Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
اردیبهشت
۱۱
برنامه‌نویسی بدون اطلاع از دانش کدنویسی ممکن می‌شود
ارسال شده توسط روشن ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۰۴ قبل از ظهر
به گزارش ایتنا از فارس به نقل از پی.سی.ورلد، این ابزار Appساز، PowerApps نام دارد و استفاده از آن در سراسر جهان ممکن است. نسخه بتای خصوصی این برنامه سال گذشته به طور محدود توزیع شده بود.PowerApps امکان دریافت داده‌ها از منابع متنوع را دارد و می‌تواند بر همین اساس appهایی خلق کند که به راحتی بر روی گوشی‌ها و تبلت‌ها اجرا می‌شوند بدون آن‌که نیازی به هیچ گونه کدنویسی باشد. این کار موجب صرفه‌جویی قابل توجه در وقت و هزینه‌ها نیز می‌شود.برنامه‌هایی که به این شیوه طراحی می‌شوند بر روی iOS، Android و همین‌طور بر روی وب قابل اجرا هستند. از جمله منابعی که می‌توان از آن‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده کرد Dropbox، OneDrive، Dynamics CRM و SharePoint Online قابل ذکر است.تنوع این منابع نشان می‌دهد که مایکروسافت قصد ندارد آن را تنها محدود به پلاتفورم خود نماید. البته به نظر می‌رسد این نوع برنامه‌ها بیشتر برای مصرف داخلی شرکت‌های تجاری مناسب باشند و استفاده گسترده‌تر از آن‌ها مستلزم ارتقای کیفیت برنامه‌های مذکور است.

ادامه مطلب »



اردیبهشت
۰۸
JavaScript پیچیده‌ترین زبان برنامه‌نویسی جهان شناخته شد
ارسال شده توسط روشن ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۰۸ بعد از ظهر
پلتفرم JavaScript محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی در سراسر جهان محسوب می‌شود و بیشتر برنامه‌نویسان آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. ولی باید توجه داشت دیگر زبان‌های برنا‌مه‌نویسی از جمله COBOL، C، ++C، #C، Java و Python نیز هر کدام مشتریان خود را دارند و بخشی از این بازار را در اختیار گرفته‌اند.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از بتانیوز، کارشناسان به تازگی مطالعه‌ای را در مورد زبان‌های برنامه‌نویسی مدرن انجام دادند و در پایان آن مشخص شد JavaScript پیچیده‌ترین زبان برنامه‌نویسی در جهان محسوب می‌شود.بر اساس این بررسی میزان پیچیدگی در JavaScript معادل ۸.۳۶ درصد محاسبه شده است و پس از PHP با ۲.۷۱ درصد، Java با ۲.۱۲ درصد، #C با ۱.۱۴ درصد و Python با ۰.۹۵ درصد قرار دارند.این بررسی مشخص کرد محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای کارشناسان نرم‌افزاری جهان به ترتیب JavaScript، Java، PHP، #C و Pythin محسوب می‌شوند. محققان اعلام کردند میزان پیچیدگی در زبان برنامه‌نویسی JavaScript نسبت به دیگر زبان‌های مدرن ۱۰ برابر بیشتر است.این بررسی را مرکز تحقیقاتی Seeren انجام داد و «اولیوِر موهر» آن اعلام کرد JavaScript برخلاف همه پیچیدگی‌هایی که دارد، همچنان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی در جهان محسوب می‌شود. 

ادامه مطلب »



اردیبهشت
۰۵
برنامه‌نویسان بریتانیایی بالاترین دستمزد را می‌گیرند
ارسال شده توسط روشن ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۲:۱۴ بعد از ظهر
توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری مستقر در شهر لندن نسبت به همکاران خود در دیگر شهرهای جهان درآمد بیشتری کسب می‌کنند و رضایت بالاتری دارند. این خبر را مرکز Stack Overflow بر اساس مطالعه جدید خود منتشر کرده است.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، این بررسی نشان داد بخش اعظم برنامه‌نویسان بریتانیایی به زبان JavaScript علاقه‌مند هستند و در این میان میزان تجربیات آنها نسبت به همکاران خود در دیگر نقاط جهان ۱.۳ سال بیشتر است. کارشناسان دریافتند برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری در بریتانیا بیش از همکاران خود در دیگر نقاط جهان حقوق می‌گیرند و تنوع جنسیتی در محل کار آنها هم بیشتر است.بررسی جدید همچنین نشان داد برنامه‌نویسان بریتانیایی بیش از دیگران از شغل خود راضی هستند و بالاتر بودن دستمزد آنها در این زمینه تاثیر می‌گذارد. در این بررسی بیش از ۵۶ هزار برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده نرم‌افزار از سراسر جهان حضور داشتند و در پایان مشخص شد متخصصان نرم‌افزاری در بریتانیا به طور میانگین با ۷.۸ سال تجربه به فعالیت‌های‌شان ادامه می‌دهند.این در حالی است که میانگین تجربه جهانی برای کارشناسان نرم‌افزاری ۶.۵ سال گزارش شده است. پس از لندن، برنامه‌نویسانی که در شهرهای استکهلم، برلین و پاریس سکونت دارند بیشتر از همکاران خود در دیگر نقاط جهان درآمد کسب می‌کنند.هر برنامه‌نویس بریتانیایی به طور میانگین سالانه ۵۵۱۸۹ پوند حقوق می‌گیرد. میانگین حقوق سالانه برنامه‌نویسان در آمریکا ۹۵۲۱۸ دلار محاسبه شده است. 

ادامه مطلب »



فروردین
۲۳
ساخت نخستین روبات وکیل جهان توسط جوان ۱۹ ساله
ارسال شده توسط روشن ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ۰۳:۴۳ بعد از ظهر
به‌تازگی یک جوان ۱۹ ساله موفق به نوشتن یک سیستم روباتیک شده است که می‌تواند به سوالات و مشکلات حقوقی افراد به‌صورت دقیق رسیدگی کند.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techeblog، یکی از پرهزینه‌ترین موارد جهان را می‌توان درگیر شدن در دعاوی حقوقی و پرداخت حق‌الزحمه وکلا دانست. در برخی از موارد حتی مشاوره‌ای اولیه با یک وکیل نیز می‌تواند هزینه بسیار سنگینی داشته باشد و به همین دلیل نیز بسیاری از افراد در این زمینه با مشکل روبرو می‌شوند.حال یک دانشجوی ۱۹ ساله انگلیسی به فکر رفع این مشکل افتاده است و از دانش برنامه‌نویسی کامپیوتر خود برای ایجاد ساختاری مشابه با رفتار وکلا استفاده کرده است. این جوان که دانشجوی دانشگاه MIT است، یک سیستم ویژه طراحی کرده است که Do Not Pay به معنای پول ندهید نام دارد و این سیستم در حقیقت یک مکانیزم مشاوره حقوقی است.به کمک این سیستم می‌توان هرگونه سوال حقوقی را از روبات هوشمند طراحی شده توسط این جوان که جاشوا براودر نام دارد پرسیده و پاسخ مناسب را دریافت کرد.او هدف خود از این کار را ایجاد برابری برای انسان‌ها اعلام کرده است و می‌گوید که دوست دارد تا تمامی انسان‌ها بتوانند یک روز به خدمات حقوقی برابر با یک میلیاردر دسترسی داشته باشند و شاید روبات او نخستین گام برای دستیابی به این هدف باشد. 

ادامه مطلب »



فروردین
۲۳
مزایای ویژه گوگل برای تولید اپلیکیشن اندروید
ارسال شده توسط روشن ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ۱۲:۰۱ قبل از ظهر
شرکت گوگل به‌تازگی نسخه جدید سیستم برنامه‌سازی خود را با نام اندروید استودیو ۲.۰ عرضه کرده است که می‌تواند ساخت اپلیکیشن برای اندروید را برای برنامه نویسان آسان‌تر سازد.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، سیستم عامل اندروید به‌عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل همراه جهان شناخته می‌شود و یکی از دلایل اصلی این محبوبیت، وجود نرم‌افزارهای متعدد در بازار این سیستم عامل است.در سال ۲۰۱۳ میلادی بود که گوگل یک محیط توسعه نرم‌افزاری را به‌صورت اختصاصی برای اندروید تولید کرد که این سیستم که با نام اندروید استودیو شناخته می‌شد، موجب یک جهش بسیار مناسب و افزوده شدن چندین نرم‌افزار به بازار نرم‌افزاری پلی استور شد. حال نسخه شماره ۲ این نرم‌افزار به کاربران مربوطه ارائه شده است که دارای خدماتی ویژه و امکاناتی برتر از نسخه پیشین خود است.این نسخه از اندروید استودیو امکان شبیه‌سازی سیستم عامل اندروید و آزمایش نرم‌افزارها بر روی آن را ایجاد می‌کند و به همین دلیل می‌توان از آن به‌صورت بهینه‌تر استفاده کرد.شایان‌ذکر است که در حال حاضر نزدیک به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نرم‌افزار برای اندروید وجود دارند که می‌توان انتظار داشت اندروید استودیو ۲ موجب جهش این تعداد شده و جایگاه اندروید را مستحکم‌تر سازد. 

ادامه مطلب »