Live Chat Software by Ariaphone
اخبار
دی
۱۵
رکورد بازی کامپیوتری تتریس توسط یک نوجوان ۱۳ ساله شکسته شد
ارسال شده توسط روشن ۱۵ دی ۱۴۰۲ ۰۱:۲۸ بعد از ظهر
بازی «تتریس» که در آن بازیکن باید بلوک‌هایی را که از بالای صفحه نمایش به پایین می‌آیند، طوری کنار هم در یک ردیف قرار دهد که خراب شوند، در سال ۱۹۸۹ روی کنسول بازی ننیتندو رونمایی شد و از آن زمان به بعد به یکی از بازی‌های کامپیوتری محبوب تبدیل شده است.  حالا ویلیس نوجوان ۱۳ ساله مشهور به «بلو اسکوتی» توانسته به مرحله یا سطح ۱۵۷ این بازی برسد که در واقع بزرگ‌ترین دستاورد در تاریخ ۳۴ ساله این بازی به شمار می‌رود.  در این بازی، سرعت پایین آمدن بلوک‌ها، در هر مرحله یا سطح سریع‌تر می شود و در سطح ۲۹ به سریع‌ترین حد ممکن می‌رسد. این سرعت تا جایی بالا می‌رود که دیگر چپ و راست کردن معمولی بلوک‌ها جوابگو نیست و بازیکن باید به روش‌های پیچیده‌تری برای ماندن در مسابقه متوسل شود. به همین دلیل معمولا بازیکنان در مرحله ۲۹ حذف می‌شوند و دیگر نمی‌توانند بیش از این پیش بروند.  در سال ۲۰۱۱ یک گیمر توانسته بود با تکنیکی ابداعی که در آن انگشتان خود را می‌لرزاند، به مرحله یا سطح ۳۰ برسد و این رکورد به مدت هفت سال بی‌رقیب ماند. سپس در سال ۲۰۱۸ یک گیمر دیگر موفق شد سطح ۳۱ را هم تجربه کند و همین بازیکن درنهایت در سال ۲۰۲۰ رکورد خود را تا سطح ۳۵ بهبود بخشید. اما کاری ویلیس کرده، فراتر از همه آنها بوده و حالا به مرحله ۱۵۷ که در واقع پس از آن بازی دیگر به پایان می‌رسد و دیگر امکان افزایش سطح آن وجود ندارد، رسیده است. این دستاورد بزرگ ویلیس با واکنش سازندگان این بازی هم رو به رو شد.  مایا راجرز مدیرعامل تتریس در بیانیه‌ای گفت: «به اسکوتی آبی برای دستیابی به این دستاورد خارق‌العاده تبریک می‌گویم. او توانست با شاهکار خود تمام محدودیت‌های از پیش تعیین شده این بازی افسانه‌ای را نادیده بگیرد.»  مایا راجرز همچنین اعلام کرد «تتریس» که امسال چهلمین سال تاسیس خود را جشن خواهد گرفت، مراسمی برای پیروزی ویلیس برگزار خواهد کرد.
ادامه مطلب »



دی
۰۵
حمایت چین از صنعت بازی
ارسال شده توسط روشن ۰۵ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۵۷ قبل از ظهر
پس از آنکه دولت چین قوانین جدیدی برای بازی های رایانه ای پیشنهاد کرد، خسارت های زیادی به شرکت های سازنده وارد شد، در همین راستا مرجع مطبوعات و انتشارات این کشور ۱۰۵ بازی ویدئویی جدید را تایید و اعلام کرد از این صنعت کاملا پشتیبانی می کند. به گزارش ایتنا از مهر، اداره ملی مطبوعات و انتشارات چین در بیانیه ای در حساب کاربری وی چت اعلام کرد تاییدیه بازی ها توسط کمیته کاری انجمن بازی و موسیقی و دیجیتال علامتی مثبت است که از تحول سالم در صنعت بازی های آنلاین پشتیبانی می کند. بازی Counter War: Future متعلق به شرکت تنسنت و Firefly Assault متعلق به نت ایز از جمله بازی های تایید شده هستند. پیش نویس دستورالعمل برای محدودیت بازی های آنلاین سبب شده بود قیمت سهام سازندگان آنها مانند تنسنت و نت ایز کاهش یابد و میلیاردها دلار خسارت به بار آید. در دستورالعمل دولتی ذکر شده بود بازی های آنلاین نباید انگیزشی به کاربران بدهند تا هر روز وارد نرم افزار شوند یا خریدی کنند. قوانین دیگر شامل محدودسازی شارژ کیف پول کاربران و صدور هشدار برای رفتارهای مصرفی غیرعادی است. مرجع مطبوعات و انتشارات چین در ۲۰۲۳ میلادی اعلام کرد ۱۰۷۵ بازی رایانه ای مجوز دریافت کرده اند که از این تعداد ۹۷۷ مورد در داخل تولید و ۹۸ مورد واراداتی بوده اند. همچنین در گزارش صنعت بازی چین در ۲۰۲۳ میلادی آمده است درآمد فروش بازار بازی های آنلاین داخلی در این سال از ۳۰۰ میلیارد یوان(۴۲ میلیارد دلار) فراتر رفته و تعداد کاربران بازی های به ۶۶۸ میلیون نفر رسیده است. چین در سال های اخیر اقدامات مختلفی علیه صنعت بازی های رایانه ای انجام داده است. رگولاتورهای این کشور در ۲۰۲۱ میلادی مدت زمانی که کودکان می توانستند صرف بازی های آنلاین کنند رابه ۳ ساعت در هفته کاهش داد و درباره اعتیاد به این بازی ها اظهار نگرانی کرد. از سوی دیگر تایید بازی های رایانه جدید به مدت ۸ ماه متوقف شد اما در آوریل ۲۰۲۲ میلادی دوباره از سر گرفته واقدامات بیشتری برای کاهش سختگیری ها بر صنعت فناوری انجام شد.
ادامه مطلب »



دی
۰۱
سونی بیش از ۵۰ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ فروخته است
ارسال شده توسط روشن ۰۱ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۴۵ قبل از ظهر
ر حال حاضر چیزی در حدود سه سال از عرضه کنسول‌های نسل نهم ایکس باکس و پلی استیشن به بازار می‌گذرد و طبق گزارش‌ها، تا به امروز سونی از نظر فروش کنسول‌ها عملکرد بهتری نسبت به ردموندی‌ها داشته است؛ به ویژه که PS5 در ماه نوامبر به لطف تخفیف‌های بلک فرایدی (جمعه سیاه) فروش زیادی را تجربه کرده است. کنسول پلی‌استیشن ۵ بهترین فروش جمعه سیاه خود را داشت و سونی انتظار دارد به هدف خود یعنی ۲۵ میلیون دستگاه در سال مالی امسال دست یابد. به‌ گفته‌ اریک لِمپِل، معاون ارشد سونی اینتراکتیو، این شتاب ایجادشده در آمار را باید مدیون فروش‌های قوی ماه نوامبر و اوایل ماه دسامبر دانست. سونی امیدوار است که به‌لطف فرا‌رسیدن تعطیلات سال نو میلادی، پلی‌استیشن ۵ تا پایان سال مالی جاری در مارس ۲۰۲۴، با ثبت رکوردی تازه برای این شرکت از فروش ۲۵ میلیون واحد سالانه عبور کند. طبق گزارش فایننشال تایمز (Financial Times)، این شرکت گزارش داد که در ۹ دسامبر، حدود ۱۶۱ هفته پس از عرضه کنسول، به این رقم رسیده است. این در حالی است که کنسول PS4 پس از ۱۶۰ هفته به فروش ۵۰ میلیون واحدی دست یافت. بهتر است بدانید که بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی سونی، فروش این کنسول تا در ماه جولای (اوایل مرداد ماه) برابر با ۴۰ میلیون نسخه اعلام شده بود. از این رو، در طول سه ماه اخیر، بالغ بر ۱۰ میلیون کنسول در سراسر جهان فروخته شده که بدون شک رقم قابل توجه و جهش بزرگی است. محدودیت‌های عرضه در سال‌های ابتدایی کنسول PS5 به شدت تاثیرگذار بود که با گذشت زمان کاهش یافت. با توجه به لاین آپ سونی، به نظر می‌رسد که ژاپنی‌ها در سال ۲۰۲۴ میلادی نیز از نظر تجاری عملکرد خوبی خواهند داشت. از مورد انتظارترین آثار انحصاری پلی استیشن طی سال آتی می‌توان به بازی Final Fantasy 7 Rebirth و Rise of the Ronin اشاره کرد که به ترتیب در تاریخ ۲۹ فوریه و ۲۲ مارس روانه بازار می‌شوند.
ادامه مطلب »



آذر
۲۹
جریمه ۵۰ میلیون دلاری برای اکتیویژن
ارسال شده توسط روشن ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ۱۰:۴۱ قبل از ظهر
به گزارش رویترز، شرکت اکتیویژن در مورد شکایتی که در سال ۲۰۲۱ در کالیفرنیا تنظیم شده بود، به پرداخت تقریبا ۵۰ میلیون دلار محکوم شد. تنظیم‌کنندگان شکایت مدعی شده بودند که این شرکت سازنده بازی‌های ویدئویی، علیه زنان کارمند تبعیض قائل شده که از جمله این تبعیض‌ها می‌توان به محرومیت زنان از فرصت‌های ارتقای شغلی و پرداخت کمتر به آنها اشاره کرد. اکتیویژن یکی از بزرگ‌ترین ناشران دنیای گیم به شمار می‌آید که هر ساله تعداد زیادی از بازی‌های پرطرفدار کنسولی و موبایلی را روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌کند. مهم‌ترین نام در میان بازی‌هایی که اکتیویژن صاحب آی‌پی آنها است، سری کال‌آو‌دیوتی محسوب می‌شود. اکنون دپارتمان حقوق مدنی کالیفرنیا پس از ۲ سال تحقیق، اکتیویژن را محکوم کرد که به‌طور معمول دستمزد کمتری به زنان پرداخت کرده و در رسیدگی به موضوع آزار و اذیت جنسی آنها در محل کار و ارتقای کارمندان زن کوتاهی کرده است. اکتیویژن اعلام کرده که از این به بعد گام‌های بیشتری را برای اطمینان از در پیش گرفته شدن شیوه‌های پرداخت عادلانه و ارتقا و ارائه تسهیلات پولی به زنانی که بین ۱۲اکتبر ۲۰۱۵ و ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ در کالیفرنیا کارمند یا قراردادی بودند، انجام خواهد داد.
ادامه مطلب »



آذر
۰۳
طرفداران پلی‌استیشن، کمپانی سونی را به دردسر انداختند
ارسال شده توسط روشن ۰۳ آذر ۱۴۰۲ ۰۲:۳۴ قبل از ظهر
کمپانی سونی، سازنده کنسول بازی پلی‌استیشن با اتهام جمعی، از سوی مشتریان این کنسول مبنی بر سواستفاده این شرکت از موقعیت برتر خود در جهت مطالبه قیمت‌های غیرمنصفانه در فروشگاه برنامه خود، با شکایتی به ارزش ۶.۳ میلیارد پوند مواجه شده است. الکس نیل مدافع حقوق مصرف‌کننده و از فعالان کمپین‌های حمایتی دیگر، سال گذشته با مطرح کردن شکایتی علیه کمپانی سونی اینتراکتیو اینترتینمنت توانست ۹ میلیون نفر از خریداران این کنسول در انگلیس را با خود همراه کند و شکایتی به ارزش ۵ میلیارد پوند را در دادگاه جلو ببرد. وکلای نیل عنوان کرده‌اند که برآورد خسارت کل این پرونده در اسناد دادگاه که ماه گذشته تنظیم شدند، حداکثر ۶.۳ میلیارد پوند بود. الکس نیل مدعی شده که این شرکت با ملزم کردن خرید و فروش بازی‌های دیجیتالی و آیتم‌های دیگر از طریق فروشگاه پلی‌استیشن که در آن، ۳۰ درصد کمیسیون از ناشران و طراحان دریافت می‌کند، از موقعیت برتر خود سوءاستفاده کرده و در نتیجه، مشتریان را مجبور کرده که قیمت بالاتری برای بازی‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای بپردازند. برخلاف نظر وکلای کمپانی سونی که این پرونده را ناقص قلمداد کرده و خواهان بسته شدن آن شده‌اند، دادگاه تجدیدنظر رقابت، حکم داد که پرونده نیل علیه سونی قابلیت ادامه دادن دارد مشروط بر اینکه افرادی که پس از تنظیم این پرونده در سال ۲۰۲۲، از فروشگاه پلی‌استیشن خرید کرده‌اند، باید از مدعیان دریافت خسارت در این پرونده حذف شوند.
ادامه مطلب »