Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
خرداد
۱۸
فروش چاپگر 40 دلاری 30 هزار دلار خرج روی دست فروشنده گذاشت
ارسال شده توسط روشن ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۱۵ بعد از ظهر
به گزارش ایتنا از فارس، وی هفت سال قبل این چاپگر را به قیمت ۴۰ دلار به مرد دیگری فروخت و حدود ۳۵ دلار هم برای جابجایی آن هزینه پرداخت کرد.اما خریدار این چاپگر که یک مرد اصالتا اوکراینی است مدعی شده محصول تحویل‌داده‌شده به او معیوب بوده و وی به علت شکسته بودن برخی قطعات نتوانسته از آن استفاده کند.این فرد با طرح شکایتی خواستار دریافت غرامت ۳۰ هزار دلاری از فرد فروشنده شده است. Doug Costello همچنین باید ۱۲ هزار دلار هزینه به وکیل پرداخت کند تا بتواند این معضل حقوقی را حل کند.Gersh Zavodnik خریدار ۵۴ ساله این چاپگر که در ایندیناپلیس زندگی می کند تاکنون بارها شکایاتی را علیه افراد و شرکت‌های فناوری به بهانه‌های مختلف در دادگاه مطرح کرده و بسیاری از وکلا وی را به عنوان یک شاکی پرکار و اهل سوءاستفاده می‌شناسند.او معمولا بعد از انجام چند خرید آنلاین مدعی دریافت کالایی خسارت دیده و معیوب شده و از خریدار طلب پول می‌کند. Zavodnik در سال ۱۹۸۷ به عنوان یک پناهنده سیاسی به آمریکا مهاجرت کرده و درخواست‌های فروشنده چاپگر ۴۰ دلاری برای حل مشکل بدون مراجعه به دادگاه را رد کرده است.وی در ابتدا خواستار دریافت غرامت شش هزار دلاری شده بود که این درخواست در دادگاه رد شد. زیرا بررسی کارشناسی نشان داد آسیب دیدن چاپگر ناشی از پرت شدن آن توسط شاکی بوده است. در سال ۲۰۱۲ Zavodnik شکایت جدیدی را طرح کرده و این بار خواستار دریافت غرامت ۳۰ هزار دلاری به علت کلاهبرداری، نقض قرارداد، تبلیغات دروغین و فشار عاطفی به خود شد. اما دادگاه ادعاهای Zavodnik را در مورد این پرونده و ۲۶ پرونده مشابه رد کرد.Zavodnik مجددا تقاضای تجدید نظر کرده و شکایت جدیدی در مورد توطئه و همدستی Costello با قاضی پرونده قبلی و درخواست جریمه ۳۰۰ هزار دلاری را مطرح کرد. وی این بار خسارت طلب‌شده خود را هم به مبلغ ۶۰۰ هزار دلار ارتقا داده است.با توجه به پاسخ ندادن Costello به درخواست‌های دادگاه و عدم طرح درخواست تمدید زمان دادرسی، وی به علت وارد آوردن خسارت مجرم شناخته شده است. او می‌گوید هیچ نامه‌ای از دادگاه دریافت نکرده و حالا برای رسیدگی به موضوع یک وکیل حرفه‌ای استخدام کرده است.در نهایت در مارس سال ۲۰۱۵ و شش سال بعد از فروش این چاپگر و تغییر قضات پرونده و دست به دست شدن مکرر آن قاضی ویژه پرونده یاد‌شده به نام Jeffrey Edens شاکی آن را مستحق دریافت جریمه ۳۰ هزار دلاری دانسته است. Costello صدور این حکم را مسخره و حیرت آور و نشانه فساد در نظام قضایی آمریکا دانسته و نسبت به آن تقاضای فرجام خواهی کرده است. وی همچنین گفته که دیگر قصد ندارد هیچ چیزی را به طور آنلاین به فروش برساند.

ادامه مطلب »



اردیبهشت
۰۴
ساخت تصادفی باتری‌هایی که 400 برابر بیشتر عمر می‌کنند
ارسال شده توسط روشن ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۲۰ قبل از ظهر
باتری‌های مورد استفاده در گوشی‌‌ها و تبلت‌ها بعد از چندهزار بار شارژ کردن قابلیت نگهداری شارژ برای مدت طولانی را از دست می‌دهند. زیرا لیتیوم موجود در این باتری‌ها به مرور زمان زنگ می‌زنند.به گزارش ایتنا از فارس، اما محققان دانشگاه UC Irvine به طور تصادفی روش بهتری برای ساخت باتری‌های قدرتمند را شناسایی کرده‌اند که عمرشان ۴۰۰ برابر بیشتر از باتری‌های عادی لیتیومی است.آنان به جای لیتیوم از سیم‌های نانوی طلا برای ذخیره‌سازی الکتریسیته استفاده کرده و متوجه شده‌اند که سیستم‌های مجهز به چنین باتری‌هایی بسیار بیشتر از سیستم‌های مجهز به باتری‌های عادی شارژ نگه می‌دارند. به گونه‌ای که تعداد شارژ مفید باتری‌های یاد شده از چندهزاربار به ۲۰۰ هزاربار افزایش یافت.نکته جالب این است که محققان هنوز به علت این امر پی نبرده‌اند. ولی به هر حال این کشف موجب خرسندی آنها شده است. به خصوص که باتری‌های لیتیومی به شدت قابل احتراق و حساس به دما هستند.سیم‌های نانوی طلای به کار گرفته شده در این باتری‌ها ضخامتی در حد یک باکتری داشته، در اکسید منگنز پوشش داده شده و با لایه‌ای از ژل الکترولیت مورد حفاظت قرار گرفته‌اند. تعامل این ژل با پوشش اکسید فلزی از زنگ زدن و خوردگی آن جلوگیری می‌کند. هنوز مشخص نیست آیا برنامه‌ای برای عرضه تجاری این نوع باتری در سال‌های آینده وجود دارد یا خیر.

ادامه مطلب »



اسفند
۲۴
جزییات واردات ۴۰۰ تن ماوس و کیبورد به کشور
ارسال شده توسط روشن ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ بعد از ظهر
حجم واردات کیبورد و ماوس رایانه در بهمن ماه به نسبت دی افزایش هفت و هشت درصدی یافت اما ارزش ریالی-دلاری آن با شیب کمتری رشد کرد.به گزارش ایتنا از تسنیم، آمار واردات قانونی گمرک نشان می‌دهد که در یازده ماه منتهی به بهمن‌ماه سال جاری ۲۸۷ هزار و ۱۱۱ کیلوگرم صفحه‌کلید رایانه (کیبورد) به ارزش ۳۶ میلیارد و ۲۷۹ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۷۶۱ ریال وارد کشور شده است.در همین بازه زمانی ۱۲۶ هزار و ۵۲۵ کیلوگرم موشواره (ماوس) نیز به ارزش ریالی ۳۳ میلیارد و ۳۰۶ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۹۰ ریال وارد کشور شده که همین آمار در مقایسه با دی ماه رشدی هشت درصدی یافته است.حجم واردات صفحه کلید نیز به نسبت ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری رشدی هفت درصدی داشته هرچند ارزش ریالی آن تنها پنج درصد رشد کرده است.این قضیه در ارتباط با واردات موشواره نیز صادق است؛ علی‌رغم رشد هشت درصدی واردات حجمی این تعرفه اما ارزش ریالی آن تنها چهار درصد رشد یافته است.با این حال بر سر واردات هر دو تعرفه مذکور مجموعا دو میلیون و ۳۷۴ هزار و ۴۸۸ دلار ارز از کشور طی یازده ماه سال جاری خارج شده است.منبع: تسنیم

ادامه مطلب »



اسفند
۲۴
جزئیات واردات ۴۰۰ تن ماوس و کیبورد به کشور
ارسال شده توسط روشن ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ بعد از ظهر
حجم واردات کیبورد و ماوس رایانه در بهمن ماه به نسبت دی افزایش هفت و هشت درصدی یافت اما ارزش ریالی-دلاری آن با شیب کمتری رشد کرد.به گزارش ایتنا از تسنیم، آمار واردات قانونی گمرک نشان می‌دهد که در یازده ماه منتهی به بهمن‌ماه سال جاری ۲۸۷ هزار و ۱۱۱ کیلوگرم صفحه‌کلید رایانه (کیبورد) به ارزش ۳۶ میلیارد و ۲۷۹ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۷۶۱ ریال وارد کشور شده است.در همین بازه زمانی ۱۲۶ هزار و ۵۲۵ کیلوگرم موشواره (ماوس) نیز به ارزش ریالی ۳۳ میلیارد و ۳۰۶ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۹۰ ریال وارد کشور شده که همین آمار در مقایسه با دی ماه رشدی هشت درصدی یافته است.حجم واردات صفحه کلید نیز به نسبت ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری رشدی هفت درصدی داشته هرچند ارزش ریالی آن تنها پنج درصد رشد کرده است.این قضیه در ارتباط با واردات موشواره نیز صادق است؛ علی‌رغم رشد هشت درصدی واردات حجمی این تعرفه اما ارزش ریالی آن تنها چهار درصد رشد یافته است.با این حال بر سر واردات هر دو تعرفه مذکور مجموعا دو میلیون و ۳۷۴ هزار و ۴۸۸ دلار ارز از کشور طی یازده ماه سال جاری خارج شده است. 

ادامه مطلب »



اسفند
۱۵
قبل از شارژ گلکسی اس 7 و اس 7 اج باید پورت یو.اس.بی را خشک‌کنید!
ارسال شده توسط روشن ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ قبل از ظهر
به گزارش ایتنا از خبرآنلاین مطابق این استاندارد می‌توانید از گوشی خود در عمق ۱ متری آب شیرین استفاده کنید. آنچه در گوشی گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج استفاده‌شده پورت میکرو یو.اس.بی است و سامسونگ در بخش راهنمای استفاده از گوشی تأکید کرده که برای شارژ گوشی حتماً باید پورت یو.اس.بی را خشک کرده و سپس اتصال برق را انجام دهید وگرنه گوشی شارژ نمی‌شود.دراین‌بین حسگر ویژه رطوبت‌سنج در این قسمت از گوشی نصب‌شده تا به‌محض دیدن میزان خاصی از رطوبت، جلوی شارژ را به‌طور خودکار بگیرد.بنابراین پس از استفاده از گوشی در استخر حتماً آن را خشک کرده و سپس استفاده کنید اما اگر شارژرهای غیر سامسونگ که توسط شرکا ساخته‌شده برای شارژ این گوشی استفاده شود، به‌طور حتم بدون هشدار سازنده، کار را به جلو برده و ممکن است گوشی را بسوزاند!

ادامه مطلب »