Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
مرداد
۳۰
تصمیم اپل برای ارائه خدمات درمانی با ساعت
ارسال شده توسط روشن ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۴۵ قبل از ظهر
شرکت اپل هفته گذشته با شرکت Aetna با هدف ارائه خدمات بهداشتی ساعت اپل به میلیون‌ها مشتری این شرکت، به بحث و گفت‌وگو پرداخت.موضوع اصلی گفت‌وگوی میان این دو شرکت، قابلیت ردیابی وضعیت سلامت و درمان کاربران ساعت اپل است که به ارائه هرچه بهتر خدمات درمانی همراه با حفظ حریم خصوصی اطلاعات آنها منجر می‌شود.شرکت اپل هفته گذشته، در جلسه‌ای با مسئولان شرکت Aetna، در مورد ارائه خدمات بهداشتی ساعت اپل به میلیون‌ها مشتری این شرکت به بحث و گفت‌وگو پرداختند. شرکت خدمات درمانی Aetna اواخر سال گذشته برای اولین بار اعلام کرده بود که قصد دارد به کارمندانش، یارانه خرید ساعت اپل ارائه کند. مدیر عامل اپل نیز عنوان کرد که این اقدام می‌تواند تجربه‌ متفاوتی در زمینه ارائه خدمات درمانی باشد و شرکت اپل نیز برای پیشبرد این هدف، آمادگی خود را اعلام می کند. اکنون جزئیات این جلسه به شرح زیر است:طبق گزارش‌های منتشر شده از جلسه هفته گذشته، مسئولان دو شرکت اپل و Aetna، راه‌کارهای مختلفی را بررسی کردند. طی این جلسه، اپل بر لزوم حفظ اطلاعات شخصی پزشکی افراد تنها در صورتی که با رضایت کاربران به اشتراک گذاشته شود، تاکید کرد.این جلسه با حضور بسیاری از پزشکان و کارکنان در بخش بهداشت و درمان برگزار شد که همه بر قابلیت‌ها و امکانات ساعت اپل به پرسش و سپس بحث و گفت‌وگو پرداختند.یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای همکاری این دو شرکت، درمان و حل مشکل کسانیست که با بیماری‌های مزمن دست و پنجه نرم می‌کنند. بنابراین اپل برای رسیدن به این هدف، باید افراد سالخورده و مسن را هم به اندازه جوانان و کسانی‌که اهل فناوری هستند، به خود جذب کند.تاکنون این غول فناوری آمریکایی گام‌های مستحکمی در راستای اهداف مرتبط با سلامتی برداشته است، به‌عنوان مثال ساعت جدید اپل خود را با حسگر سنجش گلوکز معرفی کرده است. این ویژگی برای آن دسته از بیماران دیابتی و دارای مشکل قند خون بسیار مناسب است.این دو شرکت به همراه حاضران این جلسه همگی امیدوارند که در آینده نزدیک، دستگاه‌های الکترونیکی نظیر ساعت اپل بتوانند وضعیت سلامتی کاربران را دنبال کرده، بیماری‌های احتمالی آنها را تشخیص داده و در صورت لزوم، به آنها هشدار بدهد.

ادامه مطلب »



مرداد
۳۰
در ازای هرپیامک چقدر می‌پردازیم؟
ارسال شده توسط روشن ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ۰۸:۵۱ قبل از ظهر
ارسال پیامک با استفاده از هر اپراتور تلفن همراه که دارای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری هستند، هزینه‌های متفاوتی دارد و از حداقل ۸۸ ریال تا حداکثر ۳۲۳ ریال را شامل می‌شود.اگرچه با گسترش پیام‌رسان‌ها، استفاده کاربران از اپراتورها برای تماس و ارسال پیامک کاهش یافته است و این استفاده نیز عمدتا برای برقراری تماس استفاده می‌شود، اما همچنان ارسال پیامک در زمانی که شبکه اینترنت برقرار نیست و یا دلایل دیگر، مشتریان خود را دارد.هزینه هر صفحه پیامک فارسی با سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول، ۹۹ ریال است. این عدد برای پیامک‌هایی که به زبان لاتین نوشته شوند، ۳۲۳ ریال به ازای هر صفحه خواهد بود.همچنین ارسال پیامک با سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول، به ازای هر صفحه پیامک فارسی، ۱۱۶ ریال هزینه دارد و با ارسال هر صفحه پیامک لاتین نیز کاربران باید ۲۷۴ ریال بپردازند.در اپراتور دوم یا ایرانسل دائمی، هزینه هر صفحه پیامک فارسی ۸۹ ریال است. این عدد برای پیامک‌هایی که به زبان لاتین نوشته شوند، ۱۶۰ ریال به ازای هر صفحه خواهد بود.هزینه ارسال پیامک با سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل نیز به ازای هر صفحه پیامک فارسی، ۱۰۵ ریال بوده و هر صفحه پیامک لاتین نیز برای کاربران ۱۹۹ ریال هزینه خواهد داشت.تعرفه ارسال پیامک با سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور رایتل، ۸۸ ریال به ازای هر صفحه پیامک با زبان فارسی است. در حالی که ارسال هر صفحه پیامک به زبان لاتین در این سیم‌کارت‌ها، ۱۵۹ ریال هزینه دارد.همچنین کاربران برای ارسال پیامک با استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری رایتل به ازای هر صفحه به زبان فارسی ۸۹ ریال می‌پردازند و ارسال پیامک به زبان لاتین نیز ۲۲۰ ریال به ازای هر صفحه هزینه دارد.

ادامه مطلب »



مرداد
۲۹
رونمایی ساعت جدید اپل بدون نیاز به آیفون
ارسال شده توسط روشن ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۵۵ قبل از ظهر
شرکت اپل درصدد است ساعت هوشمند جدیدی را معرفی و به بازار وارد کند که برای عملکردهای اصلی نظیر تماس گرفتن نیازی به اتصال به گوشی آیفون ندارد.به گزارش ایتنا از ایسنا، اپل، غول تکنولوژی آمریکا نسل جدیدی از ساعت هوشمند خود (Apple Watch 3 ) را در ماه سپتامبر سال جاری میلادی معرفی و به بازار وارد خواهد کرد که به‌عنوان یک ساعت مستقل می تواند عملکردهای مختلفی را داشته باشد.ساعت اپل همواره برای عملکردهایی نظیر تماس گرفتن یا دریافت پیام، نیازمند اتصال به گوشی آیفون بوده است اما نسخه جدید ساعت اپل، با استفاده از فناوری بدون اتصال دیگر نیازی به متصل شدن به گوشی آیفون نخواهد داشت.افزودن این فناوری در ساعت اپل به کاربران این اجازه را می‌دهد که کارهایی نظیر پخش موسیقی را بدون نیاز به آیفون انجام دهند.این ساعت اپل که در سپتامبر رونمایی خواهد شد، پیش از معرفی واچ او. اس ۴ (watchOS 4 ) در پاییز خواهد بود. هردوی این ساعت‌ها قابلیت‌های جدیدی در زمینه پخش موسیقی و واچ فیس Siri-based دارا هستند.البته فناوری بدون اتصال، باتری زیادی را مصرف می کند که این امر چالشی برای این نوع جدید از ساعت اپل محسوب می شود. اما در صورتیکه این شرکت از باتری بسیار قدرتمندی استفاده کند، همین مساله می تواند به نقطه قوت آن تبدیل شود.نیل شا – مدیر تحقیقات وسایل و سیستم اقتصادی در موسسه تحقیقاتی Counterpoint – می‌گوید: این موضوع به هر حال برای شرکت اپل یک مساله بُرد – بُرد است چراکه قیمت محصولات این شرکت رو به افزایش است و بدین ترتیب میانگین کل قیمت فروش محصولاتش بالا می رود.نخستین ساعت اپل در سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی همراه آیفون جدید معرفی و وارد بازار شد. سری اپل واچ ۲ هم دو سال بعد از آن رونمایی شد و اکنون نیز سری سوم آن در سپتامبر سال جاری به بازار خواهد آمد که بدین ترتیب بنظر می رسد اپل مدت زمان رونمایی از نسخه های جدید ساعتش را کاهش داده است.

ادامه مطلب »



مرداد
۲۹
صفحه نمایش لمسی جدید آکورا
ارسال شده توسط روشن ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۱۹ قبل از ظهر
سرانجام کارشناسان توانستند اشکال آی‌پاد را برطرف نمایند. فناوری به کار رفته در صفحه نمایش، بیش از یک دهه است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و تقریباً همیشه شاهد نوع "مقاومتی" آن بوده‌ایم که هر اثر انگشت را به طور کامل ثبت نمی‌کند. در برخی از ابزارهای دارای صفحه نمایش، ناگزیرید چندین بار روی صفحه نمایش بزنید تا کار کند و ضمن اینکه گاه امکان حرکت انگشت بر روی صفحه نمایش هم وجود ندارد و تمام امکانات صرفاً به صورت ضربه‌ای عمل می‌کنند. در آزمایش اخیر آکورا تی.ال.ایکس اِی-اسپک با قیمت پایه 42800 دلار، کارشناسان متوجه شدند که با این فناوری جدید، عملکرد صفحه نمایش بهتر به نظر می‌رسد و عکس‌العمل بهتر و سریع‌تری نسبت به حرکات لمسی از خود نشان می‌دهد. گفتنی است این اولین آکورایی است که در آن از یک صفحه نمایش لمسی خازنی استفاده می‌شود. به گزارش رایورز به نقل از ونچربیت، کارشناسان به محض اتصال به آیفون7 پلاس، توانستند از تمام قابلیت‌ها و امکانات اپل کارپلی استفاده کنند. در برخی موارد، آنها به دنبال آیکن گوگل‌پلی موزیک می‌گشتند. این اپلیکیشن کاربرد زیادی دارد و برخی از افراد هنگام رانندگی از آن استفاده می‌کنند. نکته جالب این بود که در این آزمایش مشخص شد که راننده به راحتی و بدون آنکه نیاز باشد  چندین بار روی صفحه نمایش بزند، توانست آیکن را پیدا کند و آن را به حالت اجرا درآورد و خواسته خود را عملی نماید. نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد، این است که کاربر این ابزار (مثلاً راننده) باید تمام تمرکز خود را روی فعالیت خود بگذارد،‌ از این رو ضروری است که صفحه نمایش عملکرد خوبی داشته باشد تا تمام حواس کاربر به سمت آن جلب نشود و بتواند اپلیکیشن‌های پرکاربرد را به راحتی و بدون زحمت در صفحه نمایش اتومبیل خود پیدا کند. صفحه نمایش خودروی مورد بحث، کاملاً شفاف و واضح است و زمانی متوجه این وضوح خواهید شد که از اپلیکیشن مپس استفاده کنید. آکورا، که شرکت خودروسازی ژاپنی است و تولیدکننده خودروهای لوکس را در برنامه دارد، بدین ترتیب و با استفاده از فناوری جدید در صفحه نمایش، توانسته این معضل کم و بیش مزمن را به خوبی حل نموده و کاربران را از دردسر همیشگی نجات دهد.  

ادامه مطلب »



مرداد
۲۸
حملات سایبری به گوگل کروم
ارسال شده توسط روشن ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۰۲ بعد از ظهر
کافین، پژوهشگر، شش افزونه کروم را شناسایی کرده که مورد حمله قرار گرفته‌اند. البته تمام این افزونه‌ها پس از آنکه توسط یک مهاجم مورد حمله قرار گرفت، اصلاح شده است. وب دولوپر 0.4.9، کرومنتانا 1.1.3، اینفینیتی نیو تب 3.12.3، کاپی فیش 2.8.5، وب پینت 1.2.1 و سوشیال فیکسر 20.1.1 در اواخر ژوئن و اوایل آگوست به خطر افتادند. کافین بر این باور است که تاچ وی.پی.ان و بترنت وی.پی.ان نیز با همان ترفند در اواخر ژوئیه به خطر افتادند. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، نیت اصلی این حملاتی که روی توسعه دهندگان افزونه‌های کروم انجام شد، سوق دادن کاربران کروم به سمت برنامه‌های وابسته و تغییر تبلیغات قانونی با مدل‌های تبلیغاتی مخرب است. در نهایت، تمام این کارها موجب کسب درآمد برای مهاجمان و هدایت منابع مالی به سمت آنها می‌شود. مهاجمان مورد بحث، اعتبارنامه‌های کاربران کلودفلر را نیز جمع آوری کرده‌اند. کلودفلر، یک سرویس دسترسی برای اپراتورهای وب‌سایت است. اکثر افزونه‌هایی که ربوده شده بود، برای جایگزینی با تبلیغات موجود در وب‌سایت بزرگسالان و برخی سایت‌های دیگر و به منظور سرقت ترافیک از شبکه‌های تبلیغاتی قانونی مورد استفاده قرار گرفت. کافین اذعان داشت: «در بسیاری از موارد، قربانیان با هشدارهای جعلی جاوااسکریپت روبرو می‌شدند و همین عامل، موجب می‌شد که کاربران، کامپیوترهای شخصی خود را تعمیر کنند و همچنین آنها را به سمت تبلیغاتی هدایت می‌کرد که مهاجمان از این تبلیغات سود می‌بردند.» بر اساس گزارش بلیپینگ کامپیوتر، تیم امنیتی گوگل، ایمیلی برای توسعه دهندگان افزونه‌های کروم ارسال کرده است و از آنها خواسته است که مراقبت حملات فیشینگ باشند. این مهاجمان، یک کپی مشابه و متقاعدکننده از صفحه ورود به حساب گوگل ایجاد کرده است. این نخستین باری نیست که افزونه‌های کروم مورد هجوم و هدف گسترش بدافزارها و ترویج شبکه‌های وابسته قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب »