Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
بهمن
۲۹
دسترسی به سکوهای پرمخاطب خارجی امکانپذیر شد
ارسال شده توسط روشن ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ۰۱:۱۵ بعد از ظهر
سیدمحمد امین آقامیری - دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی صبح امروز مصوبات جلسه نود و ششم شورای عالی فضای مجازی را در خصوص امکان دسترسی به سکوهای خارجی با سازوکارهای حکمرانی پذیر، ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی و ایجاد سامانه ملی و جامع داده ابلاغ کرد. به گزارش ایتنا از ایسنا، در مصوبه اول، شورای عالی فضای مجازی تنظیم گران بخشی را موظف کرده تا برای ایجاد تنوع در سبد مصرف کاربران با سازوکارهای حکمرانی پذیر و با هدف رفع نیاز مردم، سکوها و خدمات پرکاربرد خارجی را که امکان ارایه خدمات در قالب پوسته برای آنها وجود دارد، شناسایی و شرایط فعالیت آنها را در داخل کشور فراهم کنند. این مصوبه اعلام کرده که تنظیم گران بخشی موظفند در حوزه تنظیم گری خود ظرف مدت یک ماه، خدمات و سکوهای پرکاربرد خارجی را شناسایی و امکان فنی برای دسترسی کاربران به خدمات مفید خارجی را در قالب های حکمرانی پذیر مورد بررسی قرار داده و ضوابط ارایه خدمات یاد شده را به مرکز ملی فضای مجازی ارایه کنند. مطابق این مصوبه، مرکز ملی فضای مجازی نیز موظف است پس از بررسی، مجوز لازم جهت فعالیت بخش خصوصی را به تنظیم گران بخشی بدهد. در بخش دیگری از این ابلاغیه مقرر شده تا سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی در خصوص مرجع صدور مجوز شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها برای تصویب در شورای معین شورای عالی فضای مجازی مطرح شود. طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی، همچنین براساس مصوبه سوم جلسه شورای عالی فضای مجازی، مرکز ملی فضای مجازی موظف شده است تا سامانه ملی سنجش و پایش داده ای فضای مجازی را در تمامی لایه های فضای مجازی ظرف مدت سه ماه ایجاد کند و تمامی دستگاه ها، سازمان ها، نهادها و تنظیم گران بخشی نیز موظف هستند تا دسترسی به داده ها و سامانه های مرتبط با فضای مجازی را برای مرکز ملی فضای مجازی فراهم کنند.  
ادامه مطلب »



بهمن
۲۴
معافیت مالیاتی برای شاغلان در پلتفرم‌های اینترنتی داخلی
ارسال شده توسط روشن ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۰۱:۳۸ بعد از ظهر
در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ نمایندگان مجلس با هدف رونق کسب و کارهای اینترنتی در بستر سکو (پلتفرم)های داخلی، مالیات کسب و کارهای اشخاص حقیقی که تا پایان سال ۱۴۰۲ پرونده مالیاتی نداشتند را مطابق بند (ت) تبصره ۱۱ مشمول نرخ صفر کردند. به گزارش ایتنا از ایسنا، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز مطابق بند (د) تبصره ۶ به منظور حمایت از کسب و کارهای اشخاص حقیقی در سکوهای داخلی، این افراد از پرداخت مالیات معاف بودند. در این زمینه روز گذشته هادی طحان ‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کردکه در تبصره ۱۱ قانون اساسی که مربوط به فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال است، در یکی از احکام با مسئله معافیت درآمد کسب‌وکارهای اینترنتی اشخاص حقیقی و سکوهای داخلی از پرداخت مالیات روبه‌رو هستیم که باید بدانید این مسئله خلاف موازین شرع و قانون اساسی نیست.
ادامه مطلب »



بهمن
۲۴
خبرگزاری مجلس هک شد؟
ارسال شده توسط روشن ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۰۸ قبل از ظهر
صفحه خبرگزاری خانه ملت وابسته به مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش از دسترس خارج شد. با توجه به بارگذاری عکس سران منافقین به نظر می‌رسد این خبرگزاری هک شده باشد.
ادامه مطلب »



بهمن
۲۳
روسیه بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی خود را از دست داد؟
ارسال شده توسط روشن ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ۰۲:۰۲ بعد از ظهر
موتور جستجو یاندکس که بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی روسی و سومین موتور جست‌وجوی پرکاربرد جهان است، قصد فروش دارایی‌های خود در روسیه را با قیمت ۲.۵ میلیارد دلار دارد. به گزارش تک‌ناک، این اقدام بزرگ‌ترین خروج شرکتی از روسیه از زمان جنگ اوکراین به‌شمار می‌رود. این شرکت که در هلند ثبت شده است، بیش از یک سال است که برای جدا سازی عملیات سودآور داخلی خود از فعالیت‌های بین‌المللی‌اش مذاکره می‌کند. این معامله شامل فروش بخش روسی یاندکس (موتور جست‌وجوی محبوب) و برنامه درخواست تاکسی آنلاین و پلتفرم تجارت الکترونیکی آن است که توسط یک کنسرسیوم تحت رهبری مدیریت یاندکس و یک صندوق تابعه از شرکت نفتی معروف لوک اویل خریداری می‌شود. چندین کارآفرین روسی نیز در این معامله شرکت می‌کنند. بلومبرگ با تایید این خبر اعلام کرد چندین عامل در پشت‌پرده این تصمیم استراتژیک مؤثرند. یاندکس در میان تنش‌های ژئوپلیتیکی از دو جبهه زیر فشار قرار گرفته است. این شرکت از یک سو با تحریم‌های غربی علیه مؤسسه‌های روسی و از سوی دیگر با بررسی‌های داخلی به‌دلیل تطابق ادراک‌شده آن با داستان‌های موردحمایت کرملین مواجه است. تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا علیه آرکادی ولوژ، مؤسس یاندکس، در سال گذشته اعمال کرد، وضعیت بین‌المللی این شرکت را بیش از پیش پیچیده کرده است.
ادامه مطلب »



بهمن
۲۲
آموزش: آشنایی با برخی کانال‌های برتر یوتیوب در حوزه امنیت سایبری
ارسال شده توسط روشن ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ ۰۴:۴۳ قبل از ظهر
در عصری که اتکای ما به فناوری به اوج خود رسیده است اهمیت امنیت سایبری را نمی‌توان نادیده گرفت. پیچیده‌شدن سریع تهدیدات سایبری مستلزم یادگیری و آگاهی مداوم برای محافظت از حضور ما در محیط آنلاین است. یوتیوب، به عنوان یک پلتفرم پویا، دانش چشمگیری درباره امنیت سایبری برای علاقه‌مندان، حرفه‌ای‌ها و تازه‌کارها ارائه می‌دهد.   در این مطلب با برخی از بهترین کانال‌های یوتیوب برای امنیت سایبری آشنا خواهیم شد.   1. پاوردمارک: PowerDMARC یک نقش‌آفرین برجسته در حوزه راهکارهای احراز هویت ایمیل و متخصص در مبارزه با جعل ایمیل و حملات فیشینگ است. کانال یوتیوب آنها به دلیل ارائه محتوای روشنگر در مورد امنیت ایمیل، اجرای DMARC و دیگر موضوعات مهم امنیت سایبری مورد تحسین قرار گرفته است. این کانال، از درس‌های آموزنده گرفته تا آگاهی از تاکتیک‌های کلاهبرداری، برای کاربران این امکان را فراهم می‌آورد که از ایمیل خود به طور موثر محافظت کنند.   2. هک5: Hak5 یک کانال شناخته‌شده امنیت سایبری یوتیوب است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله هک، ابزارهای امنیت سایبری، حریم خصوصی و ابزارهای فناوری را تحت پوشش قرار داده است. تیم Hak5 فناوری‌های پیشرفته را بررسی می‌کند، تجهیزات و نرم‌افزار را ارزیابی می‌کند، و درس‌های آموزشی و سرگرم‌کننده ابزار امنیت سایبری را ارائه می‌دهد.   3. نتورک‌چانک: هدف کانال یوتیوب NetworkChuck این است که ایده‌های دشوار امنیت سایبری را برای بینندگان غیرفنی و مبتدیان قابل درک کند. این کانال از طریق تصاویر جذاب و توضیحات قابل درک، شامل دوره‌های مختلف امنیت سایبری برای کسانی است که تازه وارد این حوزه شده‌اند، و موضوعات پیچیده را به بینش‌های قابل هضم تقسیم می‌کند.   4. جان هاموند: کانال یوتیوب John Hammond به مسابقات امنیت سایبری، چالش‌های فتح پرچم (CTF) و آموزش‌های عملی هک اختصاص دارد. جان با اشتیاق و علاقه فراوان بینندگان را از طریق حل مسائل پیچیده به صورت آنی راهنمایی می‌کند و بینش‌های ارزشمندی را در مورد دنیای چالش‌های امنیت سایبری ارائه می‌دهد.   5. مربی سایبری: کانال یوتیوب Cyber Mentor منبعی مناسب برای آموزش‌های هک اخلاقی‌مند، تست نفوذ و امنیت سایبری است. هیث آدامز، خالق این کانال، نمایش‌های گام به گام ابزارها و تکنیک‌های مختلف امنیت سایبری را با تمرکز بر توسعه مهارت‌های عملی ارائه می‌دهد.   همچنین، از سایر کانال‌های برتر در این حوزه می‌توان به این موارد اشاره کرد: MalwareTech Thycotic Security Weekly LiveOverflow IppSec  
ادامه مطلب »