لند و میشیگان مجوز گرفته است.
ادامه مطلب »



دی
۲۴
قطعی تلگرام ۲۷ میلیون دلار به کنیا ضرر زد
ارسال شده توسط روشن ۲۴ دی ۱۴۰۲ ۰۹:۲۱ قبل از ظهر
محاسبات سازمان نت‌بلاکس نشان می‌دهد که هشت روز قطعی تلگرام، باعث شد کسب و کارهای کنیایی که به این پیام‌رسان متکی هستند، ضرر هنگفتی متحمل شوند. به گزارش ایتنا از ایسنا، تخمین زده می‌شود که برای هر روز قطعی تلگرام، کسب و کارها و کشور کنیا، مجموعا ۳.۴ میلیون دلار در فروش، دستمزد و مزایای اقتصادی حاصل از استفاده از این اپلیکیشن در کنیا، از دست داده‌اند. نت‌بلاکس، هزینه‌های اقتصادی قطعی شبکه‌های اجتماعی را بر اساس شاخص‌های بانک جهانی و اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) محاسبه می‌کند که از نظر پولی، مزایای اقتصادی ایجاد شده در یک کشور از اینترنت بدون اختلال و استفاده از شبکه‌های اجتماعی را تخمین می‌زند. تلگرام یک پلتفرم پیام‌رسان محبوب در کنیا و سطح جهان است که طبق آمار استاتیستا، ۸۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد. بر اساس گزارش ایسترن افریکن، قطعی بیش از یک هفته‌ای تلگرام در سال میلادی گذشته، هرگز رسما توسط سازمان ارتباطات کنیا تائید نشد اما همزمانی آن با امتحانات سراسری، ممکن است نشانه آن باشد که این پیام‌رسان برای مقابله با تقلب در امتحانات ورودی کالج، قطع شده است.
ادامه مطلب »



دی
۲۰
وزیر ارتباطات: برای رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی کاری نمی‌توان کرد
ارسال شده توسط روشن ۲۰ دی ۱۴۰۲ ۰۳:۰۴ بعد از ظهر
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسته‌های اینترنتی که از سال گذشته وجود داشته حذف نشده است. به گزارش ایتنا از مهر، «عیسی زارع‌پور» امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، بسته اینترنتی یکی از خبرنگاران را که مدعی حذف برخی بسته‌های اینترنتی بود را مورد بررسی قرار داد و از انتشار اخبار کذب در مورد حذف بسته‌های اینترنتی انتقاد کرد. وی با بیان اینکه هیچ بسته بالای ۴ ماه تا دیروز حذف نشده است و افزایش قیمت‌ها ۳۴ درصد بوده است، گفت: بسته‌های اینترنت که در یک سال و نیم گذشته بوده، هیچیک حذف نشده‌اند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تا دیروز که من آمار گرفتم، آمار کسانی که ثبت‌نام کرده بودند حدود ۳.۵ میلیون نفر بود و ما همچنان باز گذاشته‌ایم و تا آخر این ماه نیز باز می‌گذاریم البته قبلاً گفته بودیم تا پایان این هفته اما از همین‌جا اعلام می‌کنیم که تا آخر دی‌ماه امکان ثبت‌نام وجود دارد. زارع‌پور گفت: مردم عزیز برای ثبت‌نام باید به آدرس may.gov.ir مراجعه کنند و وقتی به این سایت وارد شوند در همان صفحه اول گزینه اینترنت هدیه دولت وجود دارد. شماره تلفنی را که می‌خواهند اینترنت روی آن فعال شود را وارد کنند، شماره باید به نام خودشان باشد و ۲۴ ساعت بعد برای آنها فعال می‌شود. وی درباره اینترنت دهک‌های پایین که جزو وعده‌های رئیس‌جمهور بود، افزود: این بسته در حال حاضر برای همه مردم فعال شده است. انشاالله سال آینده که این بسته تمام شود در ابتدای سال برای آنها هم تدبیر می‌کنیم که برای دهک‌های پایین نیز بسته‌ای فعال شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره میزان مصرف ماهانه مردم از اینترنت بیان کرد: در حال حاضر آمار دقیقی ندارم. سوأل می‌کنم و دفعه بعد حتماً خدمتتان عرض خواهم کرد. زارع پور تصریح کرد: بر اساس آمار اپراتورها، ۵۰ درصد مشترکین زیر ۲، ۳ گیگ در ماه مصرف اینترنت دارند اما ۵۰ درصد نیز بیش از این مصرف می‌کنند. وی در پاسخ به پرسشی درباره کاهش فیلترینگ، گفت: مأموریت در این خصوص را رئیس‌جمهور به شورای عالی فضای مجازی داده‌اند.، در این دستور ساماندهی مسدودسازی ذکر شده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: کارگروه رسیدگی به محتوای مجرمانه در دادستانی با ۱۲ عضو تشکیل شده که ۶ عضو آن نمایندگان دولت است، در این کارگروه پیگیری می‌کنیم که پلتفرم‌هایی که می‌توان در آنها تجدید نظر شود، اقدامی صورت گیرد؛ برای پلتفرم‌هایی مانند «گوگل‌پلی» امکان تجدید نظر هست. دو بار به کارگروه مصادیق مجرمانه برده‌ایم باز هم این کار را خواهیم کرد، اما برای شبکه‌های اجتماعی در بخش‌های دیگری تصمیم‌گیری شده است و کاری نمی‌توان کرد.
ادامه مطلب »



دی
۱۶
جریمه تلگرام در روسیه حذف شد!
ارسال شده توسط روشن ۱۶ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۱۱ قبل از ظهر
بررسی سوابق آنلاین در هفته گذشته نشان داد جریمه‌های صادر شده از سوی دادگاه‌های روسی برای گوگل، یوتیوب، متا، تیک‌تاک و تلگرام، تسویه شده‌اند و این شرکت‌ها دیگر به عنوان بدهکار در پایگاه داده بدهکاران دولت روسیه، ثبت نشده اند. به گزارش ایتنا از ایسنا، سخنگوی تلگرام به رویترز گفت: تلگرام هیچ دارایی، دفاتر، کارمند یا تجهیزاتی در روسیه ندارد. از آنجا که حضوری نداریم، نمی‌دانیم چرا جریمه‌های تلگرام و سایر شرکت‌ها حذف شده است. تلگرام خاطرنشان کرد که شماری از خبرگزاری‌های روسیه گزارش کرده‌اند که جریمه‌ها ممکن است فسخ شده باشد زیرا ضابطان نمی‌توانند دارایی‌هایی را که توقیف می‌شود، پیدا کنند. روسیه بر سر محتوایی که از نظر این کشور غیرقانونی است و عدم ذخیره سازی داده‌های کاربران روسی در سرورهای داخلی، با شرکت‌های بزرگ فناوری در کشمکش بوده و این اختلافات، پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، شدت پیدا کرد و توییتر و پلتفرم‌های فیس‌بوک و اینستاگرام شرکت متا پلتفرم، در روسیه مسدود شدند. بر اساس گزارش رویترز، تلگرام در روسیه برای ارسال پیام و هم به عنوان منبع اخبار، به شکل گسترده استفاده می‌شود. پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام، پس از از دست دادن کنترل شرکت قبلی خود، روسیه را در سال ۲۰۱۴ ترک کرد و اکنون تابعیت دوگانه کشورهای امارات عربی متحده و فرانسه را دارد.
ادامه مطلب »