Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
آبان
۱۰
«استاپ موشن» هم به اینستاگرام افزوده شد
ارسال شده توسط روشن ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۵۴ بعد از ظهر
هنوز چند روزی از معرفی ویژگی چت دو نفره زنده در اینستاگرام نگذشته که ابزار جالب دیگری، در اختیار برخی کاربران این شبکه قرار گرفته است.   این ویژگی، استاپ موشن نام دارد.   استاپ موشن (Stop Motion) یا ضبط بی‌حرکت، یکی از تکنیک‌های انیمیشن‌سازی است که در آن، شیئی را فریم به فریم حرکت داده و با دوربین تصویر آن را ضبط می‌کنند.   به گزارش ایتنا به نقل از Verge، کاربران با استفاده از این ابزار جدید می‌توانند چند عکس گرفته و همه آنها را در قالب یک فایل گیف (GIF) در استوری خود به نمایش بگذارند. این ویژگی هنوز در مرحله تست است و فعلاً امکان ویرایش تصاویر، در اختیار کاربران قرار ندارد.   میزان موفقیت استاپ موشن اینستاگرام مشخص نیست و اگر این ویژگی بتواند در گروه تست موفقیتی کسب کند، احتمالاً برای تمام کاربران فعال خواهد شد.   گفتنی است حدود یک سال پیش نیز اسنپ‌چت چنین ویژگی جالبی را در اختیار کاربران خود قرار داده بود.  

ادامه مطلب »



آبان
۱۰
اضافه شدن زبان فارسی به اینستاگرام
ارسال شده توسط روشن ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۴۱ قبل از ظهر
   اینستاگرام زبان‌های فارسی و عربی را به تنظیمات خود اضافه کرده است. این شبکه اجتماعی اکنون از زبان‌هایی پشتیبانی می‌کند که از راست به چپ نوشته می‌شوند، از جمله فارسی و عربی. تابه حال اینستاگرام تعداد زیادی گزینه زبانی از جمله چینی، یونانی، ترکی و سوئدی را برای کاربران خود فراهم کرده است. اما تمام این زبان‌ها از چپ به راست نوشته می‌شوند.  قابلیت استفاده از  زبان‌های جدید نخست برای دستگاه‌های اندروید عرضه می شوند.  

ادامه مطلب »



آبان
۰۸
ابزار جدید فیس‌بوک برای مدیریت گروه‌ها
ارسال شده توسط روشن ۰۸ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۴۹ قبل از ظهر
شبکه اجتماعی فیس‌بوک به‌تازگی خدمات جدیدی در زمینه مدیریت گروه‌های خود ارائه کرده است که این شبکه را از تمام رقبای خود متمایز می‌سازد. به گزارش ایتنا از رایورز فیس‌بوک در طول چند سال اخیر به‌صورت منظم خدمات خود در زمینه مدیریت گروه‌ها و صفحات را بهینه‌سازی نموده و امسال نیز روندی مشابه در دستور کار این شرکت قرار داشته است. به‌تازگی فیس‌بوک قابلیت‌های جدیدی برای مدیریت گروه‌ها را به شبکه اجتماعی خود افزوده است تا بر اساس آن، کسب‌‌وکارها، هنرمندان و برندهای بزرگ بتوانند بر اساس صفحات خود، گروه‌هایی ویژه را تشکیل دهند. حال این شرکت قابلیت‌های جدید خود را به نحوی ارائه داده است که با ورود اعضاء، پست‌های تبریک عضویت برای آنها ارسال و هر گروه نیز نشان‌واره خاصی را به کاربران خود ارائه خواهد نمود.   از سوی دیگر، مدیران گروه نیز می‌توانند مزایای جدیدی را در اختیار داشته باشند که از میان آنها می‌توان به افزایش امکان ارائه چشم‌اندازهای گروه و همچنین ارتباط منظم‌تر با کاربران در بازه‌های زمانی از پیش تعیین شده اشاره نمود. بدین‌‌ترتیب زمانی که کاربران در یک گروه بر روی نام کاربر دیگری کلیک می‌کنند، به‌جای این‌که به پروفایل اصلی او منتقل شوند، به پروفایل ویژه کاربر در گروه انتقال خواهند یافت. همچنین بر اساس تنظیمات عمومی تعیین شده برای هر گروه نیز می‌توان فعالیت‌های کاربران در گروه را در این پروفایل اختصاصی مشاهده کرد.   شایان‌ ذکر است که قابلیت‌های یاد شده هم‌اکنون اجرا شده و قابل‌ دسترسی هستند و مدیران گروه‌ها و صفحات فیس‌بوک می‌توانند با مراجعه به بلاگ خبری این شبکه اجتماعی از جزئیات دقیق این امکانات مطلع گردند.  

ادامه مطلب »



آبان
۰۸
امنیت تلگرام را حفظ کنید!
ارسال شده توسط روشن ۰۸ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۴۱ قبل از ظهر
 اگرچه تلگرام برای حفظ امنیت کاربران از راه‌های متعددی استفاده می‌کند اما ممکن است حساب تلگرام شما برروی دستگاه‌هایی باز باشد که از آنها خبر نداشته باشید. برای بستن این حساب‌ها لازم است از تنظیمات این پیام‌رسان استفاده کنید. برای این کار باید ابتدا وارد منوی تلگرام شده و سپس گزینه setting را انتخاب کنید. در مرحله بعدی نیز گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید. سپس در قسمت بعدی به بخش Security رفته و گزینه Active Sessions را انتخاب کنید. اکنون در قسمت Active Sessions می‌توانید تمامی اطلاعات دستگاه‌هایی که به حساب تلگرام شما متصل هستند را مشاهده کنید. برای خارج کردن دستگاه‌های دیگر کافی است گزینه Terminate All Other Sessions را انتخاب کرده و در نهایت در پنجره بازشده برروی OK کلیک کنید. البته اگر دستگاه‌هایی وجود دارند که از باز شدن آنها اطلاع دارید، برای مثال اگر به جز گوشی موبایلتان، روی لپ‌تاپ و یا تبلت خود حساب تلگرامتان باز است، کافی است به تاریخ و محلی که از آن وارد تلگرام شده‌اید دقت کرده تا حساب‌های دیگری که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید اما همچنان در صفحه تلگرام باز هستند را ببندید.  

ادامه مطلب »



آبان
۰۷
قابلیت‌های نسخه آپدیت شده تلگرام برای ویندوزفون
ارسال شده توسط روشن ۰۷ آبان ۱۳۹۶ ۰۳:۱۰ بعد از ظهر
  تلگرام کمتر از یک ماه پیش بود که با انتشار پستی در وبلاگ خود از انتشار نسخه 4.4 این اپلیکیشن برای گوشی‌هایی با سیستم عامل iOS و اندروید خبر داد. در این نسخه به غیر از بهبود عملکرد کلی پیام رسان، می‌توان گفت که شاهد قابلیت‌های جدیدی بودیم که توانست تجربه کار با تلگرام را ارتقاء ببخشد. اما هم اکنون جدیدترین نسخه پیام رسان تلگرام در ویندوزفون به نسخه ۲.۷.۰.۰ ارتقاء یافته است، این نسخه جدید تلگرام در سیستم عامل ویندوزفون قابلیت های جدید نسخه گوشی این پیام رسان از جمله امکان انتشار و ارسال موقعیت مکانی زنده و آنی را داراست. کاربران می توانند با استفاده از امکان به اشتراک گذاری موقعیت جغرافیایی به طور زنده با دیگر کاربران، موقعیت خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و برای دوستانشان امکانی فراهم کنند که موقعیت آنها روی نقشه را به طور زنده ببینند. برای استفاده از این قابلیت کافیست به بخش Location رفته و گزینه ‘Share My Location for…’ را انتخاب کنید. کاربران تلگرام در گوشی‌هایی با سیستم عامل ویندوز فون از این پس قادر خواهند بود اعضای جدید سوپر گروه تلگرامی را به منظور بازرسی تاریخچه پیام ها چک کنند. تلگرام در کنار اعلام پشتیبانی از زبانهای جدید، از راه اندازی یک پلت‌فرم ترجمه هم در  این اپلیکیشن خبر داده تا کاربران ساکن هر کشور بتوانند با عضویت در آن به ترجمه بخش های مختلف این اپلیکیشن به زبان مادری خود به صورت داوطلبانه کمک کنند. در واقع آنها می توانند در مواقع  نیاز به ترجمه در زمان گفت‌وگو، از قابلیت پلت‌فرم ترجمه یعنی “translations.telegram.org” استفاده کنند.

ادامه مطلب »