Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
اسفند
۱۵
عرضه مدل‌های کوچک و ارزان‌قیمت تر از بلندگوی اکو
ارسال شده توسط روشن ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ قبل از ظهر
به گزارش ایتنا از فارس، فروش این دو محصول از سه هفته دیگر آغاز می‌شود ولی پیش خرید آن‌ها هم از حالا ممکن است.Echo Dot هم مانند نمونه بزرگ‌تر بلندگوهای آمازون موسوم به اکو برای دریافت فرامین صوتی کاربران و اجرای آنها قابل استفاده است و البته بر خلاف بلندگوی اکو بی‌سیم بوده و می‌توان از آن برای گوش کردن به سرخط اخبار و برخی امور ساده دیگر هم استفاده کرد.Amazon Tap هم بلندگویی سبک و قابل حمل است و برای استفاده‌های مسافرتی قابل استفاده است. با استفاده از این بلندگو می‌توان به طیف گسترده‌ای از برنامه‌های محبوب پخش موسیقی مانند Spotify، Pandora و iHeart Radio دسترسی یافت و از آنها برای پخش فایل‌های مختلف موسیقی استفاده کرد. یکی از مزایای این بلندگوها امکان استفاده از باتری است.بلندگوی اکو در ماه‌های اخیر به علت افزوده شدن امکانات متنوع مورد توجه قرار گرفته، به گونه‌ای که از آن می‌توان برای کرایه تاکسی از طریق برنامه همراه اوبر و سفارش دیگر کالاها و خدمات هم استفاده کرد. برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این بلندگو در سال‌های آینده به تجارت چند میلیارددلاری برای آمازون مبدل شود.

ادامه مطلب »



اسفند
۱۵
قیمت حافظه‌های اس.اس.دی باز هم کاهش می‌یابد
ارسال شده توسط روشن ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۴۰ قبل از ظهر
به گزارش ایتنا از فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، حافظه‌های یاد شده نسبت به حافظه‌های سنتی اچ.دی.دی از سرعت و استحکام بیشتری برخوردارند و می‌توانند اطلاعات بیشتری را در فضای کمتری جای دهند و به همین منظور مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند.کاهش قیمت این حافظه‌ها هم موجب خواهد شد تا روند جایگزینی آنها به جای حافظه‌های اچ‌دی‌دی سریع تر شود.بررسی‌های شرکت ترند‌.فورس از کاهش ۱۰ تا ۱۲ درصدی و ۷ تا ۱۲ درصدی قیمت حافظه‌های اس.اس.دی مبتنی بر ام.ال.سی و تی.ال.سی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ خبر می‌دهد. به عنوان نمونه قیمت حافظه‌های اس.اس.دی ۱۲۸ گیگابایتی در سایت آمازون بین ۳۸ تا ۴۹ دلار است و مدل ۲۵۰ گیگابایتی این حافظه‌ها هم به قیمت ۵۲ تا ۸۱ دلار به فروش می‌رسد.این در حالی است که قیمت حافظه‌های اس.اس.دی ۱۲۸ گیگابایتی در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۱۳۰ دلار و قیمت حافظه‌های اچ.دی.دی ۵۰۰ گیگابایتی نزدیک به ۵۰ دلار بود.در حالی که قیمت حافظه‌های سنتی اچ.دی.دی از آن زمان تاکنون افتی کمتر از ده دلار داشته، قیمت حافظه‌های اس.اس.دی مذکور با افتی قابل ملاحظه به ۳۸ دلار کاهش یافته و این دو نوع حافظه هم‌اکنون تقریبا هم‌قیمت شده‌اند و تفاوت قیمت آنها هم‌اکنون کمتر از سه دلار است.روند کاهش قیمت حافظه‌های اس. اس. دی در یک سال اخیر پرشتاب‌تر شده، به گونه‌ای که قیمت حافظه‌های اس.اس.دی ۱۲۸ گیگابایتی در ژوئن گذشته به ۹۱.۵۵ دلار رسیده است. این رقم در مورد حافظه.های ۲۴۰ تا ۲۵۶ گیگابایتی حدود ۱۶۵ دلار بوده است. اما حالا این ارقام به کمتر از نصف کاهش یافته‌اند.پیش‌بینی می‌شود طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ بازار حافظه‌های اس.اس.دی با ظرفیت ۲۵۰ تا ۵۰۰ گیگابایت از رونق فراوانی برخوردار شود. ارزش این بازار هم با رشد ۹.۵ درصدی از ۱۳.۲۹ میلیارد دلار به ۲۵.۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت.

ادامه مطلب »



اسفند
۱۵
حافظه گوشی‌ها هم به پای رایانه‌ها رسید
ارسال شده توسط روشن ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۳۰ قبل از ظهر
پس از اینکه سامسونگ آشکار کرد که تولید انبوه تراشه‌های حافظه 256 گیگابایتی برای دستگاه‌های همراه را آغاز کرده است، می‌توان گفت گوشی‌های هوشمند به زودی می‌توانند قابلیت ذخیره‌سازی همچون رایانه‌های شخصی داشته باشند.به گزارش ایتنا از ایسنا، سامسونگ می‌گوید این تراشه‌های جاسازی‌شده بر پایه UFS یا (Universal Flash Storage) هستند و سرعتی تقریبا دو برابر SSDها (solid state drives) دارند که مختص رایانه‌های رومیزی است.این بدان معناست که کاربر می‌تواند یک ویدئو با وضوح 4K (وضوحی فراتر از HD) را در صفحه نمایش خود تماشا کند، در حالی که همزمان صفحه‌های اینترنت را مرور می‌کند، تصاویرش را می‌بیند و یا در پشت زمینه فایل‌هایی را دانلود می‌کند، بدون اینکه اخلالی در عملکردها پیش بیاید.اینها همه به لطف بهبود سرعت بالای باز کردن و خواندن داده‌هاست که به تراشه این امکان را می‌دهد داده‌ها را با 850 مگابایت بر ثانیه جابه‌جا کند. سرعت‌ ذخیره داده‌ها نیز در حدود 260 مگابایت بر ثانیه است، اگرچه سامسونگ متذکر می‌شود که همین سرعت هم تقریبا سه برابر سریع‌تر از کارت‌های حافظه میکرو (microSD card) است.همچنین به لطف پشتیبانی USB 3.0 است که با استفاده از آن شما قادر خواهید بود یک فایل فیلم پنج گیگابایتی با وضوح full HD را در مدت زمان 12 ثانیه جابه‌جا کنید.نیازی به گفتن نیست که با چنین امکاناتی، کاربران همچنین قادر خواهند بود محتواهایی بسیار بیشتر را با استفاده از گوشی‌های همراه خود منتقل کنند. سامسونگ ادعا می‌کند تراشه UFS 256 گیگابایتی به اندازه کافی بزرگ هست که بتواند حدود 47 فیلم با وضوح full HD را در خود ذخیره کند. البته این حجم از ذخیره‌سازی ممکن است افراطی به نظر برسد، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که حرکت به سمت واقعیت مجازی و ویدیوهای 360 درجه نیازمند حجمی بزرگ از ذخیره‌سازی است.سامسونگ یک تراشه حافظه UFS 128 گیگابایتی برای گوشی‌های همراه را در فوریه 2015 معرفی کرده بود، البته اینکه این موضوع (جاسازی تراشه‌های حافظه UFS 256 گیگابایتی برای گوشی‌های همراه) چه زمانی محقق خواهد شد هنوز مشخص نیست.

ادامه مطلب »



اسفند
۰۸
۱۷۳ میلیارد تومان چاپگر وارد کشور شد
ارسال شده توسط روشن ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ قبل از ظهر
شش میلیون و ۹۴۰ هزار کیلوگرم ماشین‌ اداری با قابلیت کارکردهای چندگانه نظیر چاپ، کپی و فکس به ارزش ۱۷۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۷۸ تومان طی ۱۰ ماه ابتدایی سال وارد کشور شد.به گزارش ایتنا از تسنیم، آمار واردات از مبادی قانونی گمرک طی ۱۰ ماه نخست سال جاری نشان می‌دهد که در بخش تجهیزات رایانه‌ای و سرفصل "ماشین‌های دارای دو یا تعدادی کارکرد چاپ گرفتن، کپی کردن یا ارسال فکس با قابلیت انتقال به ماشین‌های خودکار داده‌پردازی" پنج میلیون و ۵۷۹ هزار و ۹۲۵ کیلوگرم دستگاه به ارزش ۹۹۱ میلیارد و ۵۰۹ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۹۳۳ ریال وارد کشور شده است.واردات ۳۲۴۱ کیلوگرم "چاپگرهای خطی، سوزنی ۱۳۲ ستونی به بالا، کاغذ پیوسته با سرعت بالای 600cps" نیز به ارزش چهار میلیارد و ۵۷۱ میلیون و ۷۱۷ هزار ریال نیز در این بازه زمانی ثبت شده است.طی همین ۱۰ ماه واردات یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۵۸۲ کیلوگرم "ماشین‌آلات چاپگر، کپی و فکس قابل اتصال به ماشین داده‌پردازی اتوماتیک یا شبکه" به ارزش ۶۳۲ میلیارد و ۷۹۵ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۵۵۷ ریال در تعرفه‌های ردیف مذکور به ثبت رسیده است.تعرفه "ماشین آلات چاپگر، کپی و فکس،غیرقابل اتصال به ماشین داده‌پردازی اتوماتیک یا شبکه" نیز نشان می‌دهد که ۱۰۵ هزار و ۴۱۷ کیلوگرم به ارزش ۹۸ میلیارد و ۴۷۷ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۲۹۲ ریال واردات در این مدت زمان داشته‌ایم.منبع: تسنیم

ادامه مطلب »



اسفند
۰۲
سونی در MCW 2016 از هندزفری بی‌سیم هوشمند خود با نام Smart Ear رونمایی خواهد کرد
ارسال شده توسط روشن ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ قبل از ظهر
این هندزفری بی‌سیم شباهت زیادی به Moto Hint موتورولا داشته و در یک گوش قرار می‌گیرد. با صحبت کردن با این هندزفری بلوتوث قادر خواهید بود دستوراتی را با آن اجرا کنید. با توجه به سابقه گوشی‌های سونی می‌توان حدس زد این هندزفری هم از استانداردهای ضدآب و گردوغبار برخوردار بوده و با اکثر گوشی‌های اندرویدی سازگار باشد.با وجود این‌که سونی یک دستیار هوشمند اندرویدی مخصوص خود ندارد اما به لطف Google Now مطمئناً این هندزفری قادر خواهد بود به‌جز برقراری تماس اطلاعات مفید دیگری از جمله اعلان‌ها، خواندن پیام‌ها و قرارهای ملاقات را نیز در اختیار کاربر قرار دهد.در شایعات داشتیم که سونی قصد دارد با همکاری Beats یک هدفون بدون نیاز به جک ۳.۵ میلی‌متری صوتی برای آیفون ۷ طراحی کند اما به نظر می‌رسد Smart Ears وسیله‌ای جداگانه باشد که سونی به عنوان یکی از لوازم جانبی برای گوشی‌های خود عرضه می‌کند. به‌هرحال باید تا فردا و برگزاری مراسم سونی برای مشخص شدن جزئیات بیشتر این هندزفری منتظر بمانیم.منبع: فارنت

ادامه مطلب »