Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
فروردین
۰۹
جاوا کماکان پرطرفدارترین زبان برنامه‌نویسی جهان است
ارسال شده توسط روشن ۰۹ فروردین ۱۳۹۵ ۱۱:۲۷ بعد از ظهر
بررسی سالانه انجام شده از ۵۰ هزار برنامه نویس در جهان نشان می‌دهد که جاوااسکریپت که حیات خود را از سال ۱۹۹۵ میلادی آغاز کرده کماکان پرطرفدارترین زبان برنامه نویسی جهان است.به گزارش ایتنا از فارس به نقل از وی.تری، Stack Overflow در تحقیق خود تلاش کرده به این موضوع هم پی ببرد که چرا کاربران ، توسعه دهندگان و برنامه‌نویسان هنوز علاقه زیادی به استفاده از جاوا دارند.از مجموع کسانی که در این تحقیق شرکت کرده‌اند ۲۸ درصد برنامه‌نوبس تمام وقت و ۸.۴ درصد برنامه نویس گوشی و تبلت بوده‌اند. ۵.۸ درصد هم گفته‌اند تنها در وب برنامه‌نویسی می‌کنند.Stack Overflow در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده که برنامه جاوا در میان تمامی این گروه‌ها محبوب بوده است و بر روی کره زمین زبان برنامه‌نویسی محبوب‌تر از آن وجود ندارد. دیگر زبان برنامه نویسی محبوب React است که یک کتابخانه جاوااسکریپت برای ساخت رابط‌های کاربری است.جاوا ابتدا یک زبان برنامه نویسی ساده بود، اما با از راه رسیدن Node.js که یک نسخه تغییر یافته از موتور JavaScript V۸ پرسرعت گوگل بود( موتوری که در مرورگر کروم هم مورد استفاده قرار می‌گیرد) استفاده از جاوا بر روی سرورها هم ممکن شد.علاوه بر این پشتیبانی جاوا از HTML5 هم استفاده از صفحات وب برای اجرای برنامه‌های تحت وب را ممکن کرد. در مجموع به نظر می‌رسد انعطاف پذیری و سازگاری بسیاری از برنامه‌ها و نرم‌افزارها با جاوا عامل اصلی محبوبیت آن در میان برنامه‌نویسان در دو دهه اخیر بوده است.

ادامه مطلب »



اسفند
۱۶
برنامه‌نویسی با استفاده از ایموجی
ارسال شده توسط روشن ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ۰۴:۱۸ بعد از ظهر
به‌تازگی ایده‌ای جدید برای برنامه‌نویسی ارائه شده است که به‌وسیله آن می‌توان از نشانه‌های ایموجی برای نوشتن کدهای کامپیوتری استفاده کرد.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، شاید در طول تاریخ کامپیوتر، برنامه‌نویسی کامپیوتری به‌ هیچ‌ عنوان در سطحی که امروز شاهد آن هستیم، خنده‌دار و احمقانه به نظر نمی‌رسیده است.در نخستین گام ممکن است که این ادعا برای شما کمی عجیب باشد ولی وقتی بدانید که امکان برنامه‌نویسی به‌واسطه ایموجی ممکن شده است، این موضوع برای شما نیز منطقی به نظر خواهد رسید. به‌ این‌ ترتیب حتی اگر کسی توانایی خواندن و نوشتن را نداشته باشد نیز خواهد توانست تا به برنامه‌نویسی کامپیوتری دست بزند. این پروژه که با نام ایموجی کد شناخته می‌شود، یک زبان برنامه‌نویسی شیء‌گرا محسوب می‌شود.به کمک ایموجی کد می‌توان اقدام به ایجاد اپلیکیشن‌هایی چند پلتفرمه کرد. از جمله دیگر موارد مهم نیز این است که این پروژه از نوع متن‌باز محسوب شده و استفاده از آن رایگان خواهد بود.البته یکی از مشکلات این سیستم این است که به‌واسطه استفاده از ایموجی‌ها به‌جای کدهای عادی، امکان یافتن خطاهای موجود در برنامه‌نویسی وجود نخواهد داشت و به همین دلیل نیز در صورت وقوع یک خطا در برنامه، کل سیستم برنامه‌نویسی از کار خواهد افتاد. 

ادامه مطلب »



بهمن
۱۶
هوش مصنوعی با سرعت یادگیری برابر با انسان
ارسال شده توسط روشن ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰۶:۴۳ بعد از ظهر
دانشمندان موفق به یافتن روشی شده‌اند که می‌تواند موجب شود تا ساختار هوش مصنوعی ویژه‌ای ساخته شود که سرعت یادگیری برابری با انسان دارد.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت Engadget، سرعت یادگیری هیچ‌کدام از هوش‌های مصنوعی به‌اندازه سرعت یادگیری ذهن انسان نیست. با این حال پروژه IARPA در پی تغییر این پدیده است. دولت ایالات متحده آمریکا با صرف هزینه‌ای نزدیک به ۲۸ میلیون دلار برای تحقیقات دانشگاه‌های مطرحی نظیر هاروارد از آنها خواسته است تا به علت اصلی سرعت یادگیری ذهن انسان در مقایسه باهوش‌های مصنوعی پی ببرند.برای مثال، ما تنها با یک‌بار مشاهده یک اتومبیل در دفعات دیگر می‌توانیم به‌سرعت آن را شناسایی کنیم این در حالی است که پیشرفته‌ترین هوش‌های مصنوعی نیز برای شناخت یک اتومبیل نیاز به هزاران مورد و داده‌های فراوانی دارند.محققان دانشگاه هاروارد موظف به ثبت فعالیت‌های انجام گرفته در قشر بینایی مغز پرداختند؛ و به‌ این‌ ترتیب به اطلاعاتی حیاتی برای ساخت هوش‌های مصنوعی بهتر و کارآمدتر دست یافتند.باید به یاد داشت که انجام این ایده بسیار بلندپروازانه و در عین‌ حال سخت خواهد بود. برای انجام این پروژه باید داده‌هایی با حجم یک پتابایت(برابر با حجم ۱.۶ میلیون لوح فشرده) تولید کرد این در حالی است محققان بر این باورند که ساخت این هوش مصنوعی اگرچه سخت به نظر می‌رسد اما می‌تواند پیشرفت بسیار عظیمی در انجام کارهای محاسباتی باشد. بااین‌حال، بنا بر گفته محققان آنها برای جمع‌آوری اطلاعات و پیشرفت فرایند ساخت این هوش مصنوعی باید به دنبال راه‌های جدیدتری باشند. 

ادامه مطلب »



دی
۲۶
زبان برنامه‌نویسی R وارد سیستم‌های کلان داده مایکروسافت شد
ارسال شده توسط روشن ۲۶ دی ۱۳۹۴ ۰۳:۴۷ بعد از ظهر
شرکت مایکروسافت هفته گذشته خانواده محصولات R Server خود را برای کاربران سرویس‌های MSDN و DreamSpark عرضه کرد.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، این هفته شرکت مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای به صورت رسمی توضیح داد نام سری محصولات Revolution R Enterprise را تغییر داده است و آنها را از این پس با برند Microsoft R Server معرفی می‌کند.مقامات مایکروسافت هچنین اعلام کردند که سیستم Revolution R Open نیز از این پس با نام Microsoft R Open شناخته می‌شود و به صورت رایگان برای بارگذاری روی سایت این شرکت قرار گرفته است.سیستم R یک زبان برنامه‌نویسی ویژه محسوب می‌شود که می‌تواند برای آمارهای کلان داده‌ها، پیش‌بینی مدل‌ها و سیستم‌های یادگیری ماشینی مورد استفاده قرار گیرد. مایکروسافت آپریل گذشته خرید شرکت Revolution Analytics را تکمیل کرد. این شرکت تولیدکننده زبان برنامه‌نویسی R برای سیستم‌های پردازشی آماری محسوب می‌شود و در زمینه پیش‌بینی‌های تحلیلی و سیستم های کلان‌ داده مورد استفاده قرار می‌گیرد.مدیران ارشد مایکروسافت همچنین توضیح دادند که محصول جدید R Server Developers Edition را نیز آماده کرده‌اند که مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزار از امرور می‌توانند آن را به صورت رایگان بارگذاری کنند. این نسخه شامل تمام قابلیت‌های نسخه تجاری سیستم R Server می‌شود که هم‌اکنون در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است. 

ادامه مطلب »



دی
۰۱
PHP ناامن‌ترین زبان برنامه‌نویسی جهان شناخته شد
ارسال شده توسط روشن ۰۱ دی ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰ بعد از ظهر
بررسی‌های انجام شده روی ۵۰ هزار ابزار و نرم‌افزار مختلفی که کدهای آنها ظرف ۱۸ ماه گذشته نوشته شده است، ناامن‌ترین و آسیب‌پذیرترین زبان‌های برنامه‌نویسی جهان را معرفی کرد.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وایس، این بررسی را مرکز Veracode انجام داد و در پایان متوجه شد PHP آسیب‌پذیرترین زبان برنامه‌نویسی در جهان محسوب می‌شود و برنامه‌های ساخته شده مبتنی بر آن به راحتی هک می‌شوند.در این بررسی پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی و پلتفرم‌ها از جمله PHP، Java، Microsoft Classic ASP، NET.، iOS، اندروید، C و ++C، JavaScript، ColdFusion، Ruby و COBOL مورد تحلیل قرار گرفتند.کارشناسان دریافتند ۸۶ درصد نرم‌افزارهایی که کد اصلی آنها مبتنی بر PHP نوشته می‌شود نوعی آسیب‌پذیری مربوط به سایت‌های چندگانه (XSS) را در خود جا داده‌اند.بررسی‌های جدید همچنین نشان داد ۵۶ درصد نرم‌افزارهای تولید شده مبتنی بر زبان برنامه‌نویسی PHP حفره امنیتی مرتبط با SQL را شامل می‌شوند و ۷۳ درصد آنها هم در زمینه رمزگذاری داده مشکل دارند. از بین نرم‌افزارهایی که مبتنی بر زبان برنامه‌نویسی ColdFusion ساخته شده‌اند هم گفته شده است که ۶۲ درصد آنها در زمینه سازگاری با SQL حفره امنیتی دارند.زبان‌هایی که برای توسعه ابزارهای مبتنی بر وب مورد استفاده قرار می‌گیرند، به طور کلی بیشترین مشکلات امنیتی را شامل شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به Java و ++C اشاره کرد.طبق آمارهای موجود ۲۱ درصد ابزارهای مبتنی بر Java در زمینه SQL حفره امنیتی داشتند و ۲۹ درصد نرم‌افزارهای مبتنی بر زبان NET. مایکروسافت هم مشکل مشابه را شامل می‌شدند. 

ادامه مطلب »