Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
آبان
۲۱
تعداد کاراکترهای نام کاربری توییتر افزایش یافت
ارسال شده توسط روشن ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ۰۱:۱۱ بعد از ظهر
 پس از آنکه خبر افزایش محدودیت تعداد کاراکترهای قابل ارسال در شبکه اجتماعی توییتر به ۲۸۰ کاراکتر منتشر شد، هم اکنون گزارش‌ها حاکی از آن است که توییتر محدودیت تعداد کاراکترها در نام کاربری کاربران را نیز از ۲۰ کاراکتر به ۵۰ کاراکتر افزایش داده است. هفته گذشته بود که توییتر محدودیت تعداد کاراکترهای قابل ارسال و انتشار در هر توییت را از ۱۴۰ به ۲۸۰ کاراکتر افزایش داد. هم‌اکنون این شبکه اجتماعی محبوب و پر طرفدار اعلام کرده است که محدودیت کاراکترهای نام کاربری یا نام ظاهری در توییتر را به دو برابر افزایش داده است. با افزودن این قابلیت جدید، کاربران قادر خواهند بود به جای نام‌های حداکثر تا ۲۰ کاراکتر، برای خود نام‌هایی تا سقف ۵۰ کاراکتر را برگزینند. این قابلیت جدید برای آن دسته از کاربرانی که در عرصه کسب و کار فعالیت می‌کنند، خبر بسیار خوشایندی محسوب می‌شود چرا که قادر خواهند بود نام‌های کسب و کار خود را که معمولا طولانی‌تر از ۲۰ کاراکتر است، را انتخاب کرده و به عنوان نام کاربران حساب کاربری خود بگذارند. اینطور که بنظر می‌رسد مدیران و مقامات توییتر به منظور جلب نظر و نگه داشتن کاربران خود، اقدام به ایجاد تغییراتی در ساختار این شبکه اجتماعی متن محور کرده‌اند چراکه در ماه‌ها و سال‌های اخیر شاهد اعتراض خیل عظیمی از سوی کاربران در خصوص مشکل محدودیت تعداد کاراکترها و سایر قابلیت‌های این شبکه اجتماعی بودیم.

ادامه مطلب »



آبان
۲۰
هشتگ‌های محبوبتان را بدون دردسر دنبال کنید!
ارسال شده توسط روشن ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ۰۳:۴۵ بعد از ظهر
  این قابلیت به کاربران در شبکه اجتماعی اینستاگرام اجازه می‌دهد تا علاوه بر فالو کردن یا دنبال کردن افراد، هشتگ مورد علاقه خود را نیز فالو یا دنبال کنند و از مشاهده بی دردسر پست‌های مورد علاقه خود لذت ببرند. این بدان معناست که کاربران قادر خواهند بود بدون جستجوی دستی هشتگ مورد نظر، موضوعات مورد علاقه خود را دنبال و پیدا کرده تا بتوانند پست های با هشتگ مذکور را مشاهده کنند. به عنوان مثال، شما در صورتی که به غذاهای مختلف علاقمند هستید، با دنبال کردن هشتگ #food می توانید تمام پست‌ها و استوری های مربوط به غذا را بدون نیاز به فالو کردن فرستنده پست (فالو کردن صفحه شخصی مذکور) مشاهده کنید. البته لازم به ذکر است این قابلیت در حال حاضر تنها در مرحله آزمایشی و تست بوده و برای تعداد محدودی از کاربران اینستاگرام قابل دسترسی و اجراست. هنوز معلوم نیست این قابلیت جدید در شبکه اجتماعی اینستاگرام دقیقا از چه زمانی قرار است در دسترس عموم کاربران قرار گیرد.  

ادامه مطلب »



آبان
۲۰
هیولایی به نام فیس‌بوک!
ارسال شده توسط روشن ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ۰۱:۰۰ بعد از ظهر
رییس سابق فیس‌بوک گفت: فقط خدا می‌داند که فیس‌بوک چه بر سر مغز فرزندان ما می‌آورد. من به ایجاد یک هیولا کمک کرده‌ام.   وی که با وب سایت خبری Axios گفتگو کرده در مورد خطرات شبکه‌های اجتماعی و نحوه سواستفاده آنها از نقاط ضعف بشر هشدار داده است. پاکر ایده اولیه راه اندازی شبکه‌های اجتماعی را این گونه توصیف کرده است: چگونه این شبکه‌ها می‌توانند حداکثر میزان وقت و توجه افراد را به خود اختصاص دهند؟ بدین منظور ما باید کاربران را در هر بار استفاده به مشارکت در تولید محتوا و لایک زدن بیشتر و اظهار نظر تازه ترغیب می‌کردیم. پارکر افزوده است: این یک دور باطل دریافت بازخورد تایید اجتماعی است و از این طریق شما از ضعف روانی انسان ها بهره می گیرید. امثال من، زاکربرگ و کوین سیستورم در اینستاگرام و همه ما از این موضوع آگاهی داریم. پیش از این تریستان هریس یکی از مدیران ارشد گوگل هم در مورد ربایش ذهن کاربران توسط محصولات شرکت های فناوری و نقض حریم شخصی و حقوق آنها اظهار نگرانی کرده بود.

ادامه مطلب »



آبان
۲۰
درآمد ۸۱ میلیون دلاری فیس‌بوک از طریق ترامپ و کلینتون
ارسال شده توسط روشن ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۳۹ قبل از ظهر
گزارش‌های جدید خبر از این دارند که شرکت فیس‌بوک تنها از تبلیغات کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، درآمدی ۸۱ میلیون دلاری داشته است. به گزارش ایتنا از cnet، شرکت فیس‌بوک پس از انتخابات آمریکا به‌شدت از شرایط تبلیغات رخ‌ داده درباره این انتخابات ابراز ندامت کرد و توپ را به زمین روسیه انداخت. با این‌ وجود به نظر می‌رسد که تمامی این رخدادها در پیش روی پشیمان رسانه‌ها انجام می‌شوند و در پس‌زمینه این موارد، شرکت فیس‌بوک در حال لذت بردن از سود نجومی به‌دست‌ آمده از تبلیغات است.   وکیل شرکت فیس‌بوک که مجبور شده بود تا از سوی این شرکت در دادگاه‌های آمریکا حاضر شود، سرانجام رقم کسب شده از کمپین‌های انتخاباتی دو رقیب را منتشر کرده است.   نتیجه اعلام شده این است که فیس‌بوک توانسته است تا از کمپین ترامپ و کلینتون به درآمد شگفت‌آور ۸۱ میلیون دلار برسد که نشان می‌دهد این انتخابات تا چه اندازه فاسد بوده است. نکته جالب این است که اعلام شده بود روس‌ها تنها رقم 100 هزار دلار در این انتخابات در فیس‌بوک تبلیغ کرده‌اند و این رقم در مقایسه با رقم 81 میلیون دلار نهایی عملا هیچ به‌حساب می‌آید.   با این‌ وجود سوال مطرح شده این است که آیا دولت آمریکا منبع این خرج‌ها را نیز دنبال خواهد کرد یا این‌که تنها پول روسیه در این رقابت را می‌توان کثیف دانست؟ شبکه‌های اجتماعی به‌ظاهر مدعی مبارزه با اخبار دروغین هستند، ولی در عمل پول حرف اول و آخر را برای آنها می‌زند.

ادامه مطلب »



آبان
۱۸
فیس‌بوک: درآمد را قربانی امنیت می‌کنیم
ارسال شده توسط روشن ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ۰۷:۴۴ بعد از ظهر
شرکت فیس‌بوک که به خاطر رسوایی‌های انتخاباتی آمریکا در شرایط بسیار بدی به سر می‌برد، تصمیم گرفته است تا با رویکردی جدید، بخشی از درآمد خود را قربانی امنیت بیشتر کند.   به گزارش ایتنا به نقل از engadget، شرکت فیس‌بوک در سال جاری میلادی توانسته است تا درآمدی 10.3 میلیارد دلاری کسب کند که نسبت به سال قبل 47 درصد افزایش را نشان می‌دهد. با این‌ وجود، بخشی از این درآمد به تبلیغات روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازمی‌گردد و به همین دلیل نیز وجهه بین‌المللی این شرکت به خطر افتاده است.   حال مارک زاکربرگ اعلام کرده است که کسب درآمد بیشتر دیگر هدف اصلی آنها نیست بلکه فیس‌بوک قصد دارد تا امنیت را به اولویت اصلی خود بدل سازد.   او در این‌ باره می‌گوید: «جامعه کاری ما به پیشرفت ادامه می‌دهد و کسب‌ و کار ما نیز به‌خوبی در جریان است، ولی در صورتی‌ که در نتیجه آنها انسان‌ها به هم نزدیک نشوند، هیچ‌یک از این موارد مهم نیستند.» او در ادامه می‌افزاید: «ما در زمینه پیشگیری از سوءاستفاده از پلتفرم‌هایمان جدی هستیم. سرمایه‌گذاری بسیاری را بر روی امنیت انجام داده‌ایم که بر روی میزان سوددهی ما تاثیر خواهد گذاشت. با این‌ وجود حفاظت از جامعه کاربرانمان مهم‌تر از حداکثر کردن سوددهی ما است.»   او در پایان درباره شرایط پرداخت‌های روس‌ها به فیس‌بوک و افشای این امر گفت: «قبلا هم گفتم که چقدر از این‌که روس‌ها از ابزارهای ما برای ایجاد عدم اعتماد و پایین بردن ارزش ما استفاده کردند، ناراحت هستم. کاری که آنها انجام دادند درست نبوده است و ما از آن حمایت نمی‌کنیم.»  

ادامه مطلب »