Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
مهر
۱۹
استانداردهای جدید یو.اس.بی
ارسال شده توسط روشن ۱۹ مهر ۱۳۹۵ ۰۹:۲۴ قبل از ظهر
جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا هم کم‌کم سال‌های آخر عمر خودش را سپری می‌کند و به نظر می‌رسد که USB Type-C جایگزین آن خواهد شد. به گزارش ایتنا از همشهری‌آنلاین، حتی قبل از اپل هم چند شرکت چینی این پورت را از روی محصولات خودشان حذف کرده بودند و به جای آن از USB Type-C استفاده کردند. حالا این موضوع به تمام گوشی‌های هوشمند دنیا هم سرایت خواهد کرد.استانداردهای جدید USB از ویژگی‌های صوتی بهره می‌برند و می‌توانند سیگنال‌های صدا را هم انتقال دهند. این تکنولوژی جدید در USB Type-C هم به کار خواهد رفت و به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده‌ موبایل می‌توانند جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا را از روی محصولات خودشان حذف کنند. حذف این قسمت باعث می‌شود که دستگاه‌های باریک‌تر و ضد آب درست شود.همچنین پورت USB Type-C باتری کم‌تری هم مصرف می‌کند و باعث می‌شود که دستگاه بیشتر روشن بماند.البته این اتفاق دور از ذهن نبود. هم‌اکنون شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که گلکسی S۸ سامسونگ هم جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا نخواهد داشت.حالا باید منتظر باشیم و ببینیم که چه شرکت‌‌هایی جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا را از روی محصولات خودشان حذف می‌کنند.

ادامه مطلب »



شهریور
۲۴
HP بخش چاپگرهای سامسونگ را می‌خرد
ارسال شده توسط روشن ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ۰۳:۵۱ بعد از ظهر
شرکت اچ‌پی تصمیم دارد کسب‌وکار سامسونگ در بخش چاپگرها را با بهای یک میلیارد و پنجاه میلیون دلار خریداری کند. گفته می‌شود این حرکت، یک اقدام «درهم‌گسلنده» در صنعت چاپگرها خواهد بود.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از extremetech، شرکت اچ‌پی که واحد چاپگرهای سامسونگ را کسب‌وکار مستقلی می‌داند، درنظر دارد صددرصد مالکیت آن را برعهده بگیرد.هر دو شرکت برآورد می‌کنند که نهایی شدن این معامله نزدیک به یک سال به طول بیانجامد و در عوض سامسونگ نیز درنظر دارد مبلغی میان ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار در کسب‌ و کار اچ‌پی سرمایه‌گذاری نماید.گفتنی است واحد چاپگرهای سامسونگ نزدیک به ۶ هزار کارمند دارد – که نزدیک به هزار و سیصد تن از آنها در بخش تحقیق و توسعه به‌سر می‌برند – و دارای پنجاه دفتر در سرتاسر جهان است و کارخانجات تولیدی آن نیز در چین واقع هستند. علاوه بر این بخش (که سال گذشته درآمدی معادل با ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار داشت)، اچ‌پی تمایل دارد روی ۶ هزار و ۵۰۰ حق اختراع سامسونگ در خصوص چاپگرها نیز دست بگذارد.اما اچ‌پی می‌گوید هدف اصلی از این تصاحب، دمیدن جان و انرژی تازه به صنعت چاپ است.دیون وایسلر (مدیرعامل اچ‌پی) توضیح می‌دهد: «دستگاه‌های کپی، ماشین‌هایی قدیمی و پیچیده هستند که تعداد زیادی قطعات تعویض‌پذیر دارند و معمولاً قراردادهای مربوط به سرویس و نگهداری آنها هم ناکارآمد هستند؛ مشتریان مرتباً از این همه مشکل به ستوه می‌آیند.»وایسلر در ادامه می‌گوید: «وقتی که تنها ۱۰ ماه پیش پروژه‌های جداگانه‌ای برای اچ‌پی تعریف شدند، به سرعت توانستیم چابک شویم و روی شتاب بخشیدن به رشد و نیز بازتولید صنایع، تمرکز نماییم. ما این کار را با چاپ سه‌بعدی و ایجاد درهم‌گسیختگی در صنایع تولدی سنتی ۱۲ تریلیون دلاری تولیدی انجام دادیم و اکنون هم تصمیم داریم همین کار را با حوزه ۵۵ میلیارد دلاری چاپگرها و دستگاه‌های کپی انجام بدهیم.» 

ادامه مطلب »



مرداد
۳۰
بررسی حافظه اپیسر AH356
ارسال شده توسط روشن ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ۰۴:۰۰ بعد از ظهر
امروزه یکی از کالاهایی که هر کسی دست‌کم یکی از آن را در سبد کالای خود دارد، حافظه فلش است. همین نیاز زیاد بازار، باعث عرضه مدل‌ها و برندهای بسیار متعددی از این محصول شده‌است، و البته همین تنوع بسیار زیاد، گاهی باعث می‌شود که انتخاب، سخت و کاربر برای خرید سردرگم شود.البته بعضی کاربران هم هستند که بدون توجه به نیازها و بدون بررسی محصول مورد نظر، اولین حافظه فلشی که می‌بینند خریداری کنند.اما در این زمینه، باید به عواملی توجه داشت که نیاز موجود را برطرف کنند: ابعاد حافظه، سرعت آن، جنس بدنه، ویژگی‌های خاص (استانداردهای مختلف، ضد آب، ضد ضربه و...) و البته گارانتی محصول.جنون سرعتآخرین استانداردهایی که USB Implimenters Forum تصویب کرده‌است، USB 3.1 و Type-C هستند. حافظه فلش Apacer AH356 از استاندارد USB 3.1 بهره می‌برد و البته این استاندارد با هدف افزایش سرعت نسخه ۳ طراحی است.طبق اظهارات سازنده، طراحی ظاهری این فلش اپیسر، با الهام از قطارهای سریع‌السیر انجام شده است. بنابراین اگر به دنبال سرعت و کارایی بالا می‌گردید، این مدل مناسب شما خواهد بود. از نظر ابعاد اما، AH356 یک فلش کوچک به حساب نمی‌آید.جنس بدنه AH356 از پلاستیک است که سطح رویه آن براق (مشکی) و سطح پشتی آن مات (بنفش) است. با این‌که رویه مشکی و براق این محصول، حسی شیک و مدرن به آن می‌دهد، اما خیلی زود خط و خش به خود می‌گیرد. پس اگر روی این موضوع حساسیت دارید، این جنسیت یکی از ضعف‌های محصول به شمار می‌رود.تست سرعتسرعت نوشتن و خواندن روی این فلش کاملا مطلوب است. به‌طوری که رده بالایی فلش‌های پرسرعت قرار می‌گیرد. ما برای تست سرعت این فلش از دو نرم‌افزار SpeedOut 0.5 و USB Flash Benchmark استفاده کرده‌ایم که نتیجه را در ادامه ملاحظه خواهید کرد.همچنین نتیجه تست سایت نیرسافت نیز در ادامه درج شده است که در این تست هم نتایج مطلوبی به دست آمده‌است.انتخاب محصولهمان‌طور که ذکر شد، اگر اولویت شما یک فلش پرسرعت با ظاهری مدرن و شیک باشد (و ابعاد بزرگ ملاک نباشد)، AH356 یکی از انتخاب‌های شما خواهد بود و با توجه به کارایی مناسب این محصول، استفاده راحتی از آن خواهید داشت.  

ادامه مطلب »



مرداد
۲۴
هارد اکسترنال AC531 اپیسر
ارسال شده توسط روشن ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۴۱ بعد از ظهر
امروزه در استفاده از وسایل الکترونیک احتمال افتادن و یا نفوذ گردوغبار به داخل وسایل الکترونیکی امری اجتناب ناپذیر است که در بعضی موارد آسیب‌دیدگی شدیدی را در پی خواهد داشت. کمپانی اپیسر با ارائه هارد اکسترنال AC531 این مشکل را حل کرده است. در این مدل هارد یک پوشش پلاستیکی یکپارچه از جنس رابر دور آن را احاطه نموده تا از آسیب‌دیدگی دربرابر شوک و ورود گردوغبار به داخل آن جلوگیری نماید.این هارد اکسترنال ۲.۵ اینچی در برابر سقوط از ارتفاع یک متری مقاوم بوده و دارای گواهینامه ضد گردوغبار (IP۵X) است. از دیگر قابلیتهای آن استفاده از اینترفیس USB3.1 نسل اول و ارائه حداکثر سرعت خواندن و نوشتن 125MB/s است همچنین محلی جهت قرارگیری کابل بر روی آن در نظر گرفته شدهاست.هارد اکسترنال AC531 از سیستم عامل‌های windows XP/7/8/8.1/10 ، Mac OS 10.4 و Linux2.6 یا بالاتر پشتیبانی می‌کند و در دو ظرفیت ۱و۲ترابایت با گارانتی ۳ ساله توسط شرکت داده پرداز رایانه متین عرضه و گارانتی می‌شود. 

ادامه مطلب »



تیر
۰۲
موس هوشمند ساخته شد
ارسال شده توسط روشن ۰۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۲۶ قبل از ظهر
یک شرکت آمریکایی موسی را طراحی کرده که به صورت هوشمند عمل می‌کند.به گزارش ایتنا از مهر، این موس هوشمند R-Go Break نام دارد و بسیار متفاوت در مقایسه با سایر موس‌های موجود عمل می‌کند. از ویژگی منحصر به فرد این موس، شکل ویژه آن است که این امکان را به کاربر می دهد تا به هنگام کار کردن با رایانه، به طور صحیح بر روی صندلی قرار بگیرد. در واقع به دلیل اینکه این موس به صورت عمودی طراحی شده، شانه کاربر را کمتر درگیر می کند که این امر می تواند، خستگی شخص را بر اثر کار با موس به تعویق بیاندازد.نکته دیگر در مورد این گجت هوشمند، داشتن حسگرهایی است که در داخل آن تعبیه شده و قادر است میزان فشار به عضلات دست و مچ را اندازه‌گیری کند تا از فشار زیاد بر روی تاندون‌های دست کاسته شود.در محلی که انگشت شصت بر روی این موس قرار می گیرد، یک نشانگر وجود دارد که با نشان دادن سه رنگ، سبز، نارنجی و قرمز میزان فشار وارد شده بر روی دست کاربر را به تصویر می‌کشد. هنگامی که چراغ قرمز در این موس نمایان می‌شود، یعنی کاربر باید کار خود را قطع کند و دقایقی را به استراحت بپردازد تا آسیبی به تاندون‌های دست او وارد نشود.قرار است این محصول جالب سال آینده میلادی روانه بازار شود.

ادامه مطلب »