Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
فروردین
۲۹
اپل و در اختیار گرفتن بخشی از سهام کسب و کار تراشه حافظه شرکت توشیبا
ارسال شده توسط روشن ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ۱۲:۴۴ بعد از ظهر
اخیراً شرکت اپل با شرکت توشیبا ارتباطاتی برقرار کرده و خواستار عقد قرارداد با شرکت مذکور شده است. اپل قصد دارد که طی این قرارداد، بخش قابل توجهی از سهام کسب و کار حافظه کامپیوتر شرکت توشیبا را خریداری نماید. البته گزارشاتی که از منابع مختلف، در اختیار افراد قرار می‌گیرد، حاکی از مخالفت احتمالی دولت ژاپن با این قرارداد است. به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از پی.سی ورلد، نخستین روز از ماه آوریل بود که شنیده شد چندین شرکت مختلف به خرید کسب و کار تراشه حافظه توشیبا علاقه‌مند شده‌اند. حالا به نظر می‌رسد که دو شرکت اپل و فاکسکان تصمیم گرفته‌اند با پیوستن به یکدیگر، رقم پیشنهادی نهایی خود را افزایش دهند. البته این دو کمپانی، چندان با یکدیگر غریبه نبوده و برای سالیان متمادی با یکدیگر همکاری داشته‌اند.اکنون اپل آماده می‌شود که با یک سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری، چند ده درصد از سهام توشیبا مموری را در اختیار بگیرد. البته اپل تمام این کارها را با همکاری فاکسکان تکنولوژی انجام خواهد داد.شایان ذکر است که فاکسکان، سازنده آیفون است و توشیبا نیز یکی از عرضه کنندگان اصلی قطعات برای آیفون می‌باشد. کسب و کار تراشه حافظه، یکی از پرسودترین کسب و کارهای توشیباست اما برای کسب یک مبلغ چندین میلیارد دلاری، به فروش گذاشته شده است. افزایش هزینه‌ها و تأخیر در تحویل پروژه‌ها در ایالت‌های کارولینای جنوبی و جورجیا، میلیاردها دلار حساب برای این شرکت، به بار آورده و با وجود این خسارت‌ها، این شرکت در معرض خطر سقوط قرار گرفته است. در حال حاضر دولت ژاپن از انتقال چنین تکنولوژی حساسی به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی نگران شده است. گفته می‌شود دولت ژاپن این نگرانی را به شرکت توشیبا اعلام کرده است و به همین جهت از توشیبا خواسته است که بخش کوچکی از سهام این کسب و کار را برای خود نگه دارد تا این نگرانی‌ها برطرف گردند. 

ادامه مطلب »



فروردین
۲۷
تمایل اپل به کسب و کار نیمه‌رساناهای توشیبا
ارسال شده توسط روشن ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ۰۶:۰۰ قبل از ظهر
شرکت اپل در پی آن است که تأمین یکنواختی از قطعات کلیدی محصولات خود داشته باشد و این نخستین همکاری مستقیم اپل با تراشه‌ساز جهانی خواهد بود.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از NHK، اپل روز جمعه از تمایل خود برای همکاری با شرکت تأمین‌کننده Foxconn برای مشارکت در کسب و کار نیمه‌رساناهای توشیبا خبر داد.گفته می‌شود غول فناوری ایالات متحده درنظر دارد برای به دست آوردن بیش از ۲۰ درصد از سهام توشیبا، دست کم چند میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری داشته باشد.هدف از این پیشنهاد، کاهش دغدغه‌های دولت ژاپن در مورد انتقال فناوری حساس به سرمایه‌گذاران است که آن را یک ریسک در مورد امنیت ملی می‌پندارد.شرکت فاکس‌کان که در نخستین دور از این پیشنهاد سرمایه‌گذاری شرکت داشته، خود نیز پیرامون روابط عمیق با چین، دغدغه‌های مشابهی را تجربه کرده است؛ چرا که بخش زیادی از آیفون‌های اپل نیز در کارخانه‌های بزرگ فاکس‌کان در چین ساخته می‌شوند.اپل هنوز در این مورد، نظر صریحی اعلام نکرده است. فاکس‌کان نیز که نام رسمی آن Hon Hai Precision Industry می باشد، از دادن نظر سر باز زده است.گفته می‌شود هدف اپل آن است که روالی منظم برای تأمین قطعات کلیدی محصولاتش ایجاد کند و این سرمایه‌گذاری، نخستین همکاری مستقیم اپل با تراشه‌ساز جهانی خواهد بود.همچنین گفتنی است سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های مربوط به حافظه فلش است و پس از آن، توشیبا در جایگاه دوم و سپس SK Hynix و Micron Technology به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.از سوی دیگر، این گزارش در حالی منتشر می‌شود که شرکت وسترن دیجیتال، شریک توشیبا و یکی از متقاضیان کسب و کار تراشه آن، این هفته هشدار داد که توشیبا در حال تخطی از قرارداد شراکت آنها است؛ چرا که قرار بوده واحد تراشه‌های خود را به این شرکت بفروشد. 

ادامه مطلب »



فروردین
۱۵
آغاز تولید تراشه‌های DDR5
ارسال شده توسط روشن ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ۱۲:۰۰ بعد از ظهر
با وجود آنکه پیش‌بینی شده بود که خانواده تراشه‌های حافظه‌ای DDR به عمر خود پایان داده‌اند، به زودی نسل جدید این محصول روانه بازار می‌شود.به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از پی‌سی‌ورلد، سازمان استانداردسازی تراشه‌های حافظه‌ای موسوم به JEDEC در آخرین بیانیه رسمی خود توضیح داد توسعه تراشه حافظه‌ای DDR5 DRAM به پایان رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تولید این محصول از سال آینده آغاز شود.تراشه DDR5 نسل بعدی تراشه‌های کنونی DDR4 محسوب می‌شود که هم‌اکنون در رایانه‌های شخصی و سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرند.همچنین تراشه‌های DDR5 نسبت به مدل کنونی دو برابر سریع‌تر هستند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند.ضمنا از نظر فنی، تراشه‌های DDR5 همچنین نسبت به مدل DDR4 تراکم بالاتری دارند و ظرفیت آنها بر مبنای گیگابایت افزایش یافته است. شایان ذکر است که کارشناسان پیش‌بینی نمی‌کردند تراشه‌های DDR5 روانه بازار شوند و توسعه این فناوری به گونه‌ای پیش رفته بود که DDR4 آخرین نسل از این خانواده محسوب می‌شد. با این وجود رایانه‌های شخصی و سرورها طی چند سال اخیر پیشرفت چندانی نکردند و به همین خاطر نتیجه بر آن شد که DDR5 می‌تواند مفید واقع شود.هنوز به درستی مشخص نشده است این تراشه حافظه‌ای از چه زمانی وارد بازار می‌شود. با این وجود محصول یاد شده مانند مدل DDR4 در مرحله نخست برای سرورها عرضه می‌شود و پس از گذشت مدتی همراه با رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های جدید به دست کاربران می‌رسد. 

ادامه مطلب »



فروردین
۱۴
تولید نسل جدید رم‌های DDR
ارسال شده توسط روشن ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ ۰۱:۰۷ بعد از ظهر
با پیشرفت‌های اخیر در دنیای فناوری، شرکت های سخت افزاری به دنبال ساخت حافظه‌های رم جدید با سرعت و ظرفیت بالا هستند و به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۸ بسیاری از آرزوها در این زمینه برآورده شود.به گزارش ایتنا از مهر به نقل از اسلش گیر، حافظه‌های مورد استفاده در رایانه‌ها نقش اصلی را در زمینه ارتقای سرعت و عملکرد آنها ایفا می‌کنند و نسل جدید رم‌های دی.دی.آر موسوم به DDR5 که جایگزین رم های DDR4 می‌شوند، پاسخگوی انتظارات خواهند بود.رم‌های DDR5 از نظر پهنای باند ارائه شده و تراکم تا دو برابر بهتر از رم‌های DDR4 هستند و انتظار می‌رود نهایی شدن استانداردهای مورد استفاده در آنها تا سال ۲۰۱۸ به طول بینجامد.اما نهایی شدن این استانداردها در سال ۲۰۱۸ به معنای عرضه عمومی آنها در همین سال نیست. استفاده از رم‌های یاد شده در رایانه‌ها تا سال ۲۰۲۰ و چه بسا یکی دو سال بعد از آن به طول می‌انجامد و پس از آن هم به مدتی زمان نیاز است تا شرکت‌های سخت‌افزاری پردازنده‌ها و تراشه‌های خود را با استانداردهای رم های یاد شده سازگار کنند.باید توجه داشت که استانداردهای مربوط به DDR4 در سال ۲۰۱۲ نهایی شد، اما استفاده از رم‌های یاد شده در عمل در سال ۲۰۱۵ آغاز شد. با نصب این رم‌های جدید اجرای بازی‌های دارای گرافیک سنگین و برنامه‌های جدید و پیشرفته تر برای عموم کاربران ممکن می شود و میزان مصرف برق در رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها و در نهایت محصولات همراه کاهش می‌یابد.

ادامه مطلب »



اسفند
۱۸
طراحی جایگزین واقعی باتری‌های لیتیوم یونی
ارسال شده توسط روشن ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ۰۴:۴۲ بعد از ظهر
سرانجام پس از سال‌ها یک نسخه جدید از باتری‌های خشک طراحی‌ شده است که می‌توانند بدون مشکلات باتری‌های فعلی به تأمین توان دستگاه‌های همراه بپردازد و از نظر زیست‌محیطی نیز به‌مراتب عملکرد بهتری را از خود برجای می‌گذارد.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، مطابق یک ضرب‌المثل قدیمی ایرانی که می‌گوید "دود از کنده بلند می‌شود"، به نظر می‌رسد که این واقعیت کاملاً درباره مخترعین فعال در زمینه ساخت باتری برای دستگاه‌های همراه صادق است.در طول سال‌های گذشته افراد متعددی سعی کردند تا جایگزین مناسبی برای باتری‌های لیتیوم یونی موجود در بازار مصرف دستگاه‌های همراه طراحی کنند ولی ناموفق بودند و یا این‌که محصول ساخته‌شده توسط آن‌ها ازنظر زیست‌محیطی یا هزینه‌ای فاقد استاندارد تولید عمومی بود. حال به نظر می‌رسد که این مشکل سرانجام توسط یک دانشمند ۹۴ ساله حل‌شده است. این دانشمند بزرگ که جان بی گود ایناف (John B. Goodenough) نام دارد، در زمینه ساخت و طراحی باتری نامی شناخته شده به‌حساب می‌آید، زیرا فناوری محبوب امروزی یعنی باتری‌های لیتیوم یونی نیز توسط او طراحی‌ شده‌اند.گود ایناف و تیم تحقیقاتی تحت نظارت او توانسته‌اند تا نوع جدیدی از باتری‌های خشک را طراحی کنند که نه‌تنها مشکلات و خطرهای مربوط به آتش گرفتن و تخلیه حرارتی باتری‌های نسل فعلی را ندارند، بلکه به‌خوبی انرژی را در خود نگاه داشته و برای محیط‌زیست نیز آلایندگی بسیار اندکی دارند.البته هنوز برای نهایی شدن عرضه این پروژه زود است و به‌احتمال فراوان چند سال طول خواهد کشید تا این فناوری به سطح عرضه تجاری برسد ولی نتایج آزمایش‌ها و سابقه تیم سازنده نشان‌دهنده این هستند که این اختراع قرار است تا نسل بعدی باتری‌ها را رقم بزند. 

ادامه مطلب »